De enige single...

08-10-2012 22:05 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi hi,

Ik zat s even na te denken en kwam erachter dat ik van al mijn vrienden en kennissen de enige ben die single is. Op facebook kom ik ook alleen maar mensen tegen met relaties en die helemaal heppie de peppie op foto's staan. Voel me daar een beetje vreemd, verdrietig onder eigenlijk. Een soort van "niet goed genoeg voor een relatie"gevoel ofzo.

Hebben jullie dit ook? Denk dat het een ander gevoel zou zijn met veel single vriendinnen maar ik ben eigenlijk gewoon echt de enige single :S Ik vermaak me wel, maar ben ook wel klaar voor een leuke relatie die gewoon helemaal wederzijds is maar ik kom toch echt werkelijk niemand boeiend tegen..

Wou dit even kwijt en kijken hoe de singles zich hier onder voelen als zij ook omringd zijn met stelletjes.
Omdat ik dus al zolang single ben, heb ik het idee niet leuk genoeg te zijn, omdat niemand dus een relatie met je wil. Dan krijg ik het gevoel dat er iets mis is met mij, niet mooi genoeg, dat liefde mij niet gegund is ofzo.

Ik weet ook wel dat dit negatieve gedachten zijn en probeer ook positief te blijven, maar dit komt regelmatig wel weer boven.

En ik vermaak me prima, heb van alles en nog wat te doen maar toch blijft er wat knagen.

Ik vraag me ook vaak af wat anderen met een relatie wel/of anders doen om wel een relatie te hebben dan ik als single. Waarom zij wel en ik niet? Zij maken bijv. ook al toekomstplannen dat we met vriendinnen kletsen over van alles en nog wat en dan altijd iets over hun vriend van: nou ik wil binnen 2 jaar echt wel kinderen hoor of verhalen over hun vriend waardoor ik zoiets heb van: oke ik ben wel erg alleen dus. Niemand die zo lief/leuk enz praat over mij of waar ik over kan praten.
Als ik zo je verhaal lees, denk ik dat je niet lekker in je vel zit en op de één manier jezelf hebt wijsgemaakt dat een relatie dè oplossing is. Ik denk dat je het paard achter de wagen spant. Probeer nou eerst eens je eigen leven voor jou zo leuk mogelijk te maken en er achter te komen waarom je niet lekker in je vel zit. Dat gevoel gaat een relatie niet wegnemen, maar daar kun je zelf wel iets mee doen. Je leeft hier en nu en daar moet je het mee doen, positief of negatief.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Op fb staat iedereen heppie de peppie te wezen. Wat mama lein zei, lees eens relatiepijler. En het begint allemaal met: Hij is zo lief, leuk en ik hou heel veel van hem. Daarna komt de ,maar................. Heel veel ellende!

Er zijn ook heel veel happy single's.
Pinksanne, woon je in een dorp of in 'de provincie'? Gewoon even nieuwsgierig...

Mijn ervaring is dat mensen daar vroeger gaan settelen. In de grote stad is vaak de helft van de mensen single; ik heb veel single vrienden van in de dertig en in de veertig, heel normaal hier.

Als je in een 100.000+ stad met studentenpopulatie woont of gaat wonen, moet het niet zo moeilijk zijn om leuke singles te ontmoeten.
Niemand - single of in een relatie - geeft graag toe dat die zich soms of vaak ongelukkig voelt, dus daarop kun je je niet baseren om een idee te krijgen van de realiteit.

Waarop dan wel? Wel, dit onderzoek geeft toch een duidelijker hint, ook al is het enkel gericht op singles nà een voorafgaande scheiding.
Kijk eens op een terras hoeveel stellen het echt leuk met elkaar hebben,en hoeveel stellen alleen maar voor zich uit zitten te staren,elkaar niks meer te zeggen hebben,maar wel maandag op het werk zeggen:goh,gister nog gezellig een terrasje gepikt met vrouwtje.

Neehoor, die foto's zijn ook maar moment opnames,en natuurlijk zet je je mooiste foto erop.
ik ken vriendinnen met vriendjes maar waar het helemaal niet zo heppie de peppie is. Dus beter single maar geen gezeur dan een relatie met gezeur.
Ik woon in de stad :-)

En het enige eigenlijk wat niet fijn in mijn leven is: mijn werk.

Voor de rest ben ik zeker tevreden. Al jaren zit met werk wat ik niet echt leuk vind, totaal geen voldoening.

Nu hard op zoek naar werk wat ik wel echt leuk vind en veel aan het solliciteren. Maarja daar zijn weer geen banen in te vinden.

En hiermee ben ik erg veel bezig, dus misschien is dit "lege" puzzelstuk in mijn puzzel als mens ofzo. De dagen waarop ik werk kruipen voorbij en er is niks te doen dus dat is echt verschrikkelijk. En werk voelt natuurlijk wel als een groot gedeelte van je dagbesteding.

Maar goed, hier ben ik dus mee bezig en kan je ook niet 1,2 3, veranderen.
Ga vrijwilligerswerk doen als je voldoening wilt.

Maar loop niet zo te klagen met gezonde benen.
Ik snap niet zo goed waarom zoveel singles hier om het hardst roepen dat die happy stelletjes maar schijn is. Dat staat mijns inziens volkomen los van je eigen single status. Komt wat sneu over. En de één komt eerder dan de ander een geschikte partner tegen, dat kun je niet afdwingen helaas.
quote:hedda2hedda schreef op 10 oktober 2012 @ 09:55:

Ik snap niet zo goed waarom zoveel singles hier om het hardst roepen dat die happy stelletjes maar schijn is. Dat staat mijns inziens volkomen los van je eigen single status. Komt wat sneu over. En de één komt eerder dan de ander een geschikte partner tegen, dat kun je niet afdwingen helaas.

Ik denk Hedda, omdat die singles zich achtergesteld lijken te voelen tov hun gesettelde vriendenkring. Kan, hoeft niet. Mss dat een bepaalde leeftijdscategorie hierin wat meer mee kan spelen. Halverwege de 20 tot halverwege de 30 lijkt wel de leeftijd om ofwel te settelen ofwel weer te gaan scheiden.

Als ik voor mezelf spreek: 12,5 jaar relatie gehad, bijna evenzo lang inmiddels single met zoon van bijna 12 zeg ik: ik vond mijn relatie destijds heel fijn, mijn single status nu nog veel veel fijner.

Niet dat ik mijn relatie van destijds daarmee teniet wil doen, zeker niet.

Ik merk alleen dat ik mijn leven zoals nu, ik dat wel vele malen prettiger vind. Mis niets (behalve seks dan) en kan praktisch doen en laten wat ik wil.

M.a.w. wat ik niet heb, zie ik niet als iets negatiefs. Wat ik wel heb, vind ik leuk, prettig en geniet daarvan.
Je bent nog jong (neem ik aan) dus geniet zolang je single bent!

Ik ben ook Single en vind het heerlijk, aan niemand vast zitten en doen wat ik wel. Kan in een relatie ook wel, maar daar kun je niet achter een andere kerel aan...

quote:dark-prinsess schreef op 10 oktober 2012 @ 21:07:

Kan in een relatie ook wel, maar daar kun je niet achter een andere kerel aan... Dat wil jij wel?
Als er meer interessante, lekkere kerels rondliepen lijkt het mij ook heerlijk om even met meerdere leuke mannen bezig te zijn.

Maar 1 leuke man vinden is al een hele opgave. Ik kom ze niet tegen iig. Of tenminste, heeel soms zie ik er een lopen maarja dan komik er niet mee in contact aangezien dat gewoon op straat is ofzo.
quote:Dibbes1 schreef op 10 oktober 2012 @ 21:10:

[...]

Dat wil jij wel? justem, dat vind ik leuk aan het vrijgezel zijn
Soms baal ik ook dat ik single ben maar dan denk ik terug aan eerdere relaties, hoor ik verhalen van familie en vrienden die weer bonje hebben en dan prijs ik mij erg gelukkig met mijn eigen leven!

Ik heb alleen mijn eigen sores om me mee bezig te houden en ik hoef met niemand rekening te houden, heerlijk. En natuurlijk zou het ook heerlijk zijn als ik een rotdag heb gehad, dat als je thuis komt er iemand is die je een knuffel kan geven.

Een nieuwe relatie is welkom, maar niet echt nodig. Ik heb het al leuk.
facebook is een reclameposter van iemands leven.

Maar snap het wel, een vriendin van mij heeft dat ook. (en ik ben zelf ook 27 jaar vrijgezel geweest). Is gewoon vervelend. Maar prober ook wel te zien een relatie is super vermoeiend af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven