Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Liz mijn mini heeft helemaal geen verhoging gehad, wel hoger dan normaal maar niet boven de 37,5

Met z'n allen in de bijstand! Dan moeten we allemaal onze baan opzeggen en ook die van vriend

Chryssa fijn dat je meisje geen krampjes had!
Allemaal baan opzegguuuuh!!! Vooral RM. Die is opgeroepen. Zit met ukkie naar Judge Hatchett te kijken

@Liz

Fijn dat hij er niet ziek van is geworden

@Chryssa

Hoe gaat het met de verhuizing?
Ooo en dinsdag wordt spiraal geplaatst! Geen babies meer voor annepann!
Nou ja, het gaat wel met de verhuizing. Ben al een eind gevorderd met zooi weg gooien en we hebben een aantal dozen met spul naar Nederland gestuurd. De rest moet in koffers gepropt worden. Nog drie weken en dan gaan we.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Pfff. Ik probeer mijn tassen in te pakken met een baby die zwaar overstuur is! Hij klinkt ook wat vol, rode wangentjes, en temp 37.5 ...

En natuurlijk ben ik alleen.... gatver!!

En men, wat moet er veel mee voor zo'n minimensje! Zal blij zijn als we morgen op weg zijn. Kan niet zeggen dat ik er nog heel veel zin in heb!

@ liz, fijn dat het goed is gegaan met de prikjes!!

@ nico, alsnog van harte dan!!!
Yeaaaahhh hulde aan de WW de komende maanden

Rammeltje heeft nergens last van gehad en vandaag super dagje gehad, 3a4 uur tussen de voedingen

@bub, onwijs balen van dat huis zeg!!

@nico, rammeltje slaapt ook veel beter als ze het wat warmer heeft!! Wat je kan doen tegen koude handjes: een romper lange mouw tot halverwege het handje en dan shirtje lange mouw er overheen, en dan het rompertjes mouwtje onder het shirtje uit zodat het polsje en bovenste stuk van het handje bedekt blijft!!
Zo, goedemorgen, ik kom nu pas aan schrijven toe hier.

Ann, je vent viel in slaap! Wat een cliché eigenlijk he? Wij lagen wakker en hebben daar toen maar even gebruik van gemaakt Was vergeten hoe erg condooms stinken. Bleg. Maar verder was t weer erg fijn. Top dat jouw spiraal dr dinsdag in gaat, ik durf niet...

Chryssa, nog maar 3 weken daar, wat gaat het snel opeens! Geniet nog maar even ontzettend van het weer, hier vallen de blaadjes van de bomen.

Maat, balen dat de voorpret niet lukt met een huilend kind. Is t allemaal nog een beetje gelukt?

Beppe hoe relaxed is jouw kat!? Bizar, alle katten die ik heb gehad zouden een tochtje naar school absoluut niet waarderen.

Oei, rest ben ik vergeten, sorry!

Wij zijn vanmorgen naar de intake geweest bij het kinderdagverblijf. Mini gaat in een knus groepje met twee heel lieve vaste leidsters. Ik heb ze verteld van mijn situatie en een van de leidsters had precies hetzelfde gehad. Ze omschreef mijn gevoelens precies zoals het is en liet me weten dat er alle begrip is. We gaan volgende week donderdag mini 3 uurtjes laten wennen en dan de dinsdag daarop 6 uur wennen. En daarna gaan we even kijken hoe en wat. Ik heb er alle vertrouwen in. Ik zal het heus moeilijk krijgen, maar ik denk dat het ook heel goed voor me is om weer even een beetje op adem te komen.
@chryss: hopen dat meisje nu krampvrij blijft! Jullie verhuizing komt ook dichtvbij, succes met voorbereiden en inpakken!

@maat: bizar he hoeveel spullen die minis nodig hebben! Heb je geen zin vanwege vriend of gewoon omdat het teveel gedoe nu is met miini die zich nket lekker voelt rn zo?

@nico: nog van harte gefelicjteerd

@liz: kan me voorstellen dat je klaar bent met de visite. Hier zijn we er nog niet door maar gaat het wel goed gedoseert! Hoop dat je mini relaxed blijft onder de prikjes! Mijn mini moet over een week voor de 2e ronde.

@ann: ik moet maandag voor het spiraal...heb per ongeluk op de sekspijler het topic over spiraal gelezen...dat is geen aanrader scheelt voor jou misschien dat je die pijnstiller mag slikken, ik mag alleen para...

Ik ga morgenvroeg achter 3 huizen aanbellen die we op internet hebben gevonden. Ben benieuwd!!

Daarna ga ik met mini een weekend naar mn ouders!
@bub, volgensmij is er op borstvoeding.com een artikel te vinden waar in stat dat ibuprofen niet in de BV opgenomen wordt itt paracetamol en dus tijdens BV ibuprofen beter zou zijn..

Ik ga ff googlen voor je!

@kroos, klinkt als een fijn plekje voor kroosje!! Ik hoop voor je dat je lekker een beetje op adem kan komen als hij wennen is, het zal een dubbel gevoel zijn maar ik denk ook dat het voor jou wel lekker is!!

@anne, in slaap vallende vent....
@bub

Hier een medicijnen lijst!!

http://www.borstvoeding.c ... n/medicijnen/2010-nl.html
Bubbel dokter heeft er Nasr gekeken en m'n baarmoeder mond hoeft niet aangetrokken te worden. Dat is hetgeen wat het meeste pijn doet, dat scheelt. Ik ken in mijn omgeving ook niemand die echt pijn en last heeft gehad. Je hoort alleen de nare verhalen van vrouwen die niet bevallen zijn. Na een bevalling gaat het sowieso makkelijker hè
@ anticonceptie... ik slik nu de pil, en moet dinsdag mijn stopweek houden, maar dat wil zeggen dat er dan ws geen afscheidswip in zit... zou het kwaad kunnen om gelijk al de pil door te slikken??

@ rammel, de helft vd medicijnen die ik slik staat er niet in. Maar ben wel blij te weten dat ibuprofen wel mag. Voor mn gewrichtspijn is dat toch fijner dan die laffe para.

@ bubb, spannend morgen achter 3 huizen aan! Hopen dat er wat tussen zit!!

@ kroos, wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij het kdv!!

Ik ga weer verder pakken, mini is eindelijk stil!!

Vent mag btw mooi zn eigen spullen pakken!!
@ anne.... bmm aangetrokken???!!!!

oh enne, waar spreken we af zondag??
Ja maat de meesten bmm staan wat naar achter etc en dan trekken ze hem recht. Mijn ha doet dat eigenlijk nooit zei ze, omdat dat vaak pijnlijk is. Na een bevalling gaat het sowieso vaak gewoon zo!

Doorslikken kan geen kwaad.
@rammel: thank you fijn dat ibu mag, als ik wel pijn krijg na plaatsing hellt dat beter

@ann: bij mij hebben ze nog niet gekeken... vreemd dat ze overal een andere richtlijn hebben! Maak me ook geen zorgen hoor, ben de topicstories alweer vergeten

@kroos: wat fijn dat het kdv goed voelt!! zal de eerste keren idd wennen zijn maar het komt goed!

@maat: genieten he het weekend!! Ik ben het weekend niet thuis anders was ik zondag ff de stad in gesneaked om jullie te spotten
Komt goed bubbel! Er paste ook een baby door de ha rade mij ook aan de avond voor de plaatsing een ibu te nemen en 1 uur van te voren.

Kroos wat goed van het kdv! Komt goed weet t zeker! Spiraal plaatsen wil jij ook begrijp ik? Ik heb eerst gewoon een gesprekje gehad bij de ha en ze heeft even gekeken of het mogelijk was om het bij de ha te plaatsen dat gaf mij wel rust zeg maar!

Maat wij gaan niet meer vriend is hier de stad in geweest en wil nu niet meer naar g! Hij houdt niet zo van shoppen..

Hij viel trouwens niet tijdens de daad in slaap hoor haha ik heb een half uur met mini gelopen en toen ik terug kwam sliep ie
Bmm naar voren trekken? Auw-auw-auw, brings back memories van de eerste 2 keer toucheren bij m'n bevalling.

Kroos, klinkt heel goed, jullie kdv! Zal vast even wennen zijn, maar ook goed om weer aan jezelf toe te komen en niet het idee te hebben in je eentje verantwoordelijk te zijn. Ga je nu je fv geeft ook af en toe in je eentje eventjes weg en dat je man dan voor mini zorgt? Aanrader hoor!
Meiden, bedankt voor alle knuffels en lieve woorden.

@nico: ik had met kolven ook een deadline gesteld. Omdat mijn productie niet omhoog ging van kolven ben ik daarmee gestopt. Ik heb niet het idee dat ik nog meer krijg, er is bij mij ook 800 gr klierweefsel uit de borsten gehaald. Het is een hoofd tegen hart verhaal, vind ik lastig.

Btw, nog gefeliciteerd!

@rio: super bedankt voor je verhaal. Dat is idd een hart onder de riem. Ik denk dat ik moet overleggen met vriendlief of ik mij ook helemaal ten dienste ga stellen. Dan zal hij een stuk huishouden over moeten nemen. Zie je er niet tegen op om weer aan het werk te gaan? Hoe ga je dan de combi bv en fv doen?

Ik ben gelukkig nu wel een stukje rustiger. Het inbakeren helpt (soms) dus daardoor krijg ik wat meer vrijheid. En ben vanavond voor het eerst naar de sportschool geweest, heerlijk!

@bub: wat balen dat de woningruil niet door gaat! Kan me voorstelen dat je vriend er nu even doorheen zit. Is Drenthe ook een optie? Kan ik daar eens rondvragen naar huizen die verhuurd worden.

@maat: veel plezier tijdens he weekendje weg. Shop ze!
@martje: drenthe kan wel, omgeving meppel of steenwijk. We hebben nu 2 huizen in Overijssel op het oog en 1 in Drenthe. Hoop zo dat het wat word! Heb je goeie connecties in Drenthe?

Fijn dat je even kon sporten, lekker tijd voor je zelf!

Mini ligt hier klaarwakker naast me op dr vuistje te sabbelen. Te schattig maar het is toch echt slaaptijd nu... Morgen druk dagje...

Slaap lekker meiden, hoop dat de bende van ellende gaat staken vannacht
Wat een dagje... Meneertje heeft wel 12x de fles gehad... Dronk steeds maar hele kleine beetjes en dan wilde hij niet meer / viel hij in slaap... Na 1 à 2 uur kwam hij weer met honger.... Ben op... Net weer een halve fles gegeven (waarna hij de fles echt uit zijn mond duwde), dus nu op bed gelegd.. Hij gaat denk ik vannacht wel komen voor een nacht voeding....

We zijn sinds gisteren gestopt met infacol, ben benieuwd hoe het gaat... Wel een beetje krampjes en heel veel windjes... Maar beter dat het er uitkomt dan dat het blijft zitten....

Slaap lekker allemaal, ik ga morgen even bijlezen... Was ik vandaag niet aan toegekomen....
Hy Liefies !

Kroos: Respect ! voor je openheid en eerlijkheid. Je bent nog steeds wekom om me te benaderen. Ik vond dat BV instituut ( oost adam WTGRM ) vreselijk en veeeeeeeeeeeeeeels te duur ! Had je Heleen ?

Nico: Dank voor je reactie ! Erg fijn en meelevend. Tuurlijk kan ik mn ei ergens anders kwijt, maar jullie hebben babys in dezelfde leeftijd en dat is helpend.

Verder aan alle anti Matan dames: blijf posten en lees mee

Rammel: heb je een tip voor een draagzak voor mannen ? Ze wil niet bij hem in de beco !

Maat: Had wel verwacht dat het wennen was met maatman er bij ! Tis toch een egoist toch ?

Bep: Dank voor je advies idd. Maar waarom post je op dit topic ? Je wilt nog een kleintje en dat is dan een later topic ! Ben gewoon benieuwd ? Is het voor een boek ?

Rijst: Fijn dat jij normaal tegen me doet.

Allen: Schroom niet om in het mode sticky topic te komen. Het is mn vak en het is een hit !

Kje wordt model, maar dat staat er los van hoor ( laat de opmerkingen maar over : wat doe je die kleine aan etc.) Zit in de mode, dus .......kus voor allen !

Toet: respect !
Oh Juutje, terwijl jij het sub regelt, laat de rest de datum gewoon staan !

Beetje ego toch ?

Lijkt me logisch dat jij er ( ondanks inspanningen van nico en anne) bij bent.

kus Matan xxx
Oh, en anne je valt me zwaar tegen !

Weet je waarom ?

Ik heb je altijd gewaardeerd, je tips en ervaringen bejubeld en soms opgevolgd.

Je gezien als geen meeloper ( ook door je verhalen uit je buurt, dat je anders was/bent)

Maar, zodra ik kritisch ben, geen zin heb om te reageren op aanvallen over fietsen etc., je niet weet wat er hier gaande is als ik even weg blijf etc,) ben je net zo burgelijk, oordelend als de rest ( waar je in rl een hekel aan hebt).

Stel ( even wel realistisch) mn ma heeft kanker, of mn vent verliest zn baan ( ook nu aan de orde) .... en ik melt/d dat niet of ben even ( sorry sorry sorry.....) ego over mn kleine. Is dat dan een reden om Matan te veroordelen? te weren, te doodzwijgen ?

Zegt me veel over jou omdat ik je hoog had zitten en me verwand voelde. Jammer !

Zal ik een "makkelijke" meelezer worden ?

Lijkt me voor jullie jammer, tegengas en kritiek ( + warmte) wordt dan ook gemist. Of willen jullie kus, kus en meegelul ?

xxx Matan
Kje huilt en ( niet gedacht ) de liefdevolle moeder gaat haar troosten en voeden ! ( zo nodig)

truste forum maatjes xxx
Grrr het is 3 uur. Wordt eerst wakker met een ploffende borst die ik moet afkolven van de pijn. Vervolgens komt mini. Gelukkig niet leeg gekolfd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven