Ik mis mijn moeder...
donderdag 31 mei 2012 om 12:05
Zo'n 2 jaar geleden zijn mijn ouders naar Duitsland verhuisd. Ze wonen 300km van ons vandaan en ik heb daar nooit een probleem mee gehad eigenlijk. Vond het wel lekker, een soort vakantiehuis waar we weekendjes heen kunnen enzo. Alleen sinds de geboorte van onze dochter afgelopen februari, heb ik het er steeds moeilijker mee. Ik ben een dag minder gaan werken en zit doordeweeks dus 2 dagen thuis. Ik merk dat ik het mis om ff bij mijn moeder op de koffie te gaan, even gezellig samen shoppen, wandelen met de kleine...gewoon de normale dingen. Ik zie ze wel regelmatig, maar dan is het toch anders. Dan heb je een soort vakantiegevoel en is het voor een heel weekend. Vaak ondernemen we dan ook echt dingen, zoals bezoek aan een stadje ofzo. Echt van die dingen die je tijdens een weekendje weg doet. Maar Ik mis het gewoon even snel langs hoppen als ik vrij ben of eventjes winkelen samen met mijn moeder. Als we daar zijn of ze zijn hier gaan we altijd met z'n allen iets doen. We laten mijn vader niet thuis zitten in zijn uppie. Het word dan meteen echt zo'n uitje ipv eventjes weg met mijn moeder. En dat mis ineens heel erg...ik heb een hele lieve schoonmoeder vlakbij en die zie ik regelmatig, maar dat is toch anders. En ik gun mijn ouders hun geluk en plezier om daar te wonen, maar ik mis het gewone contact. We bellen elke week wel 1 of 2 keer, maar ik mis het bakkie koffie en het even naar de stad wandelen gewoon op mijn vrije dagen....
Weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Ik weet dat ik heel blij moet zijn dat ik mijn moeder gewoon nog heb, er zijn genoeg dames die dat niet hebben en dat is natuurlijk veel erger. Maar ik mis haar gewoon soms ineens zo erg...wilde dat even van de af schrijven.
Weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Ik weet dat ik heel blij moet zijn dat ik mijn moeder gewoon nog heb, er zijn genoeg dames die dat niet hebben en dat is natuurlijk veel erger. Maar ik mis haar gewoon soms ineens zo erg...wilde dat even van de af schrijven.
maandag 17 september 2012 om 09:17
nnnn1992 : ik lees nu je post pas hoe gaat het inmiddels met je? Kan je er beter mee omgaan of ben je toch terug gegaan die kant op?
Met mij gaat het weer wat beter, al mis ik nog steeds wel het spontaan langs gaan bij ze. Over 2 weken gaan we een week met ze op vakantie, dus dan halen we de schade weer in!
Met mij gaat het weer wat beter, al mis ik nog steeds wel het spontaan langs gaan bij ze. Over 2 weken gaan we een week met ze op vakantie, dus dan halen we de schade weer in!