Écht een beetje dom..

21-09-2012 15:59 241 berichten
Ik verveel me en heb allerhande belangrijke dingen te doen waar ik geen zin in heb.. Dus eerst maar eens een vivatopic..

Ik ben benieuwd naar domme dingen in het dagelijks leven die ons overkomen. In de categorie: je 2x aan dezelfde steen stoten. Heb je een grappig verhaal? Vertel!

Ik was zonet met een sigaret aan het roken nadat ik lipgloss opgesmeerd had. Bij een van de laatste trekjes blijft mijn sigaret hangen tussen mijn lippen, glijd door mijn vingers en ik verbrand me dus vól aan het brandende deel. Dit is me wel eens vaker overkomen ..
Oke tranen lopen over de wangen van het lachen en er komt af en toe een verbaasde reactie wat er is, maar ik heb er ook nog een paar.

- Heel enthousiast een verhaal vertellen, compleet met handgebaren en daarbij zo mijn glas wijn van tafel maaien...

- Op het moment dat de trein remt van de trap naar beneden lopen en van de trap af tuimelen..

- Met je jas achter het zadel blijven haken bij het afstappen en zo tegen de rij fietsen vallen bij het station

- Heel hard zwaaien naar iemand die naar je zwaait, dan beseffen dat degene naar iemand achter je zwaait.

- met je mouw, tas, jurk etc achter deurklinken blijven haken

- voor een vol terras een stoeprandje missen, gevolg languit op straat liggen of bij een compleet onbekende in de armen vallen
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! Van dat telefoneren met niet-weten-wie heb ik ook vaak gehad. Zeker aan mn werktelefoon.

En toen het nieuwe systeem kwam een hele getuigenverklaring opgezet en ingetikt en het lukte maar niet om het in de juiste format te krijgen... Half uur geprutst, collega's erbij gehaald. Bleek ik in de oefenomgeving te zitten... Dom! Ik voelde me heel ellendig tegenover de burger :-)
Als kind op rolschaatsen achter aan de fiets hangen. Zus heel hard fietsen. Ik heel hard meerijden, maar halverwege de straat bedenken dat het me toch iets té hard gaat. En dan dus loslaten, op een wegdek vol kiezels...

In de Sprinter op de bovenverdieping heel hard tegen de ruit duwen, om je vervolgens hardop af te vragen waarom die stomme deur niet open gaat... voor het oog van een volle coupé legde een vriendelijke jongen me lachend uit dat ik tegen het raam stond te duwen in plaats van tegen de deur.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Door de elastieken aan je arm niet weg kunnen bij een brievenbus, omdat een stukje van het elastiek nog in of aan de brievenbus zit.

(Ik ben postbezorger, vandaar dat ik met elastieken aan mijn arm rondloop )

Een drempel over het hoofd zien, waardoor je vol op je muil gaat voor een vol terras.

Op CS de trap in de bus niet zien en zo de bus uit vallen. Op Utrecht CS nog wel. .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Jaren terug: me afvragen wat er mis is met m'n brommer, waarom maakt ie in vredesnaam zo'n raar geluid? Toch maar stoppen om brommer te checken en pas toen ik m'n helm af wilde doen kwam ik er achter dat ik die helemaal niet op had! Stomweg vergeten om 'm op te doen.
Here goes. Ik was 14, en ik rookte al een paar maanden voor we op vakantie gingen, naar Denemarken, Zweden, Noorwegen. Ik kreeg geen zakgeld voor die vakantie, ik mocht wel in overleg iets kopen als ik dat wilde. Kortom, geen peuken. Nu hadden ze destijds nog van die pakjes van 10 peuken, en eenmaal in Noorwegen, na een week of drie niet roken, besloot ik slim te zijn. De douches op de camping gaven alleen warm water als je muntgeld erin deed, dus geen speciale muntjes. Vijf keer douchen (ik weet niet meer hoeveel geld het per keer was) zouden genoeg zijn voor een pakje van 10. Dus vijf avonden lang nam ik een koude douche en hield het geld achter. Aangezien ik natuurlijk de indruk moest wekken gedoucht te zijn, ging ik bijna klappertandend elke avond lichaamsdeel voor lichaamsdeel onder de koude straal. Na vijf avonden was het zover. Ik sprintte naar het tankstation, en ik had mijn peuken. Zalig. De volgende dag gingen we met zijn vieren ergens wandelen in een bos. Roken was out of the question. Ik was alleen zo stom om te vergeten dat ik het pakje nog in mijn bodywarmer had. Tijdens de wandeling stootte ik ergens per ongeluk tegen mijn moeder aan. Die voelde gelijk dat er een pakje in mijn bodywarmer zat. Inleveren die handel. In totaal ik heb 15 minuten koud gedoucht voor 3 sigaretten. Hoe stom is dat.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 16:32:

Oei, ik ben een enorme kluns, zo erg dat het me soms niet eens meer opvalt totdat ik ineens een blauwe plek op mijn arm/been etc zie. Even denken.

Een broek dragen met wijde pijpen en dan met mijn ene schoen in de pijp van de ander blijven hangen en vol over het grint op mijn muiter gaan. Met mouwen en tassen aan deurklinken blijven haken: check.

Twee weken terug een zware mand met appels over het hoofd zien die op mijn werk op de vloer stond. Mijn linker scheen is nog steeds blauw en pijnlijk.

Met mijn mouw blijven hangen aan de deurklink.

Heb er vast nog meer.

Die dingen overkomen mij nou ook altijd!

Dan zie ik een blauwe plek en dan denk ik: 'waar komt die nou weer vandaan?' Dat blijven haken in de wijde broekspijp is ook erg leuk wanneer je op dat moment net de trap af vliegt .

Dat met die mand appels, zoiets had ik gisteravond.

Had een opbergbox die kapot was in de gang gezet, die moest nog in de container. De opbergbox stond naast mijn schoenenrek. Maar eerst moest ik naar de wc. Ik liep dus door de gang en dacht: 'uitkijken voor die box, dat ik daar omheen loop' en toen struikelde ik dus over mijn schoenenrek en belandde ik met vliegende vaart in de badkamer (wc is in badkamer). Ik kwam neer op mijn achterste en het enige wat ik dacht was: *zucht*.

Maar goed, wel de opbergbox ontweken.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik terug naar auto liep en het slot niet werkte!

Was het natuurlijk niet mijn auto, maar precies zo"n zelfde model.

Ik probeer minstens 3 keer per week mijn voorduer open te maken met mijn kantoorsleutel.
quote:sandt schreef op 21 september 2012 @ 16:33:

Van het voorjaar gebeurt maar moest er pas weer aan denken. Moet zoon uit school halen over 5 minuten. Trek snel jas aan en bij de deur zie ik dat ik nog op slippers loop. Trek snel laarzen aan. Wil de rits dicht doen, staand midden in de gang til ik een been op. Rits dicht, franje van sjaal tussen de rits. Zet toch mijn voet op de grond. Sjaal trekt steeds strakker om mijn hals en ik val om. Lig midden in de gang, franje breekt niet, kan niet opstaan, krijg sjaal niet af en laars niet uit. Ik kan alleen maar lachen en denken hoe ik bij een schaar kom. Uiteindelijk toch de franje kunnen stuk trekken, maar ik was te laat bij school.
Ozo.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 21 september 2012 @ 19:15:

Als je remt met je fiets en vervolgens vergeet af te stappen.Of andersom, dat is mij regelmatig overkomen
quote:mayhem schreef op 21 september 2012 @ 20:48:

[...]

Die dingen overkomen mij nou ook altijd!

Dan zie ik een blauwe plek en dan denk ik: 'waar komt die nou weer vandaan?' Dat blijven haken in de wijde broekspijp is ook erg leuk wanneer je op dat moment net de trap af vliegt .

Dat met die mand appels, zoiets had ik gisteravond.

Had een opbergbox die kapot was in de gang gezet, die moest nog in de container. De opbergbox stond naast mijn schoenenrek. Maar eerst moest ik naar de wc. Ik liep dus door de gang en dacht: 'uitkijken voor die box, dat ik daar omheen loop' en toen struikelde ik dus over mijn schoenenrek en belandde ik met vliegende vaart in de badkamer (wc is in badkamer). Ik kwam neer op mijn achterste en het enige wat ik dacht was: *zucht*.

Maar goed, wel de opbergbox ontweken.

Hehe, je hebt hem gevonden?

Ohja, ook leuk. Iets op de trap zetten om mee naar boven te nemen en het dan vergeten. Vervolgens in het donker naar boven stommelen en met een hels kabaal erover struikelen, met je elleboog in de muur belanden, met je schenen tegen de houten trap en om het af te maken plat op je rug op de grond. Alle zuurstof slaat daardoor uit je longen en het enige wat je dan denkt is *ikgadoooooood*
anoniem_111334 wijzigde dit bericht op 21-09-2012 21:08
Reden: Quote verneukt, oeps.
% gewijzigd
Ohja, deze was ook het toppunt van handigheid:

In mijn vorige huis stond de wasmachine in de schuur van de huurbaas. Had een was gedraaid dus over het tuinpad bij huurbaas de schuur in om de was te halen. Met gevulde wasmand weer terug naar mijn eigen huisje, en dan een uitstekende tegel over het hoofd zien. Hoe ik het heb gedaan weet ik niet, maar ik eindigde met gekneusde ribben en de wasmand nog steeds in mijn armen geklemd. AUuuuuu.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 21:07:

[...]

Hehe, je hebt hem gevonden?

Ohja, ook leuk. Iets op de trap zetten om mee naar boven te nemen en het dan vergeten. Vervolgens in het donker naar boven stommelen en met een hels kabaal erover struikelen, met je elleboog in de muur belanden, met je schenen tegen de houten trap en om het af te maken plat op je rug op de grond. Alle zuurstof slaat daardoor uit je longen en het enige wat je dan denkt is *ikgadoooooood*

Check.

En dat wijde broekspijpen verhaal: dat waren natuurlijk geen gewone bootcut-broeken he. Nee, dat waren Overzeas / Stuka-broeken met pijpen met een zodanige diameter dat je je hoofd erin kon steken. Hoop dat ik dit weekend een beetje mijn klungelmodus uit kan zetten, ik vind het voorlopig voldoende dat ik mezelf gisteren de badkamer in heb gelanceerd.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 21:11:

Ohja, deze was ook het toppunt van handigheid:

In mijn vorige huis stond de wasmachine in de schuur van de huurbaas. Had een was gedraaid dus over het tuinpad bij huurbaas de schuur in om de was te halen. Met gevulde wasmand weer terug naar mijn eigen huisje, en dan een uitstekende tegel over het hoofd zien. Hoe ik het heb gedaan weet ik niet, maar ik eindigde met gekneusde ribben en de wasmand nog steeds in mijn armen geklemd. AUuuuuu.

Au!

Dat klinkt wel echt ontzettend naar...
In plaats van mijn portemonnee mijn ijsje in mijn tas stoppen.
quote:Vilma schreef op 21 september 2012 @ 16:39:

En deze, in een pizzeria in Italië loop ik het tweede gedeelte van het restaurant binnen met klapdeuren, je raadt het al, daar liep toevallig een ober achter mij met een pizza.....

Ik zie het helemaal voor me, een soort Fawlty Towers-tafereel.
Drie dagen voor je op vakantie gaat een appel eten, je paspoort pakken, je hersens die de operatie "klokhuis in prullenbak, paspoort in tas" voorbereiden, system failure, paspoort in prullenbak, woedend worden als je je paspoort niet kunt vinden, uiteindelijk in de vuilniszak gaan zoeken (je bent desperaat geworden), en hem terugvinden, terwijl je eigenlijk net die avond de vuilniszak wilde weggooien. Het klokhuis was uiteraard alsnog óók in de prullenbak beland.
quote:viennas schreef op 21 september 2012 @ 17:08:

Op de fiets met losse veters is ook geen aanrader. Dat had ik ondertussen wel moeten weten. Vorige week na het stappen toch weer gedaan, vlak voor mijn huis draaide de veter om de trapper. Afstappen gaat dan niet meer, snel terugwikkelen ging ook niet meer.Doorfietsen is ook geen goed idee, want de veter raakt een keer op. Uiteindelijk kwam ik tot stilstand en viel heel langzaam om, mijn mijn hoofd tegen een auto. Mijn eigen auto nog wel.

Sorry maar ik moest echt lachen...

Maar dit is mij ook ontelbare keren overkomen. Saillant detail dat ik toen nog op de middelbare school zat, en dit altijd gebeurde op het moment dat ik het schoolplein op fietste. Rond tien voor half negen in de ochtend. Wanneer het druk is.
quote:mayhem schreef op 21 september 2012 @ 21:15:

[...]

Au!

Dat klinkt wel echt ontzettend naar...

Het viel an sich nog mee, slechts licht gekneusd. Het debacle met de bagagedrager en de zwaar gekneusde ribben was wat minder...

En check met de broeken haha, valt me nog mee dat het me maar 1x gebeurd is dat ik echt op mijn plaat ging, de andere keren waren struikelpartijen die goed afkwamen.
quote:paloma schreef op 21 september 2012 @ 16:12:

Tijdens lunchpauze in het bedrijfsrestaurant, met collega's aan een tafel, m'n bekertje melk willen schudden. En vergeten dat ik het al had opengemaakt.Ik deed dat met typex.
quote:Magdalan schreef op 21 september 2012 @ 21:24:

[...]

Het viel an sich nog mee, slechts licht gekneusd. Het debacle met de bagagedrager en de zwaar gekneusde ribben was wat minder...

En check met de broeken haha, valt me nog mee dat het me maar 1x gebeurd is dat ik echt op mijn plaat ging, de andere keren waren struikelpartijen die goed afkwamen.

Wat is er toen in hemelsnaam gebeurd?

Maar dan heb je in ieder geval relatief gezien nog geluk gehad met de beruchte broekspijpen. Ik weet niet wat er met mij gebeurt op het moment dat ik val, maar op de een of andere manier gaat het dan automatisch

1... 2... LAUNCH!

Of het nu op een trap gebeurt of gelijkvloers. Ach, ik was anderhalf toen ik voor het eerst van de trap viel, 't zal er altijd wel in hebben gezeten vrees denk ik.
Op het fietspad niet kunnen kiezen tussen rechtdoor of linksaf slaan. Tijfel, twijfel....precies op de splitsing stond een paaltje...au!

Een pak joghurt onder de snelbinders doen en naar huis fietsen en bij thuiskomst er achter komen dat de snelbinders te strak waren voor de kartonnen verpakking. Het pak was leeg, mijn benen van de achterkant wit en er liep een streep joghurt van mijn huis naar de supermarkt...

Met een beetje lippenstift wat kleur op mijn wangen willen aanbrengen, ik zag zo witjes. Gauw in de aut onderweg gedaan, maar vergeten de strepen lippenstift op mijn wangen uit te vegen...ik leek wel een Indiaan, maar daar kwam ik pas later in de supermakrkt achter!
O ik blijf bezig haha. Middelbare school tijd. Ik had altijd een pakje drinken mee in de lagere jaren, maar gezien mijn geweldige "handigheid" gebeurde het wel eens dat ik mijn tas te hardhandig op de grond smeet. Zo ook die keer.

De les was al een tijdje bezig en ik had al een poosje een smerig zoete geur in mijn neus. Geen idee wat het was, tot de bel ging en ik een druipende tas van de grond tilde. Oeps. Hele voorvak zat onder de plakkerige meurende Yogi drink, en brood. Yak. Dus de hele boel omgekieperd boven de prullenbak. Ik hoorde een "DONK" maar dacht er verder niet bij na.

Totdat de lessen over waren en ik mijn sleutelbos nergens meer kon vinden. 300 keer mijn jaszakken, alle broekzakken etc nagekeken. Alle lokalen afgeweest, alle gangen, in de buurt van mijn kluis, overal. Nergens sleutels en niemand had ze gezien (de bos viel nogal op zeg maar)

En ik herinnerde me de DONK. Stik, toch niet mijn sleutelbos in de prullenbak gedonderd? Toch maar kijken...

En tadaaaa, GEEN sleutelbos. Ik bleek namelijk een gat in mijn jaszak te hebben en ik had toen een heul lange jas. Ja, welke gek checkt dan ook de voering helemaal aan de onderkant???
quote:mayhem schreef op 21 september 2012 @ 21:28:

[...]

Wat is er toen in hemelsnaam gebeurd?

Maar dan heb je in ieder geval relatief gezien nog geluk gehad met de beruchte broekspijpen. Ik weet niet wat er met mij gebeurt op het moment dat ik val, maar op de een of andere manier gaat het dan automatisch

1... 2... LAUNCH!

Of het nu op een trap gebeurt of gelijkvloers. Ach, ik was anderhalf toen ik voor het eerst van de trap viel, 't zal er altijd wel in hebben gezeten vrees denk ik.

Errrr, ik ben dus echt een uberkluns met een fikse doses pech zo af en toe hehe.

Zat bij partner achterop zijn bagage drager toen het deze zomer erg warm was (die paar dagen in juni) Ik had zweethanden, en we gingen met een aardig vaartje over een verkeersdrempel, en mijn handen gleden weg terwijl mijn achterste het een goed idee vond om te proberen op te stijgen. Dat opstijgen lukte, het landen alleen niet zo. Dus ik lag wederom plat op mijn rug op het asfalt en aangezien ik al 2x eerder diezelfde ribben gekneusd had (1e keer met Thai boxen, 2e keer dat wasmand gedoe) is dat een zwakke plek geworden en zeiden meerdere ribben krak.

Edit: Met die broek was dus een grindweg he. Ik heb de littekens van die valpartij nog steeds
quote:naima1981 schreef op 21 september 2012 @ 21:29:

Op het fietspad niet kunnen kiezen tussen rechtdoor of linksaf slaan. Tijfel, twijfel....precies op de splitsing stond een paaltje...au!

Dat klinkt echt heel erg pijnlijk!

Vooruit, nog eentje van mij. Ik was vijftien en fietste laat in de middag van school naar huis. Er was een splitsing en er kwam een afbuigende auto aan die rechtsaf zou slaan, en de automobilist was zo vriendelijk mij voorrang te verlenen (dat had ik namelijk niet). Ik glimlachte aardig om te bedanken, fietste aan om vervolgens totaal niet door te hebben dat er een rechtdoorgaande auto van rechts kwam en jawel hoor, daar ging ik weer. Ik vloog over de motorkap heen, net als in de film.

@ Magdalan:

Toevallig ook een lange zwarte wollen jas tot op je enkels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven