Werk & Studie alle pijlers

overal te lui voor

30-09-2012 09:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
jaa zoals te titel al zegt ik ben er te lui voor,

ik studeer verzorgende-ig zit in het 2e jaar, ik heb nooit wat voor school gedaan vorig jaar ook niet, op het vmbo ook niet, voor mijn examen ook niet,

maar ik wil het allemaal echt heel graag,ik wil echt volgend jaar mijn diploma hebben.

misschien weten jullie redenen hoe ik zeg maar minder/niet lui wordt met school
Je wilt het niet echt graag, anders had je je er wel voor ingezet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zoals het gebergte zegt en daarbij komt dat je de noodzaak nog niet voelt. Soms moet iets eerst pijn doen voordat je ervan leert.

En alleen maar heel graag willen, dat werkt niet...je moet ook iets DOEN.
Misschien gaat het je te makkelijk af? Dat je denkt dat je het toch wel haalt?
quote:Primabella schreef op 30 september 2012 @ 09:36:

Misschien gaat het je te makkelijk af? Dat je denkt dat je het toch wel haalt?ja dat is het ook, omdat ik nooit wat heb gedaan qua leren van toetsen etc, en nu moet ik opeens allemaal dingen doen, en die omschakeling ja ik weet niet wat ik er mee moet :c, ik wil het wel echt heel graag ik heb vorig jaar bij dementerende ouderen gewerkt echt super leuk, stage zei ook dat ik geschikt was voor de zorg, dus praktijk gaat allemaal goed, maar al die opdrachten erom heen, ik weet dat het moet, maar ik zit maar uit te stellen, en al die andere dingen
Afspraak maken met een studiebegeleider op school.

Maar eerst `s serieus nadenken of je echt wel harder wil werken of misschien toch liever lui blijft.
Jezelf een schop onder de kont geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gewoon wachten tot je het niet haalt en dan nog een jaar studiegeld betalen en het nog een keer proberen
Tja, ik kan het me niet voorstellen dat je er te lui voor bent. Ik wilde dolgraag die opleiding doen maar door mijn gezondheid kan het niet. Ik geef je graag even een schop onder je kont!
quote:waterplant schreef op 30 september 2012 @ 09:46:

Gewoon wachten tot je het niet haalt en dan nog een jaar studiegeld betalen en het nog een keer proberendat zei mn moeder dus ook al :x
Je hebt dingen die leuk zijn op korte termijn, bijvoorbeeld de hele middag forummen, en dingen die leuk zijn op lange termijn, bijvoorbeeld je diploma halen. Mensen zijn geneigd te gaan voor de korte termijn. Als je voor de lange termijn wilt gaan, dan moet je jezelf dat echt aanleren, dan ben je er niet met één keer schoppen. Daar zijn allerlei trucs voor en er zijn boeken over vol geschreven, iedereen heeft daar namelijk last van. Google maar eens op 'uitstelgedrag'.

Ga in elk geval praten met een studiebegeleider over hoe je dit aanpakt.

Mijn tips, wat voor mij gewerkt heeft:

- doe elke dag wat, hoe weinig ook. Liever elke dag één bladzij dan op één dag tien achter elkaar.

- schrijf eens uitgebreid op waar je bang voor bent als je wel gaat leren (bijvoorbeeld dat je het niet zult snappen, of dat het uren gaat duren) en wat het je oplevert om het niet te doen ( bijvoorbeeld dat je kunt blijven denken dat je slimmer bent dan iedereen, alleen maar lui.)

Heel veel succes! Ik hoop dat het je lukt.
Echt luie mensen zijn meestal wel zo slim dat ze weten wanneer ze moeten pieken anders ben je veel meer tijd kwijt.
heb ik ook weleens, dan zie ik een recept en dan denk ik: dat lijkt me wel, maar dan zie ik de lijst ingrediënten, zie mezelf al winkelen en zoeken, en daarna een halfuur in de keuken, en dan denk ik: lamaar. En mijn gevoel bedriegt me dan niet want door het tekort aan motivatie gaat er echt van alles mis.

Tip: doe dingen direct of zodra je het gevoel krijgt: leuk! En stel het niet uit want dan wordt het een berg.
it's a big club and you ain't in it
Zo, jij hebt de juiste instelling om in de zorg aan de slag te gaan zeg! Trap onder de bips kun je van mij krijgen, aan types als jij hebben ze niets!!!!
quote:waterplant schreef op 30 september 2012 @ 10:31:

Echt luie mensen zijn meestal wel zo slim dat ze weten wanneer ze moeten pieken anders ben je veel meer tijd kwijt.Hier heb je helemaal gelijk in. Ik ben van het type lui mens. Ik kan alles uitstellen tot het laatste moment en het dan nog af krijgen. Mijn motto is haastige spoed, is zelden goed .
wat ik zelf gedaan heb toen ik geconfronteerd werd met een examen binnen drie maanden: ik heb eerst nagedacht of ik het echt wel wou, nu mijn vader wou dolgraag dat ik zou slagen dus zei ik ja tegen mezelf. Kon het die man niet aandoen.

Ik heb toen alle leerstof die ik moest kennen uitgebreid genoteerd: zoveel boeken, zoveel pagina's dus als ik elke dag studeer dan moet ik per dag zoveel pagina's bestuderen. En dat heb ik ook zo gedaan.
it's a big club and you ain't in it
Het is zondag...ben effe te lui op tips te geven.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nou als je op school al zo lui bent, hoe moet dat dan wel niet worden op de werkvloer. Een verzorgende kan in mijn ogen niet lui zijn, want het is volgens mij best hard werken, al die oudere mensen wassen, aankleden, etc. Niet?
quote:sprokkelientje schreef op 30 september 2012 @ 11:11:

Het is zondag...ben effe te lui op tips te geven. haha
Is dat wel luiheid? Als je echt lui bent, hoe heb je je vmbo en je eerste studiejaar gehaald? En zeker als de praktijk je goed afgaat. Is het niet zo dat je niet weet waar je moet beginnen of hoe je iets moet doen, en het daarom maar gewoon niet doet?
quote:lichtpuntjes schreef op 30 september 2012 @ 11:12:

Nou als je op school al zo lui bent, hoe moet dat dan wel niet worden op de werkvloer. Een verzorgende kan in mijn ogen niet lui zijn, want het is volgens mij best hard werken, al die oudere mensen wassen, aankleden, etc. Niet?

Volgens mij zijn er een hoop mensen die op school geen reet uitvoerden en op hun werk wel druk bezig zijn.

Op school moet de motivatie namelijk meer vanuit jezelf komen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:tuya schreef op 30 september 2012 @ 11:17:

Is dat wel luiheid? Als je echt lui bent, hoe heb je je vmbo en je eerste studiejaar gehaald? En zeker als de praktijk je goed afgaat. Is het niet zo dat je niet weet waar je moet beginnen of hoe je iets moet doen, en het daarom maar gewoon niet doet?

tuya,

ik ben lui en ik heb VWO gehaald.

Maar ook bij mij is de eerste stap het moeilijkst.

Dus jouw vragen snijden hout.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:lichtpuntjes schreef op 30 september 2012 @ 11:12:

Nou als je op school al zo lui bent, hoe moet dat dan wel niet worden op de werkvloer. Een verzorgende kan in mijn ogen niet lui zijn, want het is volgens mij best hard werken, al die oudere mensen wassen, aankleden, etc. Niet?in de praktijk ben ik dat juist niet in de praktijk wil ik van alles doen, de praktijk vind ik ook het allerleukste
quote:tuya schreef op 30 september 2012 @ 11:17:

Is dat wel luiheid? Als je echt lui bent, hoe heb je je vmbo en je eerste studiejaar gehaald? En zeker als de praktijk je goed afgaat. Is het niet zo dat je niet weet waar je moet beginnen of hoe je iets moet doen, en het daarom maar gewoon niet doet?ik heb geen flauw idee hoe ik mijn vmbo heb gehaald en ik denk/weet zeker dat ik dus niet weet waar ik moet beginnen het dan maar niet gaat doen of net een dag ervoor ofzo
Hé korenwolf, je bent er weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven