kijkkastje maken
dinsdag 25 september 2012 om 12:48
Ik wil graag een kijkkastje gaan maken.
Nu heb ik alle meubeltjes al gevonden alleen nog geen kijkkastje.
Ik wil graag een kastje van schaal 1:12
Ik heb nog nooit zo'n kastje gemaakt, dus wil graag weten of iemand hier er ervaring mee heeft en weet waar ik het beste voor zo'n kastje in de maat kan kijken. Weet iemand een internetsite die dat verkoopt, of misshien gewoon een winkel? Ik heb al zoveel gegoogled, maar kom er niet aan uit!
Thanx voor de reacties
Nu heb ik alle meubeltjes al gevonden alleen nog geen kijkkastje.
Ik wil graag een kastje van schaal 1:12
Ik heb nog nooit zo'n kastje gemaakt, dus wil graag weten of iemand hier er ervaring mee heeft en weet waar ik het beste voor zo'n kastje in de maat kan kijken. Weet iemand een internetsite die dat verkoopt, of misshien gewoon een winkel? Ik heb al zoveel gegoogled, maar kom er niet aan uit!
Thanx voor de reacties
dinsdag 25 september 2012 om 13:08
Die schaal is leuk, maar je moet eerst even zelf bepalen hoe groot de ruimte is die je wilt namaken. Dan aan de hand van die schaal berekenen hoe groot je kastje/doos dus moet zijn. Daarna zou ik een knutselzaak opzoeken, pippoo's ofzo, daar hebben ze zoiets vast wel. En online is er vast ook vanalles te vinden.
tof wijzigde dit bericht op 25-09-2012 13:11
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
dinsdag 25 september 2012 om 13:27
quote:whynotnoor schreef op 25 september 2012 @ 12:48:
.. waar ik het beste voor zo'n kastje in de maat kan kijken.
Welke afmetingen zoek je dan? Van hout?
Zou een diepe houten opbergkistje (met deksel) op z'n kant te misbruiken zijn voor dit doel? Dan kun je misschien al bij een bouwmarkt of Ikea slagen...
.. waar ik het beste voor zo'n kastje in de maat kan kijken.
Welke afmetingen zoek je dan? Van hout?
Zou een diepe houten opbergkistje (met deksel) op z'n kant te misbruiken zijn voor dit doel? Dan kun je misschien al bij een bouwmarkt of Ikea slagen...
dinsdag 25 september 2012 om 13:30
dinsdag 25 september 2012 om 13:33
de afmetingen vind ik dus lastig...
de meubeltjes zijn schaal 1:12... maar omdat ik dus nog een "beginneling"ben weet ik niet wat voor afmeting ik dan van het kastje zou moeten hebben. Er hoeft alleen een tafel met 4 stoelen in en een tv kastje, en wat plantjes voor in een hoekje op de grond. Dus het is niet heel uitgebreid.
de meubeltjes zijn schaal 1:12... maar omdat ik dus nog een "beginneling"ben weet ik niet wat voor afmeting ik dan van het kastje zou moeten hebben. Er hoeft alleen een tafel met 4 stoelen in en een tv kastje, en wat plantjes voor in een hoekje op de grond. Dus het is niet heel uitgebreid.
dinsdag 25 september 2012 om 13:46
dinsdag 25 september 2012 om 22:40
Je weet je schaal, 1:12, en die meubeltjes zijn ook op die schaal gemaakt. Stel je nu even een kamer voor, met die meubels (op levensgroot formaat) erin. Wat voor formaat kamer is daarbij mooi? 2 x 3 m2, 3 x 4 m2? Het is geen paleis, dus 10 x 12 m2 is veel te groot...
Als je dat nu levensgroot even voor je zelf uitdenkt, dan reken je het met die schaal 1:12 terug, en dan weet je dus wat voor formaat kistje je ongeveer moet zoeken...
Als je dat nu levensgroot even voor je zelf uitdenkt, dan reken je het met die schaal 1:12 terug, en dan weet je dus wat voor formaat kistje je ongeveer moet zoeken...
dinsdag 25 september 2012 om 22:47
donderdag 27 september 2012 om 18:25
haha ja een kijkdoos geupgrade ! haha
Het is niet om mee te spelen
Maar het is gelukt!! Ik heb toch bij xenos een bak gekocht..zonder glas.. wel lastig met stof, maar dan maar met de fohn erop haha
Kon niets vinden in het goede formaat met glas. Op 1 website wel, maar was uitverkocht! haha
het word zooo gaaf!
Het is niet om mee te spelen
Maar het is gelukt!! Ik heb toch bij xenos een bak gekocht..zonder glas.. wel lastig met stof, maar dan maar met de fohn erop haha
Kon niets vinden in het goede formaat met glas. Op 1 website wel, maar was uitverkocht! haha
het word zooo gaaf!
donderdag 27 september 2012 om 19:42
Pipoos verkoopt geen meubeltjes voor in een poppenhuis. je moet hiervoor in een poppenhuiswinkel zijn of op internet.
Ik heb zelf een (heel) poppenhuis 1:12. Ik heb zelf ook een kijkkastje, dat is ingericht als de woonkamer van de kerstman.
Voor afmetingen van kijkkastjes kan je ook op diverse sites kijken die ze verkopen. Ga je ook verlichting maken in je kijkkastje?
Ik heb zelf een (heel) poppenhuis 1:12. Ik heb zelf ook een kijkkastje, dat is ingericht als de woonkamer van de kerstman.
Voor afmetingen van kijkkastjes kan je ook op diverse sites kijken die ze verkopen. Ga je ook verlichting maken in je kijkkastje?