Duur kado afzeggen?

01-10-2012 14:47 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn 40 ste verjaardag heb ik een sieraad naar eigen wens mogen laten ontwerpen en maken van mijn echtgenoot. In de veronderstelling dat het een X bedrag zou gaan kosten.

Nu las ik toevallig laatst het mailtje van de juwelier en zag het daadwerkelijke bedrag. Ik vind niet snel iets duur maar nu schrok ik toch wel een beetje. Financieel is het in principe geen probleem maar voel me er beetje ongemakkelijk bij. Zit nu een beetje in dubio om het af te laten zeggen maar aan de andere kant zijn de materialen al besteld. Wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Groet Emmeline
Jij kunt niets af laten zeggen, het is een cadeau van je man. Hij moet het afzeggen. Waarom wil je geen duur cadeau van je man?
Ik zou het gewoon even bespreken met je man. Zomaar afbestellen zou ik in ieder geval niet doen.
Niet naar mailtjes van de juwelier kijken!

Je echtgenoot regelt een supermooi cadeau voor je, verpest dat niet.

Je wordt tenslotte maar een keer 40!

Alvast gefeliciteerd!
Bespreek het met je man.

Voel je je er ongemakkelijk over, omdat het boven jullie budget gaat ofzo? Als je er andere leuke dingen voor moet laten, niet doen.

Hebben jullie genoeg te besteden zie ik het probleem niet zo.
Wat lief van je man! Daar moet je van genieten, dat vind hij toch ook leuk, anders deed hij het niet... Bedank hem maar honderduit!
Computer says nooooo
Las je toevallig het mailtje van de juwelier aan je man?

Zijn cadeau, zijn geld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als jullie geen geldproblemen hebben, waarom zou het het dan af laten zeggen ? Het is zijn cadeau en hij heeft zin om dat aan jou te geven. Lekker van genieten hoor, het is toch leuk om verwend te worden ?
Doe je dat wel vaker, een cadeau teruggeven als het meer blijkt te hebben gekost dan jij dacht? Ik zie het probleem niet, hartstikke lief cadeau toch?
Ga in therapie!
Tsja, als alles op één hoop gaat (het geld dus) is het dus eigenlijk ook een duur cadeau van haar eigen geld.

Precies de reden (oke, één van de redenen) dat wij naast een gezamenlijke rekening ook een eigen rekening hebben. Als de één nu iets duurs wil kopen (voor zichzelf of voor de ander) is dat zijn / haar goed recht, en voelt het niet als sigaar uit eigen doos
Wat crazyheidi zegt: verpest het niet. Het is zo jammer als je dit helemaal gaat bespreken of zelfs gaat afzeggen. Verpest de verrassing niet en probeer gewoon te genieten van dit hartstikke leuke kado! Geloof me, zodra je er over begint, is het kado "beladen" en daardoor niet meer zorgeloos leuk.
Waardoor is het duur geworden?

Je geeft aan dat je het zelf hebt mogen ontwerpen. Was er bijvoorbeeld een startbedrag wat opliep door jouw keuzes? Of was het te hoge bedrag altijd al het bedrag wat het moest gaan kosten? (Ben ik te volgen?)

Als het te hoge X bedrag hetgeen is wat je man aan jou wilde uitgeven, vind ik dat afzeggen niet kan.

Als het X bedrag zo hoog is geworden door jouw keuze en ontwerp, zou ik me er wel een beetje bezwaard door voelen, maar ook dan zou ik afzeggen not done vinden. Je kunt dan hooguit wijzigen (mits de juwelier akkoord gaat natuurlijk).
Het is dus al in de maak? Dan kan je het niet eens meer afzeggen.

En daarnaast, je man maakt er geen probleem van blijkbaar. Wees er blij mee.
quote:Sssenta schreef op 01 oktober 2012 @ 15:04:

Tsja, als alles op één hoop gaat (het geld dus) is het dus eigenlijk ook een duur cadeau van haar eigen geld.

Precies de reden (oke, één van de redenen) dat wij naast een gezamenlijke rekening ook een eigen rekening hebben. Als de één nu iets duurs wil kopen (voor zichzelf of voor de ander) is dat zijn / haar goed recht, en voelt het niet als sigaar uit eigen doos Volgens mij verdient haar man al het geld, dus dat kan niet het geval zijn.
Een sieraad wat speciaal voor jou gemaakt wordt kun je niet meer afzeggen. Dus al zou je man bij nader inzien het sieraad zelf ook een te duur cadeau vinden dan nog kan het niet meer afgezegd worden.

Ik zou dus maar je mond houden tegenover je man.

Het enige wat je er mee kan bereiken is dat de sfeer grondig verpest wordt en dat niemand meer blij wordt van het cadeau.

Terwijl je er toch aan vast zit.
Gewoon een keer niet op vakantie gaan.
Waarom veronderstelde je dat het een X bedrag zou kosten? Is dat overeengekomen met je man? Met de juwelier? Of had je dat zelf bedacht?

Een eigen sieraad maken lijkt me altijd wel duur!
Wat is dat toch met vrouwen die niet gewoon "dankjewel" kunnen zeggen als ze een cadeau krijgen? Wees er blij mee ipv te gaan zeuren over het bedrag.
Zeur niet! Wees blij met een man die moeite voor je wil doen en als het financieel geen probleem is mag je wel gewoon een gat in de lucht springen.
Ik snap het geloof ik niet meer zo: hier massa's klagende vrouwen dat hun vent vreemd gaat, dat de seks niet deugt, dat hij witte sokken draagt enz.. Jij hebt een vent die je iets speciaals wil geven voor een speciale verjaardag en je wilt het afzeggen? Knijp je handen dicht, wees er blij mee en ga idd een keer minder op vakantie! Doe mij zo'n man, alsjeblieft???
Ik vind ook dat je het alleen maar verpest als je het nu gaat afzeggen of gaat zeggen dat je het te duur vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het superlief van je man, hij wil je iets speciaals geven wat de rest van je leven mooi en speciaal blijft.

Als je nu over geld gaat zeuren blijft er altijd een naar smaakje aanzitten.

Zonde!

Ik neem aan dat je man van te voren wel zo'n beetje wist wat het zou gaan kosten, en het ervoor over heeft.
Doet ie iets speciaals keur jij het af vanwege de prijs. Als het financieel niet kon was het een ander verhaal geweest.
En draag je cadeau met trots, het is in liefde gegeven en speciaal voor jou laten maken.
Als jij het duur vindt dan is het waarschijnlijk echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel geld

Maar als jouw man het geen probleem vindt dan zou ik het zo laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven