Moet ik een naar een andere arts gaan voor secons op.?
vrijdag 5 oktober 2012 om 09:28
Goedemorgen
Even in een korte versie
Rond kerst vorig jaar heb ik mijn laatste shot depo gehad, mijn menstruatie is hierna nog niet terug geweest.
Nu bel ik net met mijn huisarts en die zegt dat hier niets aan gedaan kan worden maar ik lees op diverse sites dat er wel degelijk een middel bestaat om de menstruatie op te wekken.
Nu vraag ik me af moet ik naar een andere arts of moet ik de natuur gewoon zijn werk laten doen?
Al vast bedankt!
Even in een korte versie
Rond kerst vorig jaar heb ik mijn laatste shot depo gehad, mijn menstruatie is hierna nog niet terug geweest.
Nu bel ik net met mijn huisarts en die zegt dat hier niets aan gedaan kan worden maar ik lees op diverse sites dat er wel degelijk een middel bestaat om de menstruatie op te wekken.
Nu vraag ik me af moet ik naar een andere arts of moet ik de natuur gewoon zijn werk laten doen?
Al vast bedankt!

vrijdag 5 oktober 2012 om 09:41
TO, om strikt een antwoord op je vraag in de topictitel te geven: ja, als jij een tweede mening wilt, zul je naar een andere arts moeten. Je eigen arts kan zijn mening maar één keer geven namelijk. Het staat je vrij om een second opinion aan te vragen.
Ik zou me, om onnodige tijds- en geldinvesteringen te voorkomen, wel even verder inlezen op de materie: afgaande op wat GC zegt, zou dat betekenen dat het geen zin heeft en je beter, ondanks je wellicht begrijpelijke ongeduld, nog een half jaar kunt wachten.
De fabrikant zelf (Pfizer) zegt overigens zelf dat het gemiddeld een maand of 10 duurt maar ook makkelijk meer dan een jaar kan duren voordat je eigen cyclus weer opgestart is.
Aangezien je eigen lijf dat moet doen, is het inderdaad afwachten.
Ik zou me, om onnodige tijds- en geldinvesteringen te voorkomen, wel even verder inlezen op de materie: afgaande op wat GC zegt, zou dat betekenen dat het geen zin heeft en je beter, ondanks je wellicht begrijpelijke ongeduld, nog een half jaar kunt wachten.
De fabrikant zelf (Pfizer) zegt overigens zelf dat het gemiddeld een maand of 10 duurt maar ook makkelijk meer dan een jaar kan duren voordat je eigen cyclus weer opgestart is.
Aangezien je eigen lijf dat moet doen, is het inderdaad afwachten.

vrijdag 5 oktober 2012 om 09:45
Je kunt een second opinion regelen, maar nu is het eigenlijk nog te vroeg om je menstruatie echt al weer te hebben. Zon menstruatie opwek kuurtje zal zeer waarschijnlijk nog geen zin hebben en de kans op je beroerd voelen bij dat spul is groot.
Neem wel even contact op met je dokter als het begin volgend jaar nog niet terug is.
Neem wel even contact op met je dokter als het begin volgend jaar nog niet terug is.

vrijdag 5 oktober 2012 om 09:46

vrijdag 5 oktober 2012 om 10:44
Er is geen middel om de menstruatie op te wekken, maar een middel om een onttrekkingsbloeding op te wekken. Het enige wat dat middel doet is het baarmoederslijmvlies afbreken. Dit is bij jou (waarschijnlijk) nog niet eens opgebouwd (want nawerking van de depoprovera), dus zal het niet eens zin hebben om zo'n kuurtje te nemen. Daarbij zegt dat niets over het terugkomen van je cyclus, dat kan idd zo een jaar duren..
Een second opinion heeft dus 0 zin.
Een second opinion heeft dus 0 zin.
vrijdag 5 oktober 2012 om 11:13
mijn lijf startte na stoppen met de gewone pil ook niet goed zelf op. er is inderdaad wat voor (ik kreeg uiteindelijk primolut) maar het is beter als je lijf het zelf weer opstart. ik moest ook een jaar wachten. geef je lijf gewoon de kans...
en zoals gezegd roept zo'n middeltje niet echt een menstruatie op (het afstoten van het slijmvlies 2 weken na de eisprong) omdat je waarschijnlijk ook geen eisprong hebt gehad. de middeltjes roepen een ontrekkingbloeding op, dit kan echter wel helpen om je natuurlijke cyclus een zetje te geven waardoor het allemaal weer gaat werken.
en zoals gezegd roept zo'n middeltje niet echt een menstruatie op (het afstoten van het slijmvlies 2 weken na de eisprong) omdat je waarschijnlijk ook geen eisprong hebt gehad. de middeltjes roepen een ontrekkingbloeding op, dit kan echter wel helpen om je natuurlijke cyclus een zetje te geven waardoor het allemaal weer gaat werken.
zaterdag 6 oktober 2012 om 08:40
Goedemorgen dames bedankt voor alle reacties!
Mijn arts heeft mijn dit nooit verteld want ik werd gedwongen om aan de prik pil te gaan omdat ik door elke andere pil doorbrak dus er zat niets anders op behalve dan spiraaltje enzo maar daar vond mijn dokter mij toen te jong voor. Lees 13,14 jaar
Maar al goed ik ga de natuur zijn werk maar laten doen en we blijven wachten.
Bedankt!
Mijn arts heeft mijn dit nooit verteld want ik werd gedwongen om aan de prik pil te gaan omdat ik door elke andere pil doorbrak dus er zat niets anders op behalve dan spiraaltje enzo maar daar vond mijn dokter mij toen te jong voor. Lees 13,14 jaar
Maar al goed ik ga de natuur zijn werk maar laten doen en we blijven wachten.
Bedankt!