Zelf hb / glucose thuis testen multi check
vrijdag 12 oktober 2012 om 10:08
Ik heb de lifetouch multicheck aangeschaft om thuis mijn HB te kunnen meten. Heb klachten die overeen komen met te laag HB een heb vaker laag HB gehad, laatste twee jaar was hij overigens wel hoog genoeg. Maar ik wil niet voor elk wissewasje bij de huisarts komen, vandaar dat ik het zelf wilde testen.
Heeft iemand ervaring met het thuis meten van bloedwaarden?
Glucose komt namelijk op 22,8 mmol/l nuchter, dat is extreem hoog
HB komt op 14,7 mmol/l, dat is ook heel erg hoog
Cholesterol kon je ook meten, die was net iets boven de grens van 5 mmol/l.
Ik vertrouw de metingen dus eigenlijk niet, maar ben benieuwd of mensen ervaringen hebben. Nu is het wel een beetje zonde van ijn geld
Heeft iemand ervaring met het thuis meten van bloedwaarden?
Glucose komt namelijk op 22,8 mmol/l nuchter, dat is extreem hoog
HB komt op 14,7 mmol/l, dat is ook heel erg hoog
Cholesterol kon je ook meten, die was net iets boven de grens van 5 mmol/l.
Ik vertrouw de metingen dus eigenlijk niet, maar ben benieuwd of mensen ervaringen hebben. Nu is het wel een beetje zonde van ijn geld
vrijdag 12 oktober 2012 om 11:21
de apparaten van de huisarts moeten jaarlijks opnieuw geijkt worden. Bovendien heb je verschillende apparaatjes voor alle metingen dus het lijkt mij sterk dat je met 1 apparaat betrouwbaar en je hb, en je glucose en je cholesterol kan meten!
Glucose van 22,4 volgens mij lig je dan al in coma en ook een Hb van 14,7 is absoluut niet normaal. Ik lig hoor voor een vrouw 9,3 en dat is al echt hoog 14,7 lijkt mij niet kunnen.
Ik zou idd ook gewoon naar de HA gaan, de assistente kan het zo voor je prikken.
Glucose van 22,4 volgens mij lig je dan al in coma en ook een Hb van 14,7 is absoluut niet normaal. Ik lig hoor voor een vrouw 9,3 en dat is al echt hoog 14,7 lijkt mij niet kunnen.
Ik zou idd ook gewoon naar de HA gaan, de assistente kan het zo voor je prikken.

vrijdag 12 oktober 2012 om 13:29
Met deze waardes zou ik je adviseren om nu de huisarts te bellen en langs te gaan. Uitslag zal waarschijnlijk niet kloppen maar met deze waardes moet je dat zeker weten.
Bij deze uitslagen hoef je trouwens niet in coma te liggen zoals hiervoor gezegd is, maar als het klopt, dan is er wel serieus wat aan de hand. Vandaar dat ik vind dat je het vandaag echt zeker moet weten via je huisarts of het wel goed zit
Bij deze uitslagen hoef je trouwens niet in coma te liggen zoals hiervoor gezegd is, maar als het klopt, dan is er wel serieus wat aan de hand. Vandaar dat ik vind dat je het vandaag echt zeker moet weten via je huisarts of het wel goed zit
maandag 15 oktober 2012 om 09:54
ik heb de waarde echt staan op mmol/l. Heb de afspraak bij de huisarts wel door laten gaan, om het dus echt te checken. Meter klopt dus van geen kant!
Suiker was prima en HB was werkelijk te laag. Dus totaal andere meting dan het zelfmeet apparaat. Heb de fabrikant eens een mailtje gestuurd waar dat verschil door kan ontstaan.
Naja, weer een les. niet meer zo naief zijn om in die dingen te geloven.. hoewel ik hoopte dat ik de huisarts niet tot last hoefde te zijn door het zelf te kunnen meten.
Suiker was prima en HB was werkelijk te laag. Dus totaal andere meting dan het zelfmeet apparaat. Heb de fabrikant eens een mailtje gestuurd waar dat verschil door kan ontstaan.
Naja, weer een les. niet meer zo naief zijn om in die dingen te geloven.. hoewel ik hoopte dat ik de huisarts niet tot last hoefde te zijn door het zelf te kunnen meten.