Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@Anne

Met de Mirena was ik gewoon een hittepetitje

@Maatje

Contagion heb ik nog niet gezien. Thanks!

Zo, er is gedronken, 140cc en er is flink geboerd. Nog even naar die nozems van de Young Ones kijken en dan naar bed
Godsamme... Mini ligt lekker te slapen en ik kan niet slapen...
Beetje omgekeerde wereld bubb!!
Ja helaas wel..krijg weer flashbacks van de zwangerschapsslapeloosheid
K*kind??? Nooit van gehoord! Mijn zoon sliep vannacht gewoon voor het eerst door! BAM! Van 23.30 tot 06.45! Mama is blij.

Bub, toch nog in slaap kunnen vallen?

Rijst, werd ie wakker?

Vandaag kom ik er dan niet meer onderuit, liefstezoonvandewereld krijgt zijn eerste prikjes,
Mhh... Hij viel als een blok in slaap om 23.00... Om 4.00 werd hij toch wakker van het wiebelen... Zijn vuistjes met bakenzak en al zaten in in zijn mond... Verschoond en fles gegeven ( had nog een speling van 150 die hij overdag had laten staan)... Hij heeft nog geen 90 gedronken en lag alweer te dromen... Nu net om 6.30 werd hij weer wakker op dezelfde manier.... Normaal krijgt hij rond deze tijd zijn eerste fles van de dag (180cc) die hij vaak niet leeg drinkt.... Daarom hebben we een flesje gemaakt van 90 cc. Laat meneertje zelfs 60 cc staan, dus maar 30 op en ligt nu op mij volledig van de wereld!!!!

In de bakenzak kan hij zijn armen vrij bewegen... Ik denk dat dat stap 1 is van het afbouwen, maar heeft hem dus wel weer wakker gemaakt....
Zelfde probleem hier juut met de pucksbaby. Daarom ben ik niet tevreden over de Puck. Dat is de manier van Puck om in te bakeren ook de zak van 0 tot 3 maand heeft datzelfde probleem.
Bleergh, ik lag tot 2am wakker. Misschien moet ik ook ingebakerd worden

@Liz

Super! Nog een doorslaper!

Ik maak niemand wakker, ik is koude kikker

Aaah, ukkie wil de fles, ik ga hollen...
@Bubz

Jij lag zeker 'na te denken' over Idris
Doe mij elke dag prikken!! 21:00-4:00-7:00 mn wallen zijn gekrompen!! zo visite kom later terug!!
@liz: sterkte voor jou en mini met de prikjes!

@rijst: jij ook al niet kunen slapen! whaha ik dacht niet eens aan Idris, mn eigen vent is veeeeel sexier lag aan mn eigen vent te denken, die zit er echt doorheen nu met reisafstand werk+structureel weinig/slecht slapen+ teleurstelling huis...Hopen dat een makelaar ons geluk kan brengen...

Waarom kon jij niet slapen dan? Stiekem ook aan Idris aan het dennken

@ann: wat stom dat die meneer van je gewoon in slaap viel! Heb jij wel kunnen slapen uiteindelijk?
@rammel: goeie nacht

@liz: heb nog wel even geslapen. Mini werd rond 9u pas wakker. Die maakt het steeds later sochtends zou dat kwaad kunnen met de voedingen?
@Rammel

Visite? Om half 10? Wow, jij bent een die hard
@Bubz

Wat klote joh. Wanneer hebben jullie een afspraak met de makelaar?

Oh, ik weet niet waarom ik wakker lag. Lag allemaal topics door te nemen. Zinloos. Maar Uk was laat op. Vanmiddag ga ik even een dutje doen. Of nu, ze slaapt weer.
@rijst: we zijn nu via internet aan het zoeken naar huurwoningen via makelaar. Als er wat tussen zit gaan we actie ondernemen. Via de woningbouw duurt het te lang...Baan hier in de buurt zoeken lukt ook niet...we wachten maar af dus...

Slaap lekker zo of straks
Nou ik heb wel een goede morgen gekregen van bepman

Goede morgen dames. Toch weer wat minder leden van de bende van ellende :-)

Vandaag offline. Moet zoveel opruimen uit die leuke sleurhut en vanavond trainen met de hond.

Moest ook dochterlief tevreden stellen. Die had aan juf beloofd dat mama wel een de kat mee naar school kon nemen.

Tja want het is dierendag. Dus mijn planning geheel in de war. grrr. Maar poes vond het geweldig en meisje ook, die straalde helemaal.

.

''Bup balen van je huis. Ik hoop het echt voor jullie. Een lekker huisje met tuin voor bubbeltje en bubman en bubvrouw.

Alle liefs Beppe
@Bubz

Ah zo, an sich moet het te doen zijn. Er staan zoveel huizen leeg...

Anders komen jullie hier wonen. Het appartement van RM staat leeg. Met tuin
Haha Rijst heb je er dan ook direct een baan bij?

@beppe: oh ja dierendag! leuk zo'n kat mee naar school! ik wilde vroeger ook een huisdier zodat ik em op dierendag mee naar school kon nemen
Bub inderdaad, zo trots dat ze was met de kat op school. Echt lief!!

Kat heeft goed meegewerkt, 15 jaar oud, echt een knuffeldier.

Vindt ook alles goed.

@ prikjes zielig

liefs beppe
Goedemiddag!

Hier was het een beetje Bende van Ellende, want Jankerd was de halve nacht met tussenpozen wat aan het jammeren. Dus wakker gelegen, aantal keer speen ingedaan en getwijfeld of ik toch maar een extra fles voor hem zou maken. Tot ik om half zes op het lumineuze idee kwam dat hij het wel eens koud zou kunnen hebben en een extra dekentje over hem heen gelegd heb. En toen was het doodstil tot 9 uur. Ik heb zelfs tussendoor nog even gecheckt of hij nog wel leefde, ha ha. Komende nacht meteen dus maar wat warmer instoppen dus. Hij ligt met kleertjes aan onder een enkel dekentje in een dun slaapzakje, in een kamer van ongeveer 20 graden. Dat zou volgens de boekjes genoeg moeten zijn, maar blijkbaar is het net zo'n koukleum als z'n moeder.

@Beppe: grappig, de kat mee naar school. Gelukkig dat de kat het kon waarderen!

@voeding: ik lees altijd met verbazing de verhalen over baby's die hun voeding laten staan, hier geen enkele ervaring mee. Soms valt hij wel in slaap tijdens de fles, maar hij is ook heel goed in slapend drinken. Als we hem een liter zouden geven zou het nog opgaan, ha ha.

@Liz: succes met de prikjes!

@Rammel: fijn dat Rammeltje geen last heeft van de prikjes en zelfs extra relaxed is.
@Rammel

Dat is nog eens mazzel hebben. Die is klaar om gepierct te worden

@Bubz

Laten we met z'n allen in de bijstand gaan zitten. Lekker heel de dag met de babies
O ja, Maat, +1 voor mijn leeftijd. Niet vandaag jarig hoor, ergens in de afgelopen periode. Welke dag precies houd ik even in het midden ivm herkenbaarheid...
Dames, ik duik weer onder. Rijstman komt vroeg thuis. We gaan uitgebreid kokkerellen
Mijn mini is een bikkel! Eventjes gehuild bij de prikjes en daarna kon hij weer lachen. Het is nu een paar uur geleden en zijn temperatuur is 36,7. Ik weet niet of verhoging meestal later inzet, maar tot nu toe heeft hij er geen last van.

Wat fijn Nico, dat mini zo goed drinkt. Hier moet ik het soms echt in hem frotten. Hij laat vaak veel voeding staan waardoor een ritme opbouwen moeilijk is. Ik probeer zo veel mogelijk tussendoor de voeding op peil te houden. Hij kan gewoon nog niet veel in 1 keer drinken. Ik heb een luie drinker, volgens de kraam was dat ook de reden dat mini de borstvoeding bij mij niet op gang kon brengen.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Bub

Wat balen zeg, ik hoop dat jullie iets moois kunnen vinden!

Vanavond eindelijk geen visite! Heerlijk, ik ben er zo klaar mee. *had ik toch maar een kraamfeest gegeven*
Goedemorgen,

Nacht was een beetje onrustig. Meisje worstelde zich steeds uit de bakerdoek en begon dan te wapperen met haar armen en daar vervolgens over te mopperen. Maar...gisteravond had ze helemaal geen krampjes! Heerlijk, een avond zonder gekrijs!

@rijst: Haha, gezellig in de bijstand met z'n allen, gezellig!

@rammel: Visite om 09.30 uur, ik geloof niet dat ik dat zou trekken. Fijn van je nacht, Rammeltje heeft dus lekker geslapen op de prikjes?

@nico: Zoon was ook zo'n zuiplap als baby. Alle flessen ging zonder problemen op. Meisje laat nu regelmatig wat staan als ze een flesje krijgt. Ieder kind is anders.

@lizliz: Reactie op de prikjes kan later komen. Bij zoon duurde het de eerste keer ook een halve dag voor hij over de zeik ging. Maar sommige kindjes hebben er helemaal geen last van. De dosis die ze geven in Amerika is ook veel hoger dan in Nederland, dus zoon werd er altijd flink ziek van.

@beppe: Haha, de kat mee naar school! Die zal wel veel knuffels hebben gehad van alle kinderen.

@bubblezz: Balen hoor, van het huis. Hopelijk vinden jullie snel iets!

@annepan: Ja, als mijn vent in slaap zou vallen als we bezig waren, zou ik ook not amused zijn .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven