Verzenden via DHL?

27-03-2012 20:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met verzending via DHL? Ik heb iets verkocht via Marktplaats en wil het verzenden. Via Post NL betaal ik (of degene die de zending ontvangt) 6,75 aan verzendkosten. Is dit goedkoper via DHL, weet iemand dit?

Ik heb overigens geen enkel belang bij DHL of Post Nl. of wat dan ook, en als deze post niet mag vanwege reclame of iets dergelijks dan hoor ik het wel. Het is gewoon een klantenvraag..
Ja, DHL is inderdaad goedkoper, maar het duurt ook wat langer voordat het aankomt.
Dhl is inderdaad goedkoper, online betaald en gelabeld is nog goedkoper, dan het op een servicepoint te laten doen. :-)

Let wel, het verzenden duurt één of twee dagen langer dan post!
Je weet dat ze een website hebben?

https://dhlshipnow.dhl.co ... /getaquote/GetAQuote.jspx
Ik heb goede ervaringen met dhl, je kunt het online registreren en het label daarna printen. Dan kun je het zo afgeven op een dhl service punt. Het kost dan ook maar 4,95 als ik het goed heb. Het duurt wel 1 of 2 dagen langer dan een pakketje via postnl.
Goede ervaring, zeker als je het pakket online labelt en betaald. Het is alleen wel handig om de ontvanger op de hoogte te brengen dat het pakket wat langer onderweg is.
Oke, bedankt voor de snelle reacties. Ik had inderdaad al even vluchtig de website bekeken maar begreep het niet zo goed. Daarom de vraag hier geplempt

Maar ik zal de website nu even wat beter bestuderen.

Thanks!
dan moet je ook op www.dhlforyou.nl zijn dat is de goedkope service van dhl...het kan zelfs nog goedkoper als ontvanger het op een dhl punt ophaalt, dan betaal je maar ¤4 (sinds kort in prijs verlaagd)

ik verstuur bijna dagelijks met dhlforyou en vind het wel makkelijk. Wat ook handig is, als je meer verstuurt, is een account aanmaken, dan heb je altijd de codes bij de hand van de track en trace....(postnl papiertjes kun je wel eens kwijtraken)
goede ervaringen met DHL hier.

(en steeds meer slechte ervaringen met de pakketbezorging van Post nl dus wat dat betreft..)
Ah....DHL, doe ze de groeten, ik ken íedereen bij de klantenservice!

DHL, een pakketklucht of ophaaldrama in vele delen!
Ach eleonora, haha, wat een verhaal zeg! Is het inmiddels wel goed gekomen met jou en DHL? Want ik lees hierboven toch wel positieve berichten..
DHL is ideaal. Maar echt steeds als ik iets koop via MP, en vraag of ze het per DHL willen versturen ivm de kosten, krijg ik het antwoord nee. Dat er geen dhl in de buurt zit. Terwijl je dat gewoon op google maps kan zien.

Heel irritant.
quote:emaille schreef op 28 maart 2012 @ 08:08:

DHL is ideaal. Maar echt steeds als ik iets koop via MP, en vraag of ze het per DHL willen versturen ivm de kosten, krijg ik het antwoord nee. Dat er geen dhl in de buurt zit. Terwijl je dat gewoon op google maps kan zien.

Heel irritant.en als je dan terugmailt met de mededeling : ja wel hoor, die zit daar en daar en is veel voordeliger?
Nee, dan kan het ook niet. Heb dat wel eens gedaan Heb nog net geen routebeschrijving meegestuurd, het is gewoon onwil.
Bij mogen ze kiezen op mp, verzenden voor 4,95 of 6,75. De verzender vermeld ik niet. Dan is de keuze vaak snel gemaakt. Het voordeel is voor de koper.
quote:stevienicks68 schreef op 27 maart 2012 @ 21:40:

Ach eleonora, haha, wat een verhaal zeg! Is het inmiddels wel goed gekomen met jou en DHL? Want ik lees hierboven toch wel positieve berichten..

Nooit meer iets met ze verstuurd nee, want dat ik achteraf zelf de schuld kreeg vind ik beneden peil.

Maar wel veel via ze ontvangen hoor, de afgelopen jaren, dus het zal doorgaans gewoon goed gaan. Als je pech hebt (wat ik blijkbaar had) dan zit je meteen met een berg gebakken peren, dat vond ik nogal stom.
Ik verstuur regelmatig MP-pakketjes via DHL. Ik label thuis en breng het dan naar een DHL-servicepunt. Ik verstuur het gewoon naar de geadresseerde, niet naar een ander servicepunt.
Heb een godgloeiende tyfushekel aan DHL. Als ik ergens iets wil bestellen en ik zie dat ze zaken doen met DHL dan bestel ik het ergens anders. DHL levert alleen op kantoortijden en ik moet er voor thuis blijven. PostNL komt bij mij 's avonds en ook op zaterdag en dan kan ik het ophalen heel vlak bij als na twee keer aanbieden ik nog steeds niet thuis ben (buren vlakbij heb ik niet waar ze het kunnen afleveren en op kantoor adres mag het niet). DHL moet ik een kolereeeind voor rijden naar een afhaalpunt, en voor UPS nog verder.
even een vraag van mij:

Als ik via DHL een pakketje verstuur en het online betaal en label. Het pakketje meot opgehaald worden bij een dhl punt

wanneer wordt de ontvanger op de hoogte gesteld?

Gelijk zodra het onderweg is? Zodra het pakketje op het afhaalcenturm ligt? Of ergens daar tussen in?

Sorry voor de up.. leek me even handiger dan nieuw topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven