Werk & Studie alle pijlers

ziek gemeld

29-09-2012 15:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me afgelopen maandag ziek gemeld nadat ik bij de huisarts ben geweest.

Blijk een burnout te hebben , de bedrijfsarts heeft telelefonisch contact met me gehad en te kennen gegeven dat ik in over leg met mijn leidinggevende weer aan het werk moet.

Ik zou in een brief van de arboarts een advies krijgen.

heb de brief nog niet ontvangen en weet niet of ik hier op moet wachten en dan pas contact moet zoeken met mijn leidinggevende
Hoe zit dat eigenlijk, als je contract afloopt maar je hebt je nadien ziek gemeld?

Als je je eerst ziek meldt, dan mag je toch niet worden ontslagen? Ook wel goed als bescherming natuurlijk. Maar als je al hebt gehoord dat je contract wordt verlengd, dan telt dat toch niet meer? Of wel? Het klinkt onlogisch maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dit zit.
quote:misslexie schreef op 29 september 2012 @ 18:12:

Hoe zit dat eigenlijk, als je contract afloopt maar je hebt je nadien ziek gemeld?

Als je je eerst ziek meldt, dan mag je toch niet worden ontslagen? Ook wel goed als bescherming natuurlijk. Maar als je al hebt gehoord dat je contract wordt verlengd, dan telt dat toch niet meer? Of wel? Het klinkt onlogisch maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dit zit.Ziekte maakt niets uit, het contract eindigt van rechtswege.
TO haar contract kan gewoon beindigd worden, ook al zit ze ziek thuis, omdat ze een tijdelijk contract heeft.
In geval dat het contract afloopt en je ziek bent val je in de ziektewet van het uwv ipv ww. Dit is van belang mbt je sollicitatieplicht. Maar alles zo lezende lijkt dit in geval van to niet waarschijnlijk..
quote:misslexie schreef op 29 september 2012 @ 18:12:

Als je je eerst ziek meldt, dan mag je toch niet worden ontslagen? Ook wel goed als bescherming natuurlijk. Maar als je al hebt gehoord dat je contract wordt verlengd, dan telt dat toch niet meer? Of wel? Het klinkt onlogisch maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dit zit.

Als je een tijdelijk contract hebt is er geen sprake van ontslag.

Daarbij is het niet dat je niet ontslagen mag worden áls je ziek bent, maar dat je niet ontslagen mag worden ómdat je ziek bent.
Tijdens de proeftijd

U of uw werknemer kan tijdens de proeftijd de arbeidsovereenkomst op ieder moment opzeggen. Dit moet schriftelijk gebeuren. U kunt dat ook doen als de werknemer ziek is. De proeftijd van maximaal 2 maanden moet zijn vastgelegd in de individuele arbeidsovereenkomst of in de cao.

http://www.uwv.nl/Werkgev ... _afloop_staande_voet.aspx
en TO ... hoe ist het nu met je?
heb vandaag contact gehad met iemand van ziekte en verzuim omdat ik nog steeds geen brief van de bedrijfsarts heb.

De vorige persoon van ziekte en verzuim is met ontslag.

De mevrouw die ik me nu moet gaan begeleiden heeft gen dossier van mij en legt morgen contact met de bedrijfsarts ze zei dat ik niet op die brief had moeten wachten maar aan het werk had kunnen gaan.

ben benieuwd hoor morgen meer
Let wel even op allemaal op het verschil tussen opschorting van stopzetting van het loon (ienimini)

http://rechtennieuws.nl/3 ... bij-zieke-werknemers.html

Voor de rest eens met de meesten: ja, je had al meteen contact moeten opnemen met werkgever en gehoord moeten geven aan wat de bedrijfsarts zegt. En ja een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt gewoon af als je ziek bent.

Burn-out klinkt verder wel heftig als de huisarts dat zegt. Ik neem aan dat dit niet voor niets is. Als je denkt dat je echt niet tot werken in staat bent, vraag dan inderdaad een deskundigenoordeel bij UWV, maar geef intussen wel gehoor aan de mening van de bedrijfsarts in verband met risico stopzetting/opschorting loon.

Het kan wel zijn dat in de CAO staat dat je de uitslag van een deskundigenoordeel met behoud van loon mag afwachten
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven