wil ik het weten?

08-10-2012 22:47 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou graag jullie advies willen hoe ik met de volgende situatie om moet gaan:

Mijn ex en ik zijn al ruim 2 jaar uit elkaar, we hebben een jonge dochter en gaan zo goed en zo kwaad als het kan redelijk normaal met elkaar om. Hij wil altijd alles van me weten en vroeger had ik daar niet zo'n probleem mee. Ik vertelde hem niet alles, maar de laatste tijd wil hij precies weten wat ik doe en met wie.

De reden hiervoor kan ik wel invullen, hij is er (door op mijn telefoon mee te kijken) achter gekomen dat ik contact heb met een jongen (scharrel). Ik heb ook met die jongen afgesproken en tijdens onze eerste afspraak is die jongen zijn auto bekrast. Hij heeft die auto al 3 jaar en woont in de slechtste wijk van de stad. hier is nog nooit iets gebeurd.

Mijn ex wilde die avond ook nog langskomen (zogenaamd om iets op te halen voor onze dochter) en bij scharrel heeft hij op zijn social media gekeken.

Nu is mijn ex niet vies van een beetje stalkergedrag, en ergens geloof ik wel dat hij tot zoiets in staat is, maar t zou wel heel erg ver gaan...

En nu mijn vraag, vragen of hij het heeft gedaan met het risico dat hij nog meer probeert de controle op mijn leven probeert te krijgen of het laten (het zal niet zo zijn dat hij het toegeeft als hij het wel heeft gedaan)?
Laat het zo! En vertel je ex echt zo weinig mogelijk!
Waarom heb je nog zo close contact met die engerd?
quote:olifant78 schreef op 08 oktober 2012 @ 22:49:

Laat het zo! En vertel je ex echt zo weinig mogelijk!En hoe doe ik dat? als ik weinig vertel, zegt ex dat ik vaag doe en gaat hij raar doen. Moet ik dan maar liegen??
quote:Ster_ schreef op 08 oktober 2012 @ 22:50:

Waarom heb je nog zo close contact met die engerd?We hebben een kind. Ik vraag hem ook wel eens gewoon of hij nog wat leuks gaat doen, maar ik hoef geen uitgebreid/ inhoudelijk antwoord. Ja of nee neem ik genoegen mee...
Het klinkt alsof jullie nog niet echt los zijn van elkaar als partners. Allebei niet trouwens, ondanks scharrel.
quote:blubdevis schreef op 08 oktober 2012 @ 22:50:

[...]

En hoe doe ik dat? als ik weinig vertel, zegt ex dat ik vaag doe en gaat hij raar doen. Moet ik dan maar liegen??Maar waar ben je bang voor dan? Waarom vertel je hem nog persoonlijke dingen of krijgt hij de kans om in je telefoon te kijken? Hij is toch je ex? Ja je bent verbonden met hem door je dochter, maar al het contact hoeft dan toch alleen maar om en over je dochter te gaan?
Dat je samen een kind hebt hoeft niet te betekenen dat je zo close moet zijn. Mijn ex wilde in het begin ook alles van mij weten. Toen heb ik aangegeven dat ik alleen contact wil vanwege de kinderen. Wat ik verder met mijn leven doe gaat het geen zak aan (tenzij het ten nadele zou zijn voor onze kinderen).
Wat verwacht je, als je het zou vragen? Als hij gelijk toegeeft dat hij het gedaan heeft (wat niet heel waarschijnlijk is) weet je wat er aan de hand is, maar zal er een nog moeilijker keuze gemaakt moeten worden: aangifte doen of niet. Daarnaast is er kans dat jouw scharrel zelf even werk gaat maken van de gebeurtenis, dan heeft hij het met je ex aan de stok en dat bevordert de situatie ook niet.

Of hij ontkent, en dan? Wat ga je doen? Doorvragen? Kan allemaal hoor, daar niet van. Maar feit is dat er dan een nieuwe 'situatie' is ontstaan binnen die situatie, en hoe meer aandacht je eraan besteedt, hoe groter hij word.

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het wringt, en dat je ergens wilt dat hij die dingen gewoon niet doet. Als je scharrel verzekerd is, en het wordt allemaal betaald, zou ik hiervoor gaan, maar wel even een tijdje aankijken of er nog meer 'toevallige' dingen gebeuren.
Je hebt het recht om vaag te doen tegen je ex, hij is namelijk je ex. Wat maakt dat je je toch verplicht voelt om aan hem verantwoording af te leggen over je liefdesleven?
quote:blubdevis schreef op 08 oktober 2012 @ 22:50:

[...]

En hoe doe ik dat? als ik weinig vertel, zegt ex dat ik vaag doe en gaat hij raar doen. Moet ik dan maar liegen??Dus? Is dit een excuus om eeuwig een low profile te houden zodat je ex niet iebelig gaat doen? Lijkt me de slechtste reden. Mijn glazen bol zegt dat gezien de inslag van jouw ex dit gedrag erger gaat worden, en niet minder, los van of die kras van hem kwam.
Sorry, mijn glazen bol is stuk, maar zonder dat ding kan ik ook wel bedenken dat het heel erg onwaarschijnlijk is dat jouw ex zijn auto bekrast heeft.

En verder: het is niet vreemd dat de vader van jullie kind wil weten welke personen in het leven van zijn dochter zijn. Het is echter aan jou om het evenwicht tussen hem inlichten en jouw privacy te bepalen. Geef een beetje, zou ik zeggen. Niet bij een eerste- of vijfde date, maar wanneer jullie gedrieën dingen gaan ondernemen, kan het echt geen kwaad om hem in te lichten dat er structureel een nieuw iemand dicht bij jou in het leven van jullie dochter gekomen is.
quote:olifant78 schreef op 08 oktober 2012 @ 22:54:

[...]

Maar waar ben je bang voor dan? Waarom vertel je hem nog persoonlijke dingen of krijgt hij de kans om in je telefoon te kijken? Hij is toch je ex? Ja je bent verbonden met hem door je dochter, maar al het contact hoeft dan toch alleen maar om en over je dochter te gaan?

Ik doe heel vaak wat hij wil, omdat hij anders onze dochter tegen ons opzet (écht waar) en ik ben nu aan het aftellen tot hij in therapie zit (is hij al voor aangemeld) en ik heb nog hoop dat hij dan gaat inzien dat hij mij écht niet meer wil en dat zijn gedrag daarmee ook gaat veranderen.

Dat is ook een van de redenen dat ik een scharrel wilde en geen relatie, omdat hij alles eraan zou doen om dat kapot te maken.
quote:amand1969 schreef op 08 oktober 2012 @ 22:55:

Sorry, mijn glazen bol is stuk, maar zonder dat ding kan ik ook wel bedenken dat het heel erg onwaarschijnlijk is dat jouw ex zijn auto bekrast heeft.

En verder: het is niet vreemd dat de vader van jullie kind wil weten welke personen in het leven van zijn dochter zijn. Het is echter aan jou om het evenwicht tussen hem inlichten en jouw privacy te bepalen. Geef een beetje, zou ik zeggen. Niet bij een eerste- of vijfde date, maar wanneer jullie gedrieën dingen gaan ondernemen, kan het echt geen kwaad om hem in te lichten dat er structureel een nieuw iemand dicht bij jou in het leven van jullie dochter gekomen is.

Daar heb je een punt Amand, maar die wens legitimeert niet het gedrag dat hij vertoont, namelijk in telefoons kijken (al is dit zelfs bij sommige 'gelukkige stellen' soms sport lijkt het) en facebookprofielen bekijken. Het is hem de manier waarop waaruit geen vertrouwen blijkt in TO. Of dat legitiem is weet ik niet, maar normaal gesproken vertrouw je iemand op wat hij of zij zegt, en respecteer je de grens als iemand min of meer duidelijk aangeeft iets niet te willen vertellen. Tenzij er natuurlijk ook wat aan de kant van TO speelt. Voor zover ik kan beoordelen heeft exlief nog niet expliciet aangegeven dat hij dit doet uit zorg over zijn dochter in elk geval.

Hij zou niet de eerste zijn die uit naam van zijn of haar kind bepaald pathologisch gedrag in een relatie rechtvaardigt.
quote:blubdevis schreef op 08 oktober 2012 @ 22:58:

[...]

Ik doe heel vaak wat hij wil, omdat hij anders onze dochter tegen ons opzet (écht waar) en ik ben nu aan het aftellen tot hij in therapie zit (is hij al voor aangemeld) en ik heb nog hoop dat hij dan gaat inzien dat hij mij écht niet meer wil en dat zijn gedrag daarmee ook gaat veranderen.

Dat is ook een van de redenen dat ik een scharrel wilde en geen relatie, omdat hij alles eraan zou doen om dat kapot te maken.Dat klinkt niet echt als een lekkere ex.. En jij hebt de relatie verbroken? Ik heb de neiging al om te zeggen: Doe wat je moet doen om hem rustig te houden. Ook al is dat liegen. In ieder geval totdat hij hulp heeft.
quote:amand1969 schreef op 08 oktober 2012 @ 22:55:

En verder: het is niet vreemd dat de vader van jullie kind wil weten welke personen in het leven van zijn dochter zijn. Het is echter aan jou om het evenwicht tussen hem inlichten en jouw privacy te bepalen. Geef een beetje, zou ik zeggen. Niet bij een eerste- of vijfde date, maar wanneer jullie gedrieën dingen gaan ondernemen, kan het echt geen kwaad om hem in te lichten dat er structureel een nieuw iemand dicht bij jou in het leven van jullie dochter gekomen is.Klopt, indien dat het geval zou zijn, zou ik hem inlichten. Echter is dat totaal niet aan de orde. Kind ziet scharrel niet en dat blijft ook zo.
quote:blubdevis schreef op 08 oktober 2012 @ 22:58:

[...]

Dat is ook een van de redenen dat ik een scharrel wilde en geen relatie, omdat hij alles eraan zou doen om dat kapot te maken.Huh? Hij heeft therapie om in te zien dat hij iets niet wil? Uit zijn gedrag blijkt toch echt het tegenovergestelde. Hij wil misschien niet zozeer jou in een relatie, maar hij wil zeker die invloed op deze relatie. Volgens mij wil deze man dat gewoon hoor, daar ga je hem niet vanaf brengen. Niet binnen een maand of drie in elk geval.
heb je al een dna onderzoek gedaan?
quote:olifant78 schreef op 08 oktober 2012 @ 23:02:

[...]

Dat klinkt niet echt als een lekkere ex.. En jij hebt de relatie verbroken? Ik heb de neiging al om te zeggen: Doe wat je moet doen om hem rustig te houden. Ook al is dat liegen. In ieder geval totdat hij hulp heeft.Hij is niet de enige die in therapie zit en zelfs mijn psych zegt dat ik met hem moet meebewegen tot hij zelf hulp krijgt.
Ik zou het zo laten. En er voor zorgen dat hij niet meer in je telefoon etc. kan kijken.

Waarschuw evt. scharrels zodat ze hun social media af kunnen sluiten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2012 @ 23:05:

heb je al een dna onderzoek gedaan?Waar heb ik een dna-onderzoek voor nodig?
quote:daikan schreef op 08 oktober 2012 @ 23:04:

[...]

Huh? Hij heeft therapie om in te zien dat hij iets niet wil? Uit zijn gedrag blijkt toch echt het tegenovergestelde. Hij wil misschien niet zozeer jou in een relatie, maar hij wil zeker die invloed op deze relatie. Volgens mij wil deze man dat gewoon hoor, daar ga je hem niet vanaf brengen. Niet binnen een maand of drie in elk geval.Hij gaat in therapie voor zijn gedrag, omgaan met zijn woede/ frustraties en ik hoop dat de psych hem kan helpen inzien dat zijn gedrag obsessief is en dat misschien aan banden leggen.
wat denk je? Om te onderzoeken of hij die auto heeft bekrast of je skateboardende buurjongetjes
quote:blubdevis schreef op 08 oktober 2012 @ 23:06:

[...]

Hij is niet de enige die in therapie zit en zelfs mijn psych zegt dat ik met hem moet meebewegen tot hij zelf hulp krijgt.Serieus? Dus jij moet van je psych maar ingaan op dat ziekelijke gedrag? Lekker psych heb jij.
Maar ben je bereid om echt sámen met hem in therapie te gaan? Anders is het echt wishful thinking van je dat je hem bij die peut parkeert en het vanzelf wel ophoudt. Een beetje lui en onverantwoordelijk zelfs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven