Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Doorgaans alles; behalve banken haha
grin.... ach die bank komt vanzelf vast wel...

mijn plafond bleek lager dan gedacht... dus helaas niet mijn droomlamp kopen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Jammer :( maar hoe is het verder kwa mode bij de dames hier?
tja, hier helaas dus even geen mode nieuws... behalve dan, dat ik het aan het inpakken ben

komt wel weer na mijn verhuizing
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Asos heeft nu veel leuke repro style jurken, zoals deze, in de collectie. Aanraders! Zitten mooi en lekker, prijs/kwaliteit verhouding vind ik uitstekend
Lieve dames,

Omdat het hier zo stil is de laatste tijd, heb ik misschien wat leuks om met jullie samen over na te denken. Ik ga trouwen!!! Fantastisch natuurlijk, maar ik kan niet snel genoeg beginnen met denken over de jurk. Ik zou heel graag een vintage jurk dragen, waarbij ik al een heel onrealistisch beeld heb gevormd:

(donker)blauw, satijn, jaren '50 of '60, niet taartig..

Wie heeft er (haalbare) suggesties? :D
RRR
Plaatjes van jurken die lijken wat je graag zou willen; werk het doeltreffends dan kunnen we kijken waar je zoiets zou kunnen vinden
^^ Upje voor een foto van cavia!
Nou :'( ik praat tegen mijzelf... voor de liefhebbers; ik heb deze give-away in oktober op Fifties Darling

die is erg mooi...

nogal druk, druk, druk hier.... dus weinig vintage nieuws te melden...

heb wel laatst geweldige kristallen likeurglaasjes gevonden voor in mijn huisje
Die zijn altijd leuk. Ben bang dat dit topic zijn beste tijd heeft gehad helaas :(
Jammer! Ik lees altijd graag mee.
Heho,

Ik zoek een (web)winkel waar ik mooie retro-jurken voor ongeveer zestig euro kan kopen. Topvintage en verycherry hebben hele mooie kleding, maar het valt buiten mijn budget.

Ik had wat (in de sale) bij King Louie gekocht, maar de kwaliteit viel me zo tegen dat ik alles maar weer terug gestuurd heb.

Fiftiesdarling noemde al asos, daar ga ik zeker zoeken. Iemand anders nog een idee?
Anders kun je kijken op fiftiesstore.nl, die hebben soms ook wel wat (Bennies Fifties). Ilovevintage.com heeft ook wel wat en anders kun je nog lauradols.nl proberen

Verder heb ik het druk, niet veel nieuws op vintagegebied te melden helaas.
waarom geen echte vintagejurk flauwegeit ?

die vind je makkelijk voor je budget en een winkel als bijvoorbeeld giensch is heel toegankelijk.

ik heb er zelf ook een prachtige jurk gekocht laatst en ik heb echt geen heel makkelijk figuur om te kleden.
de laatste maand geen vintage gekocht, wel cadeau gekregen, in de vorm van een zwarte tas voor alledag en een zwart beugeltasje voor erbij, voor mijn verjaardag ( al een tijdje geleden ), erg leuke verrassing.
oh en kijk anders eens naar het merk Hell Bunny, dat is wel in je budget.
Ja en Lindy Bop is ook goed te betalen, maar ik vind de kwaliteit daar wel minder van dan van Hell Bunny
Echte vintage heb ik wel gepast (Laura Dols), maar door mijn verhoudingen past dat meestal net niet goed.

Hell Bunny en Lindy Bop zien er goed uit, daar ga ik eens goed naar kijken. Net als fiftiesstore. Goede tips!
ik snap het flauwe geit.

goed dat je hell bunny en lindy bop ziet zitten, van lindy bop heb ik zelf nog nooit gehoord, morgen eens googlen.
En het is zulk mooi weer voor vintage
*Gaat stug door*

Wie gaat er vandaag/morgen naar Rosssssssmalen?
ik iig niet, ik zit vandaag en morgen te werken, jammer.
Voor alle liefhebbers van prachtige mode uit het verleden is er weer een schitterend kostuumdrama op de BBC van start gegaan: The paradise. Dit gaat over een luxe warenhuis in de periode rond 1870.

Het is in 8 delen en de eerste 3 zijn reeds uitgezonden. Dinsdag volgt deel vier, maar hieronder staat de link naar de eerdere delen:

Links naar de eerste 3 afleveringen

De Trailer om alvast een kijkje te nemen: Trailer van The Paradise

Nog even wat smullen van de Victoriaanse mode uit die tijd:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven