nachtmerrie wordt werkelijkheid
donderdag 20 september 2012 om 15:55
Ik plaatste een paar weken terug een topic over mijn moeder en dat ze een poliep in haar baarmoeder heeft. Vandaag de uitslag van de onderzoeken, baarmoederkanker. Ik ben echt enorm geschrokken, ik had al zo'n vermoeden. Binnenkort worden haar baarmoeder en eierstokken verwijderd. Heeft iemand positieve verhalen? Volgens de gyneacoloog was de prognose op zich goed omdat het ingesloten zit in de baarmoeder.
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, zit gewoon te shaken.
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, zit gewoon te shaken.

donderdag 20 september 2012 om 16:02
Als het opgesloten zit in de baarmoeder dan is het ook weg als ze geopereerd is. Mijn moeder had een paar jaar geleden nog geen kanker, maar wel al foute cellen in haar baarmoeder. Daar zeiden ze het ook, als het erin zit en het wordt weggehaald dan is het ook weg. Bij mijn moeder is toen ook alles weggehaald en ze hoefde geen nabehandeling.
Maar goed, pin me niet vast op dit verhaal van mijn moeder, zei had dus foute cellen en nog geen kanker.
Sterkte.
Maar goed, pin me niet vast op dit verhaal van mijn moeder, zei had dus foute cellen en nog geen kanker.
Sterkte.
donderdag 20 september 2012 om 16:05
vreselijk, allereerst veel sterkte!
de moeder van mijn beste vriendin heeft 2 jaar terug zo'n zelfde prognose gehad. ze had meerdere poliepen. eierstokken en baarmoeder verwijderd en toen kwam het herstel. ze heeft best veel last gehad, ook om het hormonaal weer allemaal een beetje in balans te krijgen. maar het is met een sisser afgelopen en ze lijkt er nu helemaal bovenop. Mijn vriendin zegt dat ze nog wel aan haar moeder merkt dat er bij buikpijn oid toch nog een soort van vage angst is. maar haar leven is weer zo goed als normaal. ze werk weer en geniet van haar kleinkinderen! het kan dus allemaal goedkomen!
de moeder van mijn beste vriendin heeft 2 jaar terug zo'n zelfde prognose gehad. ze had meerdere poliepen. eierstokken en baarmoeder verwijderd en toen kwam het herstel. ze heeft best veel last gehad, ook om het hormonaal weer allemaal een beetje in balans te krijgen. maar het is met een sisser afgelopen en ze lijkt er nu helemaal bovenop. Mijn vriendin zegt dat ze nog wel aan haar moeder merkt dat er bij buikpijn oid toch nog een soort van vage angst is. maar haar leven is weer zo goed als normaal. ze werk weer en geniet van haar kleinkinderen! het kan dus allemaal goedkomen!
donderdag 20 september 2012 om 16:10
Wat ontzettend erg voor jou, en voor je familie.
Maar gelukkig is er ook goed nieuws, zolang het nergens naar uitgezaaid is, is baarmoederhalskanker, de best te behandelen kanker die er is.
Het zit inderdaad '' ingesloten '' en dus kunnen ze gewoon de baarmoeder verwijderen inclusief de kanker.
Toch blijft het natuurlijk verschrikkelijk.
Maar ik heb zeker goede positieve verhalen in mijn omgeving, mijn tante, moeder hebben het beide in erg ver stadium gehad zijn beide genezen.
Heb positieve hoop!! want het gaat wel goed komen.
Maar gelukkig is er ook goed nieuws, zolang het nergens naar uitgezaaid is, is baarmoederhalskanker, de best te behandelen kanker die er is.
Het zit inderdaad '' ingesloten '' en dus kunnen ze gewoon de baarmoeder verwijderen inclusief de kanker.
Toch blijft het natuurlijk verschrikkelijk.
Maar ik heb zeker goede positieve verhalen in mijn omgeving, mijn tante, moeder hebben het beide in erg ver stadium gehad zijn beide genezen.
Heb positieve hoop!! want het gaat wel goed komen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 20 september 2012 om 16:10
Bedankt voor de lieve en bemoedigende woorden. Ik probeer positief te blijven, maar vind het moeilijk, weet het ook nog maar net. De huisarts heeft haar zo lang rond laten lopen hiermee, waarschijnlijk gewoon begonnen met een onschuldige poliep en uitgegroeid tot iets kwaadaardigs. Ben zo kwaad op die vent nu.
donderdag 20 september 2012 om 16:13
Wat een schrik!
Je vroeg om een positief verhaal, dat heb ik wel. Mijn moeder kreeg 10 jaar geleden borstkanker en had daarbij een cyste in haar baarmoeder. Situatie was dus anders dan bij jouw moeder. Mijn moeder heeft 1 operatie gehad waarbij haar borst is afgezet en ook de cyste is verwijderd. Dat was zwaar en heftig! Ook het herstel was intensief en toen waren we er nog niet. Er volgden ook nog chemokuren omdat in een lymfeklier uitzaaiingen waren gevonden. Gelukkig zat het niet in haar buik, dan was het een ander verhaal geworden. Ongeveer 10 maanden later had ze haar laatste chemo en is ze begonnen met er bovenop te komen. Mijn moeder was in goede conditie voor ze ziek werd, ze heeft relatief weinig last gehad van de chemo. Ze kreeg wel lymfe-oedeem en heeft daar therapie voor gehad. Ze heeft een tijd haar arm niet goed kunnen bewegen, maar ze weet nu wat ze wel en niet kan.
Vorig jaar hebben we nog wel even de schrik gekregen.... Toen bleek ze een baarmoederhalsverzakking te hebben. Dat is "gerepareerd" en ook daar is ze van hersteld.
Ze heeft nog jaarlijks controle en het is nog altijd goed.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd. Laat je moeder het op haar manier doen. Mijn moeder wilde niet huilen waar wij bij waren, deed zich altijd heel stoer voor en liet nooit merken dat ze het spannend vond om naar de controles te gaan. Hoe moeilijk ik dat ook vond, ik vond het mijn taak om daar mee om te gaan en ik heb geprobeerd haar niet met mijn verdriet te belasten.
Liefs, Ris
Je vroeg om een positief verhaal, dat heb ik wel. Mijn moeder kreeg 10 jaar geleden borstkanker en had daarbij een cyste in haar baarmoeder. Situatie was dus anders dan bij jouw moeder. Mijn moeder heeft 1 operatie gehad waarbij haar borst is afgezet en ook de cyste is verwijderd. Dat was zwaar en heftig! Ook het herstel was intensief en toen waren we er nog niet. Er volgden ook nog chemokuren omdat in een lymfeklier uitzaaiingen waren gevonden. Gelukkig zat het niet in haar buik, dan was het een ander verhaal geworden. Ongeveer 10 maanden later had ze haar laatste chemo en is ze begonnen met er bovenop te komen. Mijn moeder was in goede conditie voor ze ziek werd, ze heeft relatief weinig last gehad van de chemo. Ze kreeg wel lymfe-oedeem en heeft daar therapie voor gehad. Ze heeft een tijd haar arm niet goed kunnen bewegen, maar ze weet nu wat ze wel en niet kan.
Vorig jaar hebben we nog wel even de schrik gekregen.... Toen bleek ze een baarmoederhalsverzakking te hebben. Dat is "gerepareerd" en ook daar is ze van hersteld.
Ze heeft nog jaarlijks controle en het is nog altijd goed.
Heel veel succes en sterkte de komende tijd. Laat je moeder het op haar manier doen. Mijn moeder wilde niet huilen waar wij bij waren, deed zich altijd heel stoer voor en liet nooit merken dat ze het spannend vond om naar de controles te gaan. Hoe moeilijk ik dat ook vond, ik vond het mijn taak om daar mee om te gaan en ik heb geprobeerd haar niet met mijn verdriet te belasten.
Liefs, Ris
donderdag 20 september 2012 om 16:35
Helaas geen positief verhaal hier. Mijn moeder had ook baarmoederkanker en volgens de arts ook geen uitzaaiigen. Helaas bleek na de operatie dat er wel klieren waren aangetast. Een half jaar later is ze helaas overleden.
Laat haar indien ze idd baarmoederkanker en geen baarmoederhalskanker heeft zo snel mogelijk opereren.
Bij mijn moeder op de afdeling lagen trouwens ook vrouwen bij wie het ingekapseld was waardoor ze zelfs geen nabehandeling nodig hadden na de operatie. Het kan dus ook heel goed gaan!
Laat haar indien ze idd baarmoederkanker en geen baarmoederhalskanker heeft zo snel mogelijk opereren.
Bij mijn moeder op de afdeling lagen trouwens ook vrouwen bij wie het ingekapseld was waardoor ze zelfs geen nabehandeling nodig hadden na de operatie. Het kan dus ook heel goed gaan!
donderdag 20 september 2012 om 16:48

donderdag 20 september 2012 om 16:49
Heftig zeg.. heel veel sterkte!
Mijn moeder heeft nu nog maar 1 eierstok en heeft de andere eierstok op 21-jarige leeftijd laten verwijderen. Ik weet niet precies wat er was, maar het was waarschijnlijk geen goed nieuws
Anders was hij er nog wel geweest. Ongeveer 20 jaar later heeft ze ook haar baarmoeder laten verwijderen, omdat ze gewoon haar hele leven al last heeft van dat ding. Enorme stemmingswisselingen, 3 weken ongesteld (dus eigenlijk bijna altijd) en echt vreselijk depri enzo. Nu hij eruit is, voelt ze zich een stuk beter.
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met kanker (al weet ik niet precies meer wat er met die eierstok was, heeft ze me ooit een keer uitgelegd toen ik nog wat jonger was. Ergens kan ik nog iets van een cyste herinneren). Maar, ze heeft eigenlijk nergens last meer van.
Ik kan eigenlijk niet uit je verhaal opmaken of je ervaringen wilde met verdere uitzaaiingen of dat je ervaringen wilde over het verwijderen van de baarmoeder en eierstokken. Maar, ik hoop dat dit je ietsjes geruststelt.
Mijn moeder heeft nu nog maar 1 eierstok en heeft de andere eierstok op 21-jarige leeftijd laten verwijderen. Ik weet niet precies wat er was, maar het was waarschijnlijk geen goed nieuws

Dit is natuurlijk niet te vergelijken met kanker (al weet ik niet precies meer wat er met die eierstok was, heeft ze me ooit een keer uitgelegd toen ik nog wat jonger was. Ergens kan ik nog iets van een cyste herinneren). Maar, ze heeft eigenlijk nergens last meer van.
Ik kan eigenlijk niet uit je verhaal opmaken of je ervaringen wilde met verdere uitzaaiingen of dat je ervaringen wilde over het verwijderen van de baarmoeder en eierstokken. Maar, ik hoop dat dit je ietsjes geruststelt.
donderdag 20 september 2012 om 16:57

donderdag 20 september 2012 om 17:05
donderdag 20 september 2012 om 19:43
quote:marilyn_88 schreef op 20 september 2012 @ 16:10:
Bedankt voor de lieve en bemoedigende woorden. Ik probeer positief te blijven, maar vind het moeilijk, weet het ook nog maar net. De huisarts heeft haar zo lang rond laten lopen hiermee, waarschijnlijk gewoon begonnen met een onschuldige poliep en uitgegroeid tot iets kwaadaardigs. Ben zo kwaad op die vent nu.
Ja snap ik. maar dat hoor je erg vaak, dat doktoren er pas erg laat achter komen. Dan kan ik ook zóo boos worden, dat iemand gewoon geen kanker hoeft te krijgen of maar in het begin. Maar goed, dat gebeurd. En echt in de meeste gevallen komt het gewoon echt goed dus blijf hierop hopen!!! en dan komt het allemaal wel goed meid.
Hou je ons op de hoogte over je moeder?
Ik wens jullie allen, echt veel sterkte toe!
Ja snap ik. maar dat hoor je erg vaak, dat doktoren er pas erg laat achter komen. Dan kan ik ook zóo boos worden, dat iemand gewoon geen kanker hoeft te krijgen of maar in het begin. Maar goed, dat gebeurd. En echt in de meeste gevallen komt het gewoon echt goed dus blijf hierop hopen!!! en dan komt het allemaal wel goed meid.
Hou je ons op de hoogte over je moeder?
Ik wens jullie allen, echt veel sterkte toe!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
vrijdag 21 september 2012 om 12:41
Zo een dag verder sinds het nieuws, heb redelijk geslapen vannacht, nu weer aan het werk. Voel me raar, last van hyperventilatie en hoofdpijn. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik hiermee om moet gaan, zie er ook tegenop om dit weekend naar mijn ouders te gaan, bang dat ze er ineens heel ziek uitziet ofzo. Ben bang voor wat komen gaat, we weten ook heel weinig nog over wat ze gaan doen, eerst opereren en dan scans maken om uitzaaiingen uit te sluiten, of eerst scans. Ze heeft ook erg last van haar rug, een hernia denkt ze, maar ik ben alweer bang dat het van uitzaaiingen is.
vrijdag 21 september 2012 om 21:50
zaterdag 22 september 2012 om 12:42
Hier ook een positief verhaal. Allereerst veel sterkte toegewenst! Mijn moeder heeft drie jaar geleden ook baarmoederkanker gehad. Een behoorlijk groot gezwel, waarvan ze ook eerst dachten dat het een cyste was, jouw verhaal is heel herkenbaar, ook een fout van de huisarts om te lang te wachten. We waren natuurlijk vreselijk geschrokken, en dachten aan het ergste. Vervolgens is haar baarmoeder verwijderd, eierstokken en lympheklieren, wat ook wel een grote operatie was. Gelukkig had ze geen nabehandeling nodig, en nu gaat het heel goed met haar. Het is dus goed afgelopen.De arts zei ook dat het goed was ingekapselt.Heb ook meerdere positieve verhalen gehoord, en ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent, ik weet denk ik wel wat je voelt. Veel sterkte en het allerbeste voor je moeder.
zaterdag 22 september 2012 om 14:26
Dank je caramella. De positieve verhalen geven mij wat meer hoop en gerustgestelling. De baarmoederhals is ook gecheckt en was goed, eierstokken ook. Dan zit het als het goed is alleen in de baarmoeder. Ik ben ontzettend zenuwachtig en vind het zo zielig voor mijn moeder. Durf ook niet zo goed langs te gaan, stom hè.
vrijdag 5 oktober 2012 om 13:55
Ik haal mijn topic weer even naar boven voor een update. Mijn moeder word maandag geopereerd, ik vind het heel erg eng en ben ontzettend nerveus. Mijn moeder ziet er ook heel erg tegenop. Ik kan verder alleen nog maar hopen dat het niet is uitgezaaid en dat we het hoofdstuk na de operatie weer enigszins kunnen sluiten. Nu had mijn moeder weet twijfels of de gyneacoloog niet liegt over de uitslag van het baarmoederhalskanker uitstrijkje, maar daar zal een arts toch niet over liegen neem ik aan?
Ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven vooral tegenover mijn moeder, maar af en toe zie ik het allemaal even niet meer zitten.
Ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven vooral tegenover mijn moeder, maar af en toe zie ik het allemaal even niet meer zitten.