Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
En je hypotheek laten omzetten naar Netto?

IS dat een idee, geen idee of dat zomaar kan hoor trouwens
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Is dat zwemmen voor jullie of voor de kinderen? Voor jezelf kun je opzeggen, voor je kinderen kun je wellicht van de kinderbijslag betalen.

Zit de kinderbijslag al bij je inkomsten?
Kan je niet besparen op boodschappen? Zou een begin zijn?nog lid van tijdschriften? loterijen etc.?
We krijgen maandelijks wel VT terug en iets voor de kinderopvang.

Wij zijn een typisch geval van recessie slachtoffers. We hadden voorheen een goed inkomen en vorig jaar liep alles mis.

Misschien toch de auto de deur uit inderdaad.

Mobiel zal ik eens kijken maar daar zit in aan vast volgens mij...

Marktplaats goede optie! Ik zal m'n huis eens doorlopen.

Maar er moet structureel iets veranderen...
oeps had niet goed gelezen dat je man zn baan kwijt was geraakt sorry

sporten voor jezelf schrappen zwemles voor kids niet
maandelijks krijg je ong zo,n 250-300 euro terug?
wij slapen nooit.
quote:Rainbow01 schreef op vrijdag 28 september 2012 20:22 Misschien vind je mijn opmerking misplaatst maar ..als je het al krap hebt??? met 2 kinderen, of het net allemaal red waarom dan nog een derdeDie was niet gepland naar erg welkom! Ik kan niet erg uitwijken over vorig jaar en wat er toen zo drastisch veranderd is ivm herkenbaarheid maar laten we zeggen dat we vorig jaar nog riant woonde en het erg goed hadden. Door omstandigheden zitten we nu hier waar we nu zitten. Beetje vaag sorry...
Heb je opgegeven aan de belastingdienst dat je man zijn baan verloren heeft? Dan krijg je misschien wat meer terug? Hoe gek het ook klinkt, maar toch zijn er vaak veel mensen die dat vergeten door te geven
Hypotheek en kinderopvang zou je eigenlijk netto moeten vermelden, daar krijg je tenslotte teruggaaf en toeslag voor.

Even grof gerekend hou je dan nog eur 500.00 over.
Als je zonder auto kúnt, zou ik het zonder auto doen inderdaad. Liever onhandig een stukje fietsen dan jezelf in de financiële misère storten, toch? Eventueel kun je voor de opbrengst van de auto een (elektrische) bakfiets aanschaffen, dan koop je toch wat gemak terug, zonder dat daar maandelijks van die hoge kosten aan zitten. Zonder elektrisch is zo'n bakfiets een goede workout trouwens. Staan ook vaak op Marktplaats, scheelt weer in de kosten.
Misschien ben ik niet volledig geweest mey de inkomsten: kinderbijslag, VT en wat kinderopvangtoeslag zit daar nog niet bij. Ik heb alleen onze salarissen vermeld.

Is 2200 euro echt zo veel joh? Jeetje dat had ik me niet gerealiseerd...
Maar hoe kan het in vredesnaam dat er maar 2200 binnenkomt en dat je toch een hypotheek van 1000 euro pm moet betalen. (toch wel met aflossing mag ik hopen?!)
Laat je de HRA per maand uitbetalen of 1x per jaar met de belastingaangifte?

Zo hoog vind ik de vaste lasten eerlijk gezegd niet,

1000 bruto hypotheek (ik weet niet hoeveel rente en hoeveel aflossing is?) is denk ik iets van 700 netto?
Ik zou zwemles voor de kinderen wél schrappen. Ze kunnen best een jaartje later afzwemmen.
En hoeveel dagen kinderopvang neem je af? Vind 360 euro ook erg veel als e zo weinig inkomen hebt. Wat krijg je dan terug van de belasting?
Netto hypotheek is rond de 700 euro en netto kinderopvang 210 ongeveer.
Ik ben er geen voorstander van maar in dit geval zou ik de zwemles toch stopzetten totdat het weer beter gaat. Kun je door het veranderde inkomen niet meer terug krijgen voor kinderopvang etc? Misschien kun je je abo wel verlagen. Kon ik wel in ieder geval. Hoe lastig ook, auto toch de deur uit en voor een tweedehands bakfiets gaan
Of heb je je belastingteruggaves (hypotheek rn kinderopvang) er nog niet afgetrokken? Want dan heb je toch echt een ander probleem, want dan zit het niet in he vaste lasten maar in je andere uitgaven.
360 is toch niet veel kinderopvang (voor naar ik aanneem 3 kinderen?)
de vaste lasten zijn idd niet heel spectaculair, met belastingteruggaves volgens mij heel gemiddeld.

ik denk dat het in het uitgavenpatroon moet zitten.
wij slapen nooit.
Wacht ik duik ff achter m'n kasboek voor een netto overzichtje.....
maak eens 2 rijtjes, 1 met wat er binnenkomt, alle teruggaves erbij.

en dan 1 met alles wat er aan vaste lasten uitgaat.
wij slapen nooit.
misschien eens informeren bij de gemeente voor schuldhulpverlening. Deze regelen niet alleen schulden, maar kunnen vaak ook goed meekijken naar je vaste lasten en overige lasten en hebben vaak tips. Ook zijn zij op de hoogte van regelingen en zaken die in je voordeel zouden kunnen werken.

zoals idd bijvoorbeeld het doorgeven van het ontslag aan de belastingdienst en de afdeling toeslagen, die zou je enorm kunnen schelen.

succes.
Ik snap nooit zo goed dat mensen maandkasten van 2300 zo hoog vinden. Als je niet in aanmerking komt voor een huurwoning moet je kopen. En een rijtjeshuis kost je al snel 1000 aan hypotheek per maand. Dan nog alle andere lasten erbij. Hoe kan je dan besparen? Ja die paar tientjes voor tv en sport, maar grote klappen, nee. Ik snap dus heel goed dat jullie het moeilijk hebben als je man zijn baan is verloren. Wij zouden ook in de problemen komen. Maar juist voor die tijden heb je nu toch spaargeld?
Sparen slaat natuurlijk nergens op, want je haalt geld van je spaarrekening zeg je net, sparen gaat nu dus niet.

Zeg al je abonnementen op: tv gids, tv abo, krant, tijdschriften, sportschool, telefoon. Als ze zeggen dat je een looptijd hebt, bel dan en leg uit dat je in grote problemen zit en waarschijnlijk binnenkort de maandlasten niet meer kunt opbrengen. Niemand wil wanbetalers dus wie weet kun je looptijden afkopen.

Misschien de auto weg doen. Zou je hem ergens op eigen terrein kunnen zetten en kunnen schorsen, zodat je hem wel kunt houden maar er even geen lasten meer aan hebt?

Kijk eens kritisch naar je verzekeringen. Bijvoorbeeld een doorlopende reisverzekering kan je nu opzeggen, er is toch even geen geld om op vakantie te gaan.

En zoek er werk naast. Misschien in je vakgebied, of misschien heel iets anders. Een paar ochtenden post bezorgen? Of in het weekend/in de avond in de horeca?
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven