Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Souffle: Gefeliciteerd met jullie zoon! Heel veel geluk en gezondheid toegewenst!

Krijgsman: wat leuk, ook een jongen! echt een jongens baby boom om mij heen haha. Heeft je schoonmoeder het ook al uitgevogeld wat het wordt? Fijn dat de echo helemaal goed was!

Muisje: 37 weken alweer! Jeetje dat gaat ook al opschieten! Wel vervelend dat je Hb zo laag is en dat je ook je meisje wat minder voelt bewegen. Hopen maar dat ze niet al te lang op zich laat wachten!

Neweve: Lastig het soms die rammels hahah..

ik probeer ze af en toe echt even weg te stoppen, maar lukt vaak maar heel kort. Nu is mijn laatste pilstrip op en ga ik dus van de week 1 laatste doosje halen. Zei dan toch even stiekem tegen manlief, zullen we niet toch al?? :D

Maarja nog 3 pilstrippen en dan gaan we 1 januari van start, dus gaat al opschieten.

Vanaf donderdag gaat mijn opleiding beginnen, dus misschien dat ik dan de rammels even van me af kan zetten doordat ik het te druk heb met andere dingen. We zullen zien...
@Souffle: van harte gefeliciteerd! Een zoon, wat gaaf! Hoop dat jullie kunnen genieten van de kraamtijd. Hoe gat er nu?

@MrsKrijgsman: ook een zoon in aantocht! Wat leuk! Het word idd een jongenstopic zoals iemand zei. Weet je schoonmoeder het al? En je omgeving?

@Italia: hoe staat het met het Italiaanse leven? Hoe is de temperatuur? Het gaat opschieten voor jou en mommy, nog even en je kunt aftellen!

@mommy: hoe gaat het met werk? Nog steeds zo druk? Trek je het nog? En lekker geshopt voor de kleine?

@twinklinstar: bij mij heeft het doen van een opleiding idd de rammels naar de achtergrond doen verdwijnen. Ik heb er zelfs plankenkoorts van gekregen. Ik hoop dat je opleiding leuk is, dan is het het wachten waard en ben je straks echt klaar voor een zwangerschap!

@neweve: ook weer last van rammels las ik. Ik hoop dat je je wel kunt concentreren voor je tentamens! Is college nog interessant?

@muisje: wat spannend, aftellen maar! Ik hoop dat jullie dochter niet al te lang op zich laat wachten en dat ze vlot ter wereld komt. Succes met de laatste loodjes en de bevalling!

@paddle: hoe gaat er bij jullie?

Hier keek jomiman laatst op bol.com daar werd reclame gemaakt voor een kinderwagen en kinderkamer. Jomiman riep me: kijk jomi, een kinderwagen voor maar zoveel. Oh en kijk hier een kinderkamer voor maar zoveel. Ik vraag me af of ie al in z'n hoofd heeft wanneer hij wil beginnen.. As for me: m'n hormonen weten al wat ik wil, nu m'n verstand nog :-)

Zwaai zwaai!
@muisje: wat vervelend van je lage Hb en dat je jullie meisje minder voelde. Gelukkig was de ctg helemaal goed

Succes met de laatste loodjes en we horen het graag als jullie kleine meid er is!

@twinklinstar: mogelijk helpt de opleiding wel om wat afleiding van de rammels te hebben inderdaad. De maanden vliegen dan voorbij en en voor je het weet zijn je laatste strips op!

@jomi: het is nu wel even aardig druk op het werk inderdaad en de ene keer trek ik dat beter dan de andere keer...we doen ons best...

We hebben uiteindelijk geen kleertjes meer geshopt, maar wel nog een kinderstoel en bijbehorende newborn set. Kan kleintje straks lekker bij papa en mama aan tafel erbij

Wat leuk dat jomiman zo met kinderwagens en kamers bezig is. En ik ken het verschil tussen hormonen en verstand...mijn hormonen wilden al jaren, haha! Ik ben benieuwd wanneer jullie echt gaan beginnen!

@hier: gisteren naar de vk geweest. Bloeddruk was goed en ze kon de baby nu wat beter voelen dan de vorige keer. Baby ligt nu nog met benen naar beneden, maar dit kan nog alle kanten op. Mijn bloeddruk was ook goed. Over 3 weken weer terug komen en over een week of 6 een liggingsecho.

Maandag heb ik een afspraak met mijn teamleider op het werk, om te kijken wie welke taken en clienten van me gaat overnemen. Verlof komt langzamerhand een beetje dichterbij

Gisteravond nog bij mijn moeder geweest om kleertjes en spullen uit te zoeken die we kunnen overnemen van mijn oom. Heb nu lekker veel rompers en shirts met lange mouwen voor de kleine en badcapes, etc. Binnenkort maar eens een begin maken met wassen en strijken...lekker nestelen...:)

Vandaag nog hele dag werken en morgen halve dag en dan lekker een weekendje weg met vriendinnen, heel veel zin in!

Fijn weekend alvast allemaal!
Souffle: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!! Is alles goed gegaan? En hoe is het nu met jullie?

Twinklin: Vandaag de eerste dag van je opleiding dus! Spannend! Veel plezier en succes vandaag!

Jomi: Aah, wat lief dat Jomiman dat zo zei. Dan is hij er toch wel mee bezig. Leuk!

Mommy: Fijn dat alles weer goed was! Hoe ver ben je nu? Heel fijn weekend!

Hier: Alles gaat goed hier gelukkig. Nu al 2 weken met verlof, zaterdag alweer 36 weken zwanger. Ben erg benieuwd naar onze kleine. Vindt het idee van een bevalling nog wel angstaanjagend op sommige momenten, maar heb me voorgenomen me er niet meer druk over te maken. Levert alleen maar stress op voor niks, want kan er toch niks aan veranderen. Kindje zal er toch uit moeten. :p

Hoe is het met Italia? Hoe ver ben je nu?

En Krijgsman, hoe is het met jou?

En Muisje, alweer 37 weken lees ik! Spannend zeg! Heel veel sterkte nog met de laatste loodjes!
@ jorni. Met het Italiaanse leven is alles goed. Het weer is hier nog super. Af en toe een regen dagje. Maar over het algemeen, droog, half bewolkt en overdag rond de 20 graden. Nog even en het aftellen begint inderdaad. Alhoewel ik iedere week als ik het huis poets al denk: nog 13 keer, nog 12 keer, nog 11 keer. Haha. Wat fijn dat jorni man steeds enthousiaster lijkt te worden. Nu nog verstand en gevoel op 1 lijn krijgen...

@ twinklin. Nog 3 pil strippen, dat is te overzien. Voor jou begint het aftellen nu ook...

@ mommy. Fijn dat je nu ook kan beginnen met nestelen. Dat maakt het ineens zoveel echter. Hoe is het geschop bij jou in je buik? Ik merk echt verschil met zeg maar 2 weken geleden. Af en toe voel ik nu echt een harde punt eruit steken. Vraag me dan af wat dat is. Een knie, elleboog, of hak.

@ zeelinde. Jij schiet ook lekker op. Heb je alles al grotendeels klaar? Afgelopen maandag was ik 28 weken. Het begint een beetje op te schieten. Hier ook al erg nieuwsgierig hoor. En de laatste tijd ben ik ook wat meer met de bevalling bezig. Niet zozeer de pijn waar ik moeite mee heb. Meer het loslaten, niet weten wat mij te wachten staat.
@zeelinde: ik ben precies even ver als italiagirl, afgelopen maandag 28 weken.

En wow, 36 weken alweer! Ik vind de bevalling ook wel spannend, maar inderdaad het moet toch...komt vast goed meid!

@italia: ik voel hier ook wel verschil in mijn buik, soms zijn de schoppen echt harder aanwezig. Kindje gaat nu ook weer een groeispurt in, dus denk dat we er de komende weken nog veel meer van mogen genieten!
@zeelinde: jeetje alweer 36 weken, wat is dat hard gegaan!! Ook al met verlof en al. Is alles klaar voor de kleine? Hoe is het nu met zeeman, kijkt hij er ook naar uit? En die bevalling.. Tja... Ik heb bevallingen in het echt gezien, en dat moment als het kindje op de buik word gelegd.. *magisch*. En ik denk ook altijd miljarden vrouwen zijn mij voorgegaan, en de laatste jaren is de zorg zoveel beter geworden! In Afrika geen keizersnee of ruggenprik, als het niet lukt ga je dood. Maar het blijft spannend! Heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling!
Oeh leuk, bijna weer nieuwe baby's.

Muisje gaat het nu wel beter met je? Ik ben ook aan het eind tweemaal voor CTG geweest ivm voelen minder leven, maar dat was gewoon onze grapjas. Wel fijn als je weer die bevestiging hebt. '

Italiagirl en Mommy: succes met alle nesteldrang dingen en laatste inkopen doen. Altijd leuk.

Jomi: dat verstand komt er vanzelf, je moet gewoon kijken hoe en wat voor jouw goed voelt.

Hier gaat alles best goed. Ik ben herstellende van een keizersnee. Heb het hele traject gedaan, maar de baby paste er niet doorheen. Niet dat hij zo megagroot is, maar mijn bekken zijn gekanteld. Bevalling was een ramp op zich, maar ik zal het hier maar niet neerzetten, er moeten er nog een paar. Moet wel zeggen dat ik er geen naar gevoel nu aan over houdt. Ben vrij nuchter er over.

Bedankt voor alle felicitaties dames!
Italia: Wow, 28 weken alweer! Waar blijft de tijd?! Echt super herkenbaar hoe je over de bevalling denkt; het onbekende, niet weten wat te verwachten en controle verlies maakt het zo spannend. En of alles wel goed gaat met de kleine tijdens de bevalling.. Maar goed, ons lichaam is hiervoor gemaakt en we moeten er op vertrouwen dat we dit aankunnen. Komt allemaal goed! Straks hebben we allemaal een mooi kindje vast.

Wij hebben bijna alles klaar. Nog wel wat kleine dingetjes regelen (bed moet volgende week op kratjes en wiegje moeten we nog even ophalen bij schoonzus), maar kamertje is grotendeels klaar, ziekenhuistas in ingepakt, we zijn voorbereid door cursus en informatie avonden bij de verloskundige, telefoonlijst hangt op de koelkast.. :D Alles is dus grotendeels klaar voor de komst van de kleine.

Mommy: Oh ja, jij en Italia zijn op dezelfde dag uitgerekend! Leuk! Wat leuk dat je de baby zo goed voelt. Dat wordt steeds meer, tot soms pijnlijke schoppen aan toe. :p Maar het is wel heel bijzonder dat gedraai en geschop in je buik,

Jomi: Dank je wel voor je succeswensen haha! Komt vast goed! ;) Dat moment van de geboorte zelf en dan eindelijk je baby op je borst hebben...pffff, krijg echt al tranen in mijn ogen als ik er aan denk haha! (En ik ben echt van het nuchtere soort, maar dit lijkt me zoiets bijzonders en moois...) Zeeman kijkt er ook wel naar uit, al zal voor hem de tijd na de bevalling zwaar worden met alle veranderingen die een babytje met zich mee brengt. Maar dat gaat vast goed komen. Hij kijkt volgens mij wel uit naar het babytje zelf, echt wel heel lief om te merken.

Hoe is het nu met jou en Jomiman?

Souffle: Wat vervelend dat je een keizersnede hebt gehad, maar soms kunnen ze inderdaad niet anders. Als het niet past houdt het op helaas. Heel veel sterkte met het herstel!

Gaat het allemaal goed met de kleine man?
Nou toevallig zei ik gister tegen jomiman dat ik ergens een verhaal van een man had gelezen (weet alleen helaas niet meer waar) die had een relatie met een vrouw en die vrouw was eerder aan kinderen toe dan hij. En uiteindelijk, om haar 'pijn' van het wachten weg te nemen zijn ze voor een kind gegaan eerder dan het zou zijn als hij het voor het zeggen had. na dat eerste kind veranderde de relatie en vooral zij (uit zijn oogpunt). Toen het net weer wat beter ging wilde ze een tweede kind. Hij stelde voor om eerst aan de relatie te werken. Maar al snel werd haar verlangen naar een tweede kind nog groter dan bij de eerste en gaf hij weer eerder toe dan hij zou willen. Tweede kind geboren, later liep de relatie stuk.

Dus ik was hier nogal van geschrokken en ik vroeg jomiman of hij vond dat ik ook gepusht had, ben immers al 6 jaar aan het wachten. Hij zei wel dat hij af en toe gek van me werd 'het gaat altijd over babies en zwangerschappen'. Dus ik zei: maar het laatste jaar toch niet? 'ja ook, want je zegt die is zwanger, en die is zwanger, die heeft een baby, die is zwnanger, die is bevallen.

euhhh ja..maar dat gaat toch niet over ons??

Maar goed, dat is wel zo. Dit jaar zitten we in een nog ergere babyboom dan voorheen. Een opsomming: in april een vriendin bevallen, in mei een collega, in juni een kennis, augustus twee vrienden en zijn nicht, september twee vriendinnen en een collega. Oktober verwacht ik de vrouw van mijn neef, haar zus en een collega. In november een vriendin, een vriend en drie collega's. In januari een collega, februari een vriend, maart een collega, april een collega, mei een vriendin. En dan heb ik jullie nog buiten beschouwing gelaten! (want dat noem ik wel op: er is weer iemand van het clubje zwanger!/bevallen!) Ik ga zowat failliet aan alle kraamcadeaus :-) maar dat is mn hobby.

En dat moment van baby op je borst is idd een traanmomentje, moet soms ook echt slikken hoor! zo bijzonder!
@jomi: Is het dit verhaal?

Liefdesverdriet / eenzaam gevoel sinds we kids hebben

Het lijkt er sterk op in ieder geval. Ik vind het ook lastig soms.

Ik heb met vriend een duidelijk gesprek gehad erover (over de babypraat ed) en ook aangegeven dat ik niet degene wil zijn die altijd moet trekken aan de kinderwens. Dat is niet de manier hoe ik aan een kindje wil beginnen. Er moet van hem ook een beetje input komen. En dan heb ik het niet over gezwets over kleertjes enzo, maar als er bevoorbeeld iets opvoedkundig of praktisch langskomt dan wil ik daar een normaal gesprek over kunnen voeren.

En als hij dat (nog) niet ziet zitten, hij eerlijk moet aangeven, dan weet ik teminste waar ik aan toe ben.

En ik weet niet of het daaraan ligt of gewoon zijn gevoel veranderd maar de laatste tijd gaat het opmerkelijk goed. Bevoorbeeld het ikea bezoekje en nog wat andere dingen. Gelukkig, want hoe graag ik ook een kindje wil, no way wil ik daar iemand in meetrekken tegen zijn zin.

Ik kan me wel voorstellen dat zo'n babyboom erg confronterend is, dat hebben we gelukkig niet zo erg.
Ja!! dat is het verhaal inderdaad! Kon het niet meer terugvinden, thanks :-)

En ik wil idd ook niet diegene zijn die steeds maar moet trekken.. ik wil later als er iets is niet te horen krijgen: ja maar jij wilde blablabla, of: door jou blablabla..
@souffle. Balen van de keizersnee, maar soms kan het inderdaad niet anders. Wel kut dat je eerst het hele traject hebt moeten doorlopen. Mijn zus had dat ook en was daardoor na de bevalling behoorlijk gesloopt. Maar het belangrijkste is, is dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden. En je gezonde zoon natuurlijk!!!!

@ zeelinde. Ja de tijd vliegt echt voorbij. Soms ook niet voor mijn gevoel. Beetje tegenstrijdig gevoel dus. Van mij mag het al wel december zijn. Maar als ik dan nu terug kijk, heb ik echt zo'n "hey dat is snel gegaan" gevoel.

Fijn dat jullie alles zo goed als af hebben. Dat geeft rust. Zeeman zal inderdaad moeten wennen, maar dat is voor alle mannen denk ik zo. Voor hen begint het pas echt na de bevalling. Ik merk dat ook wel aan italiaman. Hij gaat bv op zondag vaak fietsen en blijft dan een paar uur weg, dat zal straks een stuk moeilijker gaan. Sterker nog, ik heb hem gezegd dat hij over een ruime maand al niet meer zo ver weg mag van mij. De bevalling zal maar eerder beginnen ofzo, dan wil ik hem in de buurt hebben en altijd bereikbaar. En ik merk het met nog meer van die kleine dingen. Maar ook hij zegt bijna dagelijks dat hij niet kan wachten totdat het december is.

@ jorni en paddle. Dat is ook heel belangrijk denk ik, dat je er beiden klaar voor bent. Vaak is de vrouw er wel eerder klaar voor, maar zolang je niet gaat pushen en er eerlijke gesprekken over hebt met je partner, is er niet veel aan de hand denk ik. En zo te lezen zijn jullie partners zich ook steeds meer bewust aan het worden dat ze het ook zelf willen. Ik heb het stuk niet gelezen, maar dit klinkt echt alsof die vrouw haar zin heeft doorgedrukt. En dat is bij niemand hier van de rammelaars het geval denk ik. Af en toe lees ik trouwens ook wel eens een topic hier op viva, van een vrouw die vraagt hoe ze haar man kan overhalen. Kijk dat is fout! Maar iets graag willen en tevens respect hebben voor je partner die nog wil wachten is niets mis mee!!!!
Wat is het rustig hier?! Allemaal druk met werk en studie? Hier wel in elk geval. Gister is er weer een baby geboren in mijn omgeving, leuk nieuws! Zit nu op school, erg leuke en interessante les. Hoe is het bij jullie?

Zwaai zwaai!
Hallo allemaal!

Jeetje wat leuk, jullie schrijven hier nog steeds!!

Souffle is bevallen van een zoon!!! Houdt ze rest van jullie het zwanger zijn nog een beetje vol? En wat een eer dat ik nog steeds in de lijst mag staan, hihi...

Gr Barba
Hè barba! Hoe gaat het bij jou? Jouw kleine man is ondertussen ook al 6 maanden, wat gaat het hard! Bevalt het moederschap?
Heeej meiden!!

Woensdag zijn wij de trotse ouders geworden van een prachtig klein meisje! Ze weegt 2950 gram en ze doet het prima! We zijn nu volop aan het genieten en rustig aan het herstellen. De bevalling was erg heftig en ons meisje is uiteindelijk met een keizersnede ter wereld gekomen, maar het was het allemaal meer dan waard!
Van harte gefeliciteerd muisje! Wat fijn dat het goed met jullie gaat. Kom rustig bij van je keizersnee, laat je lekker vertroetelen door iedereen. Wanneer je er aan toe bent hoor ik graag het uitgebreide verhaal. Geniet met zijn drieën!
Gefeliciteerd muisje met jullie dochter!

@hier

Net terug van schoonfamilie, enorm veel kinderen.

Niet goed voor mijn rammels, bah!
Ik kom snel meer posten, maar allereerst,

@Muisje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!

@Rest, tot snel!
Muis, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid. Doe het maar rustig aan met jullie drieën!
Muisje, gefeliciteerd!!!

Lovelylady: ben heel benieuwd hoe het met je gaat!!

Even een korte vraag, ik weet dat jullie het er al eens over hebben gehad. Welke foliumzuur is het beste / lekkerste en welke moet je zeker niet hebben?

Alle vitamines enzo zijn nu in de aanbieding, dus wilde vast wat gaan kopen.
@ muisje. Gefeliciteerd!!!! Geniet lekker met z'n drien en hopelijk ben je snel hersteld van de keizersnee. Je bent uiteindelijk met 38 weken bevallen, klopt dat?

@ barba. Wat leuk wat van je te horen! Hoe gaat het met de kleine man? Hij begint inmiddels al met fruit en groente hapjes denk ik he?! Jeetje wat gaat de tijd snel.

@ allen Net even ontbeten, de kat eten gegeven en ik duik nog weer even mijn nest in. Moe!!!! Vandaag alweer 30 weken zwanger, de tijd vliegt!!!
ah twinklin. Ik had de foliumzuur van de etos. Kleine pilletjes en dus makkelijk weg te slikken.
Jeej, weer een baby erbij!

Muisje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Geniet er maar lekker van samen en doe lekker rustig aan he! laat je maar flink in de watten leggen.

@souffle: fijn dat je geen naar gevoel hebt overgehouden aan de bevalling/keizersnee. Dat lijkt me wel heel belangrijk.

@zeelinde: wat fijn dat alles zo goed als klaar is voor de kleine! Spannend he!

@jomi: inderdaad druk met werk, daarom helaas minder op het forum aanwezig...ik moet veel werken, maar ben liever met babydingen bezig, haha! Alles goed verder met jou?

@italia: 30 weken vandaag!! Jihoe! Wat gaat het snel zeg....het is gewoon al bijna een half jaar geleden dat ik die test vast had...het lijkt eerder gisteren....zo raar....

Jij dus ook al zo moe? Slaap je nog steeds zo slecht?

@twinklinstar: ik had ook foliumzuur van de Etos en vond deze prima!

@de rest:

@hier: het is herfstvakantie, dus ik heb minder werkafspraken deze week. Even een beetje bijkomen...merk echt dat ik meer rust nodig heb de laatste weken. Daarom ook minder op het forum, want ben blij als ik 's avonds nog ff een uurtje heb om op de bank te ploffen...

Gisteren nog veel spulletjes en speeltjes gekregen voor de baby, van mijn oom. Zo leuk! Hadden wel een tegenvaller met de babykamer. Man wilde zaterdag de commode in elkaar zetten en er missen onderdelen...echt balen! En er is ook een lamp gewoon kapot geleverd...Vandaag even naar de winkel bellen en hopelijk wordt het snel opgelost.

Verder kijk ik erg uit naar lomende vrijdag: dan gaan mommyman en ik lekker samen een weekendje weg! Heb er zo'n zin in! Heerlijk tijd voor elkaar!

Fijne week allemaal dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven