Gezondheid alle pijlers

Geen blaasontsteking, wel branderig gevoel

08-10-2012 21:22 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey mensen,

Misschien heeft iemand hier ervaring/advies?

Heb al twee keer in 1 week mijn urine ingeleverd bij de dokter omdat ik steeds zo'n pijn heb als ik moet plassen..

Klinkt en voelt als een blaasontsteking maar er is niets aangetroffen in mijn urine..

Er werd dus ook twee keer gezegd dat ik het maar even aan moet kijken..

Maar het gaat dus niet over en ik heb overmorgen een afspraak bij de dokter gemaakt.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het iets te maken heeft met het feit dat het is begonnen sinds ik weer seks heb gehad.

Dit was alweer een tijdje geleden en blijkbaar moet het daar beneden ff weer wennen?

Maar dat het dan zo lang duurt? Dit is nu al meer dan 2 weken!

Ook is mijn buik erg opgezet en heb ik verder geen buikpijn.

Alleen als ik moet plassen, voelt het alsof ik in de fik sta...
Ik zou toch vragen om een uitgebreider onderzoek; veaag de huisarts je monster naar het lab te sturen.
Tja, goed dat je naar de huisarts gaat. Het kan ook lokale irritatie zijn. Je hebt geen vaginale schimmelinfectie ofzo?
quote:zwanenmeer schreef op 08 oktober 2012 @ 21:25:

Ik zou toch vragen om een uitgebreider onderzoek; veaag de huisarts je monster naar het lab te sturen.

Ik krijg nu allemaal visioenen over een monster in een vagina/plasbuis.

Zoiets:
Voor zover ik weet niet..

Wel heb ik dat spul van Bioclyn gekocht: Multi-Gyn Actigel

quote:vosje78 schreef op 08 oktober 2012 @ 21:26:

Tja, goed dat je naar de huisarts gaat. Het kan ook lokale irritatie zijn. Je hebt geen vaginale schimmelinfectie ofzo?
Goed uitplassen na de sex...

En cranberrysap drinken, 2 flessen....
Ze hebben mijn urine de tweede keer op kweek gezet en er is niets uitgekomen...

Ik heb echt moeten aandringen om een afspraak bij de dokter te krijgen, omdat ik denk dat er misschien iets niet in de haak is in mijn vagina... Dat zie je immers niet in de urine, toch?

quote:zwanenmeer schreef op 08 oktober 2012 @ 21:25:

Haha, heb net 2 flessen bij de Ah gekocht vanmorgen; 2e fles gratis!!!quote:feerique schreef op 08 oktober 2012 @ 21:29:

Goed uitplassen na de sex...

En cranberrysap drinken, 2 flessen....
Ik dacht blaasklachten te hebben maar dat bleek een ontsteking van het kleine bekken te hebben. Maar daar kwamen ze pas achter toen ik met afschuwelijke kramp op de HAP zat.
Vosje :Imao: , nee echt waar die standaard test test niet positief op iedere bacterie, dus echt vragen of de huisarts je urinemonster naar het lab doorstuurt klinkt niet echt vaginaal dit!
Ik loop nu anderhalve week met blaasontsteking. Vorige week zaterdag via de huisartsenpost antibiotica gekregen. Omdat ik maandag nog geen verschil merkte urine ingeleverd bij de huisarts: geen blaasontsteking gevonden en ik moest de kuur maar afmaken.

Vrijdag nog steeds last en weer naar de huisarts geweest, weer urine ingeleverd, maar weer niks gevonden en kreeg ik voor de zekerheid een pil tegen schimmelinfectie. Urine werd wel op kweek gezet.

Vandaag weer gebeld, omdat ik nog steeds pijn en een branderig gevoel had. Assistente heeft naar het lab gebeld en ja hoor....toch blaasontsteking!

Dus dat er bij de huisarts geen blaasontsteking wordt gevonden zegt niks. Laat het dus op kweek zetten, dan weet je het zeker.
O ze hebben het echt al op kweek gezet? Dan misschien toch irritatie, misschien heb je een klein wondje / scheurtje?
quote:plasticfantastic schreef op 08 oktober 2012 @ 21:29:

Voor zover ik weet niet..

Wel heb ik dat spul van Bioclyn gekocht: Multi-Gyn Actigel

[...]

Ik moest het even google, maar dat is dus zo'n lactcyd achtige toestand. Ik weet niet of je klachten daar van komen, maar dat soort dingen zijn over het algemeen niet goed, als maken ze reclame van wel. Schoon water, dat is perfect om je vagina mee schoon te maken, alle andere dingen verstoren alleen maar de ph waardoor je allerlei ellende krijgt zoals schimmel of bacteriële vaginose.
quote:zwanenmeer schreef op 08 oktober 2012 @ 21:32:

Vosje :Imao: , nee echt waar die standaard test test niet positief op iedere bacterie, dus echt vragen of de huisarts je urinemonster naar het lab doorstuurt klinkt niet echt vaginaal dit!Oh, je bedoelt een urine monster Ik dacht SOA test , of vaginale kweek.
Herken het, heb hier ook heel lang mee gelopen. Vraag aan je huisarts of hij/zij je wil doorsturen naar de uroloog, mocht het probleem aanhouden. Ik heb er op dit moment ook last van ; net paar dagen klaar met ongesteldheid, baarmoeder drukt op blaas (zo voelt het) en meerdere malen seks gehad op 1 dag. Bij mij gaat het na een dag over. Ik slik wat paracetamollen en pillen die ik van de uroloog heb gekregen. Kleine dosis AB, puur voor het geval dat mijn blaas wel geirriteerd is. Ik wens je heel veel sterkte, want zoiets doet best pijn. Gewoon lekker een kruik tegen je buik aan en in bed liggen en veel water drinken!
Eens met Vosje, niet doen die zooi. Kan mogelijk een wondje zijn dat als gevolg van de urine (die je ook nog eens extra zuur maakt zo te lezen) die er langs loopt niet makkelijk geneest. Toch ontstekingen blaas/ nierbekken opk laten uitsluiten.
Nou, ik wil niet al teveel in detail treden maar de heer in kwestie was iets groter geschapen dan ik gewend ben en hij vond mij nogal nauw...

Maar hoe dan ook, ik heb de boel wel even geinspecteerd maar er is niets te zien...

Het is nu een week geleden dat we voor het laatst sex hadden, zo lang hoor je daar toch geen last van te hebben?
Vind de klachten wel een beetje op een schimmelinfectie lijken hoor! Of een soa is dat mogelijk?

Iets is er niet goed, ga naar de huisarts voor onderzoek dan weet je wat het is, en kunnen ze je behandelen!

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:plasticfantastic schreef op 08 oktober 2012 @ 21:41:

Nou, ik wil niet al teveel in detail treden maar de heer in kwestie was iets groter geschapen dan ik gewend ben en hij vond mij nogal nauw...

Maar hoe dan ook, ik heb de boel wel even geinspecteerd maar er is niets te zien...

Het is nu een week geleden dat we voor het laatst sex hadden, zo lang hoor je daar toch geen last van te hebben?

Oh nee, echt niet!

Ik heb dat ook weleens, maar dan heb je een dagje, of 2 hooguit last van wat irritatie en roodheid.

maar geen week, ga echt langs de huisarts!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Nee dat is het dus juist niet!! Dit is geen washgel maar een gel om de pijn/jeuk of wat dan ook te verzachten..

Mag voor heel veel dingen gebruikt worden en kan absoluut geen kwaad.

Ik ben op de hoogte van het kwaad van de vaginale douches zoals Lactacyd, dat gebruik ik zeker niet..

Bovendien ben ik deze gel pas gaan gebruiken toen de pijn echt ondraaglijk leek te worden..

quote:vosje78 schreef op 08 oktober 2012 @ 21:36:

[...]

Ik moest het even google, maar dat is dus zo'n lactcyd achtige toestand. Ik weet niet of je klachten daar van komen, maar dat soort dingen zijn over het algemeen niet goed, als maken ze reclame van wel. Schoon water, dat is perfect om je vagina mee schoon te maken, alle andere dingen verstoren alleen maar de ph waardoor je allerlei ellende krijgt zoals schimmel of bacteriële vaginose.
Wat hebben ze precies gedaan TO?

Het begint altijd met een simpel stickje,

Als dan de blokjes met bloed ontstekingscellen en nitriet aan kleuren heb je een blaasontsteking. Is dat onduidelijk of negatief dan doen ze soms een sediment (urine centrifugeren en dan onder de microscoop kijken of er bacteriën en ontstekingscellen inzitten) of een displide (een soort minikweek die de huisarts zelf doet) en tenslotte kan het opgestuurd worden naar het laboratorium en dan wordt het echt in een petri schaaltje gekweekt en gekeken of en welke bacteriën er in groeien (En voor welke antibiotica ze gevoelig zijn)
Misschien nog meer details dan maar; ik heb ook last van tussentijdse bloedingen omdat ik 2 weken geleden weer begonnen ben met de pil..

Dit heb ik ook gemeld aan de assistente maar die vond dat heel normaal en geen reden tot ongerustheid.

Ook zette de laatste menstruatie niet echt door (steeds klein beetje bloedverlies).
Ik was er niet bij maar ik zal het woensdag wel ff vragen...

Bah, ik begin nu wel een beetje bang te worden hoor...

Voelde me al bijna een zeikerd (leuke woordspeling..) aan de telefoon met de assistente maar het is dus echt niet normaal...

quote:vosje78 schreef op 08 oktober 2012 @ 21:46:

Wat hebben ze precies gedaan TO?

Het begint altijd met een simpel stickje,

[img]http://loudoun.nvcc.edu/vetonline/vet13 ... Strips.jpg[/img]

Als dan de blokjes met bloed ontstekingscellen en nitriet aan kleuren heb je een blaasontsteking. Is dat onduidelijk of negatief dan doen ze soms een sediment (urine centrifugeren en dan onder de microscoop kijken of er bacteriën en ontstekingscellen inzitten) of een displide (een soort minikweek die de huisarts zelf doet) en tenslotte kan het opgestuurd worden naar het laboratorium en dan wordt het echt in een petri schaaltje gekweekt en gekeken of en welke bacteriën er in groeien (En voor welke antibiotica ze gevoelig zijn)
quote:plasticfantastic schreef op 08 oktober 2012 @ 21:43:

Nee dat is het dus juist niet!! Dit is geen washgel maar een gel om de pijn/jeuk of wat dan ook te verzachten..

Mag voor heel veel dingen gebruikt worden en kan absoluut geen kwaad.

Ik ben op de hoogte van het kwaad van de vaginale douches zoals Lactacyd, dat gebruik ik zeker niet..

Bovendien ben ik deze gel pas gaan gebruiken toen de pijn echt ondraaglijk leek te worden..

[...]

Oh, oke, dan komt het daar in elk geval niet van.

Maar je hebt dus wel vaginale irritatie? als je dat hebt gekocht, of interpreteer ik het nu weer verkeerd?
Heb je behalve een branderig gevoel bij het plassen nog andere klachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven