Schaamteloos bedrogen

11-10-2012 15:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva dames

Ik zit enorm in de knoop, en wil mijn verhaal kwijt. Zal t beknopt en niet te gedetailleerd vertellen ivm herkenbaarheid.

Een maand of 4 geleden is de relatie door mijn ex vriend beeindigd, na 6 jaar. Het waren moeizame jaren, maar ook mooie jaren.

Hij zweerde dat hij geen ander had toen hij het uitmaakte.

Ik dacht er redelijk overheen te zijn, tot ik er afgelopen week achter kwam dat hij allang een relatie met een dame had toen hij het uitmaakte. De argumenten die hij aangaf om t te beeindigen, snijden geen hout. Hij wilde niet meer in de (mijn) kinderen zitten, maar zijn nwe vriendin heeft jongere kinderen en heeft er meer.

Hij is niet de vader van mijn kinderen overigens. Hij was mijn tweede relatie, na mijn huwelijk.

Hij was al eens eerder tijdens onze relatie vreemdgegaan en dat heb ik hem vergeven. Zo hard gevochten, en zo klakkeloos ingeruild. Zo voelt het.

Nu komt het als klap op de vuurpijl: zij bestookt mij nu met mails, dat ik jaloers ben, dat zij beter is dan ik, dat hij mij niet meer wilde, zelfs tot bedreigingen dat "ik moest oppassen" etc (ik sms mijn ex nog wel eens en dat mocht niet meer).

Mijn schuld natuurlijk dat ze mijn mail adres heeft; was zo boos dat ik haar in eerste instantie gemaild had dat ik mijn ex vriend niet zo koosjer vond ivm zijn vreemdgaan. Had dus niet moeten mailen, dom! Ik begrijp niet waarom; ze heeft mijn vent al ingepikt, en dan dit er nog even overheen.

Ze vertelde dat ze "erger" is dan mijn ex vriend en ook een lange relatie van vreemdgaan achter de rug heeft, en dat zij en hij geweldig matchen en aan elkaar gewaagd zijn. Meer dan ik en hij. En ik niet bij m paste etc. Zo kwetsend!

Ik heb haar inmiddels geblokkeerd op mijn mail maar heb t stom genoeg wel gelezen.

Het doet zoveel pijn. Ik ben in de 40, opgroeiende kinderen, goede baan en carriere, zie er top uit, ben succesvol, maar voel me zo intens ongelooflijk ongelukkig. Ik weet zeker dat vele vrouwen mij benijden, heb het echt goed voor elkaar. Voor de buitenwereld. Ik lig goed bij het andere geslacht, veel belangstelling van mannen. Ook leuke mannen, maar......

Ben al kilo's kwijt en het gaat maar door. Sta overal alleen voor, heb een ex man (vader van de kinderen) die niet meewerkt, moet binnenkort geopereerd worden. Rechszaak achter de rug dit jaar.

Heb inmiddels wel hulp bij een therapeut voor hulp.

Natuurlijk heb ik ook fouten gemaakt, maar dit heb ik niet verdiend.... Ben ook nog zo dom dat ik hem zo terug zou nemen als hij voor de deur zo staan. Ik was zo gek van die man. Maar hij houdt niet meer van mij... Hij houdt niet meer van mij!

Ik wil uit dit dal, maar weet niet hoe. Doe al van alles: therapie, uit gaan met vriendinnen, gedate met mannen (werkt niet sta er niet voor open), sporten, zorgen voor de kinderen. Maar het helpt niet! Ik word ';s morgens nog steeds in paniek wakker dat ik zo belazerd ben door degene van wie ik zoveel hield. Heb weer een dag lopen huilen

Thx voor het lezen
Wat klote allemaal zeg. Je moet toch volhouden, je bent hartstikke goed bezig en straks komt er een moment dat je hem even vergeet...steeds iets langer en vaker.

Rare lui trouwens die 2; je ex en dan met name zijn nieuwe vriendin.
Zonnestraaltje: ja klopt, ik kan er ook met mijn verstand niet bij dat ze raar zijn. Ik wil begrijpen wat er is gebeurd en waarom. En het zijn 2 behoorlijk intelligente mensen. Ik begrijp niet dat je zomaar na 6 jaar iemand zo aan de kant kan schuiven, zo pijnlijk.
Joh, vind je het gek? Je bent belazerd, bedrogen en verlaten. Sta jezelf toe om te rouwen. Als ik het zo lees doe je het gezien de omstandigheden fantastisch. Zet hem op, sterkte!
In de eerste plaats zou ik ophouden met contact met hem zoeken en het mailadres van zijn vriendin blokkeren.
Probeer niet te begrijpen waarom dit allemaal gebeurd is want daar krijg je toch nooit een bevredigend antwoord op.

Geef het tijd, dat is het enige wat helpt.

Allereerst een Ik denk dat je al heel goed bezig bent! Het klinkt alsof zowel je ex als zijn nieuwe vriendin nog niet 1 minuut van je tijd verdienen. Probeer erboven te staan en alles te negeren.

Maar ja, ik heb natuurlijk makkelijk praten. Snap dat het wel erg moeilijk moet zijn. Heel veel sterkte!
Nou.... ik benijd je niet hoor, vrouw

Je bent toch op de goede weg? Behalve dan dat je nu al weet dat je hem terug zou nemen als hij op de stoep staat... Dat is dan weer erg jammer...

Je bent bezig, je onderneemt, bent in therapie, blijft niet in je nest liggen... het had dus nog erger gekund (is zo'n beetje mijn motto). Dat je je klote voelt is volledig te begrijpen. Het moet slijten en in de vergetelheid raken.

Je bent nog niet toe aan daten - gewoon lekker nog niet doen dan. Je bent immers nog maar "een paar maanden" vrijgezel na 6 jaar samen te zijn geweest. Lekker even alleen, jezelf hervinden... dat soort "meuk". Heel cliché, maar soms werkt dat uitstekend.

Sterkte.
Thx wat lief allemaal.

Zelfs mijn baas vroeg van de week of ik wel een beetje op de been bleef en gaf me een knuffel. Die weet van het verhaal af. Zo lief!

Ik huil eigenlijk nu alles er pas uit sinds afgelopen week, sinds ik weet dat hij een ander heeft/had. Daarvoor alleen maar doorgerend en gedacht "niet denken, vooral doorgaan" en niet rouwen. Zonde van mijn tijd!

Ik zou willen dat ik zijn telefoonnummer kon blokkeren. Maar het staat in mijn hoofd gebrandmerkt. Heb al gekeken of je uitgaande smsen kunt blokkeren, maar dat lukt niet. Zit er aan te denken zelf een ander email adres en telefoonnummer te nemen. Wil eigenlijk nooit meer iets van hem vernemen.

Het voelt alsof ik schaamteloos en gevoelloos ben ingeruild voor de eerste de beste sl*t na 6 jaar zonder scrupules. Ook zij was alleenstaande moeder, hoe KAN je zoiets doen vraag ik mezelf af. Het stomme is dat ik ooit eens zag (toen het nog aan was tussen ons), dat hij haar toevoegde op facebook. Ik vond dat al erg vreemd... ja nu weet ik hoe en waarom.

Hij noemt mij nu gestoord omdat ik nog zoveel verdriet heb, maar ik kan eenvoudig weg 6 jaar niet aan de kant schuiven. Hij had alles bij mij, ik zie er volgens iedereen geweldig uit, we hadden fijne sex... Ik begrijp het niet.

Ben het vertrouwen in mezelf even helemaal kwijt.
Stel, ik en mijn vriend zouden uit elkaar gaan en ik zou erachter komen dat hij een nieuwe vriendin heeft Zo één als jij omschrijft, die me vervolgens gaat bestoken met hatemail. Ik zou dan, ondanks dat het natuurlijk ontzettend laf is wat je ex heeft gedaan en ondanks de pijn, me toch wel erg goed voelen. Zij is duidelijk doodsbang dat de gevoelens tussen jou en je ex niet over zijn, en dat zij weer ingewisseld wordt! Zij weet dondersgoed dat hij jou bedrogen heeft, dus waarom zou hij dat ook niet bij haar kunnen doen? Hoe is haar vorige relatie eigenlijk uitgegaan? Het is echt angst, en daarom smijt ze met al die beledigingen. Ze verdedigt haar 'bezit' en is in feite gewoon bang voor jou. Ik ben benieuwd hoelang je ex het bij haar volhoudt, dit kan niet lang goed gaan als zij nu al zo jaloers is...
Duurt even voor je het zelfvertrouwen hervonden hebt.

Been, there, done that... maar dan zonder kinderen en dat was een relatie van 4 jaar en bovendien al 12 jaar geleden over gegaan. Maar op dezelfde manier - pas later ontdekken dat er meer speelde dan zomaar 'ik hou niet meer van je zoals het zou moeten zijn'. Zij zijn inmiddels getrouwd en hebben kinderen.

Die trap na dat deed het 'm...
Lizzl: precies, die trap erna, dat deed / doet het meeste pijn! Iedereen zegt dat het een kwal is, dat het ongelooflijk is dat hij een vrouw als mij alleen laat... Maar ja. Zullen zijn hormonen wel geweest zijn.
Wat heftig zeg!

Probeer vol te houden, sterk te blijven, afleiding te zoeken en dan gaat het verdriet snel over..

En ben je blij dat je van die eikel af bent,

Zo 'n vent moet je niet willen, die alles liegt en bedriegt

Veel sterkte meid!

Het komt goed

x Liefs wished
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als ze allebei van die gezellige vreemdgangers zijn, verdienen ze elkaar. Binnen no-time zullen ze elkaar bedriegen, boontje komt om zn loontje!
Dat hij die andere vrouw al had toen hij nog met jou ging, is nú niet meer relevant.

En dat die nieuwe vrouw jou zo rot behandelt, dat is eigenlijk ook niet relevant.

Dat deze mensen jou behandelen op een manier die jij niet verdient, dat is eigenlijk ook niet relevant.

Waar het om gaat, is dat jij hem emotioneel nog niet kunt loslaten. Maar je MOET.

Je zit gewoon in een rouwproces, in een liefdesverdriet. En dat kost heel veel tijd en daar moet jij doorheen zien te komen.

Een liefde loslaten waar je nog zoveel van houdt, dát is hard. Maakt niet uit onder wat voor omstandigheden. Daar heeft iedereen moeite mee en jij vormt geen uitzondering.

Je moet zorgen dat je hem helemaal loslaat en dat begint met niets meer over hem te vernemen, niets meer van hem horen en niets meer van hem zien. Alles wat met hem verband houdt verbreken en verder gaan met je eigen leven.

Je zegt het al, je had het slechter kunnen treffen. Er zijn mensen die jou de moeite waard vinden, die bij jou willen zijn. Zoek afleiding in andere mensen en ga niet in je eentje zitten simmen. Jij hebt zijn hart al niet gehad toen hij nog bij je was. Feitelijk ben je dus niets kwijt geraakt. Jij dénkt alleen maar dat je iets kwijt bent geraakt, maar dat was slechts jouw idee van wat de relatie was in jouw ogen. Maar die relatie was niets, het stelde niets voor. Want.... hij ging vreemd.
Ik snap je helemaal.

Ik ben ook 3 jaar lang voorgelogen.

Het doet zo ontzettend veel zeer.

Ik vraag me ook nog steeds af waarom. En toch word je er steeds sterker in. Er komt een dag dat je er boven staat.

Het heeft echt tijd nodig. Je verdiend echt beter.

Blijkbaar loopt er iemand anders rond die de ware is en die jouw verdiend.

Sterkte hoor!
By the way... heb je je laten testen op SOA's? Het is een wat persoonlijke vraag, dus als je 'm niet zou beantwoorden, dan snap ik dat best Het is eigenlijk niet eens een vraag waarop ik het antwoord wil weten - bedoel het meer als 'heb je daar wel aan gedacht?'....
Sterkte, dit is niet niks. Heeft veel tijd nodig om dat te verwerken, maar het gaat beter worden!
Iones, je hebt het mooi verwoord. Het is zoals je zegt: geen energie meer steken in deze mensen. Ze verdienen elkaar.

De antwoorden zal je niet gaan krijgen, met modder gooien en je nog een trap nageven zie dat maar als een zwaktebod. Ze denkt de lotto te hebben gewonnen. Laat haar lekker. Dat denkt hij misschien nu ook nog. Ze gaat hem vast vervelen en dan shopt hij ook weer verder. Richt je nu op je eigen leven. Daarbij zeg ik niet dat je je niet vreselijk verloren, machteloos, boos etc....mag voelen. Maar die pijn maakt zomaar ineens op een dag plaats voor weer een glimlach op je gezicht, nieuwe vrienden, nieuwe avonturen en uiteindelijk een partner die je wél met respect en liefde zal behandelen.
Even een reactie;

Ja ik moest mij van de huisarts laten testen op soa's. Ik heb er zelfs 1 van hem kado gekregen eens na een slippertje waarvan hij natuurlijk zei dat t niets voorstelde. Ben zo dom geweest met m door te gaan. Ik heb mezelf na 1 maand laten testen dat was allemaal oke. Toevallig vandaag de 2e keer na ruim 3 maanden. Ik ga ervan uit dat t wel goed zit maar belachelijk dat dit moet na een relatie... Eigenlijk.
Ik heb afgelopen maanden al tijd gestoken in vriendschappen en ik merk nu dat ik er al veel vor terug heb gekregen. Als ik direct in n relatie was gestapt na dat het uit was had ik dat niet gehad. Dus ik zie dat als winst.

En ja. Natuurlijk weet ik dat ik blij ben dat ik ban hem af ben. Maar zo behandeld te worden dat gaat er niet in.

Ben blij dat ik van m af ben. Ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven