Mode & Beauty alle pijlers

Tenue de Soiree

24-09-2012 17:45 50 berichten
Hallo allemaal!

Even wat hulp nodig. Heb een uitnodiging voor een bruiloft ontvangen, dresscode Tenue de Soiree. Voor vriend komt er een smoking. Voor mezelf weet ik het nog niet zo goed. Ik heb het volgende in gedachten nu:

Kan dit of sla ik nu de plank volledig mis? Ik ben niet zo enorm thuis in dresscodes, dus kan wel wat advies gebruiken. Het is een bruiloft eind november, dus kan qua weer best koud worden. Qua panty weet ik niet zo goed wat ik het beste voor kleur kan nemen. Ik heb zelf een vrij bleke huid en donker, halflang haar en draag een donkere bril. Ik moet alles nog aanschaffen, dus kan alle kanten nog op eigenlijk. Ik heb maat 46 overigens...

Help?
Dit is wat google zei:

"e heren dragen een rokkostuum met een witte strik en een vest van wit pique of een gala- uniform. De dames dragen een feestelijke avondjurk, met groot decolleté, officieel horen daar handschoenen bij. Voor zowel heren als dames geldt dat er geen horloge mag worden gedragen. "

Volgens mij mag je nog wel sjieker. Het vestje achterwege laten en vervangen voor handschoenen, en volgens mij mag de jurk wel een heel stuk langer.
En panty zwart of grafiet ( of kousen)
Tenue de soirée is niet met smoking. En jij moet in het lang.
Kijk eens op galajurk.nl en dan bij de langere jurken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg, waarom heb ik nou nooit zulke feestjes?
Wat eten we vanavond?
Het vestje is beetje tuttig en doet af aan de jurk die je beter in het lang kan kopen.
En een smoking voor je man, kijk even of je kunt ruilen tegen een rokkostuum.
quote:Pompadoer schreef op 24 september 2012 @ 17:51:

Tenue de soirée is niet met smoking. En jij moet in het lang.

Niet? Okay... toen ik google gebruikte, kwam ik uit op deze tekst:

Avondkleding

Ook wel 'tenue de soiree' genoemd. 

De heren dragen een kostuum of smoking. 
De dames kunnen een lange of kortere avondjurk dragen.

Vandaar dat ik voor vriend aan een smoking dacht...
Die site waar ik de info vandaan heb geeft inderdaad aan dat voor zowel avondkleding als white tie de term Tenue de soiree gebruikt wordt. Bij mijn weten is het alleen op white tie van toepassing, maar misschien kun je het de bruid eens vragen wat haar gedachte hier over is? Ik vind het overigens wel heel erg leuk, om echt op sjiek te gaan
Normaalgesproken is tenue de soirée inderdaad een rokkostuum. Zijn je vrienden heel formeel of hebben ze bij het corps gezeten? Ik zou het voor de zekerheid even navragen, er bestaat nogal eens verwarring over de verschillende dresscodes.
Inderdaad even checken. Voor de man is de verwarring het vervelendst. Als jij in het lang gaat zit je sowieso goed.
Leuk zeg! Ik zou ook voor iets formereler en sjieker gaan voor zo'n feest.

Op mijn bruiloft zat zwager met grote bruine fleecetrui waar beren op stonden... toen had ik een beetje spijt dat er geen dresscode op onze uitnodiging stond.
Als je toch in het lang moet, denk ik dat dit model heel mooi zal zijn met jouw maat

quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 17:55:

Die site waar ik de info vandaan heb geeft inderdaad aan dat voor zowel avondkleding als white tie de term Tenue de soiree gebruikt wordt. Bij mijn weten is het alleen op white tie van toepassing, maar misschien kun je het de bruid eens vragen wat haar gedachte hier over is? Ik vind het overigens wel heel erg leuk, om echt op sjiek te gaan

Ik vind het ook leuk om op sjiek te gaan, maar ben dus een beetje bang om iets fout te doen.

De bruidegom is heel erg van de tradities en zo. De dresscode was ook zijn idee. Bruidegom is van goede komaf en heeft gestudeerd. Bruid heeft ook een studie op haar naam, maar is wat losser en minder "formeel" dan haar aanstaande.
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:00:

Als je toch in het lang moet, denk ik dat dit model heel mooi zal zijn met jouw maat

[afbeelding]Oh wow!! Die is heeeel erg mooi!
quote:Hangmat schreef op 24 september 2012 @ 18:00:

Leuk zeg! Ik zou ook voor iets formereler en sjieker gaan voor zo'n feest.

Op mijn bruiloft zat zwager met grote bruine fleecetrui waar beren op stonden... toen had ik een beetje spijt dat er geen dresscode op onze uitnodiging stond.Een fleecetrui met beren? OMG! Hoe kom je erop?!
Als de bruidegom heel traditioneel is, dan kun je er vanuit gaan dat gala en rokkostuum bedoelt worden

Voor de zekerheid gewoon even de bruid bellen en vragen:)
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:11:

Als de bruidegom heel traditioneel is, dan kun je er vanuit gaan dat gala en rokkostuum bedoelt worden

Voor de zekerheid gewoon even de bruid bellen en vragen:)Dat zal ik maar doen inderdaad
En we willen uiteraard een plaatje van je uiteindelijk gekozen jurk he.. dat snap jij!

Echt leuk, zo'n feestje
Dan zou ik er maar vanuit gaan dat het inderdaad de bedoeling is om in rokkostuuum en lange jurk te komen. Man moet dan dus ook een speciaal hemd en lakschoenen aan.
quote:Pompadoer schreef op 24 september 2012 @ 18:14:

Dan zou ik er maar vanuit gaan dat het inderdaad de bedoeling is om in rokkostuuum en lange jurk te komen. Man moet dan dus ook een speciaal hemd en lakschoenen aan.Arme vriend. Daar is hij helemaal het type niet voor hahaha! Maar hij is er wel toe bereid gelukkig, dus gaat goedkomen.
Rokkostuums etc kun je volgens mij ook prima huren, lijkt me wel een beter plan voor die ene keer dat het gedragen wordt.
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:14:

En we willen uiteraard een plaatje van je uiteindelijk gekozen jurk he.. dat snap jij!

Echt leuk, zo'n feestje Zal ik doen. Eerst maar eens shoppen! Ben denk ik al een goed eind op weg geholpen. Dank jullie wel!
quote:waarbij schreef op 24 september 2012 @ 18:19:

Rokkostuums etc kun je volgens mij ook prima huren, lijkt me wel een beter plan voor die ene keer dat het gedragen wordt.Goede tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven