Gezondheid alle pijlers

middeltjes keelpijn.

22-09-2012 05:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
bah, lig hoestend proestend ziek op bed.. Op mn werk staan we helaas flink op de tocht en daar ben ik flink vatbaar voor. Vroeger tot mn 16e had ik minimaal 2 x per maand last van flinke keelpijnen/ontstekingen.. Ik heb dus de nodige keeldrankjes, gorgeldrankjes en medicijnen al achter mijn kiezen gehad. Wat dan altijd maar voor max een week werkte. Amandelen zijn er nooit uitgehoeven want daar zag hij nooit iets / was niet nodig..

Nu sinds vorige week begon het want aan te kwakkelen, en sinds gisteren is het echt door gezet. Mijn keel is opgezet, veel slijm, en onwijs veel kriebels/pijn in keel.. Nu heb ik geen idee welk middeltje nou werkt.

Ijs en waterig drinken verergert de dikheid van mijn keel en krijg er al zo moeilijk adem door. Dik drinken zoals yoghi enz verergert het slijm ook weer. En zo is dat ook met de gorgel, thee, honing, hoestdrankjes.

strepsils merk ik geen verschil en trachitol verdooft alleen mijn tong. Paracetamol of ibuprofen werken niet voor deze pijnen.

Iemand nog een gouden tip?
Helaas verzachten helpt niet en verergert alleen de kwaal. Evt zou je nog bosbessendrop kunnen proberen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Op dropjes zuigen, dit zorgt ervoor dat je keel 'gesmeerd' blijft. En thee drinken met natuurzuivere honing, dit heeft een licht ontsmettende werking. En verder helaas geen tips.
zakjes Ascal, verkrijgbaar bij apotheek, oplossen in water en ermee gorgelen!
Ik gebruik altijd Propolis spray. Dit is een natuurlijke spray die je een paar keer per dag in je keel sprayt. Je koopt het bij natuurwinkels. Het enige middel waarvan ik vind dat het echt werkt tegen keelpijn. Beterschap!
Drop en waterijsjes. Die laatste krijg je niet voor niets na amandelen knippen, het helpt echt wel een beetje
Google even op superol, is het enige dat écht helpt!
Computer says nooooo
Ik had de laatste keer een soort spuitbusje gehaald bij de drogist... werkte als een tierelier.

Heb even voor je gekeken.

Vinceel heet dat spul.
Je moet ook geen melkproducten drinken, die staan er om bekend dat ze meer slijm veroorzaken.

Gorgelen met zout water helpt goed.

Zuigen op dropjes ook.

Koud drinken/ijsjes verdoven de keel.
Ik heb er ook veel last van. Wat bij mij de pijn verzacht is heel veel kip bouillon drinken.
Ja, spoelen met zout water. Helpt als een trein! 's ochtends en 's avonds doen, is even vies, maar je bent er zo vanaf. Flinke laag zout oplossen in gekookt water en gorgelen maar, slok voor slok tot het glas leeg is.
Wat echt, echt écht helpt is verse gember thee. Flink stuk gember klein snijden en even goed laten trekken met kokend water. Daarna langzaam opdrinken. Brandt echt in je keel en doodt de bacteriën.

Verder is Superol idd ook heel erg goed.
quote:goldmember schreef op 22 september 2012 @ 10:06:

Wat echt, echt écht helpt is verse gember thee. Flink stuk gember klein snijden en even goed laten trekken met kokend water. Daarna langzaam opdrinken. Brandt echt in je keel en doodt de bacteriën.

Verder is Superol idd ook heel erg goed.Gemberthee idd. Zou het wel met een flinke schep honing drinken, anders is het heul heul vies. En thijmthee schijnt ook te werken. Thee-ei met thijm in kokend water, 10 min. laten trekken. Hoop dat je er wat aan hebt.
kamillethee,dat is geneeskrachtig en ontstekingsremmend en echt honing bij de imker/reformwinkel vandaan.
Als je direct een pijnstillend effect wil moet je iets met lidocaïne nemen. Je kan het ook als keelspray krijgen en je voelt direct geen keelpijn meer!
@lulu: Gister op honingdrop, zoute drop, en nog een bepaalde drop gezogen, maar het hielp niet heel erg.

@sweetandcute: Apotheek is hier alleen door de weeks open.

Ik heb iets bij een natuurwinkel gehaald en het werkt redelijk, voor de rest zal het dan toch uitzieken worden. Duurt me nu alleen wel een beetje erg lang.

@achnein: Gek genoeg helpt waterig drinken en waterijsjes niet echt, het verzacht bij mij de pijn niet en doet alleen maar meer pijn.

@camry: Melkproducten is het enige wat ik nu weg krijg en dat de pijn voor even verzacht, ik krijg er wel meer slijm van, dat is minder maar drinken en ijsjes verdooft de pijn in mijn keel niet en krijg ik alleen maar meer last van.

@Timeout: Bouillon krijg ik veel voor geschoteld door mijn vriend, scheelt heel eventjes.

Ik ga vandaag even een keelspray halen, dat lijkt me ook wel handig!

Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven