overblijven

18-09-2012 21:09 31 berichten
Hoi allemaal,

Er zijn vast al wel meer topics zoals dit... Maar ik voel me even heel rot.

Ik ben zo bang dat ik nooit iemand zal vinden.

Ik heb een hartstikke leuk leven en alles wat mijn hartje begeert. Een super leuke baan, lieve vrienden en ouders en een leuk huis. Maar ik ben eigenlijk mijn hele leven al single. Op een paar korte relaties na.

Eigenlijk ben ik daar nooit heel bedroefd om geweest. Ik was gewoon de juiste nog niet tegen gekomen dacht ik. Maar na een korte relatie ben ik op de feiten gedrukt dat ik eigenlijk een relatie wel heel erg mis. Ook omdat ik bijna dertig word en iedereen om me heen wel al getrouwd is of kinderen heeft, begin ik het steeds meer te missen.

Ik wil echt heel graag een relatie en later ook kinderen. Ik merk dat ik de laatste tijd echt angstig wordt dat het misschien wel nooit gaat lukken.

Ik heb echt wel genoeg gedaan om een relatie te vinden. Ik heb veel via sites gedate. En onderneem ook heel veel. Heb veel hobby's en ga ook af en toe op reis met een groepsreis. Ik ontmoet ook wel mannen maar er gaat steeds wat mis.

Ik weet het echt niet meer. Vriendinnen geen ook allerlei advies: er niet zo mee bezig zijn, het komt vanzelf goed, je moet zelf actie ondernemen, je moet het eerst zelf leuk hebben met jezelf, je moet minder kritisch zijn... enz... terwijl ik het echt wel leuk heb met mezelf.. en ook hele periodes er veel minder mee bezig ben.. maar ook af en toe de sites weer eens opzoek en volgens mij ook niet te kritisch ben.

Ik krijg gewoon het gevoel dat ik iets gigantisch fout doe, maar ik kom er niet achter wat dat is... En van vriendinnen krijg ik zo uiteenlopende adviezen.

Iemand een goed idee?
Wat gaat er zoal mis dan?

Ik zou niet minder kritisch zijn maar wel reeel. Voor sommigen zal dat minder kritisch betekenen, geen idee hoe dat voor jou is.

De matches op relatiesites vind ik altijd nogal onzinnig, de mensen die ik ken en een leuke relatie hebben, hebben volgens mij nauwelijks matches op zo'n site. Dezelfde interesses hebben is bijvoorbeeld meestal helemaal niet belangrijk hoor, overeenkomstige normen en waarden hebben is vele malen belangrijker.
Geef ook eens een man een kans waar jij zelf niet onmiddellijk voor zou vallen, maar hij wel op jou.

Daar komen vaak de beste relaties uit voort.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat er precies 'mis'? Vinden zij jou niet leuk, of jij hen bij nader inzien niet?

Ik heb internetdaten altijd gezien als een kans om mensen te ontmoeten die ik anders nooit zou spreken omdat ze een heel ander beroep/hobby etc. hebben. Hier is één relatie uitgekomen, een paar leuke dates, en vooral veel leuke (en ook saaie) gesprekken. Uiteindelijk bleek Nieuweman al in mijn kennissenkring rond te lopen, en voldeed op dat moment niet aan de drie belangrijkste match punten van mijn internet date wensen!

Dit even ter info, want ik herken je gevoel wel heel goed hoor! Misschien zijn er in jouw omgeving ook wel mannen waar je 'overheen hebt gekeken'' ?
Natuurlijk blijf je niet over, er zijn volgens mij maar weinig mensen die voor altijd alleen blijven. Je hebt nog tijd zat, al wil je dat niet horen. Voor iedereen is wel iemand bestemd, daar geloof ik in.

Staar je niet blind op andere mensen, want straks zit jij in een relatie en gaan zij uit elkaar.
Het grootste 'probleem' is dat de meeste mannen geen relatie met mij zien zitten. Heel af en toe komt er één langs die mij ziet zitten. Maar vaak zijn er dan wel echt essentiele dingen waarom ik er geen relatie in zie. Bijvoorbeeld geen kinderwens of hele andere ideeen of een karakter wat botst met mij. Bijvoorbeeld heel direct en hard terwijl ik juist heel zacht en gevoelig ben.

Hoe het komt dat de meeste geen relatie met mij zien zitten weet ik niet. Ik heb het wel eens gevraagd en dan is het altijd je bent een uper leuke meid en je hebt alles wat ik zoek maar ik voel de klik niet. Tja en die klik voel ik zelf ook niet altijd dus dat snap ik dan ook heel goed.

Ik denk soms ook wel eens, misschien komt de klik nog en ga dan door met iets wat het eigenlijk niet 'echt' is.
Zijn de mannen die je tot nu toe gedate hebt allemaal hetzelfde 'soort' man? (klinkt een beetje vaag)
Toen ik de titel las dacht ik aan het "overblijven" op de basisschool.

Maar bibabloem, het komt echt wel goed hoor. Hoe date je eigenlijk, via een datingsite?
Nee juist heel verschillend! Ik denk wel te weten wat voor man bij mij past maar de mannen waar ik mee date blijken toch steeds heel verschillend of toch niet zo goed bij me te passen.
Misschien dus een paar dates met een man die niet helemaal voldoet aan wat je 'weet' wat bij je past?

Verruim je zoekopties, wie weet brengt dat verrassingen?

Overigens eens met hierboven hoor, je blijft echt niet over. Ik was ook 'al' 30
Haha ook wel fijn om te horen dat er meer meiden zijn bij wie het even geduurd heeft.
quote:jibba schreef op 18 september 2012 @ 21:18:

Geef ook eens een man een kans waar jij zelf niet onmiddellijk voor zou vallen, maar hij wel op jou.

Daar komen vaak de beste relaties uit voort.Hmmmmm, de kans bestaat ook dat je misschien zo graag wilt dat je er nu in mee zou gaan, maar dat dit op de lange termijn niet gaat werken.
Ik geloof ook niet in de theorie dat je zelf alles op orde moet hebben en gelukkig moet zijn. Alsof iedereen dat was toen ze hun partner ontmoet hebben. Ik was toen ik mijn ex ontmoette heel verdrietig om een verbroken relatie. Dus stond nauwelijks open en toch sloeg de vlam in de pan.
Hier ook iemand die tegen de 30 loopt en nog geen huisje boompje beestje heeft hoor! Aan de ene kant zou ik het fijn vinden om een lieve vriend te hebben maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om single te zijn. Ik hoor van veel vriendinnen gezeur over hun relaties en dan ben ik wel blij dat ik dat niet heb. ;)

Ook heel herkenbaar dat je je niet aangetrokken voelt tot de mannen die wel jou willen. Ik heb geprobeerd wat Jibba zei, maar voor mij werkte het niet. Maar wie weet, vind jij je er de liefde van je leven in ;)

Voor de rest heb ik geen adviezen, maar lees en praat graag mee
ik heb zooooooooo enorm hetzelfde!!
Ik dacht oprecht dat dit topic over overblijven op school ging
Wat ik veel zie bij dertigers is dat ze een enorme partij noten op hun zang hebben. Daten met een checklist noemen wij dat altijd. Jij bepaald waar een man aan moet voldoen met als gevolg dat je al een enorme groep uitsluit.

Laat me raden. Hij mag niet alger opgeleidt zijn dan jij, een bepaald inkomen hebben, carriere mogelijkheden, goed en verzorgd uitzien. Kortom, iemand met wie je je op een feestje kan laten zien. De levensgenieter die zich geen zorgen maakt over morgen met een onstabiel inkomen en huurhuisje die verrast en een andere kijk op het leven geeft is jouw type niet.
er zijn ook andere mannen, die tref ik altijd.

ik ben op zoek naar een sv, dacht leuke gevonden te hebben, maar nee hoor, hij wil uiteindelijk een serieuze relatie en kinderen van hemzelf.

mijn vorige sv is ook al vertrokken naar een vrouw die wel een serieuze relatie wilde.
wij slapen nooit.
de, "wordt het ooit wat met mij, nog steeds single" posters op dit forum hebben merkwaardig overeenkomende eigenschappen. Leuk, goed uitziend, alles voor elkaar, leuk huis/baan etc. etc. Maar toch geen relatie.

Waar zijn die dames met de matige baan, het huur appartement met lekkage en die in de wat slechtere buurt wonen?

Zoals ik het zie je hebt of te hoge eisen, of je komt nooit buiten, of je bent toch niet zo fantastisch voor de mannen hier omdat je in de compleet verkeerde vijver zit te vissen.

Of je hebt gewoon speciale pech, net zoals dikke mensen wel eens zeggen dat het niet aan hun ligt en dat ze een speciale conditie hebben waardoor ze vet zijn.

Yeah!!!!
ik heb n huurappartementje en dat zal voorlopig wel zo blijven gezien mijn matige baan met dito salaris ;)

maar t lekt niet!
quote:lieske23 schreef op 19 september 2012 @ 00:26:

ik heb n huurappartementje en dat zal voorlopig wel zo blijven gezien mijn matige baan met dito salaris ;)

maar t lekt niet!Dan is er voor jou nog hoop
quote:satansadvocaat schreef op 19 september 2012 @ 00:19:

de, "wordt het ooit wat met mij, nog steeds single" posters op dit forum hebben merkwaardig overeenkomende eigenschappen. Leuk, goed uitziend, alles voor elkaar, leuk huis/baan etc. etc. Maar toch geen relatie.

Waar zijn die dames met de matige baan, het huur appartement met lekkage en die in de wat slechtere buurt wonen?

Zoals ik het zie je hebt of te hoge eisen, of je komt nooit buiten, of je bent toch niet zo fantastisch voor de mannen hier omdat je in de compleet verkeerde vijver zit te vissen.

Of je hebt gewoon speciale pech, net zoals dikke mensen wel eens zeggen dat het niet aan hun ligt en dat ze een speciale conditie hebben waardoor ze vet zijn.

Yeah!!!!

Check Afgezien van de matige baan dan, dat klopt echt niet. Maar ik mag toch niet hopen dat een klik voor een man gebaseerd is op het al dan niet hebben van lekkage in een huurappartement in een niet al te beste buurt?

In dat geval ga ik nog vandaag de loodgieter bellen
quote:satansadvocaat schreef op 19 september 2012 @ 00:19:

Yeah!!!!Die zitten naast hun man op de bank naar de binnenkomende regendruppels te kijken
waterplant dat is dus echt niet altijd zo, de man die jij beschrijft is juist helemaal mijn type omdat ik zelf ook een beetje zo ben. Ja hier is er 1 hoor, matige baan en over 2 maanden werkloos, maar ik weet zeker dat ik wel weer wat vind. Huurappartement, lekkage die ik zelf verholpen heb, absoluut levensgenieter, en goed uitzien tja ik vind zelf dat ik er goed uitzie. Maar toch zit ik precies in dezelfde situatie als bibabloem. Ik herken het echt precies. Ben 31, date regelmatig ook al zijn er ook periodes dat ik er even geen zin in heb allemaal.

Net ook weer zo'n gevalletje aan de hand dat ik iemand heel leuk vind maar hij ook zegt ja het klikt wel goed maar ik wil alleen vriendschap. Tja, dan doet het ook even flink pijn, het heeft me weer laten zien hoe stoer ik kan zijn om iemand mee uit te vragen en zelfs nog mee te gaan terwijl hij me eigenlijk al had 'afgewezen', maar mijn kwetsbaarheid naar buiten laat ik niet zien, de frustratie die ik heb omdat het elke keer niet lukt en af en toe dat wanhopige gevoel dat opkomt, lukt het dan nooit?

Alle adviezen die jij noemt heb ik ook eindeloos gehad en heb ze allemaal geprobeerd maar ik denk dat het echt gewoon een kwestie is van geluk!

Mijn zus heeft precies hetzelfde en een van mijn collega's ook. Dus je bent echt niet alleen.
Heej wat een boel reacties alweer! En wat fijn om wat meer meiden te treffen die hetzelfde hebben.

Even een kleine nuance aanbrengen in mijn openingspost...

Mijn leuke huis is gewoon een huurhuisje in een wat mindere buurt en gelukkig geen lekkage want daar kan ik de woning bellen! Maar ik vind het een super fijn huisje!! En mijn toekomstige partner mag ook in een huurhuis/ studentenkamer/ krot wonen van mij, want dat is absoluut geen eis op mijn eisenlijst.

Verder heb ik een middelmatige baan waar ik ontzettend gelukkig van word en dat maakt het dan weer een goede baan. Wat mijn toekomstige partner voor werk doet maakt me niks uit zolang hij er maar plezier in heeft!

Dus voor mijn gevoel heb ik geen eisenlijst waar je U tegen zegt. Het is meer dat ik wel eens een beginnende relatie heb gehad waarbij iets naar voren kwam waar ik niet omheen kon kijken. Ik heb bijvoorbeeld een keer met iemand gedate met heel veel schulden maar ondanks dat veel wilde plannen. Terwijl ik juist heel voorzichtig ben en heel zuinig. Dan botst dan gewoon. Dan ben ik zooo teleurgesteld maar kan ik er echt niet eme door gaan.

Dus ja ik volg niet alleen mijn gevoel maar ook mijn verstand. Misschien dat dat wel het 'probleem' is. Maar tegelijkertijd weet ikd at dat gezonde verstand me ook wel eens uit situaties heeft gehouden waar ik niet in wil zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven