Gezondheid alle pijlers

Hoe hou je je tenen warm? In het gips

08-10-2012 20:30 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ze hebben vanmiddag mijn been in het gips gezet. Maar hoe hou je nu die tenen warm? Heb er nu een sok half om heen gedaan, maar dat is natuurlijk geen gezicht.

Iemand een goede tip?
Ik zou toch voor de sok gaan. Gips is toch ook al niet echt charming.

Sterkte ermee.
Zoek een oma die heel goed ouderwetse geitenwollensokken kan breien. Dat rekt lekker of je gipsen pootje en is heerlijk warm
Een paar sokken halen in een grotere maat, en die evt voorin nog een beetje opvullen met watten, voor wat extra isolatie?
sokken
Dit is gelukkig mijn eerste keer in het gips. Maar ik zat echt te denken...dit probleem moeten toch meermensen hebben? Misschien iets voor het beste idee van nederland(-:
Gewoon een sok eromheen en niet zo klagen.
Entertainment???
Spaanse slof, ongeveer 2 maten groter kopen, zit lekker warm. Of slofsokken.
Dikke skiesok in grootste maat en inderdaad vullen met watten / stukje fleece / stukje van een oude trui er extra omheen doen. Elegant zal het niet worden.
Sokken aandoen en/of een deken erom heen draaien. De oplossing van die spaanse sloffen is ook een goeie.
U heeft uw been in het gips en u krijgt koude tenen?

Een normale sok past niet over het gipsbeen, daarom is deze speciale gipssok voor u een uitkomst!

One size.

Link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dat lijken wel sokken voor Donald Duck!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mieke S. mailde me het breipatroon en bij deze geef ik het door voor het geval jij ooit een dergelijke sok nodig mocht hebben.

Nodig : 15 gram sokkenwol, sokkennaalden nummer 2 en 2 uurtjes tijd.

Opzetten 72 steken (4 x 18) en ongeveer 10 toeren boord breien. Daarna 25 toeren recht. Dan elke tweede toer 4 steken minderen zoals je dat altijd doet bij een sok. Doe dit tot er 40 steken over zijn (4 keer 10)

Maas deze laatste steken tegen elkaar.

De teen lijkt breed maar dat moet, anders past de gipsvoet er niet mooi in!

Voor degene die liever bij de teen beginnen en met rondbreinaalden breien:

Zet 2 x 20 steken op volgens Judy’s Magic cast on method of door de draad in achten om de naald te wikkelen.

Brei 1 toer recht en meerder daarna iedere tweede toer aan het begin en einde van iedere naald totdat er 2 x 36 steken zijn. Brei 25 toeren recht en dan nog 10 toeren boordsteek en kant losjes af.

Link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En waarom verkopen ze ze per paar? Zijn er zoveel mensen met twee benen in het gips? Of doe je dan aan je andere voet ook maar zo'n rare sok, zodat ze tenminste matchen?
quote:isadoro schreef op 08 oktober 2012 @ 20:51:

En waarom verkopen ze ze per paar? Zijn er zoveel mensen met twee benen in het gips? Of doe je dan aan je andere voet ook maar zo'n rare sok, zodat ze tenminste matchen?

Eh... één om je voet, de andere in de was?

Anders loop je niet alleen voor gek, maar stink je er ook nog bij...

Dé beschermer voor gips, verband of prothese, tegen weersinvloeden.

Outcast beschermt tegen regen, wind, zand en water.

De voetbeschermer kan perfect gebuikt worden met een gips-schoen, die over de Outcast wordt aangetrokken. Universeel, zowel links als rechts, 3 maten.

Bij het polsmodel zijn de vingers vrij. Links en rechts. 3 maten.

Link
quote:mrsstanleywalker schreef op 08 oktober 2012 @ 20:49:

Dat lijken wel sokken voor Donald Duck!idd!!!

Dat lijken wel sokken voor Donald Duck!
Een sok gewoon. Hoeft niet mooi te zijn als t maar warm is.
Ik zou voor The Outcast gaan! Kan iemand voor TO ook wat mooie plaatjes van een was-been plakken, kan ze ook meteen veilig onder de douche. En een grijpstok om je onderbroek aan te kunnen doen.
Ik vind het sneu voor TO dat ze in het gips zit en dan OOK NOG koude tenen heeft, maar ik had nooit gedacht dat dat zo'n grappig topic kan veroorzaken

Dat lijken wel sokken voor Donald Duck!Deze kunnen wellicht dan ook praktisch zijn:

En voor Katrien:

gewoon dikke wollen sokken kopen, je loop er toch al niet charmant bij, ik trok me er niks van aan hoor, wilde geen koude voeten,.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven