Wat neem je mee??

11-10-2012 10:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mn man zijn vanavond uitgenodigd te komen eten bij een vriend van hem, man alleen . Ik wil niet met lege handen komen, maar een bloemetje….? Tweede optie is vaak drank, dus een wijntje oid. Maar hij drinkt niet.. Wat zouden jullie meenemen?? Tips graag voor een aardigheidje! Thanx!
Een leuk boek?

het toetje?
Lekker apart stukje kaas voor erna (of ervoor, als borrelhapje)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Iets voor bij de koffie?
Bonbons.
Chocola!
Een doosje goede chocola en natuurlijk je goede eetlust
Een boekenbon.
Een lekkere cake/taart (kan als dessert maar ook op een ander moment als hij al een dessert heeft gemaakt).

Een mooi blad (voor mannen).

Een delicatesse (nootjes, olijven, bijzondere paddestoelen).
Er is toch niks mis met een bos bloemen?

En als hij geen alcohol drinkt neem je toch een fles cola voor hem mee. Of als hij rookt een pakje sigaretten/shag.

Volgens mij vinden mannen chocola/bonbons ook wel lekker. Vaag ooit eens iets over gehoord.

Maar dat iets meenemen als je bij iemand gaat eten, sinds wanneer 'moet' dat? is dat verplicht? Ik heb nog nooit wat meegenomen als ik bij iemand ga/ging eten.
Is hij een thee drinker? Eventueel een thee assortimentje, zo'n cadeau verpakking bedoel ik.

Jip en Janeke champagne als grapje.

Kaas

Gezelschapsspel.. Oh née, hij is alleen. Of zo' n puzzel voor slimmerds.... Weet t ook niet..
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ratteke, neem je echt niets mee als je ergens wordt uitgenodigd? Ik vind dat echt de normaalste zaak van de wereld!

On topic: neem iets mee wat als dessert gegeten kan worden, maar wat eventueel ook goed bewaard kan worden als jullie er niet aan toe komen. Houd hij niet van koffie? Misschien kun je een pakket maken met verschillende smaken koffie en daar nog wat chocola bij?
Whahaahaha, cola!! Wel een goeie!

Chocola kan wel idd.. En t moet niet natuurlijk, maar wel leuk vaak
nee, ik neem nooit wat mee als ik bij iemand ga eten. Het zijn altijd vriendinnen waar ik ga eten en ze komen net zo vaak bij mij als ik bij hun. Dan blijf ik bezig met cadeautjes kopen. En zij ook.

En bij 'vreemden' eet ik niet.
quote:elise1978 schreef op 11 oktober 2012 @ 10:20:

Ratteke, neem je echt niets mee als je ergens wordt uitgenodigd? Ik vind dat echt de normaalste zaak van de wereld!

Ik doe dat ook nooit. Is dat zo raar dan? Mensen nemen ook nooit wat mee naar hier. Misschien verschilt het per streek/gewoontes/familie/vriendengroep.

Neem je altijd wat mee dan? Ook als je alleen voor koffie komt?

Ik neem soms wel eens iets mee, maar dat is omdat ik dat graag wil, niet omdat ik mij daartoe verplicht voel. Als het een verplicht nummertje wordt, nou dan laat maar.
Iets leuks uit de delicatessenwinkel, van koekjes tot olijven en speciale olie. Of chocolade/bonbons, daar houden mannen inderdaad ook van!

Ben het er overigens mee eens dat een bloemetje ook gewoon kan. Alleen alcohol zou ik niet doen, als je weet dat hij niet drinkt.
CD'tje of DVD'tje, niet zelf gebrand maar gekocht. Dan moet je wel weten waar hij van houdt.
verba volant, scripta manent.
Als ik vaak bij iemand ga eten neem ik ook niks mee, maar als het iets 'speciaals' is neem ik wel wat mee. Lastig uit te legeen waar het verschil dan ligt.

Bij mijn beste vriendinnen neem ik niks mee, of misschien een fles wijn om gelijk op te drinken. Als het meer een formele uitnodiging is, neem ik wel iets mee.
quote:Ratteke schreef op 11 oktober 2012 @ 10:25:

nee, ik neem nooit wat mee als ik bij iemand ga eten. Het zijn altijd vriendinnen waar ik ga eten en ze komen net zo vaak bij mij als ik bij hun. Dan blijf ik bezig met cadeautjes kopen. En zij ook.

En bij 'vreemden' eet ik niet.Bij wekelijkse eetafspraakjes met vriendinnen neem ik ook nooit wat mee, maar als ik voor het eerst bij iemand thuis wordt uitgenodigd, dan wel. Of bij speciale gelegenheden zoal jubileum, verjaardag etc. Het is echt niet zo dat je cadeautjes blijft uitwisselen... volgende keer bied je aan drank/zoetigheid mee te nemen, en daarna ben je zo goed bevriend dat er niets meer verwacht wordt
Ik neem ook lang niet altijd iets mee. Bij goede vrienden zeker niet. Tenzij ik om de een of andere reden iets leuk tegen kom wat ik ze sowieso ging geven. Bij wat formelere diners neem ik wel iets mee, maar die komen zelden voor nu ik er zo over nadenk.
Neem niet altijd wat mee, bij vriendinnen waar je vaker komt de ene keer wel andere keer niet. Maar zo een etentje waar je voor t eerst komt vind ik t wel leuk om wat mee te nemen. Omdat ik t wil, niet omdat ik me verplicht voel! T wordt bij ons in de familie en vriendengroep wel vaak gedaan btw.

Thanx voor de tips, ik ga denk voor bonbons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven