Sexting = vreemdgaan?
zondag 23 september 2012 om 07:57
zondag 23 september 2012 om 08:12
Wat maakt het uit of mensen het wel of geen vreemdgaan vinden ? Als jij het niet okay vind is het dus onderwerp van gesprek met je partner.
Persoonlijk zou ik heel benieuwd vinden hoe mijn partner dit bedacht had binnen onze relatie?
Hoe rijmt met vertrouwen en respect. Zal mij persoonlijk jeuken of het wel of niet onder de definitie van vreemdgaan valt.
Persoonlijk zou ik heel benieuwd vinden hoe mijn partner dit bedacht had binnen onze relatie?
Hoe rijmt met vertrouwen en respect. Zal mij persoonlijk jeuken of het wel of niet onder de definitie van vreemdgaan valt.
zondag 23 september 2012 om 08:15
stel vooral vragen: wat wilde hij hier dan mee bereiken? en als het dan toch zo onschuldig is, waarom heeft hij het dan niet met jou besproken? etc.
stiekem gedoe waarvan hij toch wel op voorhand kan inschatten dat hij jou daarmee kwetst is totaal respectloos, en hoort dus niet thuis in een goede relatie..
stiekem gedoe waarvan hij toch wel op voorhand kan inschatten dat hij jou daarmee kwetst is totaal respectloos, en hoort dus niet thuis in een goede relatie..
zondag 23 september 2012 om 08:15
zondag 23 september 2012 om 08:17
Het is geen vreemdgaan, nog niet, maar aan jou, om aan te geven wat jouw grenzen zijn.
Al kan zelfs dat zo af en toe verschuiven, want ik merk aan mezelf, dat de omgang van mijn man met een bepaalde buurvrouw mij gaat irriteren.
Zij is van het steeds op schoot kruipen en om zijn hals hangen , whatsappen enzo en dat deed me nooit wat, tot hij haar nu gaat optillen bij een begroeting en ik merk dat ik dit erg vervelend vind, onnodig en niet normaal. Dus hier is het in huize Monalisalove al een paar dagen Monalisawar.
Maar goed kijken en flirten prima, stiekem doen en handtastelijk worden vind ik niet prima.
Al kan zelfs dat zo af en toe verschuiven, want ik merk aan mezelf, dat de omgang van mijn man met een bepaalde buurvrouw mij gaat irriteren.
Zij is van het steeds op schoot kruipen en om zijn hals hangen , whatsappen enzo en dat deed me nooit wat, tot hij haar nu gaat optillen bij een begroeting en ik merk dat ik dit erg vervelend vind, onnodig en niet normaal. Dus hier is het in huize Monalisalove al een paar dagen Monalisawar.
Maar goed kijken en flirten prima, stiekem doen en handtastelijk worden vind ik niet prima.
zondag 23 september 2012 om 08:18
Dan geef je het 'beestje' toch geen naampje. Anders verzand je met je partner in een welles/nietes discussie dat het wel of geen vreemdgaan is, en dat wil je niet want je wil graag praten over hetgeen wat je dwars zit: het sms-en van hem met een ander.
Dan noem je het zo: het sms-en met een ander.
En wat maakt het uit wat wij ervan vinden? Jij vindt het niks, wordt er verdrietig van, nou bespreken die hap dat hij over je grenzen heen gaat. Maar ik zou het denk ook niet fijn vinden.
Dan noem je het zo: het sms-en met een ander.
En wat maakt het uit wat wij ervan vinden? Jij vindt het niks, wordt er verdrietig van, nou bespreken die hap dat hij over je grenzen heen gaat. Maar ik zou het denk ook niet fijn vinden.
zondag 23 september 2012 om 08:20
Tja. De reden dat ik vroeg of seks-chatten vreemdgaan is, is niet om er een woord aan te willen geven. Ik wil, denk ik, vooral uitsluiten dat ik me aanstel.
Ik ben nogal temperamentvol en ben bang dat ik, door er een te groot ding van te maken, veel stukmaak.
Feit is wel dat het me zo enorm kwetst..
Ik ben nogal temperamentvol en ben bang dat ik, door er een te groot ding van te maken, veel stukmaak.
Feit is wel dat het me zo enorm kwetst..
zondag 23 september 2012 om 08:23
Helemaal eens met Himalaya etc. Het doet er niet toe hoe je het noemt. Hij kwetst jou door deze gesprekken èn door het te verzwijgen - omdat hij weet dat hij je ermee kwetst, maar dat weerhoudt hem niet.
Ik persoonlijk zou wel gaan voor de directe emotie. Dus niet eerst bij jezelf te rade wat je standpunt in deze zou moeten zijn. Gooi je frustratie eruit! Laat eerlijk zien wat dit met je doet! Wordt boos, huil, schreeuw misschien zelfs. Eerlijkheid en openheid is juist wat jullie nodig hebben. Ook van jouw kant.
Ik persoonlijk zou wel gaan voor de directe emotie. Dus niet eerst bij jezelf te rade wat je standpunt in deze zou moeten zijn. Gooi je frustratie eruit! Laat eerlijk zien wat dit met je doet! Wordt boos, huil, schreeuw misschien zelfs. Eerlijkheid en openheid is juist wat jullie nodig hebben. Ook van jouw kant.
zondag 23 september 2012 om 08:26
zondag 23 september 2012 om 08:27
zondag 23 september 2012 om 08:37
Denk je dat je meer opschiet met een constructief gesprek?! Wat wil je doen dan, afspraken maken, grenzen stellen??? Hij vindt zelf al dat hij te ver gaat, anders zou hij het niet stiekem doen. Als jij ontploft, weet hij dat jij er ook zo over denkt èn kan hij zien hoe het je raakt. En dan kan je daarna als je dat nodig vindt samen afspraken maken.
zondag 23 september 2012 om 08:52
zondag 23 september 2012 om 09:21
Ik zie het niet als vreemdgaan en zie er ook geen kwaad in. Maar als er binnen jullie relatie geen ruimte voor is dan is het dus een probleem. Je hebt er toch niets aan te weten dat het van mij wel mag? Openlijk of prive? Waarom heb je het gelezen? Voelde je onderbuik gevoelens of wantrouw je hem/iedereen? Gewoon wat vragen hoor. Geen aanval. De meeste mensen willen dit niet in hun relatie, dus overdreven is het niet. Hebben jullie over contact met andere geen afspraken? Concrete, geen aannames over en weer. Dat hij hoe dan ook stiekem doet en daardoor weet dat hij fout is weet ik niet zeker. Ik vertel ook niet alles wat ik bespreek met man. Sexklets of andere praat. Als het ter zake doet wel, als ik het kwijt wil ook. Anders niet. Maar dat is dus per relatie verschillend.