Ervaring met zonwering buitenkant?
dinsdag 26 mei 2026 om 23:12
Mijn kat heeft een eigen kamer, hier vertoeft hij graag. Zijn kamer heeft een raam van ruim 3.5 meter waar het grootste deel van de dag de zon op staat. Heerlijk in de winter maar in de zomer word het stikheet. Echt ruim boven de 30 graden. Vandaag hadden we ook ruzie, hij moest van mij naar beneden (koel) maar hij heeft uit boosheid de plakplint van de vloer voor de deur getrokken. Ik heb hem maar naar boven laten gaan maar ik ben bang dat hij eens een hitteberoerte krijgt zo. Hij is inmiddels ook behoorlijk op leeftijd.
Nu raadde een kennis zonwering aan de buitenkant aan, van sun eclipse. Ik vind het een dure gebeuren voor iets met zuignappen. Een collega raadde het ophangen van een schaduwdoek aan aan de buitenkant.
Ik vraag me af hof het werkelijk veel verschil gaat maken. Voor 2 graden verschil ga ik het geld niet uitgeven, 33 of 31 is beide enorm warm.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Tot slot, een mobiele airco is geen optie, hij kan niet met snoeren, het is net een steenmarter.
Nu raadde een kennis zonwering aan de buitenkant aan, van sun eclipse. Ik vind het een dure gebeuren voor iets met zuignappen. Een collega raadde het ophangen van een schaduwdoek aan aan de buitenkant.
Ik vraag me af hof het werkelijk veel verschil gaat maken. Voor 2 graden verschil ga ik het geld niet uitgeven, 33 of 31 is beide enorm warm.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Tot slot, een mobiele airco is geen optie, hij kan niet met snoeren, het is net een steenmarter.
dinsdag 26 mei 2026 om 23:17
Katten, ook oude katten, weten zelf echt wel wat goed voor hen is.
Mijn kat van 19 lag vandaag gewoon buiten onder de parasol, maar daaronder was het ook dik 29 graden.
Ze zoeken heus zelf een koelere plek als het ze te warm wordt.
Desnoods koop je zo'n koelmatje, maar zou zeker geen dure zonwering aanschaffen.
Mijn kat van 19 lag vandaag gewoon buiten onder de parasol, maar daaronder was het ook dik 29 graden.
Desnoods koop je zo'n koelmatje, maar zou zeker geen dure zonwering aanschaffen.
Ik ben tijdelijk buiten gebruik. Probeer het later nog eens.
dinsdag 26 mei 2026 om 23:28
Ik heb een huurhuis dus wilde geen dure zonwering. Ik heb voor en achter een schaduwdoek. Voor heb ik die met haken voor het raam. Het scheelt echt wel een paar graden aan opwarming en ook qua benauwd gevoel. En een schaduwdoek is niet duur.
Boven heb ik een raam beplakt met zonwerende raamfolie. Best prijzig maar het werkt ook wel. Schaduwdoek werkt beter maar dat lukt boven niet.
Boven heb ik een raam beplakt met zonwerende raamfolie. Best prijzig maar het werkt ook wel. Schaduwdoek werkt beter maar dat lukt boven niet.
ditishet25 wijzigde dit bericht op 26-05-2026 23:29
3.63% gewijzigd
Terug van weggeweest
dinsdag 26 mei 2026 om 23:28
woensdag 27 mei 2026 om 00:18
Helaas, mijn kat is nu al meerdere keren oververhit geraakt (hijgen, te hoge lichaamstemperatuur), omdat dat debiele beest niet naar de koelste plekken gaat en te actief blijft. Dus ik zou hier zeker niet vanuit gaan, vooral niet als het hier om de vaste kamer van de kat gaat, dan zou ik echt kijken naar die kamer koelen.Calamitycat schreef: ↑26-05-2026 23:17Katten, ook oude katten, weten zelf echt wel wat goed voor hen is.
OT: ik heb goede ervaringen met een schaduwdoek aan de buitenkant van het huis, maar weet niet of dat een optie is bij dat raam?
woensdag 27 mei 2026 om 00:39
Het is boven dus het zal wel even wat voeten in de aarde hebben denk ik.. Ik dacht aan elke kant van het raam een ladder met een persoon, haken in het kozijn en dan doek eraan. Dat is de enige maneir die ik me zo kan bedenken. Het is gewoon eng, hij gaat ook vrolijk tussen zijn dekbed liggen of, zoals nu, in het overgordijn gerold (is iets te lang en rust aan 1 kant op een kastje). Hij is een beetje eigenaardig vrees ikKarrota schreef: ↑27-05-2026 00:18Helaas, mijn kat is nu al meerdere keren oververhit geraakt (hijgen, te hoge lichaamstemperatuur), omdat dat debiele beest niet naar de koelste plekken gaat en te actief blijft. Dus ik zou hier zeker niet vanuit gaan, vooral niet als het hier om de vaste kamer van de kat gaat, dan zou ik echt kijken naar die kamer koelen.
OT: ik heb goede ervaringen met een schaduwdoek aan de buitenkant van het huis, maar weet niet of dat een optie is bij dat raam?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in