geldzorgen
vrijdag 28 september 2012 om 20:25
We krijgen maandelijks wel VT terug en iets voor de kinderopvang.
Wij zijn een typisch geval van recessie slachtoffers. We hadden voorheen een goed inkomen en vorig jaar liep alles mis.
Misschien toch de auto de deur uit inderdaad.
Mobiel zal ik eens kijken maar daar zit in aan vast volgens mij...
Marktplaats goede optie! Ik zal m'n huis eens doorlopen.
Maar er moet structureel iets veranderen...
Wij zijn een typisch geval van recessie slachtoffers. We hadden voorheen een goed inkomen en vorig jaar liep alles mis.
Misschien toch de auto de deur uit inderdaad.
Mobiel zal ik eens kijken maar daar zit in aan vast volgens mij...
Marktplaats goede optie! Ik zal m'n huis eens doorlopen.
Maar er moet structureel iets veranderen...
vrijdag 28 september 2012 om 20:27
quote:Rainbow01 schreef op vrijdag 28 september 2012 20:22 Misschien vind je mijn opmerking misplaatst maar ..als je het al krap hebt??? met 2 kinderen, of het net allemaal red waarom dan nog een derdeDie was niet gepland naar erg welkom! Ik kan niet erg uitwijken over vorig jaar en wat er toen zo drastisch veranderd is ivm herkenbaarheid maar laten we zeggen dat we vorig jaar nog riant woonde en het erg goed hadden. Door omstandigheden zitten we nu hier waar we nu zitten. Beetje vaag sorry...
vrijdag 28 september 2012 om 20:29
Als je zonder auto kúnt, zou ik het zonder auto doen inderdaad. Liever onhandig een stukje fietsen dan jezelf in de financiële misère storten, toch? Eventueel kun je voor de opbrengst van de auto een (elektrische) bakfiets aanschaffen, dan koop je toch wat gemak terug, zonder dat daar maandelijks van die hoge kosten aan zitten. Zonder elektrisch is zo'n bakfiets een goede workout trouwens. Staan ook vaak op Marktplaats, scheelt weer in de kosten.
vrijdag 28 september 2012 om 20:34
Ik ben er geen voorstander van maar in dit geval zou ik de zwemles toch stopzetten totdat het weer beter gaat. Kun je door het veranderde inkomen niet meer terug krijgen voor kinderopvang etc? Misschien kun je je abo wel verlagen. Kon ik wel in ieder geval. Hoe lastig ook, auto toch de deur uit en voor een tweedehands bakfiets gaan
vrijdag 28 september 2012 om 20:37
misschien eens informeren bij de gemeente voor schuldhulpverlening. Deze regelen niet alleen schulden, maar kunnen vaak ook goed meekijken naar je vaste lasten en overige lasten en hebben vaak tips. Ook zijn zij op de hoogte van regelingen en zaken die in je voordeel zouden kunnen werken.
zoals idd bijvoorbeeld het doorgeven van het ontslag aan de belastingdienst en de afdeling toeslagen, die zou je enorm kunnen schelen.
succes.
zoals idd bijvoorbeeld het doorgeven van het ontslag aan de belastingdienst en de afdeling toeslagen, die zou je enorm kunnen schelen.
succes.
vrijdag 28 september 2012 om 20:39
Ik snap nooit zo goed dat mensen maandkasten van 2300 zo hoog vinden. Als je niet in aanmerking komt voor een huurwoning moet je kopen. En een rijtjeshuis kost je al snel 1000 aan hypotheek per maand. Dan nog alle andere lasten erbij. Hoe kan je dan besparen? Ja die paar tientjes voor tv en sport, maar grote klappen, nee. Ik snap dus heel goed dat jullie het moeilijk hebben als je man zijn baan is verloren. Wij zouden ook in de problemen komen. Maar juist voor die tijden heb je nu toch spaargeld?
vrijdag 28 september 2012 om 20:40
Sparen slaat natuurlijk nergens op, want je haalt geld van je spaarrekening zeg je net, sparen gaat nu dus niet.
Zeg al je abonnementen op: tv gids, tv abo, krant, tijdschriften, sportschool, telefoon. Als ze zeggen dat je een looptijd hebt, bel dan en leg uit dat je in grote problemen zit en waarschijnlijk binnenkort de maandlasten niet meer kunt opbrengen. Niemand wil wanbetalers dus wie weet kun je looptijden afkopen.
Misschien de auto weg doen. Zou je hem ergens op eigen terrein kunnen zetten en kunnen schorsen, zodat je hem wel kunt houden maar er even geen lasten meer aan hebt?
Kijk eens kritisch naar je verzekeringen. Bijvoorbeeld een doorlopende reisverzekering kan je nu opzeggen, er is toch even geen geld om op vakantie te gaan.
En zoek er werk naast. Misschien in je vakgebied, of misschien heel iets anders. Een paar ochtenden post bezorgen? Of in het weekend/in de avond in de horeca?
Zeg al je abonnementen op: tv gids, tv abo, krant, tijdschriften, sportschool, telefoon. Als ze zeggen dat je een looptijd hebt, bel dan en leg uit dat je in grote problemen zit en waarschijnlijk binnenkort de maandlasten niet meer kunt opbrengen. Niemand wil wanbetalers dus wie weet kun je looptijden afkopen.
Misschien de auto weg doen. Zou je hem ergens op eigen terrein kunnen zetten en kunnen schorsen, zodat je hem wel kunt houden maar er even geen lasten meer aan hebt?
Kijk eens kritisch naar je verzekeringen. Bijvoorbeeld een doorlopende reisverzekering kan je nu opzeggen, er is toch even geen geld om op vakantie te gaan.
En zoek er werk naast. Misschien in je vakgebied, of misschien heel iets anders. Een paar ochtenden post bezorgen? Of in het weekend/in de avond in de horeca?
Zeg maar Spijker.