Wintersport

24-09-2012 22:08 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben op zoek naar wintersport tips, ik wil dit jaar samen met vriendinnen op wintersport :-). We hebben wel erg verschillende skie niveaus, de helft is beginner de andere helft skiet als jaren.



Maar aangezien we een beperkt studentenbudget hebben, is onze keuze beperkt. Gelukkig kunnen we buiten seizoen dat scheelt al veel ...



De grote vraag is, wat zijn leuke dorpen met meer dan 100 km piste , sfeer, wel iets van aprés-ski maar niet teveel, en leuke prijs/kwaliteit verhouding (qua accommodatie maar ook voor voor eten/drinken).



Help ons een leuke bestemming te vinden, en deel je ervaring over de dorpen en gebieden waar je al bent geweest!



Dankjewel

x
Alle reacties Link kopieren
Vergeten erbij te melden, we willen alleen naar Frankrijk of Oostenrijk :-)
Aan te raden is Zell am See of Kaprun. Leuk voor beginners en gevorderden, veel bus vervoer en leuke apres ski.

In de dorpjes in het dal zijn verschillende grote huizen te huur waar je kan verblijven.

Om het qua eten niet te duur te maken raad ik aan een gourmetstel of grilplaat mee te nemen bij de grote supermarkt vlees te halen en elke avond zo relaxd te kunnen eten en bijkomen van een inspannende dag:-)
Alle reacties Link kopieren
Hinterglimm! Goede pistes voor zowel gevorderden als beginners, genoeg apres ski mogelijkheden en een prettige sfeer.



Kaprun vonden wij minder gezellig. Wel meer zekerheid dat je kan skiën door de gletsjer. Maar echt relexad vonden wij het niet skiën op de gletsjer. Erg druk.
Val Thorens, ik heb een hekel aan Oostenrijk. VT heeft veel verschillende pistes, leuk voor alle niveau's. Veel barretjes, cafe's en hier en daar een club. Het is niet het typische oostenrijkse apres ski, maar er is wel wat te beleven en te doen in de avond/nacht (en ik vind fransen leuker dan duitsers met uitgaan).
Alle reacties Link kopieren
leuke dorpen met veel km pistes en niet te overdreven aprè ski, daar denk ik aan (Oostenrijk):

Nauders (Tirol)

Saalbach-Hinterglemm (Salzburgerland)

Flachau (Ski Amade)

Brixen im Thale Skiwelt (Tirol)

Mellau.-Damüls (Vorarlberg)



St Anton is ook super maar duur en erg veel après ski, Mayrhofen Idem, Sölden evenzo.



De tip met gourmetten is zeker goed. uit eten gaan in Oostenrijk is over het algmeen veel goedkoper als in Nederland, toch zijn de prijzen in skigebieden (en vooral OP de piste) natuurlijk duurder. Wij eten dan ook meestal een bijhoorlijk ontbijt, op de piste iets kleins (een stevige kop soep ofzo)en dan savonds gewoon in het appartement.
Alle reacties Link kopieren
Als je student bent en medestudenten niet erg (/leuk!) vindt dan zou ik via Husk ofzo kijken. Die zijn vaak echt goedkoper dan dat je alles zelf los boekt.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de reacties! Een deel van de gebieden zien er fantastisch uit, maar ligt boven budget...

Een aantal van de meiden gaan voor het eerst, dus die moeten alles nog aanschaffen van helm tot skibroek, naar thermo ondergoed en natuurlijk de skilessen. Dus die willen dan goedkoper op reis (onder de 400 euro voor de accomodatie, bus en skipas), het is erg moeilijk om een gebied te vinden...



@xJanna: ik ga ook voor een combinatie deal via bizztravel (ik neem aan dat ik dat mag zeggen anders haal ik het weg haha), dat is skipas, accommodatie en busreis (aangezien we geen auto hebben).



Op dit moment is het ook nog onduidelijk met hoeveel we zijn, dus dat maakt het kijken ook moeilijker, maar we neigen iets meer naar een Frans gebied.

Ik houd jullie op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met Le Grand Domaine en dan met name St Francois Lonchamp?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven