Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
quote:Mayaelf schreef op 19 mei 2012 @ 14:52:

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Dit dus, Trixy
Wij gaan vanavond weer eens een kijkje nemen in de Fun. Dat is ondertussen al weer zo lang geleden!

Een aantal jaar geleden gingen we hier best regelmatig naar toe. Wat ik op een gegeven moment niet meer zo leuk vond, was dat er iedere keer dezelfde mensen kwamen, ik hou van wat afwisseling :-).

Ik ben benieuwd of we nog oude 'bekenden' tegen het mooie lijf lopen....
Veel plezier naadje! ENJOY!!
IK heb daarnet jullie raad opgevolgd en nog eens vooraan gaan bijlezen.

Vraagje: voor mijn man hebben we een sexy boxershort (geen alledaagse) maar nu las ik toch dat veel manen ook na dresscode daar nog een shirt over aan hebben. Wat moet ik mij daar bij voorstellen. Een gewone simpele tshirt, korte mouwen? (type simpele hillffiger) mag dat ook tshirt zijn met lange mouwen.

Nuz o op het laatste moement kan ik niet zo iets echt goed bedenken wat in de kast hangt, omdat mijn man voor zijn werk meestal strak in het pak zit. (dus hemden)

iemand een concrete tip?

We kunnen nu nog wel even naar de betere kledingzaak, maar nu is het wintercollectie, dus volgens mij allemaal thirts lange mouwen.

(en we gaan dus dézé avond al)
wij vinden alleen een boxershort veel beter dan een shirt er over heen.
Maak je geen zorgen trixy, een nette boxershort is altijd ok.

Je zult je ogen uitkijken.
Maar hoe zijn de meeste mannen. Met of zonder shirt er over heen?
Meeste mannen denk ik toch zonder hemd Trixy. Laat ik het zo zeggen: je man valt niet uit de toon als hij alleen een leuke boxer draagt.

Have Fun! :-)
Zonder shirt, please!!

Of heeft hij een dikke buik te verbergen?
Graag zonder shirt!!..Mannen met shirt is toch niet echt opwindend om te zien.

@Jaadje..veel plezier vanavond in de Fun. Wij gaan vanavond ook in de richting van de fun. Voor ons ook weer (te) lang geleden. We zijn benieuwd en hebben er zin in!!..

S&K
Als mannen al iets van een shirt dragen, dan is het zoiets

alleen zit er dan nooit een lekker afgetraind klijf in, maar is het bedoeld om een bierbuik niet al te erg te tonen.

99 % van de mannen loopt in de Fun met ontbloot bovenlichaam.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Rooss4 schreef op 22 september 2012 @ 13:36:

Zonder shirt, please!!

Of heeft hij een dikke buik te verbergen?

Totaal niet. Hij is wel 46 maar heeft niets overgewicht en zelfs redelijk sportief. ... laatste jaren heeft hij een KLEIN welvaartsbuikje (denk eerder de leeftijd) , waar ik hem al eens mee plaag

Hij zeg ook liever ook zonder shirt te doen.
Zo'n shirt met van die gaatjes zie ik hem niet dragen. Vind ik zelf niet mooi en hij zeker niet...lijkt mij eerder iets voor johnny's
Gewoon zonder shirt, dat vind ik altijd het allermooist!
Saltandkicks, jullie ook veel plezier vanavond!
Wij gaan vanaaf maar eens de Showboat bekijken. Nieuwe club voor ons, dus we zijn benieuwd.

Daarna hoogstwaarschijnlijk nog even door naar de MM in Organza, dus morgen zullen we er waarschijnlijk een heel rustig dagje van gaan maken!

Superzin in, lekker op stap met hele lieve en goede vrienden van ons!
Wij gaan vanavond naar de meet and greet in de zwingerzz bar. Heb alleen geen flauw idee wat ik aan moet trekken.

Iemand die naar de meet and greet in stout of zwingerzz bar is geweest leuke suggesties waardoor ik niet uit de toon zal vallen?
we hebben net ons glas wijn op, tas gepakt en rijden zo naar ons hotel..op naar de fun
cabrio

Wij zijn al 2 keer naar zwingerzzbar geweest wat ons opviel was dat de mensen gewone nette kleding aan hadden,sommige wat sexy maar veel mensen ook niet.

Zou beetje voor de tussen weg kiezen.

Veel plezier wij vinden het er erg gezellig
quote:Mayaelf schreef op 22 september 2012 @ 15:52:

Wij gaan vanaaf maar eens de Showboat bekijken. Nieuwe club voor ons, dus we zijn benieuwd.

Ik ook vanavond met mijn man en goede vriend (minnaar) naar Showboat.

Niet om te swingen met anderen.

Is nl. onze eerste keer naar een Parenclub. Meestal komt vriend bij ons thuis, maar dochter logeert nu even bij ons, dus dat is even lastig .

Zijn er om 22:30
Onze date thuis liep eigenlijk weer prima, leuke mensen, goed gesprek, leuke klik, uitgebreid vermaakt met elkaar.... waarbij ook weer voldoende aandacht voor de eigen partner. Vind ik altijd erg fijn.... als zij er ook echt volledig zo in staan dat ze dingen samen willen beleven en niet op zoek blijken naar wat anders omdat het bij hen niet meer zo sprankelend is ofzo.

Wat ik wel merk...

We hebben nu een aantal keer bij ons thuis afgesproken, steeds met 1 stel. Elke keer is op zich wel anders natuurlijk, maar er ontstaat wel een zeker patroon. En ik ben blij dat ik niet meer zo vreselijk zenuwachtig ben als bij de 1e date hoor, maar ik zou nu bij wijze van spreke een boodschappenlijstje kunnen maken terwijl we op ze wachten (we maken het dan alvast samen leuk en gezellig natuurlijk, maar bij wijze van...).

Herkennen jullie dit? Wil je dan steeds heftiger/anders/meer... of hoe ga je ermee om?

Spreek je minder vaak af? Wij zo eens per maand ongeveer en totaal nog niet 10x.

Spreek je meer af met mensen die je al kent? Dat scheelt natuurlijk het hele kennismaken steeds, dat is ook deel van het patroon.

Verzin je bepaalde 'spelletjes' om de avond wat anders te sturen ofzo? Ik zelf vind een beetje speels wel leuk, maar ook weleens van mensen gehoord dat ze hele rituelen hadden die ik dan wat minder vond.

Begrijp me goed, ik vind het niet saai ofzo... ik wil juist dat het interessant blijft en ik merk dat je je tijdens zo'n hele zoektocht in het wereldje wat ontwikkelt qua voorkeuren, dus benieuwd naar ervaringen.
Gisteren voor het eerst naar parenclub

limousine in Hasselt (belgië) geweest.

Zeer hartelijk onvangst door de eigenaar bij binnenkomst,

maar de club zelf was oud en naar mijn mening een beetje smoezelig (denk bijv aan douchegordijnen en een ongelijke vloer, levensgevaarlijk op torenhoge hakken)

Barpersoneel vaak zoek...

De dansvloer zag er goed uit, maar was practisch leeg,

wel druk aan de bar en hangtafels.

Boven (bij de 5 a 6 kamertjes) weinig actie.

Wij waren al met 4 op pad, dus dat maakte ons niet uit...

Opvallend vonden wij dat het er al vroeg (half 11) druk was en om kwart over 2 op ons na helemaal leeg (open tot 3)

Verder veel vrij opdringerige alleengaande heren...

Kortom. Wat ons betreft geen aanrader al hebben we een topavond gehad met onze vrienden!
quote:gimmemore schreef op 22 september 2012 @ 22:51:

.

Ik herken het wel, het spanningveld wordt minder, maar is dat erg? je gaat toch geen relatie aan waarin je iets in stand moet houden met elkaar? Ik geloof ook niet in het dan minder afspreken met elkaar om het vast te houden, geniet ervan zolang je het voelt met zijn vieren en ebt het weg ga dan op zoek naar een nw stel waarbij je het voelt. wat voor garantie heb je dat het nog gevoelt wordt als je jezeff erin beperkt had?

Inmiddels gaan wij minder voor het spanningveld en kiezen we nu voor initmiteit en vriendschap, dat de geilheid en spanningveld dan minder wordt vinden wij niet erg. mijn man vind het bv juist fijner om met andere te vrijen als hij meer vertrouwd wordt waar ik meer interesse heb als ik dat spanningveld nog voel.

Het is dus iets dat gaat gebeuren als je elkaar beter leert kennen, je kunt er naar handelen door dan te stoppen met een stel of je ziet er voordelen in of gaat voor iets anders dat waardevol is in het contact met die ander.

Maar het in stand houden of vasthouden nee daar geloof ik dus zelf niet in en vraag me ook af met welk doel? Wat wil je ermee, wat bied het je nog en waar doe je dit voor? Komt er iets anders voor terug of moet je concluderen dat je seksueel niet meer die tricker voelt waardoor je afscheid neemt van een stel en nw swingcontaccten opbouwd?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie ik bedoel niet per se dat de spanning afneemt door vaker afspreken met 1 vast stel, maar door regelmatig afspreken met 1 ander stel dat je niet kent. Elke keer dus kennismaken, zelfde soort verhaal, aftasten, etc. Die 1 zette ik er vooral bij om aan te geven dat het steeds ging om een date met 4 personen.

Ik merk juist bij mensen die ik al een beetje ken, het minder volgens een patroon gaat, je kunt al het deel kennismaking overslaan en weet meer over elkaar, wie wat leuk vindt, wie er heel lekker kan masseren, noem maar wat. Wat jij noemt, meer richten op een bepaald soort vriendschap en niet zo zeer elke keer een 'superspannende geile date' vind ik juist een voorbeeld van hoe voor mij het vervolg ook zou kunnen zijn.

Maar goed, af en toe zul je toch met nieuwe stellen af blijven spreken.... hoe vul je dat dan in?
@ Mayaelf, hoe was de Showboat?

@ Cabriolady, hoe vond je de Swingerssbar? Wat had je aan?

Ik ben een paar weken geleden geweest, droeg een jurkje met zwarte hoge hakken. Mijn hemel, wat had ik daar een spijt van zeg... toen ik na een paar uur staan nog steeds geen mogelijkheid zag om ergens te gaan zitten.

Hoe vond je de sfeer verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven