Verse ravioli invriezen?

29-09-2012 08:54 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Sinds kort heb ik een pastamachine en probeer ik allerlei soorten zelfgemaakte pasta uit. Dit weekend wil ik zelf ravioli maken. Ik heb alle ingredienten in huis, maar in een hoeveelheid voor meer personen. Ik heb a een googlerondje achter de rug om uit te vogelen of ik gewoon meer ravioli kan maken en vervolgens kan invriezen, maar ik krijg niet echt een eenduidig antwoord.

Dus:

- kan ik ravioli invriezen?

- zo ja, op welke manier kan dat het beste?

Kokkerellende Erwt
Ja, ik doe het weleens. Maar ik maak altijd wat grotere ravioli's en dan doe ik ze in een vershoudbak in de vriezer waarbij ik ervoor zorg dat de ravioli's zijn toegedekt met vershoudfolie, zodat ze niet aan elkaar plakken.
Ik maak ook af en toe zelf ravioli en ik vries het gewoon in. Ik doe er vaak iets van bankpapier tussen om te voorkomen dat de ravioli aan elkaar plakken, anders krijg je zo'n klomp bevroren pasta.
Bankpapier=bakpapier
Oh, dank! Fijn dat dat kan.

Ik neem aan dat jullie ze ongekookt invriezen toch? (ik zag ergens iets over kort koken en dan laten afkoelen in ijswater, maar dat lijkt me zo'n gedoe )
Nog tips over lekkere vulling trouwens?

Heb nu een recept met een vulling van spinazie, parmezaan, basilicum, ricotta.
Ik doe invriezen zowel ongekookt als gekookt, maak altijd kleine porties want ben alleen. Voor een grotere hoeveelheid kan je toch ook in kleine porties invriezen? Dat kan makkelijk zonder folie, juist die folie is zo'n gedoe. Ze vallen zo weer uit elkaar bij het opwarmen in water.

Warmen in de magnetron: niet doen, het vermogen staat al gauw te hoog, dan worden ze keihard. Succes!
Het water loopt me in de mond ..ravoili is echt mn lievelings italiaans eten en invriezen zo als astrape zegt
Als je er de ruimte voor hebt is het het handigst om de ravioli eerst los van elkaar op en bord of dienblad bekleed met bakpapier te bevriezen, dan pas in een zak doen.

Op die manier kleeft het niet zo aan elkaar,heb je ook minder kans dat ze stuk gaan.
Tip voor de vulling: gorgonzola met groene asperge! Nomnomnom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven