Werk & Studie alle pijlers

Kado ontslag

16-09-2012 22:01 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wegens economische redenen twee werkneemsters moeten ontslaan. Beide zijn al verschillende jaren in dienst. Nu wil ik ze een origineel en dankbaar afscheidskado geven.

Heeft iemand een tip?
geld! een goeie gouden handdruk
Ik zou er niets bij kunnen bedenken, echt niet.

Spijtig hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:elninjoo schreef op 16 september 2012 @ 22:04:

geld! een goeie gouden handdrukGoeie, mits aanwezig.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat is je budget?
Ik denk dat je oprecht moet blijven. Gewoon een gemeend dank je wel!
En hoe veel zou ik dan ongeveer moeten geven? Wat is gebruikelijk? Hoe veel geef je iemand.
Voor elk gewerkt jaar 100 euro.

En bloemen.
Ja en?
Een gemeend dank je wel, een getuigschrift, en als je tevreden over ze bent, en dat neem ik aan, dat ze je als referentie mogen opgeven. Zou als ontslagen werkneemster niet op cadeau's zitten te wachten.
quote:Christiana schreef op 16 september 2012 @ 22:10:

Een gemeend dank je wel, een getuigschrift, en als je tevreden over ze bent, en dat neem ik aan, dat ze je als referentie mogen opgeven. Zou als ontslagen werkneemster niet op cadeau's zitten te wachten.Eensch! Alleen een mooie bos bloemen zou ik wel waarderen!
Wat Christiana zegt. Eventueel een bloemetje erbij.
En mosterd... Dat is ook lekker
Hier kun je de gouden handdruk berekenen:

http://www.ontslag-krijge ... antonrechtersformule.html

Vind 'n lullig kadootje terwijl je ze zelf ontslaat, niet erg gepast. Geld verzacht 't wellicht 'n beetje en daarbij 'n flesje van hun favoriete drank.
Toen ik onlangs na 10 jaar werd ontslagen wegens economische redenen, heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik ABSOLUUT NIET wilde dat er maar enigszins aandacht aan mijn vertrek zou worden geschonken. Ik dus ook niet gebeurd...
Mosterd?
De welgemeende belofte dat je ze zeker gaat bellen met een baanaanbod als er weer wind mee is.
...
Een cadeautje is toch altijd leuk...? Maar misschien is een geldbedrag inderdaad wel fijner voor de werknemers. En je hoeft er geen show van te maken, maar bij het afscheid gewoon geven.
Count your blessings...
quote:parelmoertje schreef op 16 september 2012 @ 22:21:

Mosterd?Forumuitdrukking als iets ook al door een ander gezegd is
Ik zou er geen behoefte hebben denk ik.Op de dag zelf afscheid nemen van mijn collega's , mijn werkgever fatsoensmatig een hand geven en dan graag de deur uit lopen. Ik snap dat jij er ook echt niets aan kan doen dat deze beslissingen genomen moesten worden alleen een werknemer heeft ook nog zoiets als een bepaalde trots he.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bloemen en een VVV-bon?
Bedankt, ik denk dat ik geld geef en een mooie bos bloemen. En natuurlijk kunnen zij op mijn referentie rekenen.
quote:Enn schreef op 16 september 2012 @ 22:36:

Ik zou er geen behoefte hebben denk ik.Op de dag zelf afscheid nemen van mijn collega's , mijn werkgever fatsoensmatig een hand geven en dan graag de deur uit lopen. Ik snap dat jij er ook echt niets aan kan doen dat deze beslissingen genomen moesten worden alleen een werknemer heeft ook nog zoiets als een bepaalde trots he.Van trots kun je niet eten. Zou nooit te trots zijn geld aan te nemen. Zeker als ik er toch uit moet, hoe meer hoe liever! Die bloemen mogen ze in hun gat steken, tenzij ze tevens met 'n gepast geldbedrag over de brug komen.
Hè ja fijn een oprot-cadeautje.

Zit je echt niet op te wachten als je ontslag krijgt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat een ontzettend zure reacties zitten er hier en daar tussen! Ongelooflijk.

Als je altijd een prima band hebt gehad kun je toch gewoon goed uit elkaar gaan? Soms kun je gewoon niet anders dan mensen ontslaan en dat zouden die mensen misschien ook nog wel eens kunnen begrijpen....

Dus: een dikke bos bloemen, een prachtige referentie en de toezegging dat zij de eersten zijn die je belt als het weer beter gaat met het bedrijf. En rondkijken in je netwerk of iemand die jij kent nog behoefte heeft aan personeel.
quote:elninjoo schreef op 16 september 2012 @ 22:14:

Hier kun je de gouden handdruk berekenen:

http://www.ontslag-krijge ... antonrechtersformule.html

Vind 'n lullig kadootje terwijl je ze zelf ontslaat, niet erg gepast. Geld verzacht 't wellicht 'n beetje en daarbij 'n flesje van hun favoriete drank.Ze ontslaat de mensen natuurlijk omdat er genoeg geld is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven