wasgoed droogt niet

28-09-2012 16:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het even niet. Wasgoed hangt al sinds gisteren en is nog niet droog. Heb de strijkdingen er wel al af en die zijn door het strijken droog. Heb net de verwarming aangezet voor de was wat nog hangt en dit vind ik niet normaal. Wat doe ik verkeerd? De wasmachine werkt verder prima. Hij centrifugeert de was op 1600 toeren voor mij, dus het is niet kletsnat met ophangen. De was hangt niet te dicht op elkaar/ over elkaar. Paar dagen geleden hing het buiten na reactie van iemand "dan waait het droog" maar ook geen succes.

Geen wereldramp maar wel lastig want als het te lang hangt kan ik bijna weer opnieuw wassen ivm de geur.

Droger vind ik zonde. Wat denken jullie? Droger nemen, stoken als er wasgoed hangt, of??
Gewoon wat langer laten hangen. Sommige dingen (spijkerbroeken) of zo, kan wat langer duren.

wat een vraag...
Komt door het vochtige weer...hier hetzelfde helaas. Ik laat wel een raampje open .
Ergens neerhangen waar het wat tocht. Je hebt temperatuur en beweging van lucht nodig. Dus voor een open raam, bovenaan de trap, dat soort dingen. Een open deur kan ook een goede plek zijn (vaak heb je van die rekjes voor aan deuren)

Ikzelf heb trouwens een droger en zweer daarbij. Weinig ruimte voor ophangen (of ik moet steeds van zolder naar de tuin) en 4 mensen in huis die 3x per week sporten, dus veel handdoekenwas.

Succes
Later is nu
Hier hetzelfde probleem, wat een ramp zeg!

Er is maar een manier, gewoon langer laten hangen, het begint nu rotweer te worden, Koud, nat en vochtig dus dan duurt het allemaal veel langer.

Ik doe soms wel, raampje dicht op de zolder, en als dan de droger aan staat dan word het in de ruimte lekker warm, heb het idee dat het dan toch wel wat sneller droog is!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hier duurt het ook altijd lang, ik denk zelf dat dat komt omdat ons huis heel vochtig is (oud huis) ik probeer zoveel mogelijk ramen en deuren open te zetten voor frisse lucht, dan droogt het volgens mij sneller.

Als het erg koud is buiten leg ik het een en ander op de verwarming.
Ja het komt inderdaad door het vochtige weer. Want ik heb precies het zelfde probleem. Het hangt al een week aan de lijnen en t is nog niet droog dus ik heb de droger maar gebruikt en zelfs daar komt het nog klammig uit.
Rekjes hangen aan de deuren en die staan open. Ff overbruggen dus. Straks met echt kou staat de verwarming vaker aan. En misschien toch een droger aanschaffen dus?
Mijn was is nu juist sneller droog. Was hangt in het washok, waar de wasmachine en de droger staan, maar ook de cv-ketel hangt. Ik was altijd eerst een gewone was en daarna eentje die in de droger gaat. De droger en de verwarming (als die aanstaat natuurlijk) zorgen ervoor dat de was lekker snel droog is.
quote:Daantje1970 schreef op 28 september 2012 @ 17:11:

Mijn was is nu juist sneller droog. Was hangt in het washok, waar de wasmachine en de droger staan, maar ook de cv-ketel hangt. Ik was altijd eerst een gewone was en daarna eentje die in de droger gaat. De droger en de verwarming (als die aanstaat natuurlijk) zorgen ervoor dat de was lekker snel droog is.Hier ook zo in de bijkeuken. En ik heb in herfst/winter een grote ventilator in een hoek in de bijkeuken staan, die zet ik ook weleens aan om de lucht beter te laten circuleren met het raam op een kier.
zelfde probleem, gebruik liever de droger niet als het niet hoeft, maar het droogt nu voor geen meter. Helpt trouwens wel om kleding af en toe om te draaien en de droge dingen eruit te halen, maar ik had al besloten dat ik de droger weer ga gebruiken, want het ruikt ook minder schoon vind ik.
heb ik ook last van sinds de zomer; heb een nieuwe wasmachine gekocht en sindsdien problemen. Ook al centrifugeer ik het extra, het mag niet baten.
it's a big club and you ain't in it
CV hoger zetten.
Hier duurt het ook eeuwen! Ik heb geen droger, dus ik zal het ermee moeten doen. De cv staat aan.
Vraag me af of teveel was verzachter ermee te maken kan hebben. Tis maar een theorie maar het legt wel een filmpjeover textiel. Zou het niet kunnen dat als je een kort programma gebruikt dat het er dan toch niet genoeg uitspoeld?
Ik bedoel dus wasverzachter i.p.v. was verzachter
Ik snap dat van de geur niet, waar hangt je was dan en wat voor geuren hangen daar dan?

Hier hangt het vaak ook een paar dagen maar dan ruikt het gewoon nog fris hoor.
Ik snap dat van de geur niet, waar hangt je was dan en wat voor geuren hangen daar dan?

Hier hangt het vaak ook een paar dagen maar dan ruikt het gewoon nog fris hoor.
Als het zo lang nat is gaat het apart ruiken. De was hangt in een kamer waar we "studeren"

Luchten er regelmatig.

Ik gebruik geen wasverzachter meer sinds we een baby hebben. Dan bevalt best en scheelt ook weer qua milieu en kosten.
Was het vandaag bij jou niet droog? Hier wel, en dan doe ik dus snel een was en hang het buiten. Mijn ervaring is toch dat het als het koud is, buiten toch sneller droogt dan binnen, ook al staat er verwarming aan. Alsof het droog waait aan de lijn.

Spijkerbroeken lukten deze week hier ook niet buiten in een dag, en hebben binnen nog een dag uitgehangen voor ze terug de kast in gingen.
Zeg maar Spijker.
Als het zo'n muffige vocht/verspocht-geur is misschien vochtvreters in die kamer zetten?
quote:cherryoncream schreef op 28 september 2012 @ 17:09:

Ja het komt inderdaad door het vochtige weer. Want ik heb precies het zelfde probleem. Het hangt al een week aan de lijnen en t is nog niet droog dus ik heb de droger maar gebruikt en zelfs daar komt het nog klammig uit.Heel apart ..... Een droger heeft een sensor en stopt pas als de was een bepaalde vochtigheid heeft, dus strijkdroog of kastdroog of extra droog. Dat stel je van te voren in en hoe nat het wasgoed ook is, of hoe vochtig het buiten ook is, de droger gaat door tot dat punt bereikt is.
Ohja, dat kan ik proberen!
quote:cherryoncream schreef op 28 september 2012 @ 17:09:

Ja het komt inderdaad door het vochtige weer. Want ik heb precies het zelfde probleem. Het hangt al een week aan de lijnen en t is nog niet droog dus ik heb de droger maar gebruikt en zelfs daar komt het nog klammig uit.Heb je er dan niet gewoon te veel was in zitten? Ik heb wasmachines met extra grote trommels. En de droger krijgt 1 zo'n volle trommel wasgoed ook nooit helemaal goed droog. Als ik was heb die ik volledig in de droger wil drogen (ondergoed, sokken e.d.) doe ik de wasmachine niet helemaal vol.
quote:leentjedb schreef op 28 september 2012 @ 17:17:

[...]

Hier ook zo in de bijkeuken. En ik heb in herfst/winter een grote ventilator in een hoek in de bijkeuken staan, die zet ik ook weleens aan om de lucht beter te laten circuleren met het raam op een kier.Dat doe ik dus ook! Ventilator op krukje pal voor de was op het rek. Zó dat de ventilator tussen de verschillende te drogen stukken blaast. Ik had woensdag de handdoeken om 7.00 uur draaien in de wm en om 8.30 uur op het rek en toen om 16.00 uur weer in de badkamer om diezelfde avond weer te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven