Ovenschotel met....?

17-09-2012 12:15 12 berichten
Hai!

Ik ga vanavond boodschappen doen, maar wil dus eind van de middag iets maken met spulletjes die ik nog heb.

Zat zelf te denken aan een ovenschotel, maar weet niet of dit wel kan.

Kortom.. wie weet iets lekkers wat ik kan maken met:

- Kipfilet

- aardappelpuree

- diepvries spinazie
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun je hier een ovenschotel mee maken.

Kip snijden en bakken, ik zou ze lekker kruiden met kerrie, knoflook , zout en peper.

Diepvries spinazie ontdooien

Laagje puree, spinazie erop, kip erop, nog een laagje puree, beetje paneer met wat boter bovenop voor een lekker korstje. Je kunt er ook nog geraspte kaas op doen.
Kipfilet braden, aardappelpuree maken en spinazie er bij eten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En een spinaziestamppot met gebakken kipblokjes? Of moet het perse een ovenschotel zijn?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Spek erbij!
Het hoeft niet perse een ovenschotel te zijn, maar ik moet zeggen dat de optie van hangmat mij wel heel goed in de oren klinkt! (in de ogen leest?;P)
Spinazie ontdooien en goed uit laten lekken. Dat onder in een ingevette ovenschaal mikken. Kip (al gekruid en gaar) over de spinazie verdelen. Aardappelpuree op smaak brengen & erover verdelen. Broodkruim erover, hier en daar een beetje boter en dan de oven in schuiven tot de puree een bruin korstje heeft.
Dat is hartstikke lekker, als je maar zorgt dat je kip gaar is voor het de oven ingaat. Alleen inderdaad nog iets voor een korstje toevoegen (kaas of paneermeel of broodkruim).
Het word toch de ovenschotel!

Iemand enig idee hoelang en op hoeveel graden het de oven in moet?
180 graden, probeer eens een half uur en check hoe het er dan uitziet / aanvoelt.
Wat eten we vanavond?
Dankjewel makreel!
Ovenschotel prei mmmmmm, vanavond de kliekjes opeten
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven