Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Cool maat mag ik op de meet een handtekening!?
Haha ja ik ook maat! Super vet!
Hahahah...

Oh en patty brard is in het "echt" net zo overdreven als op tv! En piet romer was Zoooo lief!!
Ik bedoelde eigenlijk super slank

Leuk dat piet zo lief was! Van Patty had ik het ook wel verwacht. Vreselijk mens.
Ja, ik was inderdaad super slank daar! Dan zouden er nu nog heel wat kilo's af moeten.....
Kroos wat belachelijk joh! En dat is ind pas als ze kunnen draaien omdat ze zich dan niet kunnen opdrukken. Dat het cb dat niet weet echt erg!

Hier is het cb of iig die vrouw wel ok, ben dus benieuwd hoe het vandaag gaat aangezien ik niet Nasr die vrouw mOet maar naar de arts.

Ik heb geen bekenden in mijn omgeving met kids. Ik kan dus niet vragen wat hier een goede osteopaat is.. Daarom dat ik t bij cb maar vraag.,
Dames, ik kan jullie niet bijhouden... Heb geen tijd om alles terug te lezen en ik wil zo graag op jullie reageren....

Hier een heerlijke nacht gehad. Gister was ik sporten en heeft de kleine lekker liggen rellen bij papa... Toen ik thuis kwam was hij weer heel lief

Hij is om 22.00 op bed gelegd, en om 23.00 viel hij in slaap tot vanmorgen 6.00!!! Om 6.30 na de fles direct weer verder gaan slapen tot 9.15!!!! Wat een voorbeeldig kindje!!!

Hij ligt nu wakker in de box leuke geluidjes te maken *smelt*

Ik heb de kleine overdag niet ingebakerd, de ene keer ligt hij op zijn rug en de andere keer op zijn buik. Hij geeft duidelijk aan wat hij wilt! 's nachts ligt hij op zijn rug en dan wikkelen we met een hydrofiel zijn ampjes langs zijn lichaam zodat hij zichzelf niet wakker slaat. Overdag kan hij lekker vrij bewegen!

Ik ga zo naar het inloopspreekuur bij cb, ben benieuwd wat die kleine weegt. Daarna koffie drinken bij mijn schoonzus... Voor het eerst in de auto met de kleine man!!!!

Fijne dag allemaal!!!
Goedemorgen!

Hier ook een heerlijke nacht, van 23.00 tot 8.45. Wat een luxe! Ik heb hem na z'n fles weer terug in bed gelegd, hij was tegen me aan in slaap gevallen. Nu piept ie af en toe even, dan kom ik kijken en krijg ik een enorme lach. 't Is net alsof hij me roept omdat hij het zo gezellig vindt om me te zien.

@Kroos: welkom terug! Gezellig dat je weer meekletst. Vind je het vervelend dat je nog weinig energie hebt en het langzaam gaat met herstellen, of zie je wel hoe het komt? Wel tof dat je mini al doorslaapt, dat geeft jou ook weer meer rust. Hopelijk blijft hij het zo goed doen!

@Myself: nog gefeliciteerd met je trouwdag! Succes met het alleen voor miniself zorgen!

@Kwimmie: wat een prachtige taart op het sub, wow! Zo te horen heeft je zoontje een geweldige verjaardag gehad.

@Liz: succes met de pastasalade, het wordt vast erg lekker. En veel plezier met de eters vanavond!

@osteopaat: niks voor mij. Als er wat mis lijkt te zijn met Minico's botten, gewrichten of spieren dan zou het nog te overwegen zijn, maar ook dan ga ik liever naar een gewone (baby) fysio. Maar alles duidt erop dat hij gewoon meer of eerder honger heeft, er een boer of krampje dwarszit of dat hij gewoon lekker bij ons wil zijn. Normaal babygedrag lijkt me. Osteopaten vind ik veel te pretentieus, teveel een 'wonderdokter' idee, alsof je door massage en kraken enzo alle kwalen op kunt lossen, ook die niets met het bewegingsstelsel te maken hebben. Dat staat haaks op de kennis die ik tijdens m'n studie heb opgedaan. Bepaalde onderdelen van de osteopathie (kraken van wervels, craniosacrale therapie) vind ik ook gewoon eng, dat kan meer kwaad dan goed ben ik bang. De mildere vormen zoals bepaalde massages zullen soms best helpen hoor, als er inderdaad iets mis is met de spieren of gewrichten, of zo'n massage brengt de baby tot rust en daarmee uit een vicieuze cirkel. Of het lijkt te helpen omdat het zonder de osteopaat ook vanzelf over was gegaan.
Kleine man goed gekeurd,58 cm en 4865gr. Lengte tegen de bovenlijn en gewicht precies in t midden. Deze cb arts stond nog net niet te juichen,maar ze vond t overdag op de buik slapen helemaal goed en toen ze hoorde dat meneer tijdens t slapen z'n hoofdje steeds draait werd ze helemaal lyrisch haha. 12 oktober mag ik met beide mannen,dat gaat n flinke onderneming worden

Maat ook droog over gekomen?

*vliegt even naar de sub*
Mogge!

Lekker al die lang slapers!

Haha Kroos: 'ik tank hem bewust lekker vol' :-)

Yep hier ook cb vandaag. Ben benieuwd!

Maar eerst naar t sub voor de reclame van Maat!
Wow, die groeit lekker Kwimmie! Handig als je voor beide kids tegelijk kunt komen lijkt me.
@anne, er is een site met betrouwbare osteo's voor kinderen en baby's!!! God ik weet niet meer hoe het heet maar wikiAnne weet vast raad
Nico, onze osteo doet geen van de dingen die jij benoemd het gaat er heel rustig en relaxed aan toe en tja ik heb er echt echt echt een heel ander kind door gekregen.. Hij zat tegen een huilbaby aan en de fysio kon niks vinden.

Voor dat ik was geweest stond ik er ook heel negatief tegenover, ik heb zelf fysiotherapie gestudeerd dus dan staat een osteopaat ver van je bed
Hahaha kwim nog een lange jan!! Hmmm ga me toch afvragen of we laatst niet verkeerd gemeten hebben

Hier een CB art die buikslapen ten strengste afraadde, ze mocht wel elke dag een paar minuten op haar buik want dat was voor de nekspieren en zodat dr schedel de ruimte kreeg om te groeien... Ja jaaaa in 4 minuten per dag, koekoek
Naja ze kunnen het wel afraden maar ik bepaal altijd nog zelf wat ik doe toch? Ik kom daar om te wegen en te meten meer niet. Maar dat heb ik die vrouw ook al duidelijk gemaakt

Ik ga het opzoeken thans rammel

Nico ik ben er zelf ook niet zo van, maar Ls mini er baat bij heeft vind ik dat prima.
Hoezo werd de arts lyrisch kwimmie over dat draaien met het hoofdje? Dat doet Minimaatje ook altijd als hij op zn buik ligt!

@ anne hoe was het met Cruella op het cb?
Nou Maat ik heb geen idee,denk dat ze fan is van mooie ronde bolletjes of zo. Vond t ook ietwat overdreven. Oudste deed t ook dus voor mij is t normaal.

Wat apart he met die cb's. Ik volg ook lekker mijn gevoel met die mannetjes,dat heeft me tot nu toe altijd geholpen.
Ik ben nu op cb wat een aftandse zooi zeg! Later meer

Oo en mini hier draait dr hoofd ook op de buik?! Das toch normaal
Volgens mij is het best knap hoor, als ze nu al op hun buik makkelijk hun hoofd van links naar rechts en terug kunnen draaien. Minico doet het wel, maar met grote moeite. Veel gepuf en gekreun en soms lukt het halverwege toch opeens niet. En vervolgens huilen. Wel gek, aangezien hij als we hem tegen ons aan vasthouden heel goed zijn hoofd op kan tillen en om zich heen kan kijken, dus hij heeft best een sterk nekje. Hij vindt het blijkbaar gewoon echt niet tof om op z'n buik te liggen. We 'oefenen' elke dag een paar keer 5 minuten ofzo, hopelijk valt het kwartje dan op een gegeven moment en gaat hij het leuker vinden.
@ann: thanks voor de tip maar minibub doet het niet eens elke dag dus ik vibd het nog niet nodig!

@maat: waaaaaah geweldig die clips

@cb: heb geen 1 advies gehad vorige x. Gewoon verteld hoe het gaat en thats it. Wel apart ddat ze op iedr buro anders te werk gaan. Statistieeken, onderzoek of niet niks kan op tegen moederinstinct hoor! En als ik daaraan twijfel bel ik nog liever mn moeder dan het cb!

@liz: have fun vanavond!

@kwim: is dat dan zo bijzonder? mini deed dat hier bij 2 wk al en draaid zelf haar hoofd als ze op buik of rug ligt

Mini zat net terug te brabbelen en te lachen
Nico, probeer eens als minico op zijn buik ligt je hand op zijn billetjes te houden. Zo dat ze weer naar beneden blijven.

Waarschijnlijk tilt minico zijn billen op ipv zijn hoofd. Je zult zien dat hij het ook kan.

Jeetje wat groeien jullie ukken zeg!!

Liefs beppe
Ik had die tip al ergens gelezen inderdaad Beppe, maar dat helpt niet!
Whaha Kroos lekker voltanken jij

Hier kan ik tanken wat ik wil maar mijn minibub is niet zo zuinig

@myself: hoe gaat je 1ste dag alleen?
Ik tank helemaal niks vandaag... Man o man ik krijg er amper een slok in als ik haar wakker maak, ik denk dat het sprongetje/regelen voorbij is, ze slaapt enorm goed vandaag en na 10 min drinken is ze klaar elke 4 uur

Urine was net wel lichtgeel ipv doorzichtig, ben meteen bezorgt
Rammel misschien is ze niet helemaal fit?

Cruella is weer apk goedgekeurd. Ruim 3700 gram en 53 cm. Prikjes waren even krijsen, maar nu lijkt ze weer rustig en slaapt. Volgens mij had mevrouw wel door dat ik niet met me laat sollen en ze heeft me dan ook geen enkel advies gegeven of iets aan of afgeraden en ze heeft me ook niet tegen gesproken toen ik zei dat mini op dr buik en in de bakerzak slaapt. Ook wbt de voeding deed ik het 'zelfstandig' prima. Viel me dus alles mee! Slank zijn heeft ook zn nadelen, de prikjes doen dan extra zeer omdat ze bijna geen spek om dr billen heeft haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven