geldzorgen
vrijdag 28 september 2012 om 20:14
Die heb ik al grondig bekeken: mobiele telefoon kosten kunnen lager (contract loopt volgend jaar af). Auto de deur uit? Lastig met de kids. Verder kinderopvang en peuterspeelzaal zijn duur. Zorgverzekering is duur. Gas/licht/water doen we zo zuinig mogelijk mee. Sparen voor de kids kan ik tijdelijk stopzetten? Verder zie ik geen opties....
vrijdag 28 september 2012 om 20:14
Die vaste lasten moeten toch wel omlaag kunnen. Baantje in de avonduren zal in ieder geval geen kwaad kunnen tot je de boel weer wat meer onder controle hebt, dus ja, daar zou ik naar uitkijken. Verder: loop in je huis rond en kijk wat er op Marktplaats kan. Niet denken dat die paar euro's niet uitmaken, want elke euro die er binnen komt, is mooi meegenomen.
Sterkte!
Sterkte!
vrijdag 28 september 2012 om 20:17
Sparen voor de kinderen? Dat is luxe hoor, dat zou ik direct schrappen. Auto: hoe groter de auto, hoe duurder. Kun je 'm verkopen en inruilen voor een kleiner (en lichter) exemplaar? Dat scheelt in wegenbelasting, verzekering en wellicht ook in brandstofkosten (puntje van aandacht bij de koop van een nieuwe).
Welke kosten heb je nog meer? Want woonkosten, g/w/l, zorgkosten, auto en sparen voor de kinderen zal bij elkaar geen 2200 euro kosten.
Welke kosten heb je nog meer? Want woonkosten, g/w/l, zorgkosten, auto en sparen voor de kinderen zal bij elkaar geen 2200 euro kosten.
vrijdag 28 september 2012 om 20:21
Je hypotheekbedrag is bruto. Krijg je geen maandelijkse teruggave? Zo niet: omzetten! Dat soort bedragen moet je ook meenemen in je berekening natuurlijk. Idem met dertiende maand en vakantiegeld, dat is ook gewoon inkomen.
Goede tip om te kijken naar je toeslagen voor de kinderopvang: heb je daar je inkomsten al aangepast?
Goede tip om te kijken naar je toeslagen voor de kinderopvang: heb je daar je inkomsten al aangepast?
vrijdag 28 september 2012 om 20:22
wat een nare situatie! sterkte!
tja, adviezen, de geijkte adviezen zul je wel weten...
zeg abonnementen op
kijk naar je uitgaven mbt boodschappen
kijk of je dubbele of onnodige verzekering hebt
zet jezelf op een vast budget
2300 euro vaste lasten is wel extreem veel hoor.
hoe zit het idd met je hypotheek, neem aan dat dit bruto is? dan krijg je toch nog terug?
sparen 45 terwijl je geld tekort komt?!
zoiezo auto de deur uit. je kunt hem niet betalen...
tja, adviezen, de geijkte adviezen zul je wel weten...
zeg abonnementen op
kijk naar je uitgaven mbt boodschappen
kijk of je dubbele of onnodige verzekering hebt
zet jezelf op een vast budget
2300 euro vaste lasten is wel extreem veel hoor.
hoe zit het idd met je hypotheek, neem aan dat dit bruto is? dan krijg je toch nog terug?
sparen 45 terwijl je geld tekort komt?!
zoiezo auto de deur uit. je kunt hem niet betalen...