Kado ontslag
zondag 16 september 2012 om 23:02
quote:elninjoo schreef op 16 september 2012 @ 22:58:
Dat er niet genoeg geld is om maandelijks 'n paar duizend euro salaris + premies te moeten dokken voor 'n werknemer wil nog niet zeggen dat ze niet 'n paar duizend euro éénmalig kan missen omdat ze zo tevreden was met die werknemer die nu op straat wordt gezet.Je hebt het al gauw over 10 tot 20.000 euro voor twee mensen als ze 25.000 per jaar verdienen en een paar jaar in dienst zijn. Niet heel realistisch dus.
Dat er niet genoeg geld is om maandelijks 'n paar duizend euro salaris + premies te moeten dokken voor 'n werknemer wil nog niet zeggen dat ze niet 'n paar duizend euro éénmalig kan missen omdat ze zo tevreden was met die werknemer die nu op straat wordt gezet.Je hebt het al gauw over 10 tot 20.000 euro voor twee mensen als ze 25.000 per jaar verdienen en een paar jaar in dienst zijn. Niet heel realistisch dus.
zondag 16 september 2012 om 23:02
zondag 16 september 2012 om 23:03
Hoe hebben je werkenmers erop gereageerd? Als ze het misschien kunnen begrijpen en al een nieuwe baan gevonden hebben. En ze hebben met veel plezier gewerkt, misschien dat je dan iets kunt geven als aandenken, iets kleins.
Maar ik geloof dat daar de meningen over verdeelt zijn (??)
Bijvoorbeeld als je in een winkel werk en je vult kattenvoer uit, dat je dan iets verpakt in een zak waar je normaal gesproken je kattenvoer in verpakt. Of zo iets?
Dat ze toch zonder iets groots er wel op terug kunnen denken.
Maar ik geloof dat daar de meningen over verdeelt zijn (??)
Bijvoorbeeld als je in een winkel werk en je vult kattenvoer uit, dat je dan iets verpakt in een zak waar je normaal gesproken je kattenvoer in verpakt. Of zo iets?
Dat ze toch zonder iets groots er wel op terug kunnen denken.
zondag 16 september 2012 om 23:43
Ik heb een goede band met mijn werkneemsters en ze hebben altijd goed en hard gewerkt. Helaas moet ik er afscheid van nemen, had het ook liever anders gezien.
Beide reageerde best positief (voor zover dat kan natuurlijk) en hadden ontslag ook al aan zien komen (verkoop liep enorm terug).
Een collega van mij zocht nog werkneemsters en heb dit ook aan mijn werkneemsters doorgegeven zodat zij eventueel op tijd nog ergens anders aan de bak kunnen. Mocht het zo zijn dat mijn bedrijfje er uiteindelijk weer een stuk boven op komt, dan kunnen ze op mij rekenen wat betreft een terug keer in mijn bedrijf.
Ik wil daarom een gepast kado en dacht zelf aan een mooie bos bloemen, wat geld (100¤pp?) en natuurlijk een referentie en hopelijk een terug keer als werknemer in mijn bedrijfje.
Beide reageerde best positief (voor zover dat kan natuurlijk) en hadden ontslag ook al aan zien komen (verkoop liep enorm terug).
Een collega van mij zocht nog werkneemsters en heb dit ook aan mijn werkneemsters doorgegeven zodat zij eventueel op tijd nog ergens anders aan de bak kunnen. Mocht het zo zijn dat mijn bedrijfje er uiteindelijk weer een stuk boven op komt, dan kunnen ze op mij rekenen wat betreft een terug keer in mijn bedrijf.
Ik wil daarom een gepast kado en dacht zelf aan een mooie bos bloemen, wat geld (100¤pp?) en natuurlijk een referentie en hopelijk een terug keer als werknemer in mijn bedrijfje.
zondag 16 september 2012 om 23:56
Ik wil ze toch wat geven. En of ik nu een etentje geef van ¤100 of geld, dan geef ik liever geld zodat zij er mee kunnen doen wat ze willen.
Alleen bloemen vind ik te weinig.
Ze hebben toch lang in bij mij gewerkt. Zoals ik al zei, ik had het ook liever anders gezien.
Ik vind het lastig om afscheid te nemen van hun en heb er ook best wel veel moeite mee gehad en nu nog steeds. ik kan het daarom niet af doen met een bloemetje en een dankjewel ...
Alleen bloemen vind ik te weinig.
Ze hebben toch lang in bij mij gewerkt. Zoals ik al zei, ik had het ook liever anders gezien.
Ik vind het lastig om afscheid te nemen van hun en heb er ook best wel veel moeite mee gehad en nu nog steeds. ik kan het daarom niet af doen met een bloemetje en een dankjewel ...
maandag 17 september 2012 om 00:02
Ik kreeg een bos bloemen van mijn ex baas op.mijn laatste dag en ik vond dit wel leuk.
Had het gevoel dat er tenminste nog iets van moeite was gedaan.
Ook heb ik een getuig schrift en een referentie er aan over gehouden.
Waarom zoveel geld geven? Het ontslag is niet voor niks. Klein bedankje voor alle inzet lijkt mij prima. Je bent hun baad, niet hun vriendin. ( die 100 euro is dan wel weer fijn voor ze als je dat kan weg geven, niet te hoog bedrag toch fijn voor hun om te krijgen). Maar meer vind ik echt niet nodig. Misschien ligt het ook aan de branche waar je werkt wat als normaal wordt gezien?
Had het gevoel dat er tenminste nog iets van moeite was gedaan.
Ook heb ik een getuig schrift en een referentie er aan over gehouden.
Waarom zoveel geld geven? Het ontslag is niet voor niks. Klein bedankje voor alle inzet lijkt mij prima. Je bent hun baad, niet hun vriendin. ( die 100 euro is dan wel weer fijn voor ze als je dat kan weg geven, niet te hoog bedrag toch fijn voor hun om te krijgen). Maar meer vind ik echt niet nodig. Misschien ligt het ook aan de branche waar je werkt wat als normaal wordt gezien?
maandag 17 september 2012 om 00:04
Nou, ik moest voor een klein half jaar terug vertrekken wegens bedrijfseconomische redenen. En ik vond het dus wél heel leuk dat er door mijn werkgever een cadeau bij vertrek werd gegeven. De samenwerking was altijd plezierig en wederzijds naar volle tevredenheid geweest, en een blijk van waardering bij het afscheid onderstreepte dat voor mij toch nog eens. Vond ik ergens toch erg fijn. Overigens hier geen geld, maar een mooie bos bloemen en een kado dat specifiek op mijn interesses was uitgezocht. En een borrel met de collega's
maandag 17 september 2012 om 00:25
maandag 17 september 2012 om 00:53
Ik ook Enn.
En een persoonlijk cadeau, zoals waar kwatta-katta het over heeft, vind ik veel leuker en beter dan geld.
En iedereen doet hier alsof het geweldig is, dat ze een getuigschrift meekrijgen, maar dat lijkt mij niet meer dan normaal (daar kunnen ze ook gewoon om vragen en dan zou je het ook geven).
En een persoonlijk cadeau, zoals waar kwatta-katta het over heeft, vind ik veel leuker en beter dan geld.
En iedereen doet hier alsof het geweldig is, dat ze een getuigschrift meekrijgen, maar dat lijkt mij niet meer dan normaal (daar kunnen ze ook gewoon om vragen en dan zou je het ook geven).
maandag 17 september 2012 om 07:27
Gezien de verstandhouding die je omschrijft, lijkt een kado me prima op z'n plaats en gaan je ex-werknemers dat waarderen. Ik zou kiezen voor mooie bos bloemen en iets persoonlijkere dan geld. Je werkt al langer met hen, dus misschien kun je het kado afstemmen op de persoon? Zelf kreeg ik ooit bij vertrek (geen ontslag overigens) een mooi sieraad dat precies bij mijn stijl past. Voelde erg persoonlijk en sprak een stuk waardering uit.
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
maandag 17 september 2012 om 07:41
Grappig dat velen geen geld zouden willen, dat is toch juist de reden dat je uberhaupt moet werken? En als ze van je af moeten dan zou ik toch ook hopen dat ze me 'n extra maandsalaris (netto/zwart) mee zouden geven. Dat ze daarnaast ook nog 'n flesje wijn geven of 'n persoonlijk snuisterijtje, okee, maar niet alleen maar jezelf er op die manier vanaf maken.
maandag 17 september 2012 om 09:10
Ik heb door mijn werk regelmatig mensen aan de lijn die onslagen zijn of ontslagen gaan worden. Hoe mensen daarop reageren is echt heel divers. Sommige snappen het en zeggen dat werkgever totaal geen blaam treft (werkgever krijgt bijvoorbeeld geen subsidie meer of de branche waarin ze werken ligt op zijn gat), die zouden een kado wel waarderen. Sommige zijn zo ontzettend boos en werkgever kan echt helemaal niets meer goed doen. Die mensen kun je echt beter geen boemen geven of 100 eure geven. Dat zien ze dan als een fooitje waarmee ze afgescheept worden. Die vinden dat bedrag dan een belediging.
Het hangt dus echt af hoe die werknemers erin staan. Snappen ze de reden van ontslag en nemen ze je niets kwalijk dan zou ik wel spontaan iets durven geven. Anders eerst even vragen of ze iets op prijs stellen en zo ja wat.
Het hangt dus echt af hoe die werknemers erin staan. Snappen ze de reden van ontslag en nemen ze je niets kwalijk dan zou ik wel spontaan iets durven geven. Anders eerst even vragen of ze iets op prijs stellen en zo ja wat.
maandag 17 september 2012 om 16:03
quote:elninjoo schreef op 17 september 2012 @ 07:41:
Grappig dat velen geen geld zouden willen, dat is toch juist de reden dat je uberhaupt moet werken? En als ze van je af moeten dan zou ik toch ook hopen dat ze me 'n extra maandsalaris (netto/zwart) mee zouden geven. Dat ze daarnaast ook nog 'n flesje wijn geven of 'n persoonlijk snuisterijtje, okee, maar niet alleen maar jezelf er op die manier vanaf maken.O ik zou een lekker geldbedrag prima vinden maar zo'n heel sociaal wenselijk toneelstukje eromheen daar zou ik dan weer niet op zitten te wachten.
Grappig dat velen geen geld zouden willen, dat is toch juist de reden dat je uberhaupt moet werken? En als ze van je af moeten dan zou ik toch ook hopen dat ze me 'n extra maandsalaris (netto/zwart) mee zouden geven. Dat ze daarnaast ook nog 'n flesje wijn geven of 'n persoonlijk snuisterijtje, okee, maar niet alleen maar jezelf er op die manier vanaf maken.O ik zou een lekker geldbedrag prima vinden maar zo'n heel sociaal wenselijk toneelstukje eromheen daar zou ik dan weer niet op zitten te wachten.
maandag 17 september 2012 om 16:09
Een persoonlijk kaartje waarin je ze uitgebreid bedankt en laat zien hoe je ze gewaardeerd hebt in de afgelopen jaren.
Dat is voor veel mensen minder ongemakkelijk dan dat je dan in publiek gaat doen met een speech.
Aanbeveling op LinkedIn en een steengoede referentie op papier werden ook gewaardeerd.
Succes! zijn nare dingen om als werkgever te moeten doen.
Dat is voor veel mensen minder ongemakkelijk dan dat je dan in publiek gaat doen met een speech.
Aanbeveling op LinkedIn en een steengoede referentie op papier werden ook gewaardeerd.
Succes! zijn nare dingen om als werkgever te moeten doen.