Verse ravioli invriezen?
zaterdag 29 september 2012 om 08:54
Hoi allen,
Sinds kort heb ik een pastamachine en probeer ik allerlei soorten zelfgemaakte pasta uit. Dit weekend wil ik zelf ravioli maken. Ik heb alle ingredienten in huis, maar in een hoeveelheid voor meer personen. Ik heb a een googlerondje achter de rug om uit te vogelen of ik gewoon meer ravioli kan maken en vervolgens kan invriezen, maar ik krijg niet echt een eenduidig antwoord.
Dus:
- kan ik ravioli invriezen?
- zo ja, op welke manier kan dat het beste?
Kokkerellende Erwt
Sinds kort heb ik een pastamachine en probeer ik allerlei soorten zelfgemaakte pasta uit. Dit weekend wil ik zelf ravioli maken. Ik heb alle ingredienten in huis, maar in een hoeveelheid voor meer personen. Ik heb a een googlerondje achter de rug om uit te vogelen of ik gewoon meer ravioli kan maken en vervolgens kan invriezen, maar ik krijg niet echt een eenduidig antwoord.
Dus:
- kan ik ravioli invriezen?
- zo ja, op welke manier kan dat het beste?
Kokkerellende Erwt
zaterdag 29 september 2012 om 10:41
Ik doe invriezen zowel ongekookt als gekookt, maak altijd kleine porties want ben alleen. Voor een grotere hoeveelheid kan je toch ook in kleine porties invriezen? Dat kan makkelijk zonder folie, juist die folie is zo'n gedoe. Ze vallen zo weer uit elkaar bij het opwarmen in water.
Warmen in de magnetron: niet doen, het vermogen staat al gauw te hoog, dan worden ze keihard. Succes!
Warmen in de magnetron: niet doen, het vermogen staat al gauw te hoog, dan worden ze keihard. Succes!