Huis te koop!
maandag 1 oktober 2012 om 19:47
Nee lieverd, ik vind jou niet dom! Ik vind sommige mensen dom dat ze een huis kopen puur voor iets relatief onnozels terwijl ze al een prima huis hebben en dat huis aan te passen is..
Weet je, dromen hou je, altijd en je eerste huis koop je omdat je het geweldig vindt. En ineens deugt dit of dat ineens niet (herkenbaar hoor) mensen wénnen en willen dan iets anders, . Begrijpelijk en vóór de crisis was dat een logische keuze maar in deze tijd gewoon niet meer logisch.
Moet je echter om welke volslagen reeële redenen ook echt een ander huis dan is dat een compleet ander verhaal en dan is het zwaar k.t met peren als je dan klem komt.
Kan me dan ook heel goed voorstellen dat sommigen het water aan de lippen staat terwijl ze net voor de crisis de keus voor een ander huis hebben gemaakt en nu in de zorgen zitten.
Ander huis kopen enkel vanwege luxe óf uit pure noodzaak zijn twee totáál verschillende dingen. Dat bedoel ik dus.
(ik leg ook altijd alles zo duidelijk uit hè )
Weet je, dromen hou je, altijd en je eerste huis koop je omdat je het geweldig vindt. En ineens deugt dit of dat ineens niet (herkenbaar hoor) mensen wénnen en willen dan iets anders, . Begrijpelijk en vóór de crisis was dat een logische keuze maar in deze tijd gewoon niet meer logisch.
Moet je echter om welke volslagen reeële redenen ook echt een ander huis dan is dat een compleet ander verhaal en dan is het zwaar k.t met peren als je dan klem komt.
Kan me dan ook heel goed voorstellen dat sommigen het water aan de lippen staat terwijl ze net voor de crisis de keus voor een ander huis hebben gemaakt en nu in de zorgen zitten.
Ander huis kopen enkel vanwege luxe óf uit pure noodzaak zijn twee totáál verschillende dingen. Dat bedoel ik dus.
(ik leg ook altijd alles zo duidelijk uit hè )
maandag 1 oktober 2012 om 20:13
maandag 1 oktober 2012 om 20:26
quote:Talise schreef op 01 oktober 2012 @ 20:13:
thaorchid: snap het beter. Thanks voor de uitleg. Die was wel even handig
visils: neeee! Wat goed! Ik duim ik duim ik duim!!
En hoe leuk:
Ik heb donderdag OOK kijkers van zaterdag voor de tweede bezichtiging! Hieperdepiep! Jij woont toch niet in utrecht he? *concurrentie-bloedzuchtig kijken doet*
Ga ik donderdag hard duimen en hopen dat de eventuele concurentie net toevallig even (een zeer heftige, vervelende maar wel onschuldige buikgriep heeft)
thaorchid: snap het beter. Thanks voor de uitleg. Die was wel even handig
visils: neeee! Wat goed! Ik duim ik duim ik duim!!
En hoe leuk:
Ik heb donderdag OOK kijkers van zaterdag voor de tweede bezichtiging! Hieperdepiep! Jij woont toch niet in utrecht he? *concurrentie-bloedzuchtig kijken doet*
Ga ik donderdag hard duimen en hopen dat de eventuele concurentie net toevallig even (een zeer heftige, vervelende maar wel onschuldige buikgriep heeft)
maandag 1 oktober 2012 om 20:56
quote:thaorchid schreef op 01 oktober 2012 @ 19:47:
.
Zie mijn vorige post, als mensen het kunnen betalen, wat maakt het jou uit (staat er bot, zo bedoel ik het niet).
Een ander geeft veel geld uit aan reizen, een dure hobby.
Bij osn was het geen noodzaak, maar wel de beste keuze die ik ooit gemaakt heb, ondanks het financiele verlies.
.
Zie mijn vorige post, als mensen het kunnen betalen, wat maakt het jou uit (staat er bot, zo bedoel ik het niet).
Een ander geeft veel geld uit aan reizen, een dure hobby.
Bij osn was het geen noodzaak, maar wel de beste keuze die ik ooit gemaakt heb, ondanks het financiele verlies.
maandag 1 oktober 2012 om 21:03
Ik begrijp wat je bedoeld, écht.
Maar mensen oordelen nu eenmaal, ik oordeel niet in deze maar maak een verschil tussen luxe of noodzaak.
Doe je het enkel om die leukere badkamer en heb je geen noodzaak je in de ellende te storten is het kolder, als je het kunt betalen zie ik er geen kwaad in maar toch is het dan zonde van de centen.
Dat mensen oordelen zonder reden of details te kennen weet ik als geen ander. Dat het hier een beetje van álles is (beeldig huis, de ene renovatie na de andere, 2 wel erg dikke auto's (man is autogek) en ik die niet (meer) werk is voor sommigen al reden mij en man blijkbaar te veroordelen dan wel in een hoekje te stoppen. Tót ze weten hoe het zit!
Zo dus ook met de redenen waarom iemand een huis koopt terwijl het andere nog verkocht moet worden. Er zit altijd een verhaal achter wat de veroordelers niet (kunnen dan wel willen) zien/weten.
Alles heeft een reden.
Of dat een logische of totaal onlogische reden heeft weten enkel degenen die het áángaat.
Nou ja, zoiets dus.
(ik zei het al eerder: ik leg ook alles zo lekker uit )
Maar mensen oordelen nu eenmaal, ik oordeel niet in deze maar maak een verschil tussen luxe of noodzaak.
Doe je het enkel om die leukere badkamer en heb je geen noodzaak je in de ellende te storten is het kolder, als je het kunt betalen zie ik er geen kwaad in maar toch is het dan zonde van de centen.
Dat mensen oordelen zonder reden of details te kennen weet ik als geen ander. Dat het hier een beetje van álles is (beeldig huis, de ene renovatie na de andere, 2 wel erg dikke auto's (man is autogek) en ik die niet (meer) werk is voor sommigen al reden mij en man blijkbaar te veroordelen dan wel in een hoekje te stoppen. Tót ze weten hoe het zit!
Zo dus ook met de redenen waarom iemand een huis koopt terwijl het andere nog verkocht moet worden. Er zit altijd een verhaal achter wat de veroordelers niet (kunnen dan wel willen) zien/weten.
Alles heeft een reden.
Of dat een logische of totaal onlogische reden heeft weten enkel degenen die het áángaat.
Nou ja, zoiets dus.
maandag 1 oktober 2012 om 23:17
dinsdag 2 oktober 2012 om 10:24
visils: oooo dan zijn we geen concurrentie, haha! Nee half negen 's ochtends! Lekker vroeg. Fijn!
orchid: hahaha, lief hoor, maar ik hoop het stiekem ook eventjes... nu
Rieneke: dank, jaaa en heel veel mensen hopen mee! Dat is fijn!
Bij jou ook spannend, vandaag he! Jeetje, je moet bloednerveus zijn! *duimduim*
Droid: argh, kun je je makelaar niet bellen voor een update?
orchid: hahaha, lief hoor, maar ik hoop het stiekem ook eventjes... nu
Rieneke: dank, jaaa en heel veel mensen hopen mee! Dat is fijn!
Bij jou ook spannend, vandaag he! Jeetje, je moet bloednerveus zijn! *duimduim*
Droid: argh, kun je je makelaar niet bellen voor een update?
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:36
quote:thaorchid schreef op 01 oktober 2012 @ 21:03:
Alles heeft een reden.
Nou ja, zoiets dus.
Haha, het staat er idd een beetje warrig ja
Wat mensen dan van ons al helemaal niet snappen, wij waren net klaar met het vorige huis, helemaal opgeknapt, en nu zijn we naar een huis verhuisd waar we weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Nou, dan hebben de mensen helemáá'l hun mening klaar. Verhuizen, met 2 huizen zitten, dan ben je al gek, maar dat we er ook nog op achteruit zijn gegaan qua luxe, ruimte ed, dat vinden mensen helemaal onbegrijpelijk. Maar ik zeg altijd; wacht maar over 10 jaar.
Alles heeft een reden.
Nou ja, zoiets dus.
Haha, het staat er idd een beetje warrig ja
Wat mensen dan van ons al helemaal niet snappen, wij waren net klaar met het vorige huis, helemaal opgeknapt, en nu zijn we naar een huis verhuisd waar we weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Nou, dan hebben de mensen helemáá'l hun mening klaar. Verhuizen, met 2 huizen zitten, dan ben je al gek, maar dat we er ook nog op achteruit zijn gegaan qua luxe, ruimte ed, dat vinden mensen helemaal onbegrijpelijk. Maar ik zeg altijd; wacht maar over 10 jaar.
woensdag 3 oktober 2012 om 07:26
Talise nee joh, hij zou het laten weten als ie meer wist, zou dus nutteloos zijn.
Maar midden volgende week is er weer contact, kijker gaat zaterdag eerst naar een hypotheekadviseur, waar ik dan weer blij van word, en ons huis is dan één van de huizen waarin ze geintresseerd zijn...ik probeer maar gewoon rustig af te wachten.
Rieneke, hoe is het gegaan gister??
Maar midden volgende week is er weer contact, kijker gaat zaterdag eerst naar een hypotheekadviseur, waar ik dan weer blij van word, en ons huis is dan één van de huizen waarin ze geintresseerd zijn...ik probeer maar gewoon rustig af te wachten.
Rieneke, hoe is het gegaan gister??
woensdag 3 oktober 2012 om 09:11
woensdag 3 oktober 2012 om 21:36
woensdag 3 oktober 2012 om 21:55
Ik zei net nog tegen mijn man, dat Funda er maar wat opzet. Van af vanmorgen staat het op 5 x gevonden en 1 x bekeken, gisteren was het 23 x bekeken en ook 23 x gevonden. Volgens mij klopt het niet helemaal...
160 tot 170 x bekeken, Talise! Om jaloers op te worden...
Maar goed we hebben wel kijkers!
Heel veel succes morgen!
160 tot 170 x bekeken, Talise! Om jaloers op te worden...
Maar goed we hebben wel kijkers!
Heel veel succes morgen!
woensdag 3 oktober 2012 om 21:56
donderdag 4 oktober 2012 om 10:30
Rieneke: al nieuws?
Visils: en jij? Oja, vanavond pas, sorry, mijn hersens doen het niet meer!
Droid? Jij iets?
Hier bezichtiging gehad, ik sterf van de zenuwen. Er komt echt niets meer uit mijn handen. Makelaar belde net: ze kwamen met aankoopmakelaar. Hij zou ze alles toesturen en vandaag gingen ze met de aankoopmakelaar een en ander doornemen. Jezus. Het kan een dag duren voor we iets horen maar ook makkelijk een WEEK. Dat trek ik niet hoor
Visils: en jij? Oja, vanavond pas, sorry, mijn hersens doen het niet meer!
Droid? Jij iets?
Hier bezichtiging gehad, ik sterf van de zenuwen. Er komt echt niets meer uit mijn handen. Makelaar belde net: ze kwamen met aankoopmakelaar. Hij zou ze alles toesturen en vandaag gingen ze met de aankoopmakelaar een en ander doornemen. Jezus. Het kan een dag duren voor we iets horen maar ook makkelijk een WEEK. Dat trek ik niet hoor
anoniem_83643 wijzigde dit bericht op 04-10-2012 10:31
Reden: mentaal rommeltje hier
Reden: mentaal rommeltje hier
% gewijzigd