Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
He Priek, ik heb inderdaad ook nooit voorweeen gehad, dus dat is wel fijn. Ik heb me overigens wel eens laten vertellen dat dat na-weeen kan voorkomen, maar die heb ik bij de eerste ook nooit gehad.

Even een heel andere vraag. Gaan jullie eigenlijk borstvoeding proberen te geven?

Ik heb het bij Gijs 6 maanden gedaan en vond het heerlijk. Dat is echt 1 van de dingen waar ik me nu alweer op kan verheugen..ben benieuwd wat jullie gaan doen.
Oh ja, Moon heb je tip maar even opgevolgd en vanmorgen een lijstje gemaakt van dingen die ik nog moet doen. Het is niet veel trouwens hoor, maar we zijn in december verhuisd en moet de kruiken nog uit een of andere doos zien te vissen bijvoorbeeld.

Ik heb nog steeds wel het gevoel dat het nog wel even duurt voor de kleine komt, voel nog geen haast!
Goeie tips voor de ziekenhuiskoffer! Ik heb er ook best veel in zitten, weet van vorige keren dat ik elke keer net te weinig mee had. Klassieker onder de fouten: mijn strings, beide vorige keren meegenomen: fijn met die grote kraamverbanden daarna, hahaha! Nu dus lekker onderbroeken met pijpjes ingepakt.

hier nog niks van weeen, hou geen vocht vast (en dat in de tropen, maar misschien gebeurt het hier juist niet), maar ben wel sneller moe en moet ook tussen de middag wel even plat. Nog 6 werkdagen en dan zit het er echt op: en dan lekker vrij tot half augustus.

Ik wil ook borstvoeding geven. moet je hier wel heel duidelijk zeggen in het ziekenhuis want anders geven ze je kind gewoon de fles als het s nachts in het ziekenhuis honger heeft.

Nou, rest ben ik ff kwijt (chaoot, sorry), ik ga op de site naar de foto's kijken en hoop dat er snel een beebje geboren wordt bij een van de eersten!
Goedemorgen dames!

Lekker geslapen vannacht? Ik niet!!! Zoonlief werd vannacht in paniek wakker om 02.00 uur, maar ging gelukkig na een beetje warme melk weer lief slapen. Maar mama kon de slaap niet meer vatten en heb het 04.30 uur zien worden.....

Bowie, ik ga zo even naar de Hema ofzo, ook lekker ondergoed met pijpjes kopen, strings lijkt me niet zo'n succes inderdaad. Ik heb trouwens ook wat Dextro in mijn tasje gedaan voor de nodige energie.

Ik ga zo maar eens wat dingen van mijn to-do lijstje doen. Heb gisteren de klossen en ondersteek al gehaald, dus dat is alvast 1 ding. Vandaag het bedje opmaken en de commode inruimen...en lekker van het zonnetje genieten natuurlijk!

Tot later!
zo te lezen slaap iedereen slecht!! Hier nog eentje :(.

Onze dochter was weer onrustig, mama moest erg vaak plassen en op de koop toe nog een heerlijke hypo om 5.00.

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Aangegeven dat ik in de laatste 12 uur 2 hypo's had gehad. Had het nog niet gezegd of ik krijg er weer 1. Hup, direct naar de internist. Kon haast niet meer staan dus kreeg ik iemand mee die op mij moest passen. (wat klinkt dat...) Omdat mijn insulinebehoefte flink daalt kan het zijn dat of het kindje niet meer naar de zin heeft (CTG en beweegelijkheid geven anders aan) of dat de bevalling binnenkort gaat beginnen (please...) Gisteren dus nog geen rijpe baarmoedermond en straks misschien wel in de weeen. Ach, ik ga er gewoon niet vanuit omdat het toch telkens niks wordt.

MOrgen weer CTG en naar de gyn. Misschien dat als morgen mijn baarmoeder nog niet rijp is dat ze zon tapon naar binnen gaan brengen om de mond weker te maken en anders misschien mijn vliezen doorprikken. Dus misschien, heel misschien wordt onze kleine nog eerder geboren.

Bowie> ja, die strings zitten erg fijn als je 10 hechtingen in je kruis hebt zitten hihi. Idd, de boxershorts zitten lekkerder... En je hebt natuurlijk van die heerlijke netonderbroeken in het kraampakket zitten en ik moet zeggen,,, dat zit echt het lekkerst!

Ik wil ook borstvoeding gaan geven, hopen dat het dit keer wel lukt ( in iedergeval langer dan 3 weken)

Ga nog even een nieuw fototoestel halen (krijgen we als kraamkado omdat we anders niks weten) Altijd leuk nieuw speelgoed!

Tot de volgende keer
Hallo!

Angela, wat spannend zeg! Het komt nu allemaal wel erg dichtbij voor je he?

Regina, ik ga ook zeker proberen borstvoeding te geven. Ik hoop dat het allemaal gewoon lukt.

Ik ben vanmorgen weer naar de gyn geweest voor controle, alles was prima. Volgende afspraak is op 2 mei. Ik wilde zeggen dat ik dan niet kan, omdat ik dan uitgerekend ben, maar dat slaat natuurlijk nergens op!

In de hal van het ziekenhuis werd een yoga-collgeaatje met weeen binnengereden, echt spannend. Ik vraag me al de hele tijd af of ze al bevallen is. Raar idee hoor.

Nou, zometeen misschien nog even langs het tuincentrum, voor wat leuke planten voor op het balkon.

Tot later!
Heey meiden,

Zo net ff gedouched en buiten op mijn balkon in de zon gezeten, maar ik geloof dat de kleine het niet echt geweldig vind

Dus dacht dan maar ff forummen, maar jeetje wat is er een hoop gepost...vooral gister!!!

Niet te doen om alles terug te lezen...

Ik ben het in ieder geval helemaal zat...loop echt aan het einde van mijn latijn...mijn dochter haalde van de week het bloed onder mijn nagels vandaan en de dag erna spuugde zich 's avonds in bed helemaal leeg...tja griep voor het eerst...39,2 graden koorts...arm schaap. Maar de volgende morgen was het al over...nou na 21 maanden voor het eerst griep...mag niet klagen toch?

Toch heb ik 's avonds als ik haar in bed heb gedaan rond 20.00 uur dat ik het liefst alleen maar wil huilen klinkt triest van mij he?

Ik heb dan ook harde buiken en moet echt ff op de bank liggen. Ook ben ik steeds sneller moe en dan die mindere nachten...eerst sliep ik nog met een los hempje ivm het lekken van mijn borsten, maar het is nu zoooo erg dat het er echt doorheen komt bahbahbah!

Dus nu slaap ik met bh aan en compressen erin! En ik hou zo van een bloot bovenlijf in bed...maar ja als die kleine geboren is kan het voorlopig toch nog niet!

Morgen moet ik naar de vk...ben benieuwd of de kleine toch als nog is ingedaald! Zou me een hoop gestress schelen. Ik heb namelijk wel dat als ik loop ik echt veel druk voel vanonder en dat had ik bij eveline niet!!!

Nou we horen het morgen...ik heb voor de grap op zaterdag in mijn agenda BEVALLEN neergezet...ben benieuwd of die kleine meid ernaar luisterd!

Angela,

Spannend meid...ben benieuwd of het eerder komt....het eerste kindje van het forum waarschijnlijk!!!!

groetjes Sabrina 38+5
Sabrina, al iets gehoord van de bezichting van afgelopen vrijdag?
nee, ferdinand werkt tot 20.00 uur en dan luisterd hij pas zijn voicemail af dus weet het vanavond pas helaas
Whaha, wat een verhalen allemaal. Ik voel me precies zo als jullie, helemaal klaar ermee!! Spannend hoor, dadelijk komt de ene baby na de andere, leul leuk!!

Ook ik kan wel de hele dag brullen, ben het zo spuugzat... Ben maar plantjes gaan kopen, staat weer gezellig in de tuin. Morgen weer naar de vk, ik heb toch nog wat vragen aangezien baby nu weer niet ingedaald ligt. Mijn man heeft nu nog drie nachtdiensten, gelukkig logeert mijn moeder hier nu. Ik loop natuurlijk wel echt op het eindje en durfde het niet aan 's nachts alleen te zijn. En ze doet nu het huishouden, heerlijk. Doet dochterlief onder de douche en naar bed, dan kan ik lekker met m'n harde buiken op de bank blijven liggen.

Geweldig verhaal van de strings trouwens, duidelijk een beginnersfout:)

Ik ga ook weer bv geven, bij dochter zes weken volledig gegeven en toen nog 4 weken afgebouwd. Ik had zo veel melk, dat ik de borst die niet aan de beurt was moest inpakken met een doek, goed met m'n arm afknellen anders werd het een melkfontein. Daardoor ook nooit makkelijk in het "openbaar" kunnen voeden, en altijd natte borsten. Gek werd ik ervan. Maar goed, dochter heeft er toch de eerste weken goed van genoten.

Sabrina, ik hoop dat je gauw weer wat hoort. Ik snap trouwens nog niet helemaal hoe het nu zit. Jullie gaan zodra de huizen verkocht zijn weer samenwonen in de flat waar jij nu woont? Heeft Ferdinand daar werk in de buurt, of moet hij dan weer solliciteren?

Ik weet niet meer wie het erover gehad heeft, maar wij waren de eerste maanden na de geboorte ook weer hevig verliefd op elkaar. Manlief was ook super trots op mij, ik liep echt op rozen toen. En dan is het wachten tot het vloeien over gaat, want dan kun je weer fijn aan de seks!! We hebben al wel wat gedacht over anticonceptie, want dit wordt zeer waarschijnlijk ons laatste kind. Ik ben er nog niet over uit. Ik hoop eigenlijk dat mijn man zich laat helpen haha, lekker makkelijk voor mij.

Oh ,moet helpen in de keuken, eet smakelijk allemaal.
ff snel voor plevier...

Nee ferdinand heeft werk bij de andere huizen in de buurt. Wel is hij zijn werk zat en wil wat anders, maar dat op zijn tijd. Hij is nu de halft van de week hier en de andere daar!
Ff snel, want ik ga tv kijken en bankhangen...

De mensen die donderdag zouden komen kijken, komen niet ivm de buurt die hun niet aanstaat...net als vele.

En de mensen van afgelopen vrijdag komen as. vrijdag weer om 17.30 uur!!!

Dus jullie duimen heeft misschien toch geholpen, al hebben we al een stel gehad dat 3x kwam en niets werd en één ook al 2x geweest en ook niets! Hopen dat dit wel iets wordt!
Beginnersfout?? Gevorderdenfout! Heb het bij nummer 2 ook weer gedaan. 3 maal is scheepsrecht he? Hier gaat de Mirena er weer in 6 weken na de bevalling, is me erg goed bevallen (en mijn vent gaat niet onder het mes, dat is zeker - wil ik zelf ook niet dat hij dat doet).
Hhmm, dat 'spuugzat zijn' heb ik nog niet, maar ik scheel natuurlijk ook weer twee weken met Plevier. Misschien komt het nog. Zit nu effe lekker in mijn badjas achter de PC aan een potje zelfkastijding te doen: eerst "Nu dat jij er bent" van Trijntje Oosterhuis gedraaid en nu "Slaap maar" van Marco Borsato. Zo hé, dan komen ze wel los, die waterlanders...!!

Zag net in de topiclijst dat er al een december 2008-topic is. Voel me net een oud wijf, maar wat gaat de tijd snel hè? Jemig.... zie mezelf nog staren naar die test met twee blauwe streepjes en nu ben ik 'al' 38 weken. Phoe...

Hoorde van vrienden ook dat zij na de geboortes van hun dochters weer helemaal "madly in love" waren met elkaar. Leuk! Volgens mij kan je dat ook wel gebruiken, die begintijd lijkt me al pittig genoeg.

Sabrina, kan me voorstellen dat nog even niet wilt slapen met een bh en compressen. Hormonaal verhaal, maar "je lichaam reageert goed op de komst van je kindje" (tenminste, dat zei mijn vk toen ik klaagde over mijn 'lekkers'). Heeft straks natuurlijk allemaal een functie, maar snap dat je er nog niet op zit te wachten. En af een toe een keer lekker een potje brullen kan vreselijk opluchten, dus doe maar lekker hoor!

Hihi Priek, '2 mei kan ik niet op controle want dan ben ik uitgerekend', moest wel effe lachen om je. Misschien ben je dan al wel moeder!

Angela, dus wellicht komt jullie kleine nog iets eerder? Spannend hoor! Ik moet veel aan je denken.

Bowie, dit keer misschien alvast een andere onderbroek klaarleggen? Ik zweer al een tijd bij de HEMA-tenten, die vind ik zó comfortabel. Liggen dus ook klaar in mijn ziekenhuistas. Fijn dat je verlof nu voor de deur staat!

Gisteren een ananas in huis gehaald, maar vriendlief was het er nog eens niet mee eens dat ik die voor 40 weken ga verorberen. Nou schat, daar hebben we het nog wel eens over...
quote:leeuwedraak schreef op 23 april 2008 @ 09:42: Ik zweer al een tijd bij de HEMA-tenten, die vind ik zó comfortabel.Haha, ik draag ze ook al een hele tijd, maar ik begin er nu problemen mee te krijgen. Omdat ik heel erg naar voren draag (van de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben) rollen ze nu van mijn buik af....
Goedemorgen allemaal!

Tjee, wat een herkenbaarheid weer allemaal!

Leeuwedraak, heerlijk he, jezelf even helemaal laten gaan? Ik kijk elke morgen naar de verloskundigenpraktijk, en elke keer dat er zo'n kindje geboren wordt, zit ik te snikken. Als het straks mijn eigen babietje is, dan denk ik dat ik de eerste week niet kan stoppen met huilen. Ik word al zo emotioneel bij het idee!

Sabrina, ik hoop voor jullie dat deze mensen een goed bod uitbrengen na de 2e bezichtiging! Het zou wel schelen als je van 1 van je huizen af bent!

Angela, hoe laat moet je vandaag naar de gyn? Ik duim voor je hoor!

Over de liefdeskriebels na de bevalling, die heb ik nu al een beetje hoor! Ik voel me op een of andere manier heel erg verbonden met mijn vriend, een heel sterk 'samengevoel'. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Komt misschien ook doordat hij zo ontzettend lief voor me is, ik heb echt steun aan hem nu. Gelukkig blijft hij ook lekker nuchter en kan hij me met beide benen weer even op de grond zetten, dat heb ik soms ook wel nodig. Ha, door jullie verhalen ga ik me helemaal verheugen op ná de bevalling!

Ik ga maar eens een stofzuiger door het huis halen. Met een beetje geluk staat tegen die tijd de zon op het balkon, ga ik even lekker zonnen. Kijken hoe Junior dat vindt....

Groetjes!
Hoi hoi,

Vandaag weer naar de gyn geweest en ze gaan me vandaag opnemen. Om 14.00 moet ik in het ziekenhuis zijn. Morgen gaan ze me inleiden, dus een dag eerder dan gepland. Had 1 cm ontsluiting dus das dan weer gunstig, maar wat doet het pijn zo'n vinger in je baarmoeder. hihi. Het is hoogstwaarschijnlijk dat de kleine direct naar de kinderafdeling wordt gebracht boehoe, dat had ik even niet verwacht. Was met mijn dochter namelijk niet zo.

Ik ben blij en verdrietig tegelijk, hoe stom... Aan de ene kant ben ik heel blij dat ik straks van die hypo's af ben en aan de andere kant denk ik heel erg aan "stel je voor dat er iets niet goed is met de kleine, en hoe zal mijn dochter erop reageren..." voor vrijdag had ik alles geregeld en nu moet ik alles nog regelen qua oppas, vandaag en morgen etc.

Nou ik heb nog 2 uur om daar te zijn dus ik ga nu rennen en vliegen (zo snel als het kan ... om alles nog een beetje te ordenen in huis....

Als ik weer ga schrijven heb ik mijn kleine meid in mijn armen want ik denk niet dat ze draadloos internet hebben in het ziekenhuis voor mijn laptop

Tot gauw!!!!
Angela, waarschijnlijk is het al te laat en lees je dit niet meer, maar heel veel succes gewenst!

Wij duimen voor je, het komt vast allemaal goed! Morgen heb jij je meisje in je armen, heerlijk hoor!

We wachten allemaal vol spanning op bericht!
Allereerst, Angela heel veel succes en ik ga duimen dat alles goed gaat met je kleine meid!!! Succes!!!Heey meiden,

Wat een heerlijk weer! Voel je je toch gelijk een stuk happier he!

Nou vanmorgen naar de vk geweest en mijn moeder was ook mee...vind ik toch wel leuk! Mijn bloeddruk was weer netjes ...120/70 dus mag niet klagen, nou zoals verwacht is ze nog steeds niet ingedaald. Althans ze ligt niet vast. Dus als mijn vliezen breken 'zo veel mogelijk' liggen tot ze geweest zijn. Dus die logistieke problemen en de problemen met het open doen van de deur is opgelost. Toen ik vertelde dat ik me daar erg druk om maakte, zei ze...als je in de supermarkt ben en je vliezen breken, moet je ook naar huis toe...we raden gewoon aan zo veel mogelijk te liggen, zoveel als kan...de risico's zijn enorm klein. Gelukkig maar, scheelt me weer wat stress. Ook heb ik verteld dat ik steeds met opstaan zo'n last heb van mijn 'onderbuik/baarmoedermond' Toen vertelde ze dat dat toch een vorm van voorweeen zijn! Tja had ik bij eveline niet!

Nou toen ik vertelde dat ik er echt klaar mee ben inmiddels en dat ik 's avonds als eveline in bed ligt echt helemaal op ben...toen vroeg ze me wanneer ik vorige keer bevallen ben...Ja 41+5!!!

Toen wist ze me direct te vertellen dat zij niet zo lang wachten met strippen als in Amerongen. Dat ze erachter zijn gekomen dat strippen niet altijd direct werkt, dus dat zij het vanaf 40 weken doen

Toen vertelde ze mij direct dat ik 2 mei (volgende week vrijdag) langs mag komen voor controle en dan doen ze inwendig onderzoek en als het kan gaat ze me strippen

YES YES YES YES!!!!!!!

Bij eveline ben ik met 41+3 gestript, 41+4 slijmprop verloren en 's avonds weeen en 41+5 bevallen!!!

Dus ik hoop dat ik zondag 4 mei uiterst bevallen ben!!!!

Zo nou verder zei ze ook dat ik een hele kleine kans heb dat ik niet binnen die 6 uur ga bevallen, omdat ik jong ben, fit, netjes van gewicht (geen overgewicht) en een erge harde ben lazen ze uit het bericht van mijn vorige vk. Aangezien ik geen kik heb gegeven met strippen etc, blijkt dat veel vrouwen het heel erg vinden en heel pijnlijk..maarja iedereen is anders toch?...ook een positief iets!!! Mijn moeder zei al het snelle heeft ze van mij het harde niet whaha!!!

Groetjes sabrina 38+6!

ps. mijn moeder heeft nu samen met de vk de kleine meid gevoeld...ze was helemaal in de wolken hihi
quote:Angela1 schreef op 23 april 2008 @ 11:57:

Als ik weer ga schrijven heb ik mijn kleine meid in mijn armen want ik denk niet dat ze draadloos internet hebben in het ziekenhuis voor mijn laptop Tot gauw!!!!

Dit ga je zeker niet meer lezen Angela, maar toch: ik duim voor je. Heel veel succes met de bevalling en geniet van je kleine meissie straks!!

Wauw meiden, 'onze' eerste topicbaby komt eraan, whoehoe!!

Oooh, angela wat spannend.

Sabrina, wees maar blij met je hoge pijngrens, scheelt toch een stuk.
Pfffttt, mag ik effe digi-zuchten?? Ik heb zooo'n slechte nacht gehad, getverdegetver... Brandend maagzuur, op een gegeven moment zelfs bijna overgeven maar dat kon ik nog net wegslikken (sorry voor het vieze praatje hoor!). Op een of andere manier is dat een soort 'braak-ontwaak'-reflex ofzo, dat je dan meteen uit je 2e REM-slaap schiet als je moet overgeven?

Anyway, daarna kon ik de slaap maar moeilijk vatten. Ben met mijn hoofdeind omhoog, een nat washandje op mijn borst en een "noodgevallen-braakbakje" in mijn armen maar een beetje slaapwakend door gaan sukkelen en rolde ~vanochtend tegen half elf pas uit bed. Mijn maag en darmen zijn het er nog steeds niet mee eens, ik produceer hele rare geluiden. Leuk voor de baby, zo'n buikholte-concert...

Voel me een beetje zielig, want het nare brandend maagzuur-gevoel in mijn borst zit er nog steeds. Blègh. Ga zo de envelopjes voor de geboortekaartjes ophalen bij de drukker, even mijn zinnen verzetten.

Hoe zou het met Angela zijn? Spannend hoor!

Groetjes,

Leeuwedraak
Heey Leeuwedraak, balen zeg...komt me wel bekend voor. Ik heb sinds van de week dat ik vreselijk kwijl in mijn bed. Gedver! En een vreselijke dorst natuurlijk en ik heb dat brandende maagzuur ook, alleen vooral als ik net naar bed ga...ik heb nu ook een flesje water bij mijn bed en die drink ik toch wel voor de helft leeg en dan standaard 5 uur half 6 plassen en hopen dat ik z.s.m. in slaap val!!!

Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe het met Angela is...ik wil de tabel wel gaan aanpassen. Ik zal hem vast iets veranderen!

Nou tot later groetjes Sabrina 39 weken en nog steeds erg rustig in de buik!
Leeuwedraak, hier al weken wat jij hebt. Ik heb wat melk bij mijn bed staan en drink dan 1 slokje. Ook crackertjes willen wel helpen. En voor de rest omhoog met je hoofdeinde. Het is een rotgevoel, gelukkig maar dat we dat wakker-wordt-reflex hebben, anders kun je nog midden in de nacht gaan staan verschonen.

En kwijlen doe ik ook ineens, wat is dat nou weer voor een rare zwangerschapskwaal?!

Ik ben zoooooo moe, net paar boodschapjes gedaag met mijn moeder en dochter en ik kan gewoon niet meer. Dadelijk naar bed en lekker tukken. Vanmiddag weer lekker in de tuin. Ik ben zo nieuwsgierig naar de baby, de vk schatte hem op 3300/3400 gram, net zoals mijn dochter. Dat zou ik wel leuk vinden, kan ie tenminste de kleine pakjes aan die ik heb gekocht!

Fijne middag, Plevier 39w5d!!!!
Zo meiden, wat vinden jullie ervan? De tabel!!!

Mijn kleine meis schatten ze ook ongeveer net zo zwaar als Eveline zo'n 3700 gram misschien ietsjes zwaarder maar niet boven de 4 kg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven