Single en de weekenden

10-10-2012 09:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn vrienden is nu ongeveer 90% bezet en/of kids. Ik merk dat ik steeds meer moeite heb om m'n weekenden te vullen, want iedereen is met z'n partner. Ik ben 29 en vrienden van mij zijn ook rond die leeftijd of wat jonger. Hoe doen andere single meiden dat?
Een leuke vent opscharrelen?
Jezelf leren te vermaken?
En wat als ik nou gewoon zin heb om de stad in te gaan, maar niemand kan of wil mee?
Meestal 1 dag iets leuks, bezoekje, weet ik veel. En ook een dag helemaal alleen thuis. Beetje poetsen of juist helemaal niets. Heerlijk!
In huis rommelen, dvd's/series kijken, internetten, boekje lezen en even de stad in, alleen of met vriendin. soms hapje eten met iemand, soms niet. En er zelf meer op uit gaan. Naar buiten, zelf wat verzinnen.

En weet je, soms heb ik echt een heel saai weekend waarin ik niets doe, en ik vind het niet eens erg. Lekker rustig, me-time
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Ga op een vereniging of club, leer nieuwe mensen kennen.
Alleen naar een bruine kroeg gaan. Kom je vanzelf in gesprek met mensen.
Als je de stad in wil en niemand wil mee?

Dan ga je alleen!
Internagelaktisch
Je kan je ook gaan verdiepen in breien, punniken, borduren, en kleding maken.
Nieuwe mensen leren kennen natuurlijk. Kom op, in dit (internet) tijdperk zijn er legio mogelijkheden. Ik noem:

www.nmlk.nl (voornamelijk NL)

www.meetup.com (internationaal)

www.couchsurfing.com (alternatief/reizigers)

www.internations.com (internationaal/netwerkerig)
Hier ook zo. Maar ik heb 2 kinderen waar ik mijn weekenden mee vul. 1 x in de 4 weken gaan een dag of 4 naar hun vader, dat is incl. een weekend.

Voorheen plande ik dat weekend weken van te voren vol en dan was het zover...en dan had ik eigenlijk zin om helemaal niets te doen. Gewoon te rommelen in huis, te hangen op de bank, filmpies kijken. Mensen zeiden dan...is dat niet wat je normaal gesproken ook doet? Tsja..daar zit wat in...maar tóch is het anders. Ik hoef nu niet te zorgen! Behalve dan een beetje voor mijzelf

Ik plan nu dus niet meer alle dagen vol. Ik zie wel hoe het loopt. Of het moet écht iets zijn dat ik graag wil doen. Zo ga ik over 4 weken lekker bij mijn broer en schoonzus slapen in A'dam en lekker stappen daar :D
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 09:46:

En wat als ik nou gewoon zin heb om de stad in te gaan, maar niemand kan of wil mee?

dan ga je toch alleen? wat is daar mis mee!

ik doe dat zo vaak, heerlijk geen gezeik aan je hoofd

en je kan naar de winkels die jij wilt. ik snap echt niet waarom mensen altijd samen willen..... nu kan ik goed alleen zijn en daar ben ik erg trots op...
Waar ik mee goed mee vermaakte in de weekenden toen ik nog single was:

Leuk boek uitzoeken in de bieb, mooi plekje op een terras/in een café uitzoeken, een grote latte bestellen en de hele dag lekker lezen en mensen kijken. Later die dag wat eten en er een wijntje bij bestellen en weer verder lezen. Pure ontspanning.

Recepten uitzoeken, uitgebreid boodschappen doen en koken voor mezelf, een leuke film huren en mijn uitgebreide maal tijdens een leuke film opeten, wijntje erbij en vroeg naar bed

Huis een grote schoonmaak geven.

De hele dag in pyjama en met een grote kop thee en een boek op de bank.

De zaterdagkrant kopen en die helemaal uitpluizen.

Wandelen door de stad/het park/het bos of naar het strand.

Verrassingsbezoekjes aan oma of ouders.

Etc. Etc.

Vivaforum!

Goh eigenlijk had ik het zo gek nog niet als single zijnde
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 09:46:

Gaan!

Ik winkel zo vaak alleen, heerlijk!!

En ik heb een relatie, alleen vent heeft nooit zin om mee te gaan
668, the neighbour of the Beast
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 09:40:

Van mijn vrienden is nu ongeveer 90% bezet en/of kids. Ik merk dat ik steeds meer moeite heb om m'n weekenden te vullen, want iedereen is met z'n partner. Ik ben 29 en vrienden van mij zijn ook rond die leeftijd of wat jonger. Hoe doen andere single meiden dat?Hoe ik dat doe? Mijn levensgeluk niet laten afhangen van het wel of niet aanwezig zijn van anderen. En waarom moet je weekend perse gevuld zijn met activiteiten? Je kunt je tijd ook benutten door de vriendschap met jezelf te versterken.
boek lekker een weekendje naar een stad waar je nog nooit bent geweest. pak de trein naar parijs. neem het vliegtuig naar valencia, boek een hostel erbij en tadaa gaaaaan.

heerlijk.
..popcorn?
Snap best dat die stap moeilijk is om alleen te gaan stappen maar in een café heb he erg gouw aan spraak
quote:ankie87 schreef op 10 oktober 2012 @ 10:45:

Snap best dat die stap moeilijk is om alleen te gaan stappen maar in een café heb he erg gouw aan spraakTja, ik ben toch echt niet moedig genoeg om alleen een cafe binnen te stappen...
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 10:58:

[...]

Tja, ik ben toch echt niet moedig genoeg om alleen een cafe binnen te stappen...

Dan maak je het bij jezelf thuis gezellig.

Dvdtje,kaarsjes aan,glaasje wijn lekkere hapjes etc.
@LaNeerlandaise: die nieuwe mensen leren kennen is een goede tip! Ga ik doen!

@kv_moi79: ik ben nu eenmaal een mensen-mens, en heb niet echt de behoefte om de 'vriendschap met mezelf' te versterken. Doe genoeg dingen alleen zoals sporten en winkelen.

@nola: dat is een goede tip, nu nog de ballen krijgen om dat te doen.
Lekker alleen, vind ik zelfs fijner als met 2.. Ga leuke cursus doen, koop een hond niemand let op je hoor als je alleen gaat stappen
Een weekend alleen citytrippen is een goede tip! Ik kan me een weekend Lissabon herinneren waarin ik maximaal heb geprofiteerd van het gebrek aan sociale controle :-))
quote:LLady schreef op 10 oktober 2012 @ 10:59:

@LaNeerlandaise: die nieuwe mensen leren kennen is een goede tip! Ga ik doen!

@kv_moi79: ik ben nu eenmaal een mensen-mens, en heb niet echt de behoefte om de 'vriendschap met mezelf' te versterken. Doe genoeg dingen alleen zoals sporten en winkelen.

@nola: dat is een goede tip, nu nog de ballen krijgen om dat te doen. Dat ben ik ook absoluut! Maar ik proefde uit jouw bericht een bepaalde deprimerende ondertoon en dat is toch zonde? Ook al ben je een mensen-mens, het is toch heerlijk om op een goede manier op jezelf terug te kunnen vallen als er niemand anders is met wie je leuke dingen wilt doen? En als die mensen er wel zijn, is het alleen maar dubbel leuk!
@kv_moi: nee hoor niet deprimerend, ik wil juist graag zelf er wat aan doen en initiatief nemen om bv nieuwe mensen te leren kennen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven