Project X Haren

18-09-2012 16:51 1080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Trouw:

Het verjaardagsfeestje van een meisje uit Haren, in Groningen, lijkt gigantisch uit de hand te lopen. De Harense maakte voor vrijdag via Facebook een evenement aan voor haar zestiende verjaardag, maar vergat aan te geven dat het om een privéfeestje ging. Inmiddels zijn er meer dan 40.000 mensen bij haar thuis uitgenodigd, van wie er bijna zesduizend hebben aangegeven aanwezig te zijn.

Het feest is omgedoopt tot Project X Haren, naar de gelijknamige Amerikaanse film waarin een feest volledig escaleert. "Er worden momenteel YouTube-filmpjes gemaakt, afterparty's georganiseerd en er is zelfs geflyerd in de stad Groningen. Het gaat het hele land door en zelfs de grenzen over. Het is bijna te bizar voor woorden", schrijven de ouders van het meisje in een waarschuwende brief aan omwonenden.

Vanmorgen was er overleg tussen de gemeente Haren en de politie.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat ze op het ergste zijn voorbereid."Er ligt een noodverordening klaar voor vrijdag, maar die is momenteel inactief. Als het escaleert dan zullen wij hem inzetten. Het is moeilijk in te schatten hoeveel mensen het feestje gaat trekken, maar we houden de sociale media in de gaten. Onze insteek is om de buurt een rustige avond te bezorgen zoals alle andere vrijdagavonden".

Een woordvoerder van de gemeente voegt daar aan toe: "Wij hopen dat het met een sisser afloopt, maar de opkomst is lastig te voorspellen. Er zouden twee mensen op af kunnen komen of een paar honderd. Wij roepen in ieder geval iedereen op om niet naar Haren te gaan."

Er zijn ondertussen banners, flyers, youtubefilmpjes en een dresscode..

Het zou je maar gebeuren Het lijkt mij niet echt tegen te houden dat er mensen komen. Wat zou jij doen als ouder?

Wat zou jij doen als ouder?

Totaal aantal stemmen: 76

Vluchten (34%)
De deur barricaderen (14%)
Meefeesten (14%)
In de kelder gaan zitten (9%)
Het leger inschakelen (28%)
quote:muffin88 schreef op 21 september 2012 @ 22:41:

@ waarbij: jij leeft zeker mee met de relschoppers? Zielig dat ze op televisie komen?Huh?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
.
quote:Tuorrebout schreef op 21 september 2012 @ 22:40:

23.15 uur persconferentieWaar?
Sterkte aan iedereen in Haren. Wen blijf maar lekker binnen vandaag.

Waar komt die persconferentie?
quote:Enn schreef op 21 september 2012 @ 22:39:

[...]

Ik zou de mijne ook even 'puberen' als hij het in z'n (dan) domme puberharses zou halen om daar zich uit te gaan leven. Dit hoort zeker niet bij puberen en wel bij rellen.

Met verbijstering volg ik het zijdelings de afgelopen dagen. Naar een feest gaan die er niet is, wat overal al is uitgemolken dat het een foutje was en toch erheen gaan om te rellen. Wat bezielt die jongelui zeg, als dat je definitie is van een leuk gezellig avondje uit dan spoor je niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:muffin88 schreef op 21 september 2012 @ 22:41:

@ waarbij: jij leeft zeker mee met de relschoppers? Zielig dat ze op televisie komen?Sterker nog, ik sta op het dak van een van de bewoners maar het is nog wat saai dus ging ik maar op viva posten.
quote:Enn schreef op 21 september 2012 @ 22:42:

[...]

Huh?Klap van de molen gehad denk ik.
.
De London Riots sloegen ook al snel over naar andere achterstandswijken, door het hele land. Overigens ontstond al heel snel een ander initiatief: we ruimen het ook met the community op. De ochtend erna verzamelden buurtbewoners zich met bezems en handschoenen om elkaar te helpen. Vanwege de groepssfeer, de binding met de buurt / stad, een tegen geluid willen geven. Ook dat zie ik niet in Haren gebeuren.
sbs heeft een stukje nu
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 september 2012 @ 22:43:

[...]

Met verbijstering volg ik het zijdelings de afgelopen dagen. Naar een feest gaan die er niet is, wat overal al is uitgemolken dat het een foutje was en toch erheen gaan om te rellen. Wat bezielt die jongelui zeg, als dat je definitie is van een leuk gezellig avondje uit dan spoor je niet.Nee, maf hè? En dan ook uit het hele land. Ik zit regelmatig in de trein naar Groningen, maar om daar vanuit de Randstad voor je lol in te gaan zitten om een avond te gaan staan koukleumen aan de andere kant van het land?
Stomdronken pubers. Zo heeeeeeeee. Dat is pittig
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik weet in ieder geval vrij zeker dat ik niet ga bevallen vandaag
quote:thomaaas schreef op 21 september 2012 @ 22:44:

De London Riots sloegen ook al snel over naar andere achterstandswijken, door het hele land. Overigens ontstond al heel snel een ander initiatief: we ruimen het ook met the community op. De ochtend erna verzamelden buurtbewoners zich met bezems en handschoenen om elkaar te helpen. Vanwege de groepssfeer, de binding met de buurt / stad, een tegen geluid willen geven. Ook dat zie ik niet in Haren gebeuren.Haren is natuurlijk wel een dorp en in een dorp heb je toch altijd wat meer gemeenschapszin. Mogelijk dat ze juist wél de handen uit de mouwen steken en samen oppakken.
Later is nu
quote:wen schreef op 21 september 2012 @ 22:45:

Ik weet in ieder geval vrij zeker dat ik niet ga bevallen vandaag Omg sta je op het punt dan? Doe maar niet , als het kan dan.
Nee hou je nog maar even rustig Wen.
Ik hoop dat die achterlijke relschoppers met hun 'ik ben erbij shirts' morgen volop in beeld komen. Laat ze maar betalen. Echt te vreselijk dit.
waarom ga je daar heen als je niet komt om te rellen? Het was toch allang duidelijk dat er geen feest zou zijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ow jeetje, ben je zwanger Wen! Kan me voorstellen dat je er daardoor niet rustiger bij zit.
Wen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:wen schreef op 21 september 2012 @ 22:45:

Ik weet in ieder geval vrij zeker dat ik niet ga bevallen vandaag

Gelukkig maar Wen!

leuk, ben je weer zwanger, wist ik niet!

Lekker binnen blijven.. dekentje over..

Als ik er zou wonen, moest ik op een gegeven moment toch met de hond uit.
Later is nu
quote:Enn schreef op 21 september 2012 @ 22:46:

[...]

Omg sta je op het punt dan? Doe maar niet , als het kan dan.Ik doe m'n best
Arm kind, die Merthe. Echt sneu.
Facebook... Zucht....
quote:dreamer schreef op 21 september 2012 @ 22:46:

[...]

Haren is natuurlijk wel een dorp en in een dorp heb je toch altijd wat meer gemeenschapszin. Mogelijk dat ze juist wél de handen uit de mouwen steken en samen oppakken.Het ging juist om de schaal van dat tegengeluid, uit heel Engeland kwamen mensen naar de achterstandswijken om te helpen, het is een heel nieuwe 'community' geworden. De relschoppers uit de wijk, de opruimers ook, maar die hadden versterking van het halve land. In Haren komen de relschoppers overal en nergens vandaan, de opruimers uit het dorp zelf. De achterliggende gedachte / oorzaak is compleet verschillend van London. De overeenkomst is, is dat beide via social media zijn bekokstoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven