werken. Vriend boos.

21-09-2012 12:07 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen. Super blij want eindelijk een baan wat ik wel wat kan ! Oppasen.Maar het zijn wel lange dagen. Van half 7 sochtends tot 7 uur savonds. Dit betekend dat ik om half 6 de deur uit moet en om 8 uur thuis kom. Aangezien wij het geld ( nadat ik een tijd in de uitkering heb gezeten ) heel hard kunnen gebruiken wil ik het graag gaan doen.

Maar mijn vriend is het er totaal niet mee eens helaas. Hij vind dat we elkaar dan veel te weinig zien. Hij gaat later de deur uit en komt eerder thuis. Hij zegt dat wij dan een weekend relatie krijgen. Aangezien we sinds kort weer samen wonen snap ik zijn reactie wel maar juist omdat we het geld heel goed kunnen gebruiken vind ik het echt jammer dat hij eigenlijk zelfs boos reageerde.

En nu twijfel ik of ik het gewoon zal doen , met het risico dat mijn vriend weer vertrekt omdat hij vind dat we te weinig tijd met elkaar doorbrengen.Maar dat ik wel de schulden af kan betalen.

Hoe denken jullie hierover ? Zouden jullie het gewoon doen ?
werk is werk, je gaat toch niet in de armoede thuis zitten omdat dat moet van je vriend, wat een rare kwibus
je hebt geen keuze want je hebt schulden
Julllie zien elkaar in principe elke avond nog na 8 uur.... Dat is toch niet heel weinig.
Mijn hemel , wat een onverstandige vriend, en dat jij hier over na moet denken!

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je deze baan niet neemt en dat de relatie ook geen stand houdt, zit je dan zonder baan, met je schulden en geen vriend.
Ik zou het gewoon doen. Wat een gelul over een weekendrelatie. Na 8u ' s avonds ben je toch samen?

Mijn vriend werkt 14 tot 16u per dag (ik 10) en is enkel de maandag 'vrij' maar dan moeten we nog zo veel doen voor zijn zaak. En onze relatie werkt ook hoor.

Als jij het wil, gewoon doen hoor! Als je geld wil verdienen moet er gewerkt worden.
Hoeveel dagen per week ga je dat doen? Volgens de arbeidstijdenwet mag je niet 5 dagen per week zulke lange dagen maken op structurele basis. Dat is namelijk erg ongezond.

Verder vind ik jouw vriend een rare kwibus. Al zou het een weekendrelatie worden, dan nog lijkt het mij belangrijk genoeg dat er voldoende geld binnen komt. Maar ik denk dat dat ook wat overdreven is, want als je 's avonds wat kwaliteitstijd voor elkaar vrij maakt, dan kun je het nog gezellig genoeg hebben met elkaar.
Tuurlijk. Wees blij dat je werk hebt gevonden !
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
En is het wel goed als je bijv oom 19.00 thuis zou zijn?

Dat uurtje per dag redt je relatie?
Er zijn zoveel mensen die pas rond die tijd thuis zijn. Mijn vriend komt ook pas tussen 7 en 8 thuis en dat snelle ontbijt samen reken ik niet als samen zijn.

Maar dan heb je echt nog wel tijd voor elkaar.
Hij vertrekt echt niet om die reden hoor.
Ik ga dit wel elke dag doen. Het is een oppasbaan het kindje gaat in de ochtend ook nog even naar de opvang dus eigenlijk ben ik niet de hele dag aan het werk. Veder is het wel redelijk zwaar want het kindje heeft ook een achterstand.

Hij zegt : Ja maar dan heb je ook kans dat als je thuis komt dat ik al in bed lig .

Als argument heb ik erin gegooit dat we dan ook af en toe iets leuks kunnen doen ipv elke maand achter de feiten aan te lopen . Als ik deze baan aanneem dan houden we elke maand ook iets over om iets leuks te doen samen ipv elke avond op de bank zitten.

Dames nog meer goeie argumenten behalve schulden aflossen ? Dan overtuig ik hem even
Pak die baan !!! Je hebt schulden, zorg dat je daar van afkomt.

Wat verwacht je "vriend", dat je de hele dag op de bank hangt, opgepoetst, slofjes klaar en beschikbaar voor het mannetje ?

Ook goed, maar laat hij dan ook zorgen dat je schuldenvrij bent.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
financiele individuele onafhankelijkheid, maar dat is misschien geen argument dat je naar je vriend moet noemen.

Vriend moet zich niet aanstellen.. dan moet hijmaar niet 's avonds al om 20:00 naar bed gaan.

Hij heeft liever schulden?
Wat een raar figuur die vriend van je. Hij heeft je liever thuis aan de ketting?
Wat een vreemde reactie. Zo uniek zijn je werkdagen toch niet, 20u thuis is toch niet zo extreem?

Kan hij in de tijd dat hij eerder thuis is voor jullie koken, en onder het eten kunnen jullie samen even lekker bijpraten.

Goed juist, dat je weer werk hebt gevonden en aan je schulden kunt gaan werken!
Je hebt het geld nodig, geen discussie toch? Het lijkt me trouwens uitstekend voor je relatie als je 's avonds thuiskomt en het huis is aan kant en er staat een lekkere maaltijd klaar.
Ga in therapie!
Is ie soms bang dat ie moet gaan koken en ook iets in het huishouden moet doen ofzo? Zou je bijna gaan denken.
quote:dubiootje schreef op 21 september 2012 @ 12:23:

Je hebt het geld nodig, geen discussie toch? Het lijkt me trouwens uitstekend voor je relatie als je 's avonds thuiskomt en het huis is aan kant en er staat een lekkere maaltijd klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En je vriend heeft een beter idee?
quote:mussie1 schreef op 21 september 2012 @ 12:23:

Is ie soms bang dat ie moet gaan koken en ook iets in het huishouden moet doen ofzo? Zou je bijna gaan denken.Dat vemoeden heb ik ook ja.
quote:flower_power_girl schreef op 21 september 2012 @ 12:17:

Hij zegt : Ja maar dan heb je ook kans dat als je thuis komt dat ik al in bed lig .

Hij gaat na Sesamstraat naar bed?

Het enige argument dat belangrijk is is dat je er geld voor betaald krijgt.
Ga in therapie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 september 2012 @ 12:08:

werk is werk, je gaat toch niet in de armoede thuis zitten omdat dat moet van je vriend, wat een rare kwibus
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hmm.. Wat moet ik dan afzien!!

Ik ga 's morgens tussen 8 en 8.15 weg. Ik zie mijn vriend dan niet, want die ligt dan nog in bed.

Als ik geluk heb heeft hij dagdienst en komt hij rond 20:00 thuis. Wij hebben dan nog de hele avond samen.

Als hij avonddienst heeft moet hij rond 19.00 of 20.00 beginnen en dan kunnen we net even samen eten.

Hij heeft in de weekenden heel vaak geen vrij.

En toch!! Wij vinden dit allebei heerlijk...
Dus dan moet je vriend ook stoppen met werken, want anders zit jij de hele dag thuis zonder hem. Is ook niks aan toch? Hij wil dat je hele dagen naar het plafond gaat lopen staren tot ie thuis komt en dan moet zijn prakje klaar staan en jij gewillig zijn? Dus als je los van werk moe bent na achten en je mandje in wil duiken, dan mag dat niet want anders zien jullie elkaar te weinig. Wat een wasmand is die kerel van je zeg. Allememaggies.

Maar goed, fulltime nanny voor een kindje met een achterstand. Hoe word je dan betaald en hoezo zulke lange dagen? En wat is je vooropleiding dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven