Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@Bubz

Heb je geen kijkgaatje? Die man zou ik niet graag op de stoep hebben als ik alleen thuis was.
@rijst, jij gaat shoppen waar ik weg gebonjourd!! Leuke collectie hebben ze weer!!
@Rammel

Je had het over een jeansstore toch? Ik ben een grote Shoeby fan. Heb echt superveel van hun spullen. Ben een Diamond Member
Wat bedoelen jullie toch met dat afgieten? Ik snap er niks van, waarom zou je een bepaalde hoeveelheid voeding weg gooien? Dat hebben wij bij zoon nooit gedaan. Maar misschien zijn de verhoudingen hier in de VS anders.

Rijstebloem mag inderdaad pas vanaf 4 maanden. En voor sommige kinderen werkt het helemaal niet.

@bubblezz: Getver, wat een rare vent. Ik zou de deur niet meer open doen als hij aanbelt!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik doe het ook niet Chryssa, zonde van de voeding. Ik heb alleen afgegoten helemaal in het begin toen je nog maar 10, 20 of 50 ml mocht geven, want dan zijn de stapjes van 30 ml wel erg veel. Bij de huidige hoeveelheden heeft afgieten weinig zin. Als je 180+6 af gaat gieten tot 170 dan had je beter gewoon 150+5 kunnen maken.
Nico met 150 + 5 heb je 150 vocht. Het wordt 165 doordat het water dikker wordt maar in feite blijft het 150 ml vocht.

Als je 180 + 6 afgiet naar 170 heb je 170 ml daadwerkelijk vocht. Dat is het verschil.
Ik vind het wel vreemd dat dat in Nederland aangeraden wordt, want hier is werkelijk nog nooit iemand die het daarover gehad heeft. Bij zoon maakten we gewoon volgens de verhoudingen op het pak en dat dronk hij dan ook allemaal.
Ik doe het niet want daardoor kun je overgewicht creeeren. Als je 150 a 180 x lichaamsgewicht aanhoud houd je die kans klein.
Kan wel zonde van de voeding zijn maar als hij/zij honger heeft??

Als hè van 150 naar 180 ml oer voeding gaat dan gooi je in het begin ook weg omdat hij/zij het niet opdrinkt.

Liever wat weggooien dan een hongerige baby.
Persoonlijk denk ik dat het met dat overgewicht wel meevalt. Een baby heeft niet de neiging zich te over-eten. Als hij/zij genoeg heeft, zal het kind de fles gewoon loslaten en weigeren om verder te drinken. We hebben zoons flessen altijd gewoon volgens de verhoudingen op het pak gemaakt en hij dronk wat hij zelf wilde hebben. Hij is ook nooit te zwaar geweest, zelfs altijd aan de lichte kant voor zijn lengte.
Dat is het m nou juist niet alle babies hebben die stop. Net als sommige volwassenen die niet hennen. Overgewicht is dan als baby niet aan de orde maar komt later pas.
@ann: ik voel mn spiraal niet...lijkt me niet goed als je het wel voelt. Zou voor de zekerheid huisarts even bellen om te checken! Misschien moetwn de touwtjes wat korter? Heb je al seks gehad daarna? Ik moet over 6wk nog een x terug voor controle of na mn menstruatie.

@buurman: we hebben bij het portiek een intercom met camera maar binnen het portiek is het aanbellen bij de voordeur en daar zit van dat vage glas in waarrdoor je allen silhouet ziet...ik wacht het even af, als het vaker voorkomt dan stuur ik vriend er wel op af gebeurt het nooit weer

@rijst: geslaagd met shoppen?
Touwtjes? Zitten er touwtjes aan een spiraal?
Meisje net in de schommel gepropt, om te kijken of ze dan wilde slapen. Niet dus, ze lag alleen maar naar de rond draaiende schaapjes boven haar hoofd te kijken. Dus maar weer op schoot genomen en binnen 5 minuten lag ze te snurken. Zucht....
Haha ja er zitten draadjes aan.. Daar trek je hem er weer mee uit.

Nu moet ik zeggen dat ik die draadjes ook niet heel goed kan voelen, zoals rijst beschreef over rm. Ik ga morgen bellen want dat puntje lijkt me ind niet goed!

Ja wel sec maar met condoom! Ik vertrouw dat ding de eerste week niet!

Verdomme kind heeft weer de hik dit is 3de x al vandaag!
Chryssa jammerde ze dan ook of keek ze gewoon wat rond?
Nee, ze vond de schaapjes hilarisch grappig, dus ze lag te lachen en kraaien. Maar uiteindelijk ging ze wel piepen, omdat ze moe was. Op schoot viel ze toen gelijk in slaap.
Rijst, klopt Lakeside! We hadden twee winkels naast elkaar met muur er tussen uit... Dus ik stond ook bij shoeby zo nu en dan. Straks lekker shoppen daar voor onze meiden!! Yeaaahhh

Trusten meiden!!
quote:annepann schreef op 10 oktober 2012 @ 22:11:

Nico met 150 + 5 heb je 150 vocht. Het wordt 165 doordat het water dikker wordt maar in feite blijft het 150 ml vocht.

Als je 180 + 6 afgiet naar 170 heb je 170 ml daadwerkelijk vocht. Dat is het verschil.Sorry, maar je beredenering klopt echt niet Anne. In beide gevallen is de voeding even dik, want de verhouding is altijd 30 ml water + 1 schepje. Jouw "170 ml daadwerkelijk vocht" is ook het dikkere vocht met de schepjes erbij, dus 150 ml water + 5 schepjes. Je giet omdat je gemixt hebt altijd water + schepjes weg in de verhouding 30 ml staat tot 1 schepje. Als je 180 + 6 schepjes maakt, je mixt het en je giet dat af dan is het eindresultaat precies hetzelfde als 150 + 5 schepjes, of 120 + 4 schepjes als je nog verder afgiet, etc. etc. Alleen als je 30 ml omhoog in 1x teveel vindt dan is het zinvol om eerst ietsje af te gieten, anders niet. Ik vond het met de hele kleine volumes in het begin wel belangrijk om niet in 1 klap 30 ml omhoog te gaan maar op 150 ml vind ik het niet zo'n grote sprong dus ga ik niet moeilijk doen.
Jemig, wat ingewikkeld met dat afgieten en die schepjes! Ik snap er echt niks van, als ik dat zo lees. Had waarschijnlijk hele rare flessen voor zoon gemaakt als ik dat had moeten doen .
Woow het duizelt me even met al die formules van fv moeders!

Ik blij dat ik bv geef, ben niet zo goed in rekenen

Mini heeft om 22u de laatste voeding gehad, benieuwd hoelang ze het volhoud!

Slaap lekker iedereen
O het is heel simpel hoor op elke 30 ml 1 schep. Liever 6 flessen dan 300 x pd de borst denk ik dan.

Nico ik snap t niet meer ik zou gewoon beginnen nu met 1 of 2 flessen op te hogen!

Kan iemand cruellA ophalen!? Ik kan haar wel wat aandoen ze is de hele avond aan het krijsen! Ze wil niks en krijst alleen maar.. Zouden het krampen zijn? Honger heeft ze niet, ze heeft de laatste fles niet eens helemaal opgedronken.
Nou hèhè ze is stil en dat door n ander broekje! Ze had vandaag n broekje aan van moppies mt 62 was veel te lang dat wel en waarschijnlijk veel te strak om de middel
Hey meiden.

Net even snel bijgelezen, kijken wat ik onthouden heb;

@ bubb, wat een mafkees die buurman van jou!! Bah! Niet meer open doen hoor!

@ anne, das mooi kut van je sollicitatie!

fijn dat cruella eindelijk slaapt!

@ nico, hopelijk gaat het morgen beter met minico! En was hij vandaag wat aan het regelen.

@ zivaa, jij ook al een huilbaby vandaag? geef je nu nog bv of ben je volledig over op de fles?

@ rijst, nog geshopt?? Prachtige foto's weer trouwens van mijn schoondochter op het sub!

@ amadine (ik schijf iedere keer je nick verkeerd, maar kan niet terug scrollen nu) dikke zwaai naar jou!! Leuk dat je langs komt!!

@ toet...???? Hoe is het nou??

@ iedereen, thanx voor de knuffels!

Maatman ligt naast me te ronken inmiddels, net even afscheid genomen

Ik ga morgen of vrijdag even langs de ha voor Minimaatje zn gepruttel en dan ook gelijk maar even voor mezelf.

Truste allemaal!!
Vriend voelt m ook en dan niet de draadjes!! Als hij er tegen aan drukte voel ik m gewoon bewegen! :O morgen gelijk bellen! Ben blij dat we t met condoom hebben gedaan! Godzijdank zul je zien dat ik augustus 2.0 zou zijn! Pff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven