Werk & Studie alle pijlers

Angst voor grote stap

26-09-2012 19:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al maanden werkloos en druk op zoek naar een baan.

Nu heb ik een redelijke kans om aan werk te komen in Zuid-Europa, maar ik vind de stap plotseling erg groot lijken.

Ik zou graag in de betreffende regio (i.i.g. een tijdje) willen wonen en werken, maar aan de andere kant is het toch ver van huis en elke keer denk ik: "waar begin ik aan?". Haha, ik ben een mietje, ik weet het. ;) Toch wil ik jullie vragen hoe je het beste met dit soort angsten om kan gaan. Aan de ene kant wil ik vol voor het avontuur gaan, aan de andere kant ben ik bang voor (grote) veranderingen.

Note: Ik ben nog jong en ik heb, behalve bij mijn ouders, enkel een paar maanden bij familie in het buitenland gewoond. Vandaar dat zelfstandig wonen en werken in het buitenland voor mij een grote stap is.
Hoe zeker is die baan daar? In grote delen van zuid europa is het nu economisch zo onrustig dat ik niks voor zeker zou aannemen.

Maar nu je vraag...als ik iets eng vind (en dan heb ik het over dingen die niet per se dom zijn om te doen) dan hou ik mezelf voor dat ik wel eens spijt zou kunnen krijgen als ik het niet doe en eigenlijk ook geen goede reden heb om het niet te doen.

Maar dan dus wel als ik weet dat het objectief gezien verstandig of iig niet onverstandig is het te doen.
Als het fout gaat, kan je dan makelijk weer terug? Zo ja, ga ervoor! Zo nee, dan moet je nog door dubben...
Het is een Nederlands bedrijf en als ik word aangenomen, dan krijg ik een contract voor een jaar. Nu is het ontslagrecht in het betreffende land wel versoepeld voor zover ik weet (baan verliezen kan altijd, ook in Nederland), maar ik kan altijd weer bij m'n ouders terecht.
Ik denk bij dit soort dingen altijd : beter spijt van iets dat je gedaan hebt, dan spijt hebben dat je iets nooit gedaan hebt.
Het alternatief is werkloosheid! Ik zou het wel weten! Ga je uitdaging aan, je hebt niks te verliezen en met een beetje geluk kom je zelfstandiger, volwassener en een groot avontuur rijker terug!
Lijkt me een hele mooie kans en zeker omdat je een vangnet in nederland hebt als het niet gaat lukken daar.
Never give up hope.
Als je geen grote problemen hebt mocht het onverwacht anders lopen zou ik zeggen GAAN!
staat goed op je cv. Doen! Succes.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 26 september 2012 @ 21:06:

staat goed op je cv. Doen! Succes.En is een stuk leuker dan hier in nederlands kutweer thuis zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven