TTTOT Kluphuis 12
zaterdag 1 september 2012 om 21:12
Welkom in ons gezellige kluphuis, waar gelachen , gegeind , geklaagd en gehuild mag worden. Waar je al je leuke momenten, pijntjes, weetjes, verdrietjes, grapjes, en alles wat je verder nog wil vertellen, kwijt kan. Waar een emo-post op z’n tijd een must is en niet wordt afgestraft. Waar we allemaal een tikkie koekoek zijn . Kortom, waar je jezelf kan en mag zijn. En waar Peacy, inmiddels alweer een tijd geleden, iets over heeft geschreven wat de lading dekt:
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Peacy)
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:04
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:06
quote:peacy schreef op 02 oktober 2012 @ 21:48:
[...]
Rustige bevalling dus
.
Ik zei net: Als ik ga bevallen hoeven jullie niet in het ziekenhuis te wachten hoor, ik bel wel als het er is.
Nou, heb m'n ma nog nooit zo geschokt zien kijken.
Wij hebben ook pas gebeld toen er gehecht was en ik en baby er netjes bij lagen. Mijn zus trouwens ook hoor.
[...]
Rustige bevalling dus
Ik zei net: Als ik ga bevallen hoeven jullie niet in het ziekenhuis te wachten hoor, ik bel wel als het er is.
Nou, heb m'n ma nog nooit zo geschokt zien kijken.
Wij hebben ook pas gebeld toen er gehecht was en ik en baby er netjes bij lagen. Mijn zus trouwens ook hoor.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:08
quote:yezka schreef op 02 oktober 2012 @ 21:49:
Phoe, als ik ooit mag bevallen, wil ik graag mijn moeder, een doula en de verloskundige erbij...
Maar verder laat ik het mensen echt pas weten als ik weer in elkaar genaaid en gewassen ben hoor!
Als je geluk hebt wordt er niks genaaid.
Ik was van te voren als de dood voor 'DE KNIP', maar op 't moment dat het ging gebeuren riep ik:"knip hem er uit!!!" Dat was maar goed ook, want zoonlief was helemaal paars van het zuurstoftekort. Ik kreeg net niet genoeg ontsluiting.
Ik ben wel verrot gehecht en het nooit echt goed gekomen
Phoe, als ik ooit mag bevallen, wil ik graag mijn moeder, een doula en de verloskundige erbij...
Maar verder laat ik het mensen echt pas weten als ik weer in elkaar genaaid en gewassen ben hoor!
Ik was van te voren als de dood voor 'DE KNIP', maar op 't moment dat het ging gebeuren riep ik:"knip hem er uit!!!" Dat was maar goed ook, want zoonlief was helemaal paars van het zuurstoftekort. Ik kreeg net niet genoeg ontsluiting.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:11
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:14
quote:Yvonne77 schreef op 02 oktober 2012 @ 22:08:
[...]
Ik ga er maar vanuit dat ik zwaar de lul ga zijn, maar dat ze een baby voor mijn neus gaan houden om me af te leiden tijdens het hechten.
Ik hoor dat trouwens vaker... dat het hechten niet helemaal goed gebeurt...
[...]
Ik ga er maar vanuit dat ik zwaar de lul ga zijn, maar dat ze een baby voor mijn neus gaan houden om me af te leiden tijdens het hechten.
Ik hoor dat trouwens vaker... dat het hechten niet helemaal goed gebeurt...
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:15
quote:Yvonne77 schreef op 02 oktober 2012 @ 22:11:
Eerlijk zeggen, wisten jullie dat wij (vrouwen) twee kliertjes van Bartolini hebben? Ik wist van niks
De klier of kliertje van Bartholini, ook wel voorhofklier of glandula Bartholini genoemd, is een slijmklier, waar iedere vrouw twee van heeft. Ja. Wist ik. Weet ook waar de glandula Bartholini zit. (Ooit examenstof geweest ).
Eerlijk zeggen, wisten jullie dat wij (vrouwen) twee kliertjes van Bartolini hebben? Ik wist van niks
De klier of kliertje van Bartholini, ook wel voorhofklier of glandula Bartholini genoemd, is een slijmklier, waar iedere vrouw twee van heeft. Ja. Wist ik. Weet ook waar de glandula Bartholini zit. (Ooit examenstof geweest ).
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:17
quote:missy_acy schreef op 02 oktober 2012 @ 22:12:
Trouwens yez, als je GAAT bevallen wens ik je net zo een bevalling als ik had toe.
Of zoals bij mijn zusje:
Om één uur 's nachts de eerste wee.
Om 8 uur haar man maar eens wakker gemaakt.
Om 10 uur aan een beschuitje met muisjes met kind aan de borst.
Echt goed. Mijn zusje.
Trouwens yez, als je GAAT bevallen wens ik je net zo een bevalling als ik had toe.
Of zoals bij mijn zusje:
Echt goed. Mijn zusje.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:17
Het hechten gebeurd met verdoving, maar die prik is echt
Verder gaf ik er niet zo veel om, was allang blij dat hij geboren was en de weeën ophielden.
Dat verkeerd hechten heb ik ook vaker gehoord. Helemaal fun als je vaker geknipt wordt en ze doen dat niet op dezelfde plek. Maar ik wil niet zeuren, die baby is het waard, maar het is gewoon niet nodig dat ze je doos naar de klote helpen.
Verder gaf ik er niet zo veel om, was allang blij dat hij geboren was en de weeën ophielden.
Dat verkeerd hechten heb ik ook vaker gehoord. Helemaal fun als je vaker geknipt wordt en ze doen dat niet op dezelfde plek. Maar ik wil niet zeuren, die baby is het waard, maar het is gewoon niet nodig dat ze je doos naar de klote helpen.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:18
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:19
quote:Yvonne77 schreef op 02 oktober 2012 @ 22:17:
Dat verkeerd hechten heb ik ook vaker gehoord. Helemaal fun als je vaker geknipt wordt en ze doen dat niet op dezelfde plek. Maar ik wil niet zeuren, die baby is het waard, maar het is gewoon niet nodig dat ze je doos naar de klote helpen.Nee... ik hoop haar daarna toch ook nog voor andere leuke zaken te kunnen gebruiken. En gewoon naar de wc kunnen enzo is ook best fijn.
Dat verkeerd hechten heb ik ook vaker gehoord. Helemaal fun als je vaker geknipt wordt en ze doen dat niet op dezelfde plek. Maar ik wil niet zeuren, die baby is het waard, maar het is gewoon niet nodig dat ze je doos naar de klote helpen.Nee... ik hoop haar daarna toch ook nog voor andere leuke zaken te kunnen gebruiken. En gewoon naar de wc kunnen enzo is ook best fijn.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:20
quote:yezka schreef op 02 oktober 2012 @ 22:17:
[...]
Of zoals bij mijn zusje:
Echt goed. Mijn zusje. Mijn bevalling duurde maar 5,5 uur en mijn zus kreeg haar kinderen steeds sneller. De eerste binnen 5 uur, de tweede binnen 3 uur, de derde binnen 2 uur, etc... Ik denk dat de laatste er zo uitgevallen is. Zij heeft ook bijna pijnloze bevallingen en nagenoeg geen weeën.
[...]
Of zoals bij mijn zusje:
Echt goed. Mijn zusje. Mijn bevalling duurde maar 5,5 uur en mijn zus kreeg haar kinderen steeds sneller. De eerste binnen 5 uur, de tweede binnen 3 uur, de derde binnen 2 uur, etc... Ik denk dat de laatste er zo uitgevallen is. Zij heeft ook bijna pijnloze bevallingen en nagenoeg geen weeën.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:21
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:25
quote:Yvonne77 schreef op 02 oktober 2012 @ 22:20:
[...]
Mijn bevalling duurde maar 5,5 uur en mijn zus kreeg haar kinderen steeds sneller. De eerste binnen 5 uur, de tweede binnen 3 uur, de derde binnen 2 uur, etc... Ik denk dat de laatste er zo uitgevallen is. Zij heeft ook bijna pijnloze bevallingen en nagenoeg geen weeën.
[...]
Mijn bevalling duurde maar 5,5 uur en mijn zus kreeg haar kinderen steeds sneller. De eerste binnen 5 uur, de tweede binnen 3 uur, de derde binnen 2 uur, etc... Ik denk dat de laatste er zo uitgevallen is. Zij heeft ook bijna pijnloze bevallingen en nagenoeg geen weeën.
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:26
quote:peacy schreef op 02 oktober 2012 @ 22:24:
Wil ik uerhaupt nog wel bevallen??
Tuurlijk wel! Nouja, dat wil je niet, maar het kind zal er toch uit moeten vroeg of laat.
Waar zijn die kliertjes voor?http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m13038896
Wil ik uerhaupt nog wel bevallen??
Tuurlijk wel! Nouja, dat wil je niet, maar het kind zal er toch uit moeten vroeg of laat.
Waar zijn die kliertjes voor?http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m13038896
dinsdag 2 oktober 2012 om 22:27