Augustus 2012 deel 10!!
zondag 16 september 2012 om 14:05
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.
We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!
Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi
Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.
Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.
Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!
Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi
Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.
Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.
Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
maandag 1 oktober 2012 om 03:15
@maat, het is verstandig om eerst 30cc aan te bieden als minimaat niet te veel honger heeft, hem een beetje laten klooien met de speen, dus bijvoorbeeld na de eerste borst. Wat je kan doen is als mini aan links drinkt tegelijk rechts wat kolven, dan loopt het vaak makkelijker! En wat bij mij goed werkt is wat vettigheid op mn tepel aanbrengen voor ik ga kolven dan is het niet stroef tussen tepel en borstschild. Ik heb nipple butter van 'earth mama & angel baby' heerlijk spul!! Sowieso maar purelan of iets in die richting gaat ook prima!
@zoete, haaaiii!!! Fijn dat je ff wat laat horen, en dat alles goed gaat!
@rijst, aiiiii map sucks ja, 1x gebruikt en toen spuugde ik de longen uit mn lijf
Ik ga weer pitten.. Daaaag
@zoete, haaaiii!!! Fijn dat je ff wat laat horen, en dat alles goed gaat!
@rijst, aiiiii map sucks ja, 1x gebruikt en toen spuugde ik de longen uit mn lijf
Ik ga weer pitten.. Daaaag
maandag 1 oktober 2012 om 04:29
maandag 1 oktober 2012 om 04:50
Hmmm. Minimaatje vond het blijkbaar lekkerder liggen bovenop de dekens ipv er onder?? Hij was naar boven geschoven en lag op de dekens . Rare baby!!
@ liz, das waar ook, jij had je stapavond! Fijn dat je het leuk hebt gehad!!
@ rammel, thanx voor de tips. Voeden en kolven te gelijk lijkt me erg lastig. (dan heb ik geen hand meer vrij om te forummen ) maar zal het eens proberen.
Verder denk ik niet dat hij veel moeite heeft om aan te happen aan de speen...... als ik mijn neus tegen Zn lippen hou, dan gaat hij ook schudden met zn koppie, mond open, tong half eruit... Aanhappen dus! Hihi gek kind!
@ liz, das waar ook, jij had je stapavond! Fijn dat je het leuk hebt gehad!!
@ rammel, thanx voor de tips. Voeden en kolven te gelijk lijkt me erg lastig. (dan heb ik geen hand meer vrij om te forummen ) maar zal het eens proberen.
Verder denk ik niet dat hij veel moeite heeft om aan te happen aan de speen...... als ik mijn neus tegen Zn lippen hou, dan gaat hij ook schudden met zn koppie, mond open, tong half eruit... Aanhappen dus! Hihi gek kind!
maandag 1 oktober 2012 om 07:32
Stelletje ontzettende schoenengoeroes hier .
Hihi gekke minimaat toch, maar wel genieten he Maat met je grote man ook weer thuis.
Liz een kater, hoe kan dat nou, dat hebben wij Brabantse vrouwen toch nooit . Lekker he weer even stappen.
Hier een topnacht 23-6 woop woop helemaal happy, maar nog steeds gaar. Kwam na t stappen om 4u thuis maar kon pas om 9u slapen gisteren. Oudste had mijn bed ingepikt en heeft vanaf dat ik in bed kwam als een soort van geest in mijn oor lopen fluisteren. Zo lekker inpakken en dan lekker naar de Kempervennen.
Hier ook aan de lactulose met Mini, vind t zo sneu voor t mannetje. Je ziet de opluchting gewoon als t is gelukt.
Hihi gekke minimaat toch, maar wel genieten he Maat met je grote man ook weer thuis.
Liz een kater, hoe kan dat nou, dat hebben wij Brabantse vrouwen toch nooit . Lekker he weer even stappen.
Hier een topnacht 23-6 woop woop helemaal happy, maar nog steeds gaar. Kwam na t stappen om 4u thuis maar kon pas om 9u slapen gisteren. Oudste had mijn bed ingepikt en heeft vanaf dat ik in bed kwam als een soort van geest in mijn oor lopen fluisteren. Zo lekker inpakken en dan lekker naar de Kempervennen.
Hier ook aan de lactulose met Mini, vind t zo sneu voor t mannetje. Je ziet de opluchting gewoon als t is gelukt.
maandag 1 oktober 2012 om 08:06
@liz: lekker weekend gehad dus
@kimm: geniet van jullie vakantie jij ook lekkrr gestapt, heerlijk!
Ik hoop dat mini zo weer in slaap valt dan kan ik ook nog een rondje meedoen.
Vannacht sliep ze van half 1-half 8 maar ik ben nog steeds moe...
Ga straks een lk bellen voir advies rondom kolven en dan daarmee aan de slag.
Ook mn leidinggevende bellen om te vragen of het rooster al klaar is.
Collega van mij heeft vaste uren gekregen dus heb nu geen idee wat er voor mij overblijft...
@kimm: geniet van jullie vakantie jij ook lekkrr gestapt, heerlijk!
Ik hoop dat mini zo weer in slaap valt dan kan ik ook nog een rondje meedoen.
Vannacht sliep ze van half 1-half 8 maar ik ben nog steeds moe...
Ga straks een lk bellen voir advies rondom kolven en dan daarmee aan de slag.
Ook mn leidinggevende bellen om te vragen of het rooster al klaar is.
Collega van mij heeft vaste uren gekregen dus heb nu geen idee wat er voor mij overblijft...
maandag 1 oktober 2012 om 08:39
maandag 1 oktober 2012 om 09:29
Hier een hang jongere in diepe rust, dan kan mama aan de poets!
Best aardige nacht gehad, 20:00-0:30-3:30(eigen schuld ik verschoof haar) -6:00
En bij wakker worden onwijze plof memmen!! Yeahhh!! Ze doen het nog!
@liz, hahahahaha katertje... Owww heerlijk!! Echt ik eis dat rammeltje de fles gaat accepteren! Mama wil los..
@rijst, i lof trash! Ik ga zo barbie maar eens kijken van vorige week
Tante Rammel gaat an de poets.. Toedels!
Best aardige nacht gehad, 20:00-0:30-3:30(eigen schuld ik verschoof haar) -6:00
En bij wakker worden onwijze plof memmen!! Yeahhh!! Ze doen het nog!
@liz, hahahahaha katertje... Owww heerlijk!! Echt ik eis dat rammeltje de fles gaat accepteren! Mama wil los..
@rijst, i lof trash! Ik ga zo barbie maar eens kijken van vorige week
Tante Rammel gaat an de poets.. Toedels!
maandag 1 oktober 2012 om 11:26
Rijst zijn de luiers dan niet te klein?? Ik gebruik de kv luiers overdag dievallen kleiner, maar bij een doorslaapnacht lekken die en gebruik ik nu de pampers omdat ze ruimer vallen. Geen doorlekken meer gehad!
Rammel slaapt die van jou ook zo ligt? Hier niet altijd, maar soms dan wordt ze al wakker als we fluisteren!
Bubbel heb jij geen vaste uren dan? Of werk je op een 0 contract?
Haha maat heeft is warm gehad
Hier een lachkchtendje! Nu douchen en dan boodschappen!
Rammel slaapt die van jou ook zo ligt? Hier niet altijd, maar soms dan wordt ze al wakker als we fluisteren!
Bubbel heb jij geen vaste uren dan? Of werk je op een 0 contract?
Haha maat heeft is warm gehad
Hier een lachkchtendje! Nu douchen en dan boodschappen!
maandag 1 oktober 2012 om 12:02
Sjonge, was ik vanochtend helemaal aan het haasten om op tijd bij het CB te komen. En Minico een uur te vroeg z'n fles gegeven omdat hij anders precies weer op het CB honger zou hebben en hij de vorige keer ook al alles bij elkaar gekrijst heeft. Liep ik de deur uit en besefte ik dat we volgende week pas hoeven...
Toetje: ik hoop dat het bij jou wel goed ging op het CB!
Minico heeft sinds vanochtend opeens een paar rode vlekjes in z'n gezicht. Geen koorts en gewoon alert en goed gedronken, maar ik houd het maar wel even goed in de gaten. Baby van vrienden van ons (3 maanden oud) die we 2 weken geleden nog gezien hebben ligt met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis. Niet dat ik direct denk dat onze kleine dat ook heeft, maar je schrikt er wel even van hoe snel zo'n ukkie opeens heel ziek kan worden.
Toetje: ik hoop dat het bij jou wel goed ging op het CB!
Minico heeft sinds vanochtend opeens een paar rode vlekjes in z'n gezicht. Geen koorts en gewoon alert en goed gedronken, maar ik houd het maar wel even goed in de gaten. Baby van vrienden van ons (3 maanden oud) die we 2 weken geleden nog gezien hebben ligt met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis. Niet dat ik direct denk dat onze kleine dat ook heeft, maar je schrikt er wel even van hoe snel zo'n ukkie opeens heel ziek kan worden.
maandag 1 oktober 2012 om 12:31
@Anne
Ze draagt Pampers 2. Al zou ze 1 nog wel passen. Het is gewoon een zeikerd
Veel plezier met lachebekkie. Wij blijven vandaag lekker binnen.
@Nicole
Dat is inderdaad schrikken. Zouden die vlekjes een of andere allergische reactie kunnen zijn? Zou de HA bellen als ze niet binnen een dag of 3 weg zijn.
Ze draagt Pampers 2. Al zou ze 1 nog wel passen. Het is gewoon een zeikerd
Veel plezier met lachebekkie. Wij blijven vandaag lekker binnen.
@Nicole
Dat is inderdaad schrikken. Zouden die vlekjes een of andere allergische reactie kunnen zijn? Zou de HA bellen als ze niet binnen een dag of 3 weg zijn.
maandag 1 oktober 2012 om 12:34
Ha meiden,
Ik ben nog niet bijgelezen, dus ik reageer later, als het lukt.
Heb mn handen vol aan mini en vind bijna geen tijd om tussendoor te kolven! En dan moet ik eigenlijk met mezelf bezig zijn ivm klachten en slapen en pillen en.... Dus dit is even een egopost.
Ik heb even een vraag. Mini lijkt onverzadigbaar met de fles vandaag! Vanmorgen om 6:15 heeft ie 200 gekregen, toen om 9:15 150, maar dat was niet genoeg, dus nog 50 er achter aan en toen om 11:45 was hij aan het krijsen als nooit te voren, dus heeft hij weer 150 gekregen. Nu heeft hij dus al 550 op en we zijn net halverwege de dag! Kan ik iets doen om er voor te zorgen dat hij een meer voldaan gevoel krijgt? We geven Nutrilon HA.
Ik ben nog niet bijgelezen, dus ik reageer later, als het lukt.
Heb mn handen vol aan mini en vind bijna geen tijd om tussendoor te kolven! En dan moet ik eigenlijk met mezelf bezig zijn ivm klachten en slapen en pillen en.... Dus dit is even een egopost.
Ik heb even een vraag. Mini lijkt onverzadigbaar met de fles vandaag! Vanmorgen om 6:15 heeft ie 200 gekregen, toen om 9:15 150, maar dat was niet genoeg, dus nog 50 er achter aan en toen om 11:45 was hij aan het krijsen als nooit te voren, dus heeft hij weer 150 gekregen. Nu heeft hij dus al 550 op en we zijn net halverwege de dag! Kan ik iets doen om er voor te zorgen dat hij een meer voldaan gevoel krijgt? We geven Nutrilon HA.
maandag 1 oktober 2012 om 12:35
Rammel, fijn dat het toch weer goed lijkt te gaan met de bv!
Rijst, mooi dat Korrelina lekker doorslaapt! Complicaties van de MAP lijken me wat minder geslaagd.
En Kwimmie, Bub, Rammel en Chryssa ook een goede nacht dus. Dat gaat de goede kant op met alle baby's!
Liz, klinkt goed zeg dat stappen! Is je man dan thuis met miniLiz of hebben jullie oppas? (of gewoon mee in het kader van jong geleerd... ha ha)
Martje, fijn dat het beter ging met de hulpset nu. Dan kun je tegelijk bv en fv geven toch? Kolf je ook nog erbij voor het opkrikken van de productie?
Chryssa, grappig dat je zoon Stanford campus zo leuk vindt. Ik vind het zelf daar ook heel mooi, maar voor kinderen lijkt me er weinig te doen. Zo zie je maar weer, denken we kids blij te maken met allerlei ingewikkelde speeltoestellen en speelgoed, zijn ze zelf meer gebiologeerd door een fonteintje, takje of langsvliegende vogel...
Zoete, mooi dat het goed gaat!
Maatje, succes met kolven! Het hielp mij om er iets leuks van te maken door bijv. filmpjes op youtube te kijken (en dan met jezelf afspreken dat je kolft totdat het filmpje, of 2 filmpjes, zijn afgelopen).
Rijst, mooi dat Korrelina lekker doorslaapt! Complicaties van de MAP lijken me wat minder geslaagd.
En Kwimmie, Bub, Rammel en Chryssa ook een goede nacht dus. Dat gaat de goede kant op met alle baby's!
Liz, klinkt goed zeg dat stappen! Is je man dan thuis met miniLiz of hebben jullie oppas? (of gewoon mee in het kader van jong geleerd... ha ha)
Martje, fijn dat het beter ging met de hulpset nu. Dan kun je tegelijk bv en fv geven toch? Kolf je ook nog erbij voor het opkrikken van de productie?
Chryssa, grappig dat je zoon Stanford campus zo leuk vindt. Ik vind het zelf daar ook heel mooi, maar voor kinderen lijkt me er weinig te doen. Zo zie je maar weer, denken we kids blij te maken met allerlei ingewikkelde speeltoestellen en speelgoed, zijn ze zelf meer gebiologeerd door een fonteintje, takje of langsvliegende vogel...
Zoete, mooi dat het goed gaat!
Maatje, succes met kolven! Het hielp mij om er iets leuks van te maken door bijv. filmpjes op youtube te kijken (en dan met jezelf afspreken dat je kolft totdat het filmpje, of 2 filmpjes, zijn afgelopen).
maandag 1 oktober 2012 om 12:42
@Kroos: vervelend dat mini zo onverzadigbaar is! Je zou Nutrilon Forte kunnen proberen, dat is speciaal voor hongerige baby's. Maar misschien eerst even overleggen met bijv. CB of dat wel echt handig/nodig is en niet na 1 dag hongerig zijn dat al doen. Ik heb zelf ook zo'n gulzigaard, maar wil niet teveel gaan rommelen / overstappen met de voeding als dat niet nodig is en misschien weer gevolgen heeft als darmkrampjes o.i.d. Dus ik houd het voorlopig toch maar op de gewone nr. 1 H.A. Weet je trouwens zeker dat het honger is en niet iets anders? Hier gaat hij soms ook al na 2 uur weer krijsen, en dan maak ik de fles en is hij toch opeens weer in slaap. Gebruik je een speen voor de zuigbehoefte? Dat kan ook nog wel eens helpen. Succes!
maandag 1 oktober 2012 om 12:45
@rammel: poets ze!
@ann: ik heb een min-max contract. Voordat ik met verlof ging werkte ik te pas en te onpas en veel te veel uren zonder structuur. Geen idee dus hoe ze me nu wilen gaan inzetten.
@nico: whaha zulke dingen heb ik dus ook nog steeds! Komt nog door de zwangerschap denk ik.
Wat erg joh die baby met hvontsteking! weten ze hoe het komt en hoe het verder
gaat??
Wij hadden vanochtend stroomstoring...kon niks beginnen met alkes wat ik wilde doen...mini moet nog in bad maar is nu aan het eten dus alles word laat vandaag...gelukkig doet de stroom het nu wel weer.
@ann: ik heb een min-max contract. Voordat ik met verlof ging werkte ik te pas en te onpas en veel te veel uren zonder structuur. Geen idee dus hoe ze me nu wilen gaan inzetten.
@nico: whaha zulke dingen heb ik dus ook nog steeds! Komt nog door de zwangerschap denk ik.
gaat??
Wij hadden vanochtend stroomstoring...kon niks beginnen met alkes wat ik wilde doen...mini moet nog in bad maar is nu aan het eten dus alles word laat vandaag...gelukkig doet de stroom het nu wel weer.
maandag 1 oktober 2012 om 12:45
@rammel: poets ze!
gaat??
gaat??
maandag 1 oktober 2012 om 12:52
maandag 1 oktober 2012 om 12:59
Kroos Nico ha voeding is sowieso minder verzadigend dan gewone voeding. Nico waarom stap je niet over naar gewone voeding? Of komen er veel allergieën boor inbed familie?? Anders heeft ha voeding eigenlijk helemaal geen nut.
Kroos geef je hem niet teveel in 1 x?? Hoeveel weegt hij? Drinkt hij ook erg gulzig? Dan kan het nest zijn dat hij te snel drinkt en daardoor ook sneller weer vraagt om te zuigen, want honger is het waarschijnlijk niet. Boert hij goed? Ook die kunnen nog wel eens dwars zitten!
Kroos geef je hem niet teveel in 1 x?? Hoeveel weegt hij? Drinkt hij ook erg gulzig? Dan kan het nest zijn dat hij te snel drinkt en daardoor ook sneller weer vraagt om te zuigen, want honger is het waarschijnlijk niet. Boert hij goed? Ook die kunnen nog wel eens dwars zitten!
maandag 1 oktober 2012 om 13:14
Anne: ja dat is misschien wel een idee. Er komen wel allergieën voor, maar bij neefjes, niet in de eerste graad. Hoewel, wel eczeem en hooikoorts, telt dat ook als allergie of gaat het vooral om koemelk, noten, gluten, e.d.? We zijn begonnen met H.A. omdat dat aanbevolen wordt als je het combineert met bv. En ik heb begrepen dat als je eenmaal overstapt naar gewone voeding je het voordeel van de H.A. ten opzichte van allergieën kwijt bent, ook als je daarna weer terug zou gaan naar de H.A. Dus, tsja, 't is een beetje een risico afweging. En op zich doet hij het nu heel goed op de voeding die we geven, het heeft wel geholpen om over te stappen naar de langzamere Dr. Brown's fles en een aantal keer te pauzeren met speen tijdens de voeding, zodat hij 20 min. ipv 10 min. bezig is ermee. Maar ik zal er nog eens over nadenken, in ieder geval maken we maar wel de pakken H.A. op die we nu in huis hebben.
@Kroos: is inderdaad een goede tip van Anne. Als hij snel drinkt dan proberen om de voeding wat langer te laten duren door pauzes in te lassen. Hier werkt dat alleen met speen (meteen goed om de zuigbehoefte iets te stillen), anders is het brullen als ik de fles weghaal!
@Kroos: is inderdaad een goede tip van Anne. Als hij snel drinkt dan proberen om de voeding wat langer te laten duren door pauzes in te lassen. Hier werkt dat alleen met speen (meteen goed om de zuigbehoefte iets te stillen), anders is het brullen als ik de fles weghaal!
maandag 1 oktober 2012 om 13:17
Dank voor jullie snelle reacties!
Hij drinkt uit een difrax fles en pauzeert zelf tussendoor. Dan laten we hem ook goed boeren. Hij doet dus netjes zeker 15 minuten over een fles. Als ik hem een speen geef wordt hij pisnijdig.
Hij weegt denk ik 5500. Morgen moet ik weer naar de HA, dan wil ik daar even wegen.Wij hebben geen weegschaal namelijk.
Kun je zonder problemen overstappen van HA naar gewoon?
Hij drinkt uit een difrax fles en pauzeert zelf tussendoor. Dan laten we hem ook goed boeren. Hij doet dus netjes zeker 15 minuten over een fles. Als ik hem een speen geef wordt hij pisnijdig.
Hij weegt denk ik 5500. Morgen moet ik weer naar de HA, dan wil ik daar even wegen.Wij hebben geen weegschaal namelijk.
Kun je zonder problemen overstappen van HA naar gewoon?
maandag 1 oktober 2012 om 14:21