Gezondheid alle pijlers

waarvan de symptomen?

19-09-2012 18:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is sinds gisteren heel erg aan het hoesten, soms zo erg dat het helemaal vast zit en het net lijkt of ze letterlijk stikt en ze daarna een hoestbui van 5/10 minuten heeft.

Ook moet ze erg niezen en als dat eenmaal begonnen is moet ze er ook doorheen hoesten en klinkt het allemaal heel eng.

Ze moet ook soms naar adem happen omdat ze geen lucht krijgt.

Ik maak mij zorgen maar mijn vader zegt dat het gewoon een griepje is en wel weer over gaat..

Waarvan zijn dit symptomen?

Ze is verder wel goed bij en zegt zelf dat ze geen pijn heeft.
Hier mogen geen medische adviezen gegeven worden, naar de dokter gaan lijkt mij het enige antwoord.
Builenpest. Of heeft ze dan weer geen - etterende - bulten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
HA post bellen en overleggen lijkt me verstandig !

Succes.
Kijk altijd eerst in de spiegel, voor je een ander veroordeeld!
Hoezo mogen hier geen adviezen worden gegeven?

Er kan toch wel vertelt worden of dit herkenbaar is?
Ja schat, maar dit kan werkelijk waar alles zijn. Als je luchtig denkt kan het een verkoudheid zijn, een griepje of een toevallige samenloop van niesbui en hoestbui, als je doem denkt ..nouja dat ga ik allemaal niet opschrijven.

Met andere woorden: ff naar de HA, een ander advies is lastig te geven.
Het is alleen wel een beetje lastig dan met die HA, mijn moeder is eigenwijs en wil daar absoluut niet heen en mijn vader vind dat ook niet nodig..
Verstandig om niet naar de huisarts te gaan zeg.
quote:itsssme schreef op 19 september 2012 @ 18:44:

Het is alleen wel een beetje lastig dan met die HA, mijn moeder is eigenwijs en wil daar absoluut niet heen en mijn vader vind dat ook niet nodig..Je kunt ze niet dwingen, laat het los.
kinkhoest
longkanker
5-10 minuten hoesten? Of is dat overdreven?
Oh en de symptomen kunnen passen bij: griep, bronchitis, longontsteking, COPD, kinkhoest, tuberculose... de rest van de enge ziektes moet je zelf maar even bij elkaar googlen.

Maar meestal, en zeker in deze tijd van het jaar, is het gewoon een verkoudheidje. Zeker als ze er ook bij moet niezen.

Maar goed, ik ben dus geen arts.
Je maakt je echt te veel zorgen over van alles.
In Juli was het je vader die zo hoestte dat hij er bijna in stikte en nu je moeder? Je maakt je teveel zorgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja ik maak mij over van alles zorgen, zoals altijd!

Maar mijn moeder loopt tegen de 60 aan dus hoe ouder, hoe meer zorgen ik mij maak..

Want wat als ze ziek is en er ook nog een longontsteking bij kan komen? Overleefd ze het dan wel? Zulke erge dingen schieten altijd door mijn hoofd waar ik soms geen moment rust door kan krijgen..
Eerlijk gezegd, na al die topics maak ik mij meer zorgen over jou. Ga hulp zoeken ( en dat is serieus !)
Ja, tegen longontsteking bestaan tegenwoordig heel goede medicijnen. Antibiotica heten ze.

Je moet je niet zo'n zorgen maken. Je ouders zijn nog maar vijftigers, dat is hartstikke jong en tenzij ze een ernstige chronische ziekte onder de leden hebben, mag je verwachten dat ze gewoon genezen van een verkoudheidje.
Als er inderdaad van alles door je hoofd schiet, Zou ik haar gewoon meenemen naar de huisarts. Het kunnen zo ontzettend veel ziektes , en infecties zijn.

Maar het kunnen ook ernstigere vormen aannemen als je te lang wacht. En dan kan zij het wel niet normaal vinden, maar ga gewoon voor de zekerheid. wat maakt het uit,
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:qwerttu schreef op 19 september 2012 @ 19:24:

Ja, tegen longontsteking bestaan tegenwoordig heel goede medicijnen. Antibiotica heten ze.

Je moet je niet zo'n zorgen maken. Je ouders zijn nog maar vijftigers, dat is hartstikke jong en tenzij ze een erns

tige chronische ziekte onder de leden hebben, mag je verwachten dat ze gewoon genezen van een verkoudheidje.

Dat ben ik niet met je eens hoor.

Ik zeg zeker niet dat TO 's moeder ernstig ziek is.

maar je hoort tegenwoordig, de engste verhalen hoor!! zeker bij vijftigers, en zestigers.. en nog wel jonger ook.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je moeder loopt tegen de 60?? Tjemig hé, als die 100 wordt heb jij nog heel wat jaren met heel veel onnodige zorgen voor de boeg. Misschien kun jij beter even naar de huisarts ipv je moeder om te gaan leren dit los te laten.
quote:wished- schreef op 19 september 2012 @ 19:24:

Als er inderdaad van alles door je hoofd schiet, Zou ik haar gewoon meenemen naar de huisarts. Het kunnen zo ontzettend veel ziektes , en infecties zijn.

Maar het kunnen ook ernstigere vormen aannemen als je te lang wacht. En dan kan zij het wel niet normaal vinden, maar ga gewoon voor de zekerheid. wat maakt het uit,Ze moet haar moeder onder de arm pakken en meeslepen? Haar moeder is een volwassen vrouw en TO heeft niet gezegd dat ze seniel is. En zo oud is ze ook nog niet eens.
quote:itsssme schreef op 19 september 2012 @ 19:20:

Ja ik maak mij over van alles zorgen, zoals altijd!

Maar mijn moeder loopt tegen de 60 aan dus hoe ouder, hoe meer zorgen ik mij maak..

Want wat als ze ziek is en er ook nog een longontsteking bij kan komen? Overleefd ze het dan wel? Zulke erge dingen schieten altijd door mijn hoofd waar ik soms geen moment rust door kan krijgen..

Het lijkt me beter dat jij naar de huisarts gaat. Niet om een diagnose voor je moeder te krijgen, maar om zelf hulp te krijgen.

Een bijna 60-er die verder in goede gezondheid is, legt heus niet het loodje na 1 dag stevig hoesten en niesen. En als dat hoesten en niesen tegelijk komt, dan moet iederéén naar adem happen. Ook mensen van 20, ook bejaarden van 90.

Je moeder kent haar eigen lijf het best, en als zij zich geen zorgen maakt hoef jij dat ook niet te doen. Al helemaal niet na 1 dag hoesten.

Na je moeder kent je vader haar het best, neem ik gemakshalve even aan. Als hij zich geen zorgen maakt na 1 dag hoesten, hoef jij dat ook niet te doen.

Vertrouw je het oordeel van je ouders soms niet? Ze hebben jou toch ook groot gekregen? Echt, laat het los of ga naar de huisarts, voor jezelf.
*zwaait ff naar Q*
quote:wished- schreef op 19 september 2012 @ 19:25:

[...]

Dat ben ik niet met je eens hoor.

Ik zeg zeker niet dat TO 's moeder ernstig ziek is.

maar je hoort tegenwoordig, de engste verhalen hoor!! zeker bij vijftigers, en zestigers.. en nog wel jonger ook.Stel je niet zo aan zeg. Het is net herfst, de temperatuur is gedaald, half Nederland is verkouden. En half Nederland herstelt daar ook gewoon weer van. Die mensen zijn vijftigers, zelfs over mijn oma die bijna 100 is geworden maakte ik me minder zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven