Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
sorry geen nacht voeding voor mij deze x! Half 6 kwam ze of ik heb haar niet gehoord, maar dat lijkte strek!
Haha hier ook niet, mini kwam pas om 6 uur. Hij leert het wel!

Verjaardag was top, wel vermoeiend maar gezellig. De prikjes zijn uitgesteld. Volgende week donderdag moet ik ze laten zetten. Dan kan ik er ook tenminste de hele dag echt voor hem zijn.

Goh Beppe hoe is het nu?

Ik ga nog even slapen want het is een drukke dag geweest en ik ben Total loss. Oh ja rammel ik heb 50 tinten gekregen dus ik ga met je meedoen.
Wat een vreselijke k-nacht! Mini kwam om 3 uur en ging na anderhalve tiet weer slapen en ik lag daarna wakker. Nu kwam ie om 6 weer, dus weer voeden, ben zo moe, wil zo nog slapen masr dan gaat wekker van vriend weer...

Zie t even niet zitten allemaal...

Sorry voor de echopost!
Test
Ah, ik kan weer!

@ kroos, probeer overdag even wat slaap te pakken dan! En na de wekker van vriend kan jij toch door slapen? Neem mini des noods bij je in bed. Wat zie je precies niet meer zitten?

@ liz, goed dat de prikjes uitgesteld zijn. En fijn dat je een leuke dag gehad hebt!
Pffff nou hier iig 1 voeding minder dan gister nacht.. Waar zijn die fijne nachten met maar 1 voeding gebleven!??

@kroos

@anne klinkt lekker, heel de nacht doorslapen!!

@liz, slim om de prikken uit te stellen, klinkt als een fijne verjaardag
Sorry oor nog meer ego!

Sja dat slapen lukt me dus niet... Overdag ook niet. Ik lig te malen als een dolle en nu ben ik te moe om te relativeren, want ik weet heus dat ik niet mag klagen. Maar de alledaagse babysleur en het idee dat ik weer aan t werk moet bij een baan die ik vreselijk vind maken me even niet happy. Ik heb t gevoel dat ik niks leuks heb om naar uit te kijken. En dat is niet fair van me want er zijn zoveel mensen die ook heel graag een baby en/of een baan willen!

Hebben jullie ook t gevoel dat je de bevalling nog moet verwerken, mentaal? Volgens mij zit dat me ook nog heel erg in de weg...
Lieve Kroos je bent pas net bevallen, alles moet nog terug op z'n plaats komen en dat heeft zowel lichamelijk als geestelijk z'n tijd nodig en je hebt goede en slechte dagen. Ik merk dat ik de bevalling ook nog moet verwerken vooral de snelheid ervan dringt nog steeds niet door. voor jou en voel je niet schuldig,iedereen heeft wel iets wat dwars zit. Het is ook wennen zo'n kleintje en t op je werk niet naar je zin hebben is k*t,misschien zoetjesaan eens gaan solliciteren.
Ach kroossie!! Ik herken wel een beetje van wat jij zegt, ik ben alleen maar bezig met zwelgje, ze wil niks niks niks anders dan mama...

En als jij de bevalling nog niet verwerkt hebt moet je denk ik nog helemaal niet aan werken denken!! Eerst alles in je koppie op een rijtje meis en daarna jezelf pas weer beschikbaar stellen voor je baas, niet eerder!! (Als dat dus aan het einde van je verlof nog op speelt ziek melden)
Nee kwim jij had idd een stort bevalling!! Lijkt me ook echt heftig!! Hoe is het met je mams?
@ kroos, tsja, ik geef je dan wel het advies om overdag even wat slaap te pakken. Maar mij lukt het ook nooit hoor! Hoop dat vent me morgen nog herkent met die wallen onder mn ogen!

En verder sluit ik me helemaal aan bij wat kwimmie en rammel zeggen! Probeer te solliciteren. En meld je ziek als je tegen het eind van je verlof nog niet klaar bent om te werken.
Godsamme die stomme cookies...hele bericht weer pleite...
@krois: heel normaal dat je de bevalling nog moet verwerken! Bedenk dat je slaapgebrek en het lage hb emoties negatief versterken!

Probeer overdag te ontspannen door op de bank te liggen, even lezen of tv kijken. Je lichaam geeft zich vanzelf over zodat je in slaap valt.

Wat erg dat je zo op ziet tegen het werk! Je hoeft nog niet aan de slag meid, en als het wel zover is en je kunt het nog nniet aan dan is er wel een andere oplossing!

@liz: verstandig om de prikjes uit te stellen. Lekker bijkomen vamdaag!

@rammel: jij hebt ook geen makkelijk meisje! Lukt het wel, ook in combi mmet je zoontjes?

@maat: wat zul jij morgen opgelucht en blij zijn! ben blij voor je!

Mini heeft van 22.30-8.00 geslapen!

Nu heeft ze een ochtendhumeur en wil alleen maar bij mams hangen
Bub!! Wtf! Jaloeeerrsssss die nacht!! Heerlijk zeg!

Nee ons meiske is niet makkelijk, hoewel... Eigenlijk wel hoor!! Alleen dat weigeren maakt het verschrikkelijk intensief voor mij, ik wil zo graag ff naar de kapper en even alleen naar de winkels. Met de jongens lukt het prima! Dat zijn zulke kanjers.. Ik laat ze veel helpen en ze doen het graag, ze zijn stapel op hun zusje en dat helpt onwijs natuurlijk

Chips meisje slaapt nog!! Ik had de infacol afgebouwd. Vanochtend om 6.00 opperde vent dat ik dat toch naar weer moest proberen (ik wil een helder allergie/kramp beeld hebben vandaar afbouwen) en verrek nu slaapt ze als een huis!! Wel op ons bed en op haar buik..

Vent roept al heel de tijd, zie je wel!!

@maat, bijna bijna bijna bijna oeeehhhhhh wat fijn voor je!
@rammel: fijn dat het goed gaat! Ik vinnd dat altijd zo lief om te zien grote broers en kleine zusjes hopen dat het blijft werken minder infacol!
Vandaag ga ik met mn schoonzus (klinkt heel raar dat ik dit zeg, jaren geen contact met haar gehad maar met de komst van minimaatje hebben we de strijdbijl begraven!) loempia's en lemper maken. En morgen lekker gado gado als welkomstmaal. Liefde voor mijn vent gaat zeker door zn maag!!

Moet wel zeggen dat ik onwijs moe ben! Maar vandaag en morgen nog even de kiezen op elkaar en dan kan ik het leed eindelijk weer delen!!

Hier ook nog steeds infacol hoor! Ga het risico nog niet nemen om het af te bouwen.
Nou bubs juist wel infacol!! Het lijkt er dus op dat ik zonder een veel minder relaxed kind heb.. Maar goed ff aankijken maar eerst

Oehh lekker maat!! Hoe laat schuiven we aan??
Ooh Rammel haha ik had verkeerd gelezen nou lekker doorgaan met die infacol dan

@maat: jammie
Hier ook nog infacol en daar ga ik ook nog wel even mee door. Ik ha geen risico nemen. En zou het echt kwaad kunnen??

Maat joepie bijna thuis! Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt! Ik ben al blij dat vent savonds thuis komt en dan de fles even kan doen enzo! Oo ennu wij gaan 7 okt ook naar G!!

Ziva fijne vakaaansie!!

Rammel aanhankelijk meiske heb je! Niet altijd even makkelijk! Bouw rustig op met de fles en blijf proberen, ze zal hem toch heus n keer pakken!

Kroos rustig aan, als de bevalling je meer dwars zit dan gezond is zeg maar kun je ook je vk bellen hè daar zijn zij ook voor! En net wat bubbel zegt ga overdag even lekker liggen. Ook liggen en een boek lezen oid is ontspannend!

Toet hoe issie nou?!

Chrys hoe is t nu met zoon?? Is ie alweer wat aardiger voor je? Moeten jullie zelf nog verven daar in t nieuwe huis? Of is het startklaar als jullie in nl komen?

Juut nog steeds bootcamp met dit weer?? Of is het inmiddels afgelopen nu?

Bubbel ook al een lekkere nacht! Heerlijk kunnen slapen, ideaal! Maar goed dat mag ook wel na al die gebroken nachten!

Kwimm ho is t met je mams? En met je kleine man? Welke voeding geef je nu en gaat t nu beter? Ik geef nu nutriton bij. Had ik dat maar eerder gedaan wat n verademing!

Rijst succes met je werkgerelateerde dingen!

Liz gijn dat je dag leuk was en dat de prikjes zijn uitgesteld!

Mooi ik ga even wat doen en dan nacontrole bij de gyn!
Whahaha Rammel erg he die mannen,wel lekker dat je iets gevonden hebt.

Maat lekker hoor en owwww nog 1 nachtje maar.

Bubs ik zie groen hoor damn wat een geweldige nacht.

Hier 12-4-7, om 4u 20cc gedronken, uitgekotst en verder geslapen kortom honger heeft ie niet.

Mams gaat goed,morgen wordt de uitwendige drain vervangen door een inwendige en dan wachten tot ze starten met de chemo maar dat heeft geen haast. Bizar hoor hoe kan iemand nou zo ziek zijn zonder klachten. Moet zeggen dat ik op enkele moeilijke momenten na me er wel bij heb neergelegd,wat ons mam al zei is waar wij hebben ons eigen gezin en dat helpt wel mee. Misschien krijg ik nog een klap maar tot nu toe gaat t goed.
Ik geef de gewone voeding Anne en er zitten meestal 4u tussen en een enkele keer wat minder. Heb nu lactulose voor t mannetje en verwacht dat de honger dan ook wel zal toenemen. Dan ga ik ook voor de nutriton als ik jou zo hoor .

Ik denk dat die infacol geen kwaad kan hoor en jullie zijn er duidelijk mee geholpen.
@kwimm: blijft moeilijk he, maar jullie doen het super! Fijn dat je moeder zo goed te spreken is.

En die nachten...ik weet niet hoe het kan! Na zo'n nacht wil ze dan overdag wel haast ieder uur aan de borst of op schoot slapen, dat is de andere kant ervan maar hoed te vol te houden omdat ik zelf goed heb geslapen
Mellanie hoe is het??

Beetje, Zoete??

Snoes hoe is het nu bij jullie?
@Kwimmie: fijn dat het goed gaat met je moeder. En goed dat jullie niet bij de pakken neerzitten, maar ook proberen door te gaan en te genieten van de tijd die je nog samen hebt. Soms misschien best heel moeilijk, maar zo waardevol nu!

@Kroos: heel herkenbaar. Ik word soms ook zat van de babysleur, vooral als hij veel huilt, krijg buikpijn als ik denk aan weer gaan werken (had het ook niet zo naar m'n zin, maar weet ook niet wat ik anders moet), en wat je schrijft over dat je iets nodig hebt om naar uit te kijken heb ik ook heel sterk. Altijd al, maar nu zeker. En wat je schrijft over dat we eigenlijk juist blij zouden moeten zijn met onze baby's en banen, dat is ook helemaal waar. Dan voel ik me zo'n verwend nest als ik loop te somberen...

Wanneer moet jij weer beginnen met werken? Ik eind oktober, dat was altijd lekker ver weg nog, maar nu het bijna oktober is komt het wel heel snel dichterbij!

@Bub: wat een lekker lange nacht, fijn dat je weer opgeladen bent!

@Rammel: moeilijk voor jou hoor, zo'n plakbaby die geen fles of speen wil. Hier eentje die de drager niet wil (dat zou jij mogelijk nog erger gevonden hebben!) en ik herken het dat je dan niet altijd zin hebt om weer te proberen. Als hij onrustig is dan werkt het zeker niet en als hij rustig is dan ben ik allang blij.

Jankerd hier is net weer in slaap, na 3x een jankaanval in het afgelopen half uur is het toch gelukt hem stil en slapend in bed te krijgen. Voor zolang het duurt, fingers crossed... Hij slaapt de ochtenden de laatste dagen weer beter, zo'n 2 uur, maar 's middags en 's avonds tot een uur of 10 is het nog altijd drama. Ik ben inmiddels al blij als hij een paar keer een half uur slaapt. En ik begrijp het ook niet, waarom kan hij het 's nachts en 's ochtends prima en 's middags en 's avonds helemaal niet?

Enne, beetje spuit 11, maar dat er al kids zijn die 62/68 dragen! Hier nog 56, dat past nu perfect en zelfs nog wat dingetjes maat 50, al begint hij daar nu wel rap uit te groeien. Maandag weer meten en wegen bij cb, ik denk dat hij nu zo'n 57-58 cm is en ruim 5 kg.

Ik hoef voorlopig ook geen kleertjes te kopen. Ik had nog maar een paar dingetjes gekocht in grotere maatjes, maar heb nu zoveel gekregen en kunnen lenen dat we alleen nog wat rompers aan hoeven te schaffen. Hij heeft nu een heel soepel gevoerd spijkerbroekje van H&M aan, die ga ik denk ik nog wel ook in een grotere maat aanschaffen, want hij zit volgens mij heel lekker en hij staat heel leuk! Ik begin de maat 50 zoetige witte Nijntje kleertjes een beetje zat te worden inmiddels, dus leuk dat hij ook meer dat soort dingen aan kan.

Oh, ik hoor weer gejank...
Hmm, volgens mij komt nu z'n voeding steeds omhoog, dat ie daarvan wakker wordt en gaat huilen. Misschien toch maar eens Nutriton proberen dan. Hij spuugt niet zo veel, maar het zit hem vaak toch niet lekker. Ik ben alleen een beetje bang voor extra darmkrampjes als we er Nutriton bij gaan doen. Net zo blij dat die redelijk voorbij zijn. Anne, heeft jouw mini er geen last van? We geven trouwens ook nog steeds Infacol voor elke voeding, inmiddels het vierde flesje al geloof ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven