Opnieuw beginnen?
vrijdag 28 september 2012 om 00:11
De laatste tijd ging het niet goed tussen mijn vriend en mij, we zijn/waren zo'n 8 jaar samen. Ik voelde wel al een poosje dat het misschien tijd was voor een pauze maar inmiddels is hij al een paar maanden bij iemand anders, wat hij nog steeds min of meer ontkent. Toen ik erachter kwam werd de sfeer natuurlijk niet leuker. Telkens als we elkaar zagen was het alleen maar ruzie, ik over wat hij daar dan wel deed en hij die het bleef ontkennen. Toch bleef hij me steeds opzoeken, en bleef beweren dat hij nog steeds alleen van mij hield, en nu nog steeds. Ik had hem nu 2 weken niet gezien, en vandaag kwam hij langs. Hij leek erg blij om me te zien en zei zelfs nog 'ik hou van je'. Ik ben al die keren dat ik hem zag best wel naar geweest. Hierna ben ik ernstig gaan nadenken, al die fouten in het verleden (zeker ook van mijn kant, misschien niet eens zo heel gek dat hij weg is gegaan) ben ik in gaan zien. Deze man wil ik niet kwijt, het drong tot me door dat hij echt veel voor me betekent. Misschien zullen jullie zeggen, wat een zak, hij heeft een ander, die wil je toch niet terug? Dat dacht ik de afgelopen maanden ook, maar nu hij nog steeds naar me toekomt weet ik zeker dat het misschien nog wel wat kan worden en dat hij waarschijnlijk alleen maar bij haar zit omdat ik hem heb afgestoten. Maar wat ik zou willen lukt niet echt, elke keer als ik hem spreek of zie blijft er iets naar boven komen wat me boos maakt, en zo wordt het natuurlijk nooit wat. Wie heeft ervaring met het redden van een stukgelopen relatie?
vrijdag 28 september 2012 om 00:20
Ik heb daar wel ervaring mee, het is alleen nooit gelukt.
Waarom wil je dat eigenlijk zo graag? Je schrijft dat je al lang met dit gevoel rondloopt en dat het telkens terugkomt. Je verhaal klinkt mij vrij duidelijk in de oren: het is gewoon op tussen jullie. Nu dit echt realiteit aan het worden is, schrik je ervan en krabbel je terug. Die heb ik ook meegemaakt en veel in mijn omgeving gezien. Zo'n laatste stuiptrekking kan e liefde kortstondig nog even doen opbloeien, maar niet meer dan dat.
En inderdaad: hij is een zak en heeft een ander.
Waarom wil je dat eigenlijk zo graag? Je schrijft dat je al lang met dit gevoel rondloopt en dat het telkens terugkomt. Je verhaal klinkt mij vrij duidelijk in de oren: het is gewoon op tussen jullie. Nu dit echt realiteit aan het worden is, schrik je ervan en krabbel je terug. Die heb ik ook meegemaakt en veel in mijn omgeving gezien. Zo'n laatste stuiptrekking kan e liefde kortstondig nog even doen opbloeien, maar niet meer dan dat.
En inderdaad: hij is een zak en heeft een ander.
vrijdag 28 september 2012 om 01:32
Gewoon afstandelijk gedaan, ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen. De sleur kwam er een beetje in, ik deed vaak boos en hij reageerde daar weer boos op enz. En vooral toen ik er achter kwam van die 'ander' heb ik hele erge dingen gezegd en hem behoorlijk gechanteerd met dingen.
Maar het moet toch wel iets zeggen dat hij toch telkens terugkomt en een soort van probeert de draad weer op te pakken?
Maar het moet toch wel iets zeggen dat hij toch telkens terugkomt en een soort van probeert de draad weer op te pakken?
vrijdag 28 september 2012 om 01:35
vrijdag 28 september 2012 om 01:45
Mja, maar ik neem aan dat een voorwaarde om nu door te pakken toch echt is dat hij trouw aan je blijft. Of vul ik dit in?
Want dan kan jij dingen proberen wat je wilt, zelfs samen dingen proberen, maar hij is een weg ingegaan en weet nu wat die weg hem oplevert. Je staat min of meer bewust toe dat hij bij jou terug mag komen.
Ik heb een teringhekel aan vreemdgaan, maar ik kan me ook voorstellen dat het in zijn positie wel verdomde makkelijk is. Wat me verder opvalt aan je post is dat je heel vaak je eigen verantwoordelijkheid in dingen benadrukt ("ik ben ook naar geweest"). Dat is natuurlijk een hele goede eigenschap, verantwoordelijkheid nemen, maar ben je niet naar verklaringen aan het zoeken voor zijn gedrag?
Je hebt hier, zoals het nu klinkt echt helemaal geen invloed op. Ik snap dat je zoiets, een relatie die jou heel veel waard is, niet wilt opgeven. Maar ik zou zeker niet teveel 'romantische' waarde toekennen aan zijn terugkeer naar jou - hij zit misschien wel op twee benen te hinken en ik betwijfel hoe veel kans je hebt dat andere been weer in jullie relatie te krijgen. Misschien dat relatietherapie iets kan betekenen?
Want dan kan jij dingen proberen wat je wilt, zelfs samen dingen proberen, maar hij is een weg ingegaan en weet nu wat die weg hem oplevert. Je staat min of meer bewust toe dat hij bij jou terug mag komen.
Ik heb een teringhekel aan vreemdgaan, maar ik kan me ook voorstellen dat het in zijn positie wel verdomde makkelijk is. Wat me verder opvalt aan je post is dat je heel vaak je eigen verantwoordelijkheid in dingen benadrukt ("ik ben ook naar geweest"). Dat is natuurlijk een hele goede eigenschap, verantwoordelijkheid nemen, maar ben je niet naar verklaringen aan het zoeken voor zijn gedrag?
Je hebt hier, zoals het nu klinkt echt helemaal geen invloed op. Ik snap dat je zoiets, een relatie die jou heel veel waard is, niet wilt opgeven. Maar ik zou zeker niet teveel 'romantische' waarde toekennen aan zijn terugkeer naar jou - hij zit misschien wel op twee benen te hinken en ik betwijfel hoe veel kans je hebt dat andere been weer in jullie relatie te krijgen. Misschien dat relatietherapie iets kan betekenen?
vrijdag 28 september 2012 om 04:30
Ik weet bijna zeker dat hij dit nooit eerder heeft gedaan (vreemdgaan e.d.). Dus hij zal toch wel van me gehouden hebben al die tijd. Het is ook zo raar dat hij blijft zeggen dat we nog wat hebben, terwijl hij gewoon bij haar zit. Waarom zou hij me aan het lijntje willen houden? Dan is hij met haar ook niet echt gelukkig zou ik denken.
vrijdag 28 september 2012 om 13:13
quote:sandra1987 schreef op 28 september 2012 @ 00:11:
Ik voelde wel al een poosje dat het misschien tijd was voor een pauze maar inmiddels is hij al een paar maanden bij iemand anders, wat hij nog steeds min of meer ontkent. Toen ik erachter kwam werd de sfeer natuurlijk niet leuker. Telkens als we elkaar zagen was het alleen maar ruzie
- Jij voelde al een pauze aankomen.
- Hij zat al een paar maanden bij een ander.
- Hij ontkende dat.
- Alleen maar ruzie.
Duidelijk een geval van een mismatch. Waarom wil je hem terug? Waarom denk je dat hij jou terug zou willen? Omdat hij nu weer zo ontzettend lief tegen je is?
Ik denk dat het een gladde jongen slimme vent is die op deze manier twee vrouwen aan het lijntje aan het houden is.
Doe alsjeblieft je ogen open sandra1987. Stort jezelf niet in een negatieve relatie.
Ik voelde wel al een poosje dat het misschien tijd was voor een pauze maar inmiddels is hij al een paar maanden bij iemand anders, wat hij nog steeds min of meer ontkent. Toen ik erachter kwam werd de sfeer natuurlijk niet leuker. Telkens als we elkaar zagen was het alleen maar ruzie
- Jij voelde al een pauze aankomen.
- Hij zat al een paar maanden bij een ander.
- Hij ontkende dat.
- Alleen maar ruzie.
Duidelijk een geval van een mismatch. Waarom wil je hem terug? Waarom denk je dat hij jou terug zou willen? Omdat hij nu weer zo ontzettend lief tegen je is?
Ik denk dat het een gladde jongen slimme vent is die op deze manier twee vrouwen aan het lijntje aan het houden is.
Doe alsjeblieft je ogen open sandra1987. Stort jezelf niet in een negatieve relatie.