Tips voor cadeaus pubers

19-09-2012 10:29 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij (weer) op vakantie naar het geboorteland van onze kinderen. We gaan daar ook de beide families bezoeken, en nemen natuurlijk voor iedereen een cadeautje mee. Voor de meeste familieleden (ouders, broers, zussen, kleine neefjes en nichtjes) is dat inmiddels goed gelukt. Blijven over een neefje en nichtje in de puberleeftijd (allebei ca. 11-13 jaar, weet het niet precies). Elektronische gadgets meenemen is zinloos, het land loopt wat dat betreft ver voor op Nederland.

Maar wat dan? Wie heeft voor mij de ultieme tip? En oh ja, 't moet allemaal mee in de koffer dus niet breekbaar, niet te zwaar en geen uitzonderlijke afmetingen
Zo'n i-tunes tegoed kaart?
In welke prijscategorie zat je te denken?
Een (bord)spelletje? Halli galli, Set, Kolonisten, Carcasone, Machiavelli, etc.
Iets van hippe kleren?
Voor het meisje zo een armband met van die drukker erop. Kan de echte zijn van noosa, maar kan ook een andere goedkopere variant. Hier is het erg in bij de pubers. Voor het neefje ook een armbandje van leer. Ook erg hot bij pubers.
Make-up of andere spullen voor persoonlijke verzorging?

Bordspel is ook een leuk idee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Waardebonnen of geld. Daar hebben pubers het meeste aan.
Ik vind het idee van tjadatkanook leuk voor het nichtje. Die armbanden zijn erg populair onder meiden en je kan het zo prijzig maken als je zelf wil. Een ander leuk sieraad kan natuurlijk ook. Voor een jongen zou ik zelf dan weer geen armband doen omdat je daarmee ook erg de plank mis kan slaan.

Een persoonlijk cadeau lijkt mij in dit geval beter dan waardebonnen of geld, maar een goede tip voor een jongen in de beginnende puberfase kan ik alleen even niet bedenken. Succes ermee!
Een woordenboek hun taal - Nederlands?

Gadget uit de VVV winkel (shirt, oud-hollands snoep, pen die tulpen- en grachten-plaatjes kan projecteren, alles met Amsterdam erop)

En anders aan hun ouders vragen?
Puberjongens vinden deo of ander 'mannenbadkamerspul' vaak wel leuk. Sowieso mannenspul eigenlijk wel. Een zakmes bijvoorbeeld.
Ah, daar zitten goeie tips bij!

@Halli Galli lijkt me erg leuk, maar weegt helaas 1 kg, da's minder .....

@Hippe kleding is daar hipper dan hier.

@Noosa armband lijkt me erg leuk voor het meisje, daar ga ik even verder op googelen.

@Waardebonnen/geld: tja, NL bonnen zijn daar niet inwisselbaar en geld vind ik zo onpersoonlijk.

@woordenboek? Hebben ze niet veel aan en dat zijn twee lijvige boekwerken Alles gaat daar sowieso via internet, ze zijn vergroeid met hun iPads, die raken daar geen boeken meer aan.

@VVV gadgets: dat is inderdaad mijn laatste strohalm als ik niets persoonlijks kan vinden. Maar ja, in het verleden ben ik ook al eens met Delfts blauwe armbandjes en Amsterdam-tassen aan komen zetten, dus ik wil nu echt wat anders.

@Mannenbadkamerspullen: da's een goeie! ik zoek iets écht Nederlands voor ze.

@zakmes: lijkt me ook leuk, Zwitserland is sowieso een land waar ze gek op zijn, dus een Zwitsers zakmes is echt stoer voor de 'mannen'.

Dames, dank! En als je nog meer leuke tips heb, aarzel niet ze te melden .....
Nou ben ik wel benieuwd over welk übercool, ver vooruitstrevend, extreem high tech land we het hebben.

Japan, Zuid Korea?
Halli galli 1kg? Dat had ik niet verwacht... en Set? Dat speelde ik erg vaak op die leeftijd...
@kettle: inderdaad, Zuid-Korea.

@gsleutel: Halli galli: bij de beschrijving bij Bol.com staat 1 kg. Ik ga wel even in de speelgoedwinkel kijken. Lijkt me wel een erg leuk spel!

Set: moet ik even zoeken (ben niet meer zo thuis in de bordspelen, mijn kinderen zijn al jaren volwassen ....).
Ik dacht dat Halli Galli voor kleuters was? Op een school waar ik heb stage gelopen deden sommige kleuters dat non-stop

Kolonisten lijkt me niet handig, ze snappen de gebruiksaanwijzing toch niet??

Noosa vind ik dan weer erg leuk, maar het armbandje kost iets van 20 euro en dan nog die drukkers erop, ook ongeveer 10-15 per stuk. Ik weet niet wat het budget is.... En ik denk dat Noosa daar niet te koop is (noosa komt uit a'dam) dus later drukkers bijkopen gaat vast een beetje lastig..
Ik ben dan ook al druk aan het googelen naar webshops die nep-Noosa verkopen
T-shirts met Nederlandse tekst er op vinden tienerjongens dan wel vaak weer leuk:

http://www.davidandthomas.nl/

Wij hebben vrienden uit Z-Korea en die vinden de kleren in Nederland trouwens wel erg hip & vrolijk en vooral in leukere kleuren dan daar.
@digijuf: dat is een goeie! Die T-shirts, heel leuk. Ik zag een T-shirt met een kaart van Nederland erop, en het Nederlandse weerbericht, ik denk dat ik die ga bestellen!

Tja, de kleding in Zuid-Korea is ook leuk en vrolijk hoor! Nederlandse kleding is vaak te groot, omdat ze veel smaller zijn dan wij. Daarom kopen mijn dochters juist hun kleding als ze dáár zijn
(lege) USB flash drives met hun eigen naam erop gegraveerd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jaja007, die dingen nemen we juist altijd daarvandaan mee hiernaartoe als we leuke/handige cadeautjes voor de thuisblijvers zoeken Dat bedoel ik met 'Elektronische gadgets meenemen is zinloos, het land loopt wat dat betreft ver voor op Nederland.'

En hun naam wordt anders geschreven; ik zou eventueel wel hun naam kunnen transciberen naar een spelling in 'gewone' letters maar dat is niet leuk als cadeau .....
Oke.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Geld en een kleinigheidje. Sieraden, luchtjes oid.

Dan heb je toch het persoonlijke en de rest mogen ze zichzelf uitzoeken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven