Gezondheid alle pijlers

Zucht. Die verrekte ***hormonen.

10-10-2012 11:07 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke maand is het weer raak.

De dagen voor mijn menstruatie ben ik een emotioneel wrak. Chagrijnig, snel geirriteerd en verdrietig. Allemaal zonder reden. En het moment dat mijn menstruatie begint is het net of iemand het licht heeft aangedaan in mijn hoofd.

Word er soms een beetje moe van. Ik wil me helemaal niet zo voelen zonder goede reden en ik wil ook niet heeeel erg mijn best moeten doen om gewoon normaal tegen mensen te doen.

Herkenbaar? Tips?
Ongesteld zijn zo 2005, ik slik mijn pil door, nergens last meer van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 10 oktober 2012 @ 11:09:

Ongesteld zijn zo 2005, ik slik mijn pil door, nergens last meer van.Dat dus!
Ik ga naar de cerazette om van die ****dips af te zijn.

Ik ring nu door met de nuvaring maar dan heb ik nog last als ik een spotting ga krijgen / heb gehad.
Been there, done that, got the T-shirt.
Neem een spiraaltje
Heel erg herkenbaar. TIps? Uitzingen of aan de pil gaan.
Aan de pil ben ik al. Doorslikken heeft geloof ik geen effext (zal er eens op letten als ik m weer een keer doorslik)

Ik zoek eigenlijk vooral tips om me gewoon normaal te gedragen Die uitbrander gisteren tegen mijn vriend sloeg echt helemaal nergens op.
Naar de huisarts en vragen of het PMS is of de normale schommelingen? En dan afhankelijk van het antwoord de juiste weg inslaan?
Heb/had ook erge last van pms. De pil kan idd helpen, maar ik wil geen hormonen slikken. Gebruik nu dagelijks st janskruid, werkt erg goed!
quote:Ruza schreef op 10 oktober 2012 @ 11:15:

Aan de pil ben ik al. Doorslikken heeft geloof ik geen effext (zal er eens op letten als ik m weer een keer doorslik)

Ik zoek eigenlijk vooral tips om me gewoon normaal te gedragen Die uitbrander gisteren tegen mijn vriend sloeg echt helemaal nergens op.Wanneer heb jij er last van. 3 dagen voor t einde van de strip? ja? dan helpt doorslikken echt.

Ik zoek eigenlijk vooral tips om me gewoon normaal te gedragen Die uitbrander gisteren tegen mijn vriend sloeg echt helemaal nergens op.

Helaas, die heb ik ook niet voor je.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Jij voelt je rot (en ja daar heeft ook je vriend af en toe last van...maar vooral jij)

Toen ik de pil nog slikte,slikte ik zeker 3 strips achter elkaar.

Das 9 weken nergens last van en daarna een weekje wat minder.

Dat is al een enorme vooruitgang in vergelijking met om de 3 weken toch!

(ik moest na 3 strips wel stoppen anders kwam er vanzelf een doorbraakbloeding maar er zijn er die veel laanger kunnen doorslikken)

En wel zeker dat dat doorslikken effect/invloed heeft hoor!!

Welke pil gebruik je? Yasmin is goed tegen pms. Zit drospirenon (ofzoiets ) in. Spiraal werkt ook, de mirena.
quote:blond009 schreef op 10 oktober 2012 @ 11:17:

Heb/had ook erge last van pms. De pil kan idd helpen, maar ik wil geen hormonen slikken. Gebruik nu dagelijks st janskruid, werkt erg goed!

Werkt bij mij ook goed.

Maar i.c.m. de pil geen goed advies Kan nl de werking van de pil beinvloeden.

(hoewel....tijdens een zwangerschap is je hormoonhuishouding ook weer anders )
Heel herkenbaar... En het is alleen maar erger geworden na mijn bevalling van 11 maanden geleden. Ik ga denk ik een spiraal laten zetten.
Bij mij was het ook elke keer raak, voelde me precies zo als jij omschrijft, zo emotioneel en chagrijnig! En daarbij werd ik of ik nou wel of niet doorslikte altijd heftig ongesteld met erge krampen.

Toen voor de tv zat te janken bij Junior Masterchef omdat de chefs een kinds pudding niet zo lekker vonden, was de maat vol. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb voor de prikpil gekozen. Weet dat veel er geen voorstander van zijn maar ik vind het fantastisch, ben geen emotioneel wrak meer, ben niet meer ongesteld én ik kan hem nooit vergeten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Met de yasmin had ik er net zo goed last van. Ik heb trouwens opgemerkt dat ik niet 3 dagen voor mijn menstruatie last heb maar juist op de 3 na laatste dag van de strip NA mijn menstruatie.

Je kan ook eens kijken naar de mirena of de cerazette. Beide hebben alleen een progesteron-achtig hormoon en geen oestrogeen-achtige.

Edit: Prikpil is ook zonder oestrogeen.
quote:apatura schreef op 10 oktober 2012 @ 11:24:

Met de yasmin had ik er net zo goed last van. Ik heb trouwens opgemerkt dat ik niet 3 dagen voor mijn menstruatie last heb maar juist op de 3 na laatste dag van de strip NA mijn menstruatie.

Je kan ook eens kijken naar de mirena of de cerazette. Beide hebben alleen een progesteron-achtig hormoon.

Ik heb nu de Mirena (sinds een maand of 8) maar zit nog te wachten op dat magische moment dat de menstruaties wegblijven...

Tot die tijd zijn de buien ook gewoon aanwezig bij mij.
Ik heb precies hetzelfde.

Na 3 maanden de pil doorslikken heb ik nu weer eens een stopweek, maar zou het liefst 5 dagen in m'n bed gaan liggen!

Tips heb ik helaas niet.
quote:Ruza schreef op 10 oktober 2012 @ 11:07:

Elke maand is het weer raak.

De dagen voor mijn menstruatie ben ik een emotioneel wrak. Chagrijnig, snel geirriteerd en verdrietig. Allemaal zonder reden. En het moment dat mijn menstruatie begint is het net of iemand het licht heeft aangedaan in mijn hoofd.

Word er soms een beetje moe van. Ik wil me helemaal niet zo voelen zonder goede reden en ik wil ook niet heeeel erg mijn best moeten doen om gewoon normaal tegen mensen te doen.

Herkenbaar? Tips?Accepteer het en sta toe dat je jezelf zo voelt, des te beter voel je je weer als het achter de rug is. Ben trouwens net zo'n wrak als jij hoor, tijdens m'n menstruatie.
Probeer het gewoon eens, een paar maanden doorslikken. Ik slik inmiddels al 3 jaar door (met elke 6 strippen een stopweek en af en toe een zwangerschapstest) en bij mij heeft het geholpen. Ik was 3 dagen echt een dráák, jarenlang voor die tijd. En maar janken om niks. Heel vermoeiend. Die drie dagen per 5 maanden kan ik het wel aan..
quote:kv_moi79 schreef op 10 oktober 2012 @ 11:29:

[...]

Accepteer het en sta toe dat je jezelf zo voelt, des te beter voel je je weer als het achter de rug is. Ben trouwens net zo'n wrak als jij hoor, tijdens m'n menstruatie.

Waarom accepteren??? lekker je vrijwillig rot voelen

Er zijn oplossingen zat die ze nog niet geprobeerd heeft.
quote:biebeliee schreef op 10 oktober 2012 @ 11:31:

[...]

Waarom accepteren??? lekker je vrijwillig rot voelen

Er zijn oplossingen zat die ze nog niet geprobeerd heeft.Works perfectly fine for me. Maar ik ben dan ook geen voorstander van geëxperimenteerd met hormonen en dergelijke. Ieder z'n voorkeur zullen we maar zeggen
Herkenbaar. Is begonnen na mijn 2 bevallingen. Het scheelt wel dat ik de reden weet, en dat ik weet dat het na 2 dagen over is.
Herkenbaar.

Ik ben toevallig vorige week naar de huisarts geweest, omdat ik me totaal niet ok voel. Ik linkte het aan de pil, maar volgens haar kan dat niet. Oftewel: ik ging zonder 'oplossing' naar huis (ik zou tegen een burn-out aan zitten). Hopeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven