Mode & Beauty alle pijlers

Neuscorrectie

20-04-2008 15:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me al jaren aan mijn neus. 'Heks' werd ik vroeger genoemd, omdat 'ie best groot is. Dat gebeurt niet meer want ik zie er best wel erg goed uit, maar het ding blijft me storen. Mijn niet anwezige borsten stoorden mij ook, en heb dan ook een borstvergtoting ondergaan. Er is een kliniek vlakbij mij in de buurt, en die vraag bijna 5000 euro. Is dit een normale prijs of moet ik naar een goedkopere kliniek gaan? En wie heeft er ervaring mee en kan me tips geven?
Lieke, hoelang duurde het voordat je neus weer toonbaar was? Dus geen blauwe plekken meer enzo? En heb je last van je neus als het verbandje er nog omheen zit?
Je krijgt tampons in je neus die meestal de volgende dag er weer uit mogen (slapen is dus echt rot, omdat je toch automatisch door je neus wil gaan ademen en dan bijna stikt).

En geloof me de tampons eruit halen is echt een vies en rot gevoel. Je neus is toch "kapot" aan de binnenkant en het is dus geen pretje. Maar dat is even doorzetten. Daarna is het wel een opluchting.

Het verbandje is een gipskapje (dus keihard) en dat drukt aardig op je neus, niet dat het zeer doet. Maar die druk voel je gewoon.

Als het kapje eraf gaat zijn meestal ook al de meeste zwellingen weg (want die genezen natuurlijk ook als je het kapje op heb, ik moest een week dat ding ophouden). Je kan nog wel wat blauw zijn, maar opzich is dat best makkelijk te verdoezelen met make up. Ik was niet zo heel erg blauw, maar dat verschilt ook van neus tot neus. Heb je een dikke huid dan zou dit erger zijn.

Bij mij ging vrijdags het kapje eraf en ik kon die zaterdag alweer naar een feestje (maar echt fit voel je je nog niet). Ik denk dat je 1,5 wk last hebt van blauwe plekken enzo.

Je neus blijft wel langer gezwollen hoor, dat moet echt genezen.
Ik zou pas aan mijn neus laten sleutelen als deze erg groot was,ik een haakneus had of problemen met ademen.Mijn neus is een doorsneeneus en daar blijf ik dus mooi vanaf.Het lijkt me ook een enorme ingreep.Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten maar laat je eerst goed voorlichten wat de gevolgen van een neuscorrectie zijn.Zou graag willen weten hoe het met T.O.is.Heb je al een besluit genomen?
Digitalis - jouw lijf, jouw beslissing. Al zie ik er persoonlijk het nut niet zo van. Weet je zeker dat je je hierna niet op het volgende verbeterpuntje gaat richten?

Waarom heten dit soort plastische ingrepen eigenlijk 'correcties'? Borstcorrectie, neuscorrectie, ik erger me er wild aan. Alsof er iets misgegaan is en dat rechtgetrokken wordt. Je zou bijna denken dat je er recht op hebt perfect te zijn .
Ik heb een dikke vier jaar geleden een neuscorrectie ondergaan. Ik ben geboren met een enkelzijdige schisis (hazelip dus). Mijn rechterneusgat was nauwer dan de linker, waardoor er ook minder lucht doorheen kwam. Ik heb dit laten corrigeren en het resultaat is dramatisch. Er is kraakbeen uit mijn oor gehaald en in mijn neus gezet als een soort van implantaat zodat de ruimte minder nauw zou worden en ik weer beter door mijn neus kon ademen.

Dit zou beter zijn dan een implantaat omdat het lichaamseigen is.

Resultaat:

Mijn neus staat nog even scheef en bovenop mijn neus zit een enorme verdikking. Heb een dikke gok gekregen met een extra litteken aan de onderkant. Mijn neus is nog steeds vernauwd.

Heel lang heb ik gedacht dat ik het me inbeeldde, maar toen ik toch vandaag oude foto's aan het bekijken was werd het me overduidelijk. Op de oude foto's was mijn neusje vele malen mooier. Vanavond heb ik besloten dat ik maar eens contact op ga nemen met de desbetreffende chirurg om te kijken of er nog iets aan te doen is. Erger kan het niet worden.

Het maakt me best wel ongelukkig. De rest van mijn lip is namelijk wel mooi geworden.

Wat ik met deze post wil zeggen: een neusoperatie kan ook minder goed uitpakken dan de plaatjes op een internetsite. Meestal gaat het goed, maar bedenk je dat het resultaat ook tegen kan vallen,

Nu gaat het bij mij om een aangeboren afwijking, waardoor het een beetje een ander verhaal is.

Waarom ik er nu pas werk van ga maken: omdat ik in eerste instantie bang was dat het bij volgende operaties alleen maar lelijker zou worden. Of dat mijn neus uit elkaar zou vallen *Michael Jackson*
Beste Viva Lezers,

Ik heb meerdere neusoperaties gehad mijn hele verhaal heb ik online gezet inclusief voor en na fotos.

ook heb ik er wat interessante links en video s op staan

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2012 15:28
Reden: spam
% gewijzigd
quote:neusoperatie schreef op 06 oktober 2012 @ 14:51:

Beste Viva Lezers,

Ik heb meerdere neusoperaties gehad mijn hele verhaal heb ik online gezet inclusief voor en na fotos.

ook heb ik er wat interessante links en video s op staan

Zeg, ga jij eens weg met je spam!
Robo Spam! ik ben mijn inziens veminkingsachtig uit een operatie gekomen en dat probeer ik met iedereen te delen en daarvoor te behouden.

Suit it yourself! ik kan hier nog niet eens informatie delen, lekker forum met vrijheid van meningsuiting dat gelijk je link wordt weggehaald. google maar mijnneusoperatie . n l

Ben benieuwd watje daarvan vindt.
Ik ben maandag a.s 5 weken geleden aan mijn neus geopereerd ook een correctie door dat het eerder gebroken is geweest had ik het steeds heel erg benauwd, en nu het weer recht staat,heb ik het niet meer benauwd,hou me aan de regels zoals 2x pd spoelen, en 3 keer per dag zalf in mijn neus aan te brengen, verder ziet mijn neus er veel minder breed uit nu,ik ben dik tevreden over mijn neus correctie
Dan ook mijn verhaal maar even, ik heb 5 jaar terug een neusoperatie gehad omdat die na een ongeluk scheef stond en het tussenschot ook waardoor ik moeilijker kon ademen. Ze hebben em dus zowel van binnen als van buiten "gefixt". Ik heb alles vergoed gekregen van de verzekering dus geen idee wat het kost.

Ik vond het behoorlijk tegenvallen. Ben zeker een week bond en blauw geweest. Tampons mochten na een dag eruit maar ik had het gevoel dat mijn hersens er ook uitgetrokken werden, die dingen zitten ontzettend hoog. Ik was enorm suf en lam van de narcose. Je kan niet ademen en fatsoenlijk eten en praten is er ook niet bij. Onder mijn neus hadden ze gaas geplakt waar nog veel bloed in is gekomen, dat ging nog wel een paar dagen door.

Na een week mocht het kapje en de plaatjes die aan de binnenkant zaten eruit. Dát was nog veel naarder dan de tampons, gewrik en geduw, ik viel bijna flauw. Had het gevoel dat al zn werk teniet gedaan werd maar dat viel mee. Nadat alles eraf was was ik onmetelijk blij. Een rechte neus, zonder bobbel met de tip wat gelift jeej! Nazorg was een of andere zalf die ik op de hechtingen binnenin en onder mn neus moest smeren gedurende een week of wat. Daarna trok de zwelling weg en ging het elke dag wat beter.

Op de nacontrole zagen ze dat het tussenschot helemaal recht stond maar de KNO (heb het bij een KNO laten doen) vond dat er nog wat teveel bot aan de linkerkant bovenop zichtbaar was wat ie eventueel nog bij kon schaven later. Dat heb ik vervolgens 3 kwart jaar later laten doen.

Nu zijn we dus 5 jaar verder en ja, mijn neus is mooier dan ie was, de bobbel is nog steeds weg maar de punt is weer terug op zn normale stand gezakt en hij is ook weer scheef gaan trekken. Het blijft een verbetering ten opzichte van mijn oorspronkelijke neus maar het is absoluut niet wat ik ervan had verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven